Lijf & Lijn alle pijlers

40+, 10 kilo afvallen, geen crashdieet

03-08-2019 09:01 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Ik ben Goodvibes80, en wil graag minimaal 10 kilo afvallen. Niet door een crash dieet, maar door mezelf beter te leren kennen en erachter te komen waar het mis gaat. Zodat ik aanpassingen kan maken in mijn levensstijl, betere keuzes, minder snaaien (vooral ‘s avonds :-( ), maar toch nog steeds genieten. Ik heb nooit echt een dieet gevolgd.
Ik ben 43 jaar, weeg nu 90 kilo, ben 1,75 m lang, en wil graag eerst richting de 80 kilo. De kilo’s zitten een beetje overal, nog steeds een zandloperfiguur, maar in de meeste “gewone” winkels zit ik echt in de grootste maat.
Zijn er meer dames die hetzelfde willen? Lijkt me superleuk om samen het proces aan te gaan.

Groetjes !
Alle reacties Link kopieren
Hoi, sluit gezellig aan bij het topic

“Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)“.

Lotgenoten, gezellig, met tips en trucs en en het stok achter de deur door wekelijks je gewicht door te geven
Mijn eerste doel is 5 kilo afvallen. 174 en 75 kg. Ik wéét waar het fout gaat: snaaien.
Ik doe graag mee!
39 jaar, 1.76cm, 78 kg. Doel is -10 kg
Afgelopen jaar na een pittige tijd (scheiding) weer heel gelukkig én “ineens” 10 kg zwaarder 😬

Mijn valkuilen zijn ‘s avonds wijntje(s) + hapjes & chocolade
anoniem_174353 wijzigde dit bericht op 03-08-2019 10:40
Reden: Typo
0.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik wil graag mee schrijven. Weeg ook 90 kg en ben 1.75 lang ouder als goodvibes.
Alleen de komende 2,5 week ga ik eerst op vakantie. Dus schrijf dan onregelmatig. Weet niet of ik bereik heb .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Misschien is dit wel de stok die ik zoek ;) wil het graag proberen.
Ben wel nog net 40-, bijna 39 om precies te zijn. Weeg 90 kg, ben 1.70 lang.

Zit niet heel lekker in mn vel en grijp steeds naar eten op die momenten. Dat maakt het niet beter natuurlijk, en dan geeft al zeker niet meer energie. Dus ik denk dat wat afvallen ook zorgt voor wat meer lucht in mn hoofd.

Ik zou graag naar de 80 kg willen in eerste instantie. En inderdaad zeker niet met een of ander heftig dieet. Letten op wat ik eet, minder snaaien en in mijn geval ook meer bewegen.
Alle reacties Link kopieren
ha dames,

ik zou ook graag mee willen doen,
kan wel wat stimulans gebruiken :)

ik ben 170 en 81 kg. ik wil uiteindelijk onswr de 70 uitkomen, maar eerst eens richting de 75!

hier is het ook vooral snaaien en dan savonds. ik wil graag rustig en gezond afvallen met een blijvend resultaat!

groetjes Femmeke
Hoi, ik doe ook graag mee.
Bijna halverwege 40, 170 en nu 68.3 kilo.

Wil graag naar de 60 maar oh wat is alles lekker.
Alle reacties Link kopieren
Wat veel reacties al! Heel fijn!

Sammie; dat herken ik zeker. Ik voel me ook niet helemaal lekker in mijn vel. Ik denk dat da5 met -10 kilo echt een stuk beter zou zijn. Leuk dat je meeschrijft. Ik hoop dat dit voor mij ook de juiste stok achter de deur zal worden.

Travelgirl; hele fijne vakantie! Zou leuk zijn als je soms kunt schrijven. Anders zeker erna.

Femmeke; leuk dat je meeschrijft. Wie weet is dit de stimulans inderdaad! Ik ga er een dagelijkse routine van maken om in elk geval s avonds hier te schrijven. Mijn avonden zijn het moeilijkst.....

Florabel; fijn dat je weer gelukkig bent na lastige tijd. Heb je een nieuwe partner? En daarmee de gezelligheid van uit eten, s avonds hapje en drankje etc?

Gekopbloemen; ik ben ook een makkelijke eter; alles is lekker en ik lust ook echt alles. Ik wil graag wat kieskeuriger zijn, en echt keuzes maken en nog steeds van het allerlekkerste bewust genieten. Maar dus niet de HELE reep chocola, of de hele zak chips terwijl het niet eens mijn favoriete smaak is.....

47084; snaaien in de avond is ook mijn grootste uitdaging..... kunnen we samen aangaan?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vorig jaar gedaan. 10 kilo in 10 maanden. Ik weet van mijzelf dat ik dieeten met een kg per week eraf niet volhoud en ik wil graag blijvend resultaat.
Mijn valkuil is de avond. Nu dus een wijntje minder een toastje minder etc. Overdag een halve plak kaas ipv en ga zo maar door. Voor mij werkte het om mij niet alles te ontzeggen maar van alles wat minder.
Ik hoop dat het voor jullie ook werkt. Deze maand let ik wat extra op, want ik heb tijdens de vakantie de teugels iets te veel laten vieren...:-) Dus misschien dat ik jullie blijf volgen de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
ik wil ook meedoen, maar ik hoop nu trouw te blijven, ik heb het al eerder op deze manier geprobeerd. ben een paar jaar terug al een keer veel afgevallen (12 kilo) ook lang volgehouden maar door veel stress de laatste 3kwart jaar alles er weer aangevreten. ik ben een enorme bourgondiër dus het wordt lastig maar ik ga ervoor! ben 1.71 m en nu 80,4 kilo. vorige keer ben ik op 68 kilo gekomen maar 72/73 vind ik al prima! in september word ik 40 trouwens...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hi Deanerys, welkom!

Wat is jullie eetpatroon zo’n beetje?
Ik ben 40+ en ben net 4 kilo kwijt. Heb er hard voor moeten werken en vond het moeilijk. Ik was officieel niet te zwaar, maar woog wel meer dan wat voor mij normaal is, en alles was slap en had zowat geen spiermassa meer. Ben eerst intensief 3 x p/w gaan sporten en gezond gaan eten. Dat hielp in eerste instantie niet voor gewichtsverlies, dus ben toen ook flink minder gaan eten en iedere dag een stukje erbij gaan lopen. 1300/1400 kcal per dag, en alles bijgehouden in de MyFitnessPal app. Toen was het er binnen bijna drie maanden vanaf. Ik hoop het nu bij te houden. Succes dames!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn valkuil ligt met name in de avond. Rond een uur of negen heb ik vaak honger. En pak dan niet de wortels.

Wat ik algemeen eet;

Mijn ontbijt :
2 x bruine boterhammen met pure chocolade hagelslag en thee.

Tussen de middag,
3 x boterhammen met kaas / humus / kipfilet Ed.

S avonds warm, ligt er aan of ik aan het werk ben.

Als ik thuis ben eet ik rond 21.00 uur nog wat chips glaasje
Ook eet ik overdag soms een creaker met Fillet Amerikaan.
Ook eet ik ergens een appel.

Qua drinken is het thee / water / koffie.
... er bleek een goede reden voor de veranderingen in mijn gewicht...
anoniem_5473 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 22:45
Reden: zie bericht
89.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
de avonden zijn mijn grootste valkuil. dan heb ik rust, plof met man op de bank en dan is het al snel; is er nog wat lekkers? ik koop niet veel, maar er is voor de kinderen altijd wel wat in huis, of ijsjes.
Overdag ontbijt ik met kwark/yoghurt/crackers en als lunch meestal brood. een broodje of 2 boterhammen. ik kook ‘s avonds altijd zelf, maar ik verval vaak in iets makkelijks, of pizza of pannenkoeken ofzo. ik zou meer fruit moeten eten, groente is nog niet zo’n probleem, ik doe ook vaak tomaatjes, komkommer, paprika, worteltjes, olijven voor de kinderen tussendoor of bij het avondeten en daar pik ik dan ook wel wat van mee.
Drinken doe ik alleen water/koffie/thee. en 1 latte met volle melk en suiker per dag.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
ik ben trouwens een paar weken geleden begonnen met sporten. ik probeer minimaal 3 keer per week te gaan, en dat lukt aardig. er is daar opvang voor de kinderen dus ook in de vakantie kan ik blijven gaan. ik wil het opbouwen naar 4/5 keer per week want ik vind sporten eigenlijk heel erg lekker
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd met MFP sinds een aantal dagen mijn calorieën bij. Ik probeer tussen de 1300-1600 te zitten. Ik probeer elke dag minimaal een half uur intensief te bewegen. Ik doe 30 day shred en nog wat extra oefeningen, of 5 km hardlopen (joggen :) ), of een half uur op de crosstrainer. Dit doe ik zoveel mogelijk ‘s ochtends voordat de kids wakker worden en voordat ik hen naar school breng en ga werken.

Ik probeer sinds een paar dagen ook wat minder koolhydraten te eten. Dus vaker salades of soep als lunch. En bij avondeten bijvoorbeeld zoete aardappel i.p.v. gewone aardappel.
Alle reacties Link kopieren
Deanerys; wat knap zoveel buiten de deur sporten!

Welkom Jasmijn!

Hoe is jullie situatie verder? Ik ben getrouwd, heb 2 kids van 10 en 7 jaar. Ik werk full time (altijd al gedaan). Ik ben redelijk veel onderweg voor mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Travelgirl; mijn valkuil is ook ‘s avonds. Dan heb ik een snaai-gewoonte. Het lijkt echt honger ofzo (slaat nergens op), en ik kan mezelf dan bijna niet beheersen.... daarna baal ik ook het meest van mezelf.....
Alle reacties Link kopieren
ik werk niet, tenminste niet buitenshuis. ben getrouwd en heb 2 kinderen van 4 en 8. ben wel weer een beetje aan het uitkijken naar werk. dan voor 3 of 4 dagen. dus dan zal het sporten er wel bij inschieten want ik ga het liefst in de ochtend. als ik ‘s avonds ga dan kan ik niet slapen
Don't cry, buy a bag and move on.
Die avonden zijn vaak het probleem. Ik heb vorige maand drie weken ontbijt overgeslagen, en na 20:00 uur niks meer gegeten. Dat was drie kilo min, die er in een week vakantie weer bij kwamen.
En een beetje op de koolhydraten letten.
Nu probeer ik te minderen, en idd na 20:00 alleen maar een stukje fruit.
Oe zoals ik het lees heeft bijna iedereen het moeilijk s avonds.
Hier ook de pest dat er voor mijn zoon altijd wel iets ligt.
Zelfs dat gummiesnoep waar ik niet eens van hou gaat dan zo naar binnen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ook ik zou graag mee willen doen! 163 cm, 67 kg.
Mijn schildklier werkte jaren lang te langzaam, zodoende kwam ik aan.
Sinds ik meds heb, ben ik ca. 10 kg kwijtgeraakt maar de laatste 5-6 willen niet af.
Avond is ook mijn valkuil... ;-(. Voor de rest eet ik best gezond.

Smoothie (groen) 's ochtends
2-3 boterhammen met mager beleg en rauwkost tussen de middag.
Groente of fruit en 1/2 handje noten tussendoor.
's Avonds gewoon warm, wel met weinig vet omdat ik er niet goed tegen kan.
Nog iets klein 's avonds vind ik niet erg maar vaak wordt het wat meer helaas.
Ik drink dan weer niet, vind ik niet lekker.
Sport wel 2-3 keer per week intensief en doe ook nog soms aan power yoga.

Ben benieuwd naar jullie tips.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Ga over op koolhydraatarm eten. Serieus, er is zo veel onderzoek naar gedaan, het werkt en is goed vol te houden.
Als je kha eet hèb je niet eens meer zin om te snaaien 's avonds.
En je eet echt prima en lekker, en je hoeft geen honger te hebben.
Verdiep je er eens in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven