Lijf & Lijn alle pijlers

Twijfel over tattoo

11-07-2019 09:39 39 berichten
Eeuwige twijfel over het laten zetten van een tattoo, is dit voor iemand herkenbaar?

Komende periode komt de sterfdatum van een naaste weer eraan, het ontwerp heb ik al jaren geleden uitgekozen en vind ik nog steeds prachtig. De plek waar de tattoo zou moeten komen is ook al jaren geleden uitgezocht en onveranderd. En toch twijfel ik...

Wat is nu verstandig; laten zetten, nog wat jaren door blijven twijfelen of afscheid nemen van het idee?

Tattoo laten zetten?

Totaal aantal stemmen: 82

Ja; bij spijt kun je altijd nog laten weg laseren (13%)
Nee, alleen zetten als je het 100% zeker weten (61%)
Nee, afscheid nemen van het idee want dit gaat het niet meer worden (26%)
Bij twijfel: Niet doen
Alle reacties Link kopieren
Waarom twijfel je?
Alle reacties Link kopieren
Laat op die plek eens een tijdelijke tattoo zetten zodat je kunt wennen en kijken of het wat voor je is
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
badmuts111 schreef:
11-07-2019 09:47
Waarom twijfel je?
Of ik niet over een aantal jaar spijt ervan krijg, of de tattoo wel mooi blijft met verloop van tijd, etc.
Sue-Heck schreef:
11-07-2019 09:47
Laat op die plek eens een tijdelijke tattoo zetten zodat je kunt wennen en kijken of het wat voor je is
Kun je dat bij iedere tattoo artist laten doen?
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
11-07-2019 09:50
Of ik niet over een aantal jaar spijt ervan krijg, of de tattoo wel mooi blijft met verloop van tijd, etc.
Tattoos vervagen altijd wat en dan kun je deze gewoon even bij laten werken. Gebeurt vrij veel. Ik heb er zelf een aantal en nooit echt spijt van gehad. Ik heb dan ook bedekbare plekken.
Wat ik eerder zei, probeer eens een tijdelijke
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
11-07-2019 09:51
Kun je dat bij iedere tattoo artist laten doen?
Geen idee, maar een rondje Google levert vaak genoeg hits op. Tip: doe het niet in de zomer! Dan blijf je met een witte vlek zitten en de rest van je lijf is bruin :biggrin:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
11-07-2019 09:53
Geen idee, maar een rondje Google levert vaak genoeg hits op. Tip: doe het niet in de zomer! Dan blijf je met een witte vlek zitten en de rest van je lijf is bruin :biggrin:
Dan heb je een half jaar de tijd om eraan te wennen ;-)
Hello, can you hear me?
Ik heb een heel ongezouten mening over tattoos en mensen met tattoos, maar uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf weten. Maar als je het zelf al niet weet...

Waar twijfel je aan?
Niet denken dat je zomaar effe weg kan laseren als het tegenvalt.
Bij twijfel niet doen dus.
Verwerk anders je ontwerp in een sieraad.
Natuurlijk neem je geen tattoo als je erover twijfelt.
Bij twijfel niet oversteken zeg ik altijd maar. Je wil het niet graag genoeg dus ik zou het niet doen. Grote kans dat je dan wel spijt krijgt ja.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
11-07-2019 10:07
Verwerk anders je ontwerp in een sieraad.
Goede tip!
Oh en je hoeft toch geen afscheid te nemen van het idee. Zet het even in de ijskast. Blijkbaar ben je er nu nog niet aan toe anders zou je niet twijfelen.

Wacht nog een paar jaar.
Je ontwerp staat al vast dus. Je kan het inderdaad eens laten zetten als tijdelijke tattoo ja.
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen jaren heb ik een paar kleinere tatoeages verzameld en de eerste is altijd extra spannend.
Ik zet tatoeages niet in impuls, maar denk er voor hele lange tijd over na. Heb ook nooit spijt gehad en zal dat ook nooit krijgen. Ze staan allemaal symbool voor bepaalde periodes in mijn leven en beschouw ze meer als fijne herinneringen.

Of ze gaan uitlopen of vervagen hangt af van je huid. De een heeft er sneller last van dan de ander. Die van mij zijn allemaal nog strak en mooi.
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel niet doen. Maar mijn ervaring is dat wanneer een tatoeage een betekenis heeft en je eraan gewend bent dat hij er zit, dat hij dan echt bij je gaat horen. Dan zul je niet zo snel spijt krijgen. Ik heb er ook een die ik niet snel opnieuw zo zou zetten, ik had hem eigenlijk iets anders gewild, maar die ik al 20 jaar heb en hij staat voor mij voor een fijne herinnering, zoals OhDear ook zegt. Hij is vaak goed zichtbaar, maar ik zou hem niet kwijt willen, hij hoort bij mij.
Waarom is het nodig om een bepaalde gebeurtenis op je lijf vast te laten leggen?
Herinneringen hoeven niet op je lijf geplaatst te worden, die heb je in je hoofd.
Ik ben geen fan van tattoos. Alhoewel het steeds gewoner wordt om het te hebben, vind ik het nog steeds ordinair en niet mooi. Ik vind het zonde van een vaak mooie en gave huid.
Nog even over het weg laten halen van een tatoeage: dat wordt nooit mooi. Je houdt er een lelijke huid aan over. Alsof je een ongeluk hebt gehad of een brandwond hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
11-07-2019 10:54
Waarom is het nodig om een bepaalde gebeurtenis op je lijf vast te laten leggen?
Herinneringen hoeven niet op je lijf geplaatst te worden, die heb je in je hoofd.
Ik ben geen fan van tattoos. Alhoewel het steeds gewoner wordt om het te hebben, vind ik het nog steeds ordinair en niet mooi. Ik vind het zonde van een vaak mooie en gave huid.
Dat is niet nodig, maar veel mensen vinden het gewoon mooi en kiezen dan voor iets wat daarnaast ook nog een betekenis heeft. Jij vindt het niet mooi, dat mag, maar veel mensen blijkbaar wel.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
11-07-2019 10:07
Niet denken dat je zomaar effe weg kan laseren als het tegenvalt.
Bij twijfel niet doen dus.
Verwerk anders je ontwerp in een sieraad.

Dit dus.
Sieraad, schilderij, beeld laten maken, foto in je portemonnee, etc.

De vraag is eigenlijk waarom je er niet voor kiest zo'n afbeelding niet op een andere manier zichtbaar/tastbaar te houden, maar die perse (en vooralsnog 'onuitwisbaar') op je lijf wil laten zetten?
Zelf heb je veel beter uitzicht op een schilderij of beeld of sieraad.

94 % zegt: niet doen / bij twijfel nog niet doen.
Het zal je in elk geval geen gemak bieden; misschien wél last of spijt.
Er is altijd een kans dat het niet goed/mooi gedaan wordt en/of bijgewerkt moet worden.

Dus eigenlijk is de vraag: waarom wél?
Bij twijfel zeker wachten.

Weet je voor jezelf waar die twijfel écht in zit? Is misschien het ontwerp toch niet helemaal je ding?

Angst of het mooi blijft lijkt me als je naar een goede tattooartiest gaat ongegrond. Die zal je altijd adviseren hoe iets wel niet te doen.
(ik had bijvoorbeeld een tattoo die ik heel klein wilde 3x4 cm en dat werd me afgeraden omdat de lijnen die erin zaten priegelig waren en dan in verloop van tijd zou dat echt minder mooi zijn. Dus iets groter op advies van de kenner en er blij mee)

Ik heb ook een tattoo met as van overledene erin verwerkt en voor mij is het een goed aandenken.
Zo is hij altijd een beetje bij me.
Bij twijfel niet inhalen.
Laseren is pijnlijk, duur en werkt niet altijd.

Ik vind lang niet alle tattoos mooi en heb een beetje aversie tegen namen en data als tattoo. Maar he, doe wat je niet laten kunt. Maar zorg dan wel dat je er echt zeker van bent, als je dat nu nog niet bent denk ik dat je het gewoon niet moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Een tattoo is nogal definitief, dus bij twijfel niet doen zou ik zeggen. Maar je houdt wel al jaren vast aan hetzelfde ontwerp blijkbaar, dus het is geen bevlieging.
Is het een overweging om van dat ontwerp een sieraad te maken? Een hanger aan een ketting oid? Dan heb je toch dat speciale ontwerp, maar het kan af.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vijf tatoeages, en over niet allemaal heb ik even goed nagedacht. Toch horen ze bij me, en zou ik ze niet meer willen missen op mijn lijf. Maar ik kan niet voor een ander spreken, natuurlijk.
The eyes are useless when the mind is blind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven