Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder eten

18-07-2019 16:54 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,

Ik heb advies nodig! Ik heb vorig jaar met behulp van een diëtiste een goed beeld gekregen van hoe ik wil dat mijn dieet eruit ziet en hoe dat op mij persoonlijk aansluit. Werkte ook erg goed, in een jaar tijd 20 kg afgevallen. Ik heb nu echter een korte periode een 'terugval' gehad (niet heel extreem, maar gewoon minder gelet op de suikers en dergelijke). Ik wil het roer weer omgooien. Ik heb dezelfde leidraad als vorig jaar, maar: ik heb moeite met het vinden van tussendoortjes. Ik eet fruit met zuivel bij het ontbijt, maar vind fruit of groente als tussendoortje niet genoeg want dan heb ik na een half uur weer honger. In het verleden maakte ik zelf bananabread en plantaardige gezonde brownies bijvoorbeeld, zodat ik toch ook vezels binnenkreeg. Nu is mijn oven alleen kapot en het duurt nog wel even tot ik een nieuwe kan betalen... Daarom op zoek naar slimme recepten of tips van wat er in de supermarkt te halen valt.

Ja, internet staat er vol mee maar ik vind dit leuker! :)

Oh en ook: creatief brood beleggen zonder vlees (Ik kan zelf een heleboel verzinnen maar vind het juist leuk om van andere mensen ideeën te horen).

Bedankt bij voorbaat 💖
Alle reacties Link kopieren
Peachesandpotatoes schreef:
18-07-2019 17:12

@Anoniem dat staat in het bericht.. Maakte mijn tussendoortjes allemaal zelf in de oven die ik nu dus niet meer heb. Ben nu nieuwsgierig naar alternatieven.
Daarom zeg ik: airfryer kopen. Voor 100 euro of minder heb je er 1 en je kan daar je tussendoortjes die je voorheen in de oven maakte prima in maken.

Als ik moet werken ontbijt ik om 07.00 uur en lunch rond 13.00 uur. In de tussentijd eet ik meestal niks.
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
18-07-2019 17:38
precies. gewoon jezelf een beetje bedwingen.
Ik ontbijt elke dag nagenoeg hetzelfde, om half 7, en lunch om half 1. Elke dag neem ik hetzelfde mee als tussendoortje. De ene dag houd ik over van de andere dag is alles, als ik me niet bedwing, om 10 uur op

Geen tussendoortje zou voor mij dus niet werken en ik heb het geprobeerd.

TO heb je al gedacht aan een groter ontbijt? Na yoghurt met fruit heb ik sowieso een uur later alweer trek.

Verder eet ik wortel, banaan, tomaatjes , komkommer en/of gekookt ei tussendoor
In de zomer ook nectarine of kersen of ander lekker zomerfruit

Op brood vind ik huttenkase met basilicum en cherrytomaatjes lekker
Later is nu
Voor 3 tientjes heb je al een elektrisch oventje. Ik heb er zo eentje gehad toen mijn gasoven stuk ging en ik erg krap zat, en dat was echt ideaal. Ik kan nml echt niet zonder oven.
Alle reacties Link kopieren
Hey hey,

Super bedankt voor alle tips! Heb er zeker wat aan. Worteltjes en paprika dippen bijv komt niet zo snel in me op omdat ik zelf meer van het zoete ben (en dat terwijl dat ook zeer zoete groenten zijn!).

Dus heb er zeker wat aan :).

En wat betreft mijn niet reageren: ik heb geen tijd om elke dag te kijken.

@Rosalind bedankt voor je reacties nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven