Lijf & Lijn alle pijlers

Borstentopic

06-08-2019 09:19 367 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Het leek me leuk om een borstentopic te openen waarin we onze ervaringen en wensen kunnen delen t.a.v. borstvergrotingen, -verkleiningen, -correcties, etc. en borsten in het algemeen.

Ik zal aftrappen. Vorige week woensdag heb ik een borstvergroting ondergaan. Mijn borsten zijn van een kleine B-cup naar een volle C-cup/kleine D-cup gegaan (zo ziet het er tot nu toe tenminste uit en de compressie-bh die ik nu draag is een 75C). Ik ben vrij klein en slank dus groter zou niet passen bij mijn lijf. Ik heb gekozen voor anatomische implantaten omdat ik dat er het meest natuurlijk uit vond zien.

De operatie zelf ging goed en ik mag niet klagen wat betreft te pijn. Op het moment ben ik van de meest zware pijnstilling af en slik ik alleen nog paracetamol (2x 1000 mg en 2x 500 mg). Momenteel zijn mijn borsten wel nog erg gezwollen en staan ze redelijk rechtop, dus dat moet nog flink gaan zakken. Tot nu toe ben ik wel al blij met het resultaat. :)

Ik voel me wel behoorlijk onthand. Ik mag en kan heel veel dingen nog niet, die ik wel graag zou willen. Het huishouden en de verzorging van de hond komt nu voor 99% neer op mijn man. Erg frustrerend voor iemand die niet echt stil kan zitten. :|

Donderdag heb ik nacontrole, ik ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen over het herstel.

Ik hoor graag van medeforummers hoe jullie je eventuele operatie hebben ervaringen. Had je veel pijn? Hoe heb je de eerste weken ervaren? Ben je tevreden met het resultaat?

Ook als je twijfelt om een operatie te ondergaan of ontevreden bent over je borsten, voel je vrij om te posten!

Liefs
herfstwind wijzigde dit bericht op 06-08-2019 09:32
0.25% gewijzigd
een borstenforum nog wel
Het Tieten Topic :mrgreen:

Hey TO, leuk dat je het hebt durven doen. lijkt me erg spannend...
Ik hoop dat je tevreden bent met het resultaat?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-08-2019 09:26
een borstenforum nog wel
Correctie: topic. ;)
Ik krijg het gevoel dat de borstenfappert er weer is. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
06-08-2019 09:29
Het Tieten Topic :mrgreen:

Hey TO, leuk dat je het hebt durven doen. lijkt me erg spannend...
Ik hoop dat je tevreden bent met het resultaat?
Ja, tot nu toe wel. Het duurt wel even voordat de zwelling weg is en ze wat gezakt zijn. Dan krijg ik er denk ik wat meer kijk op.
Herfstwind schreef:
06-08-2019 09:32
Correctie: topic. ;)
ah
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel om het te gaan doen zodra de borstvoeding klaar is. Heb me er nog te weinig in verdiept en vind het best prijzig maar baal ook van mijn hangende B borsten. Tijdens de voeding had/heb ik een volle C en dat vind ik veel mooier staan bij mijn lichaam maar toch... het gevoel van snijden in een gezond lichaam...

Hoe was dat voor jou TO? Heb je lang getwijfeld?

Mijn man werd overigens erg enthousiast toen ik vertelde een vergroting te overwegen :-D
Envelop schreef:
06-08-2019 09:55
Ik twijfel om het te gaan doen zodra de borstvoeding klaar is. Heb me er nog te weinig in verdiept en vind het best prijzig maar baal ook van mijn hangende B borsten. Tijdens de voeding had/heb ik een volle C en dat vind ik veel mooier staan bij mijn lichaam maar toch... het gevoel van snijden in een gezond lichaam...

Hoe was dat voor jou TO? Heb je lang getwijfeld?

Mijn man werd overigens erg enthousiast toen ik vertelde een vergroting te overwegen :-D
borsten veranderen je hele leven. zeker als je bv geeft kan je niks zeggen over hoe ze eruit zien straks. Erg dat je man daar enthousiast van wordt trouwens
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
06-08-2019 09:55
Ik twijfel om het te gaan doen zodra de borstvoeding klaar is. Heb me er nog te weinig in verdiept en vind het best prijzig maar baal ook van mijn hangende B borsten. Tijdens de voeding had/heb ik een volle C en dat vind ik veel mooier staan bij mijn lichaam maar toch... het gevoel van snijden in een gezond lichaam...

Hoe was dat voor jou TO? Heb je lang getwijfeld?

Mijn man werd overigens erg enthousiast toen ik vertelde een vergroting te overwegen :-D
Wat spannend! Ik kan me voorstellen dat je dan weer je borsten terug wilt van voordat je zwanger werd. Ik twijfelde in het begin ook en vond het ook een beetje tegen-natuurlijk. In principe heb ik mezelf altijd voorgehouden dat je blij moet zijn met het lijf dat je hebt. Het is ook niet zo dat ik super onzeker was of een minderwaardigheidscomplex heb o.i.d. Het is echter zo dat ik sinds 1,5 jaar flink aan het sporten ben en heel tevreden ben geworden met mijn lijf en met wat ik heb bereikt. Echter miste er nog wat voor me, en ik vond dat ik mezelf dat best mocht gunnen.

Ik heb in het verleden wel vaker geopperd dat ik het graag zou willen laten doen, maar eigenlijk pas toen een vriendin van me vertelde dat ze het ging laten doen gaf dat het duwtje in de rug. Toen dacht ik: tsja, waarom ook niet?

Ik kan me voorstellen dat je man het leuk vindt. Ik denk de meeste mannen. Hier stond mijn man erachter zolang ik erachter stond. Hij vond het echter niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me zo rot om te weten dat die implantaten een soort tijdbommen zijn die er over een jaar of tien weer uit moeten. Dan moet je opnieuw onder het mes. Je blijft operaties betalen en de genezing gaat steeds moeilijker na iedere operatie.
Voor iedereen die je kent valt het toch ook op als je ineens grotere borsten hebt? Of als je dan straks opeens weer geen grotere borsten meer hebt?

Ik denk dat je beter kunt investeren in tevreden zijn met wat je hebt en je daar goed op kleden. Als je man een vergroting aanmoedigt, vind ik hem stom.
huisduif wijzigde dit bericht op 06-08-2019 10:02
5.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-08-2019 09:56
Erg dat je man daar enthousiast van wordt trouwens
Waarom erg? Als je er zelf achter staat en het een wens is, dan is het toch prima?
Herfstwind schreef:
06-08-2019 10:01
Waarom erg? Als je er zelf achter staat en het een wens is, dan is het toch prima?
erg omdat de boodschap is dat je borsten waar je je kind mee voedt niet goed genoeg zijn. dat neptieten iets zijn om blij van te worden. heel raar signaal.
huisduif schreef:
06-08-2019 10:01
Het lijkt me zo rot om te weten dat die implantaten een soort tijdbommen zijn die er over een jaar of tien weer uit moeten. Dan moet je opnieuw onder het mes. Je blijft operaties betalen en de genezing gaat steeds moeilijker na iedere operatie.
Voor iedereen die je kent valt het toch ook op als je ineens grotere borsten hebt? Of als je dan straks opeens weer geen grotere borsten meer hebt?

Ik denk dat je beter kunt investeren in tevreden zijn met wat je hebt en je daar goed op kleden. Als je man een vergroting aanmoedigt, vind ik hem stom.
dit ja. Elke operatie is een risico. Elke borstvergroting betekent een serie van herhalingen qua operatie en elke herhaling is de kans op complicaties groter
De man had moeten zeggen: ik vind je prachtig zoals je bent, voor mij hoef je niks te veranderen. Maar als je dan perse wil dan sta ik achter je.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
06-08-2019 10:01
Het lijkt me zo rot om te weten dat die implantaten een soort tijdbommen zijn die er over een jaar of tien weer uit moeten. Dan moet je opnieuw onder het mes. Je blijft operaties betalen en de genezing gaat steeds moeilijker na iedere operatie.
Voor iedereen die je kent valt het toch ook op als je ineens grotere borsten hebt? Of als je dan straks opeens weer geen grotere borsten meer hebt?

Ik denk dat je beter kunt investeren in tevreden zijn met wat je hebt en je daar goed op kleden. Als je man een vergroting aanmoedigt, vind ik hem stom.
Maar dat gaat dus écht niet altijd. Ik heb een zeer klein A-cupje, maar die zijn echt zo klein dat je amper ziet dat ik borsten heb. Natuurlijk kan ik een BH aan doen met een kilo padding, maar dat zit echt niet lekker. Verder valt het altijd op dat ik veel te kleine borsten heb vergeleken met mijn heupen. Het past gewoon allemaal net niet bij elkaar.
En niet dat ik er nou zo'n minderwaardigheidscomplex over heb, maar als ik op een punt in mijn leven kom waar ik de tijd heb en het zou kunnen betalen, zou ik echt denken 'waarom niet'.
The eyes are useless when the mind is blind.
sanjunipero schreef:
06-08-2019 10:06
Maar dat gaat dus écht niet altijd. Ik heb een zeer klein A-cupje, maar die zijn echt zo klein dat je amper ziet dat ik borsten heb. Natuurlijk kan ik een BH aan doen met een kilo padding, maar dat zit echt niet lekker. Verder valt het altijd op dat ik veel te kleine borsten heb vergeleken met mijn heupen. Het past gewoon allemaal net niet bij elkaar.
En niet dat ik er nou zo'n minderwaardigheidscomplex over heb, maar als ik op een punt in mijn leven kom waar ik de tijd heb en het zou kunnen betalen, zou ik echt denken 'waarom niet'.
Kleine borsten zijn ook borsten, het voordeel van kleine borsten is dat je veel slanker oogt
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
06-08-2019 10:01
Het lijkt me zo rot om te weten dat die implantaten een soort tijdbommen zijn die er over een jaar of tien weer uit moeten. Dan moet je opnieuw onder het mes. Je blijft operaties betalen en de genezing gaat steeds moeilijker na iedere operatie.
In principe is dat niet iets om vanuit te gaan. Het komt zeker voor, maar de implantaten zijn tegenwoordig van zo'n kwaliteit dat dat vrij weinig nodig is. Kwestie van geluk of pech hebben lijkt me.
huisduif schreef:
06-08-2019 10:01
oor iedereen die je kent valt het toch ook op als je ineens grotere borsten hebt? Of als je dan straks opeens weer geen grotere borsten meer hebt?
Ik droeg sowieso altijd voorgevormde bh's en soms met wat vulling. Daarnaast denk ik dat je je er vooral zelf heel bewust van bent, en dat het wel mee valt in hoeverre het anderen opvalt. Het is niet zo dat ik het aan de grote klok hang, maar ik maak er verder ook geen geheim van.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-08-2019 10:06
De man had moeten zeggen: ik vind je prachtig zoals je bent, voor mij hoef je niks te veranderen. Maar als je dan perse wil dan sta ik achter je.
Dat was bij mij gelukkig ook het geval.
Maar goed die man kan zijn opmerking niet terugdraaien, het is dus ondenkbaar dat de vrouw zich niet laten opereren want ze weet nu dat haar man haar borsten niet mooi genoeg vindt. ze is bevestigd in haar gevoel van minderwaardigheid (dat overigens tussen je oren zit en niet in je beha)
Herfstwind schreef:
06-08-2019 10:07
In principe is dat niet iets om vanuit te gaan. Het komt zeker voor, maar de implantaten zijn tegenwoordig van zo'n kwaliteit dat dat vrij weinig nodig is. Kwestie van geluk of pech hebben lijkt me.



Ik droeg sowieso altijd voorgevormde bh's en soms met wat vulling. Daarnaast denk ik dat je je er vooral zelf heel bewust van bent, en dat het wel mee valt in hoeverre het anderen opvalt. Het is niet zo dat ik het aan de grote klok hang, maar ik maak er verder ook geen geheim van.
Implantaten gaan 15 jaar mee daarna moet je ze vervangen. Dat is het advies van de WHO.
Alle reacties Link kopieren
sanjunipero schreef:
06-08-2019 10:06
Maar dat gaat dus écht niet altijd. Ik heb een zeer klein A-cupje, maar die zijn echt zo klein dat je amper ziet dat ik borsten heb. Natuurlijk kan ik een BH aan doen met een kilo padding, maar dat zit echt niet lekker. Verder valt het altijd op dat ik veel te kleine borsten heb vergeleken met mijn heupen. Het past gewoon allemaal net niet bij elkaar.
En niet dat ik er nou zo'n minderwaardigheidscomplex over heb, maar als ik op een punt in mijn leven kom waar ik de tijd heb en het zou kunnen betalen, zou ik echt denken 'waarom niet'.
Ja precies, dat had ik dus ook. Had ook vaak dat ik een bh niet helemaal goed gevuld kreeg (en een maatje kleiner was weer te klein) en dat je dan in de kleding zo'n rand ziet van de bh. Of dat de bh steeds omhoog kruipt omdat er niet genoeg zit om 'm op zijn plek te houden zeg maar... :$
Alle reacties Link kopieren
sanjunipero schreef:
06-08-2019 10:06
Maar dat gaat dus écht niet altijd. Ik heb een zeer klein A-cupje, maar die zijn echt zo klein dat je amper ziet dat ik borsten heb. Natuurlijk kan ik een BH aan doen met een kilo padding, maar dat zit echt niet lekker. Verder valt het altijd op dat ik veel te kleine borsten heb vergeleken met mijn heupen. Het past gewoon allemaal net niet bij elkaar.
En niet dat ik er nou zo'n minderwaardigheidscomplex over heb, maar als ik op een punt in mijn leven kom waar ik de tijd heb en het zou kunnen betalen, zou ik echt denken 'waarom niet'.

Klein kun je met kleding heel veel mee, met groot of misvormd is dat een heel stuk lastiger. En BH’s zitten echt met groot niet persé lekkerder, dus dat zou ik echt niet mee laten wegen.
.
Herfstwind schreef:
06-08-2019 10:11
Ja precies, dat had ik dus ook. Had ook vaak dat ik een bh niet helemaal goed gevuld kreeg (en een maatje kleiner was weer te klein) en dat je dan in de kleding zo'n rand ziet van de bh. Of dat de bh steeds omhoog kruipt omdat er niet genoeg zit om 'm op zijn plek te houden zeg maar... :$
ik begrijp niet dat dat erg is
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Ik ben vorige week op intakegesprek geweest bij Velthuis kliniek in Eindhoven.
Na mijn 2 zwangerschappen zijn mijn borsten leeg.. Ik heb nu een kleine B cup over en ik zou graag een volle C cup willen.
Ze adviseerden 250 cc mentor anatomisch implantaat in te brengen. Ik weet niet of ik dit te veel ga vinden.. maar goed ik kan altijd nog een keer terug om te passen.
Echter ik zit heel erg met de complicaties van een operatie en de nadelen van een borstvergroting in mijn maag. Ik schrok behoorlijk van alle info die op internet en in de folders van de kliniek te vinden zijn. Moet ik me hier zorgen over maken?

Iemand al ervaringen met velthuiskliniek? Of zoutoplossing implantaten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven