Lijf & Lijn alle pijlers

Goede vriend is onhygiënisch

17-07-2019 11:53 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriend van mijn vriend en mij is een super lieve man. Het nadeel is alleen dat hij totaal onhygiënisch is. Hij is hier pas geleden een weekend geweest en heeft 3 dagen , inclusief de nachten, dezelfde kleding , ja ook ondergoed en sokken, aan gehad. Heeft ook niet gedouched, om het over tandenpoetsen maar niet te hebben....
We gingen die dag ergens heen en probeerde nog wat hints te geven voor we weg waren (je mag wel even douchen hoor, de badkamer is vrij). Maar hij reageerde er niet echt op. Later op de dag begon hij nogal te ruiken (en dat op een plek waar het druk was) en eenmaal ' s avonds in de auto was het helemaal niet te harden. De volgende dag had ik nogmaals een paar keer gezegd dat hij mocht gaan douchen, maar hij zei dat hij dat thuis wel ging doen....

Nu heeft hij persoonlijke omstandigheden , dus misschien staat daarom hygiëne niet op de eerste plaats (zou ik zelf vreemd vinden, maar ik ben hem niet), maar mijn vriend en ik vinden het ronduit smerig... Ik wil het graag een keer met hem hierover hebben, maar hoe doe ik dat zonder hem te kwetsen? Hij is erg onzeker.
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
17-07-2019 12:10
Hoe weet jij dat hij zijn onderbroek niet heeft verschoond?
Dit dacht ik dus ook
Alle reacties Link kopieren
Hij had schone kleding bij zich,zag het in zijn tas zitten,maar die heeft hij dus niet aangedaan. Hij heeft ooit een andere keer wel gedouched met bij ons,dus aan ongemakkelijk voelen,kan het niet liggen.
Hij was hier voor zijn plezier.
Fluffy85 schreef:
17-07-2019 18:04
Hij had schone kleding bij zich,zag het in zijn tas zitten,maar die heeft hij dus niet aangedaan. Hij heeft ooit een andere keer wel gedouched met bij ons,dus aan ongemakkelijk voelen,kan het niet liggen.
Hij was hier voor zijn plezier.
Ja, als hij met jullie moet douchen, dan snap ik wel waarom hij niet wilde! ;)

Flauw grapje. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker tegen hem zeggen, maar het wel bij jezelf houden; joh ik vind het vervelend om te zeggen, maar je ruikt niet zo fris, neem even een douche, heb je schone kleding nodig of is er iets anders wat ik voor je kan doen?

En niet beginnen over 'dat je je zorgen om hem maakt'. Niks zo vervelend als mensen die je zielig vinden/je in een bepaald hoekje duwen/zich ongevraagd ergens mee bemoeien.

Door het bij jezelf te houden (je geeft aan waar je zelf last van hebt) en daarna een vraag te stellen, bied je hem wel de opening om erover te praten, maar is het aan hem of hij hier behoefte aan heeft en er op in wil gaan of niet
En waarom moet jij zulke dingen oplossen?

Het is een vriend van je vriend.
Laat het aan hem of hij zich ermee wil moeien.


Mannen onder elkaar praat al makkelijker en anders ben jij toch de gebeten hond.
Ik heb een familielid dat kennelijk deels incontinent is of zijn Tena’s niet op tijd verschoont. Dan ruikt de bank dus naar pis als diegene geweest is. Ik heb er al eens een kat voor uitgescholden, en kwam er dus pas later achter wie de echte dader was.
Ik krijg het niet over mijn hart om er iets van te zeggen, maar het is ook zowat om een onderlegger neer te leggen als hij op bezoek komt. Gek genoeg zeg ik het wel makkelijk tegen kinderen, zussen en zwager, maar niet tegen de ‘kwetsbaardere’ medemens.
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
17-07-2019 18:04
Hij had schone kleding bij zich,zag het in zijn tas zitten,maar die heeft hij dus niet aangedaan. Hij heeft ooit een andere keer wel gedouched met bij ons,dus aan ongemakkelijk voelen,kan het niet liggen.
Hij was hier voor zijn plezier.
Zat ie toen ook al met persoonlijke omstandigheden? Soms kun je dan ineens moeite krijgen met dingen die voorheen geen probleem waren.
Maar misschien had het inderdaad niks met 'ongemakkelijk voelen' te maken, dat kan ook.
MinkeDeWit schreef:
17-07-2019 18:47
Ik heb een familielid dat kennelijk deels incontinent is of zijn Tena’s niet op tijd verschoont. Dan ruikt de bank dus naar pis als diegene geweest is. Ik heb er al eens een kat voor uitgescholden, en kwam er dus pas later achter wie de echte dader was.
Ik krijg het niet over mijn hart om er iets van te zeggen, maar het is ook zowat om een onderlegger neer te leggen als hij op bezoek komt. Gek genoeg zeg ik het wel makkelijk tegen kinderen, zussen en zwager, maar niet tegen de ‘kwetsbaardere’ medemens.

Begrjpelijk hoor, maar ik denk dat kwetsbare mensen daardoor nog kwetsbaarder worden. Onbekenden zullen zulke mensen eerder ontwijken dan het benoemen. Heb je juist in dit soort situaties niet keihard familie of vrienden nodig? Hou je dit soort dingen niet juist in stand door de makkelijkste weg voor jezelf te kiezen? Ik vind het moeilijk en ik heb ook een vriend die al minstens 10 jaar blijft hangen in bepaalde dingen. Maar ik blijf wel zeggen wat ik er van vind omdat ik van hem hou. En als hij zou stinken zou ik het gesprek met hem aan gaan. Omdat ik echt niet zou willen dat anderen op hem neer gaan kijken of hem gaan vermijden. Zou hij daar boos om worden of zich beledigd voelen en niks willen veranderen dan houd het ver op voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
17-07-2019 18:04
Hij had schone kleding bij zich,zag het in zijn tas zitten,maar die heeft hij dus niet aangedaan. Hij heeft ooit een andere keer wel gedouched met bij ons,dus aan ongemakkelijk voelen,kan het niet liggen.
Hij was hier voor zijn plezier.

In het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst.
.
Als ik soms het verschil zie/ruik tussen vóór en ná de scheiding, dan zijn sommige mannen van hun vrouw afhankelijk geweest om de persoonlijke hygiëne in orde te houden.
Omgekeerd heb ik nog nooit gezien.
Oriander schreef:
18-07-2019 06:59
Als ik soms het verschil zie/ruik tussen vóór en ná de scheiding, dan zijn sommige mannen van hun vrouw afhankelijk geweest om de persoonlijke hygiëne in orde te houden.
Omgekeerd heb ik nog nooit gezien.
Klopt, dat heb ik ook gemerkt met sommige weduwnaars in mijn omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
17-07-2019 18:44
En waarom moet jij zulke dingen oplossen?

Het is een vriend van je vriend.
Laat het aan hem of hij zich ermee wil moeien.


Mannen onder elkaar praat al makkelijker en anders ben jij toch de gebeten hond.
Waar lees jij dat het alleen een vriend van mijn vriend is? ;-) .
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 06:50
In het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst.
Dit dus.

Mensen veranderen constant, zeker als ze zoiets ingrijpends hebben meegemaakt als je vriend. Voor jou is het moeilijk voor te stellen, maar blijkbaar zijn de dingen waar hij in het verleden geen moeite mee had nu wel een stap te zwaar voor hem.
Fluffy85 schreef:
18-07-2019 09:23
Waar lees jij dat het alleen een vriend van mijn vriend is? ;-) .
Haha! Dat viel mij ook al op. Ik heb veel vrienden die in eerste instantie mijn vrienden zijn, niet van mijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n vriend die daar wel eens last van heeft. Niet altijd persoonlijke verzorging meestal is het meer het huishouden. Hij doet de voor de hand liggende dingen wel maar dingen als de wc poetsen 'vergeet' hij bij tijd en wijle en dan stinkt de hele badkamer dus naar oude urine.
Het is nogal een einzelgänger maar sommige mensen mogen dus in zijn huis komen. Ik ben 1 van de weinigen. Het gros ziet hij alleen buitenshuis.
Maar als ik er ben en zoiets valt me op dan zeg ik het gewoon.
Direct en zonder veel ophef of op een reactie wachtend. Zo van : "by the way, die wc van je heeft wel een poetsbeurtje nodig. Het ruikt daar naar oude pis." en dan ander onderwerp meteen. Als n mededeling.
Ik verwacht niks. Ooit heeft hij gezegd dat hij blij was dat ik zulke dingen zegde. Hij is maar alleen en went dan blijkbaar aan de geur en merkt het niet. Als ik het niet zeg zou hij het niet merken en ws vergeten.
Bij hem is het meer dat het niet zo'n prioriteit heeft. Als hij wat anders te doen heeft doet ie dat. Dingen als afwassen en koken is hij meer gedisciplineerd in.
Stofzuigen is ook geen prioriteit en de half lege chips zakken kunnen net zo goed op de bank naast m liggen als in de kast. Kan je morgen zo weer verder eten.
Ach t is een way of life en wie ben ik om er wat te van zeggen? Maar als ik gebruik moet maken van dat toilet dan kán ik er wat van zeggen denk ik.
Qua persoonlijke hygiëne is wat me wel eens opvalt zijn tanden. Die die wel eens vergeet te poetsen. Voor de rest is hij best ijdel dus doorgaans is dat prima in orde. Ook die tanden zeg ik als ik er last van heb.
Ik denk dus zeggen. Gewoon als een mededeling. Je bent vrienden of niet. En als je het niet zegt is de kans groot dat het tussen jullie in komt te staan. Dat je volgende keer denkt als hij wil logeren: nou liever niet, dan heb ik dat gestink weer. Je kan het ook liever brengen bv "Ik zou het fijn vinden als je doucht als je bij ons bent" dan hou je het meer bij jezelf en is het niet een oordeel maar meer jou probleem.
Succes, minaa
Alle reacties Link kopieren
Oei, lastige situatie. Ik zou er toch wel ook iets van zeggen inderdaad, anders gaat het wellicht tussen jullie in staan of ga je hem erom vermijden en dat zou jammer zijn als het contact verder wel prettig is.

Overigens wel gek dat hij wel schone kleding mee had. Wellicht voelde hij zich toch ongemakkelijk?

Ik heb trouwens wel het idee dat mannen hierin vaker afhankelijk zijn van vrouwen dan andersom. In het ov zijn de mensen die erg stinken ook vaak mannen, van dat vieze oude zweet, bah.
Natte tosti..
Volgens mij stinken mannen ook eerder of erger. Vooral op warme dagen is dat heel erg, voor mijn gevoelige neus. Ik ruik dus iemand die drie meter verderop zit, ik ruik zelfs de buurman die in zijn tuin klust. Mijn eerste reactie is om aan mezelf te snuffelen, dus ik snap niet dat die mensen het van zichzelf niet ruiken of het ze niet boeit.
Of misschien ruik je jezelf slechter, en stink ik ook als een zak rotte uien als ik zelf alleen een klein zweempje bespeur.
MinkeDeWit schreef:
18-07-2019 12:44
Volgens mij stinken mannen ook eerder of erger. Vooral op warme dagen is dat heel erg, .....
Dat weet ik niet, hoor. Zou je echt zo kunnen gaan stinken op een warme dag, als je 's ochtends gedoucht hebt en schone kleding aan gedaan hebt?
MinkeDeWit schreef:
18-07-2019 12:44
Mijn eerste reactie is om aan mezelf te snuffelen.
:-D
MinkeDeWit schreef:
18-07-2019 12:44
Dus ik snap niet dat die mensen het van zichzelf niet ruiken of het ze niet boeit.
Ja, dat vind ik ook zo raar.
Oriander schreef:
18-07-2019 20:43
gedoucht
Zo spel je dat. Ik heb het even nagezocht. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Kan mij ook niet voorstellen dat je je zelf niet kan ruiken. Daarbij is het ook zo logisch als een koe dat als je je een paar dagen niet doucht, zelfde kleren aantrekt en tanden niet poetst,dat je dan niet naar roosjes ruikt😁. Denk ook dat het inderdaad aan zijn problemen ligt en hij woont alleen,dus hij hoeft zich voor niemand te verantwoorden. Al zou ik persoonlijk wel altijd zorgen dat ik schoon ben als ik bezoek krijg😉.
Celaena_Aelin schreef:
17-07-2019 11:58
‘Ik merk dat ik je ruik. Ik kan me voorstellen dat je het op dit moment lastig vind om voor jezelf te zorgen. Is er iets wat ik kan doen om het makkelijk te maken?’

Bij geen reactie hierop, vraag wat hem tegenhoudt om voor zichzelf te zorgen of doe concrete voorstellen: bied aan om te helpen met het wassen van kleding, het kopen van verzorgingsproducten of wat er dan ook maar nodig is om ervoor te zorgen dat hij over deze hobbel heen kan komen.
:rofl:

Het is vreselijk lief zoals je het schrijft hoor, maar lachwekkend tegelijk.
Helemaal als ik eraan denk hoe ik een dergelijke situatie zou aanpakken.
Anderen niet lastig vallen met je stank hoort gewoon bij de huisregels en kun je dat niet opbrengen dan vertrek je maar.
Ik zou het denk ik 1 keer vriendelijk vragen en vervolgens een emmer koud water eroverheen pleuren.
En nou heel gauw opgerot. :-D
Alle reacties Link kopieren
Nou hij zal zich wel knap beroerd voelen in die situatie. Lief dat hij een weekendje bij jullie mocht zijn.

Ik zou het even aankijken. Als het weer zo is misschien niet een 'goed gesprek' aangaan, maar gewoon zeggen: We gaan over een uur ontbijten en voor die tijd ga jij douchen en schone kleren aantrekken Piet. Tot straks.

Gewoon op het moment dat het speelt. En als Piet een onderbroek moet lenen of een bus deo dan leen je m dat.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou redelijk direct zijn in zo'n situatie.
Met een mannelijke medereiziger die slechts 4 t-shirts mee had voor een reis van 21 dagen (en het niet nodig vond deze te wassen) ben ik ooit een winkelzaak binnengestapt en heb ik gezegd kom kies maar twee t-shirts extra want je begint diegene die je aanhebt echt te ruiken.
Daarna ook als we allemaal onze kleren gingen wassen, hem verplicht ook zijn kleren mee te laten wassen.
Olifantje89 schreef:
27-07-2019 21:43
Ik zou redelijk direct zijn in zo'n situatie.
Met een mannelijke medereiziger die slechts 4 t-shirts mee had voor een reis van 21 dagen (en het niet nodig vond deze te wassen) ben ik ooit een winkelzaak binnengestapt en heb ik gezegd kom kies maar twee t-shirts extra want je begint diegene die je aanhebt echt te ruiken.
Daarna ook als we allemaal onze kleren gingen wassen, hem verplicht ook zijn kleren mee te laten wassen.
Beetje type olifant in porseleinkast? Vandaar je nick ook?
Maar wel lekker doortastend gedaan en je medereizigers waren er vast en zeker ook blij mee.
Olifantje89 schreef:
27-07-2019 21:43
Ik zou redelijk direct zijn in zo'n situatie.
Met een mannelijke medereiziger die slechts 4 t-shirts mee had voor een reis van 21 dagen (en het niet nodig vond deze te wassen) ben ik ooit een winkelzaak binnengestapt en heb ik gezegd kom kies maar twee t-shirts extra want je begint diegene die je aanhebt echt te ruiken.
Daarna ook als we allemaal onze kleren gingen wassen, hem verplicht ook zijn kleren mee te laten wassen.
Maar hoe reageerde die persoon dan? Daar ben ik juist zo benieuwd naar. Helemaal als je, zoals ik het begrijp, gewoon een medereiziger in een groepsreis bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven