Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaringen met de menstruatiecup van Practicups?

18-07-2019 16:17 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand van jullie ervaringen met de menstruatiecup van Practicups. Ik wil een menstruatiecup kopen en kwam op de site van Practicups terecht en las daar zat ze super zacht en comfortabel zouden moeten zijn. Klopt dit? Wat zijn jullie ervaringen?
Een nieuwe dag is pas het begin
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met deze specifieke cup. Maar om even voor mezelf te spreken... Als een cup te zacht is, dan klapt het bij mij niet (goed) uit. Dus ik geef de voorkeur aan een wat stuggere variant.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt! Zijn echt fijne cups, je voelt ze bijna of helemaal niet zitten. Ik gebruik beide maten die je krijgt, moet zeggen dat ik weinig verschil tussen de maten merk tijdens het dragen. Dat is dus ideaal want daardoor heb ik er twee die ik om en om kan gebruiken :)
Een dag niet gelachen is een dag niet gelachen
Alle reacties Link kopieren
Zacht is niet altijd een pluspunt bij een menstruatiecup, omdat dat er vaak voor kan zorgen dat ze niet goed openvouwen na het inbrengen, dan ontstaat er geen vacuum en gaan ze dus lekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hiervoor een stuggere en dat vond ik echt niet fijn. Maar ik heb zowel met mijn vorige als met de practicup geen last van lekken of niet vacuum trekken. Maar het blijft natuurlijk heel persoonlijk.
Een dag niet gelachen is een dag niet gelachen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onder een eerdere/oudere Nick meegeschreven in dit topic: gezondheid/menstruatiecup/list_messages/216254/2

Ik heb geen ervaring met de practicup. Wel met twee andere merken, de MeLuna en de Mami•cup. Beide zijn heel fijn. Over de zachtheid van de practicup weet ik niets. De site vind ik een irritant, want je kunt niet zien hoe de cup er werkelijk uitziet.
Een zachte cup heeft iig voor- en nadelen. Een voordeel is dat ie minder op je blaas drukt waardoor je niet zo snel aandrang krijgt, maar een (groot!) nadeel is dat je cup er niet zo makkelijk in en uitgaat omdat ie niet zo makkelijk uitvouwt. Dat niet uitvouwen in de vagina kan bovendien lekkages veroorzaken, want als ie niet uitvouwt kan er van alles langs.

Je kunt eens gaan kijken op ‘menstruatiecup info’, maar ik weet zeker dat er hier vast ook veel reacties op komen.
Ik ben nu zwanger, maar daarvoor heb ik mijn cups met heet veel comfort gedragen. Ik vind het ook ideaal dat ze 12 uur meegaan ipv vier/zes uur. Dus je hoeft er alleen bij het opstaan en gaan slapen aan te denken! Meestal wissel ik onder de douche, want dat geeft het minste geknoei. Omdat ie ook nog superlang herbruikbaar is, zit je ook nooit zonder. Dus je hoeft ook geen tampons of maandverband te bietsen om dan de verkeerde maat te krijgen🙈

Ik zeg: ga ervoor!
Doei Pippi Langkous!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ze van harte aanbevelen. Ik heb de Practicups menstruatiecup nu een aantal maanden in gebruik en wil nooit meer iets anders. En wat ze zeggen over dat je hem niet voelt zitten is echt waar. Ik heb geen last meer van een droge pijnlijke vagina zoals ik vaak had met tampons. Ik zou hem wel via hun website https://practicups.nl/ bestellen en niet via bol.com omdat de klantenservice je dan bij vragen ook echt kan helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven