Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe trek je kleding aan

23-07-2019 18:46 41 berichten
Even naar aanleiding van topic hoe smeer je je rug in, daar ging het op een gegeven moment over Bh aandoen.
Ik vond het wel interessant dus hier nog een paar.

Trui ? Ik eerst armen dan hoofd.
Sokken? Eerst broek dan sokken, maar zie het mensen ook andersom doen.
Bij een baby zag ik dat mensen eerst de armpjes er allebei uithaalden, dan truitje over hoofd. Toen ik een keer truitje uit deed bij de baby van schoonzus deed ik dichtsbijzijnde arm, dan hoofd dan andere arm (vloeiende beweging)
Toen zei mijn schoonzus dat ze dat alleen ziet bij mensen uit de zorg.

Hoe gaat dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Echt? Who cares!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Trui: eerst allebei de armen, dan mijn hoofd.
Eerst sokken, dan de broek.
Nouschi schreef:
23-07-2019 18:48
Echt? Who cares!
Goh gewoon voor de grap. Wist niet dat je er dan last van had hoor.
Alle reacties Link kopieren
Shirt eerst hoofd dan armen.
Nouschi schreef:
23-07-2019 18:48
Echt? Who cares!
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
23-07-2019 18:48
Echt? Who cares!
Doek het forum dan maar op.

Trui -> Meestal eerst hoofd, dan armen.
Sokken -> Eerst broek. Ik draag niet vaak sokken, dus die komen altijd pas later.

En ik ontdekte veel te laat dat babyrompers zo'n rare hals hebben omdat je ze dan juist over het kontje uit kunt doen en niet over het hoofdje moet prutsen. Wat achteraf gezien ook logisch is, aangezien er nog wel eens wat viezige dingen via pamperrandjes op dat rompertje terecht komen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Eerst broek, dan sokken.

Eerst hoofd, dan armen.
Tenzij het iets onmogelijk met 2 of 3 lagen is waar ik de weg in kwijt raak. Dan eerst armen.
[quote=Ceylon post_id=30186338 time=1563900826 user_id=265497

En ik ontdekte veel te laat dat babyrompers zo'n rare hals hebben omdat je ze dan juist over het kontje uit kunt doen en niet over het hoofdje moet prutsen. Wat achteraf gezien ook logisch is, aangezien er nog wel eens wat viezige dingen via pamperrandjes op dat rompertje terecht komen.
[/quote]


Dat lees ik hier voor t eerst... nooit geweten. En mijn kinderen zijn al volwassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dit soort dingen dus echt niet routinematig. o_o Ik zou het niet eens exact weten..
Alle reacties Link kopieren
Altijd eerst aan. Dán pas uit.
Discover schreef:
23-07-2019 18:58
Ik doe dit soort dingen dus echt niet routinematig. o_o Ik zou het niet eens exact weten..
Ik ga altijd zitten voor mijn sokken.

Tegen dan is dus mijn broek wel aan.
Vandaar dat dat wel opvalt.

Ik zal nooit op een stoel gaan zitten voor die sokken terwijl ik nog geen broek aan heb.
Dan mist er iets.


Bovenkleding let ik iets minder op.
Alle reacties Link kopieren
Trui of tshirt eerst hoofd dan armen, tenzij strak dan andersom.

Sokken voor broek.

BH eerst onder en de sluiting onder mn borsten, dan draaien en dan de hengsels (dit moeten bandjes zijn, kon niet op t woord komen :facepalm: ). Zo deed mn moeder t ook.

Bij babys doe ik maar wat me goed lijkt, ik heb zelf geen kinderen.
anoniem_119974 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 19:03
26.46% gewijzigd
Sokken, onderbroek, bh (de haakjes maak ik dicht aan de onderkant en draai 'm dan om). Shirt eerst hoofd dan armen. Broek eerst linker- dan rechterbeen.

Gedetailleerd genoeg? :grin:
Marnamai schreef:
23-07-2019 19:00
Ik ga altijd zitten voor mijn sokken.

Tegen dan is dus mijn broek wel aan.
Vandaar dat dat wel opvalt.

Ik zal nooit op een stoel gaan zitten voor die sokken terwijl ik nog geen broek aan heb.
Dan mist er iets.


Bovenkleding let ik iets minder op.
Ik ga ook zitten om sokken aan te doen. Maar juist wel voordat ik een broek aan doe. Ik heb altijd strakke broeken en leggings/treggings aan, dan is zo'n sok onder/in pijp proppen erg irritant. Daarom weet ik het.

BH, bodystocking en dan blouse. Andere volgorde lijkt me heel vreemd uitvallen. :roll:
Met hoge sokken eerst de sokken en dan de broek, anders moet je de sokken in de pijp gaan proppen. Bij lage sokken eerst mijn broek en dam de sokken.

Shirt of trui, eerst mijn armen en dan mijn hoofd bij het aantrekken.

Bij een baby haal ik eerst beide armen er uit en dan het hoofdje als ik een shirt uit trek. Mijn kinderen houden niet van iets over hun hoofd halen als baby zijnde en dit gaat voor het hoofdje het soepelst en snelst.
Tshirt, en jurken,truien draag ik niet, eerst arm dan hoofd dan arm maar ik kom uit de zorg |-)

Eerst sokken dan broek.
Sluiten van BH aan de voorkant en dan een draai naar rechts.
Eerst armen dan hoofd.
Eerst sokken dan broek.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe maar wat, geen vaste volgorde qua kledingstukken en de manier waarop verschilt ook wel, alhoewel ik bij shirt en truien meestal eerst hoofd en dan armen doe. Ik ga ook zeker zitten voordat ik m'n sokken aan die, anders flikker ik ondersteboven.

Aankleden van babies laat ik graag aan anderen over 😁
Alle reacties Link kopieren
Eerst hoofd dan armen, bv draai ik ook, sokken....Ik zit me suf te prakkizeren (hoe schrijf je dat), maar volgens mij eerst hroek. Dat babyrompertje naar heneden heb ik ook nog nooit van gehoord...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Eerst linkerarm, dan rechterarm, dan hoofd bij shirts/truien. Sokken voor broek, wederom eerst links, dan rechts. Hetzelfde geldt voor mijn broek. En voor schoenen, eerst links, dan rechts. Geen idee wat dat nou is.

Kinderen heb ik niet en ook nog nooit een kind aangekleed. Maar van wat ik ooit heb gezien, ging bij kinderen die zichzelf nog niet aan konden kleden eerst het hoofd door het gat en daarna pas de armen...
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
23-07-2019 20:31
Eerst linkerarm, dan rechterarm, dan hoofd bij shirts/truien. Sokken voor broek, wederom eerst links, dan rechts. Hetzelfde geldt voor mijn broek. En voor schoenen, eerst links, dan rechts. Geen idee wat dat nou is.

Kinderen heb ik niet en ook nog nooit een kind aangekleed. Maar van wat ik ooit heb gezien, ging bij kinderen die zichzelf nog niet aan konden kleden eerst het hoofd door het gat en daarna pas de armen...
Zodra de armen van mijn kinderen beetje normaal omhoog konden, eerst armen.
Alle reacties Link kopieren
Bh trouwens gewoon sluiten op de rug en dam heb ik mijn armen er al door
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de soort sokken;
In de zomer/lente heb ik enkelsokken aan, anders langere sokken.

Korte sokken: Eerst broek, sokken komen pas als ik weg ga/schoenen aan moet.
Eerst rechter sok/schoen en dan links.

Lange sokken: Eerst sokken dan broek, schoenen pas als ik weg moet.

Trui eerst over hoofd, dan armen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Eerst onderbroek, dan bh, dan broek, dan hempje, daarna shirtje of blouse ,
Als laatste mijn schoenen.

Heel veel mensen vinden het ook raar dat ik altijd schoenen draag in huis.
Hoe doen jullie dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven