Lijf & Lijn alle pijlers

Epileren

09-08-2019 18:44 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een epileer-apparaat aanschaffen. Wat zijn jullie ervaringen en waarom heb je een bepaald apparaat gekocht?

Ik scheer mezelf nu met een scheerapparaat tot en met de bikinilijn. Mijn benen tot aan de sportbroek (hardloop korte broek) doe ik vaak met een scheermesje. Ik vind dit sneller gaan als scheren met het scheerapparaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een goedkoop modelletje van Philips en dat is jaren tot tevredenheid meegegaan. Toen hij na lange trouwe dienst eindelijk de geest gaf, heb ik een dure Braun aangeschaft, die het niet beter deed en aanzienlijk minder lang mee lijkt te zullen gaan. Ik weet wel dat mijn volgende epilator geen duur topmodel gaat zijn!
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
En wat het epileren zelf betreft: de eerste paar keer doet gruwelijk zeer en je denkt dat je daar nooit aan zal wennen. Maar je went er wel aan. Na een paar keer voel je het bijna niet meer. Dus het is een kwestie van even doorbijten en daarna wil je niet anders meer. Nooit meer stoppels en uiteindelijk (maar dat duurde bij mij een paar jaar) veel minder haargroei.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Braun Silkepil gehad. De eerste keer inderdaad even doorbijten, maar vond het goed te doen. Ik kreeg alleen veel last van ingegroeide haartjes en daardoor jeuk.
Scheer nu regelmatig met een scheermesje, dat geeft bij mij toch het beste resultaat.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik epileer al jaren met een epilady (Braun) en ik vind het ideaal, de haartjes blijven langer weg.
.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor jullie reacties.
Ik zal er toch 1 gaan kopen. Zo duur zijn ze ook niet.
Hoe is jullie ervaring in de schaamstreek/liezen? Ik heb daar gauw puistjes, ik heb een soort acne... En de huid is daar wel wat gevoeliger. Hebben jullie daar last van?
Ik heb de Braun Silk Epil 9 en gebruik hem in bad onder water, doet minder zeer. Ik gebruik hem op mijn hele benen en onderarmen.
Bikinilijn en oksels doen mij te veel zeer dus dat doe ik met een mesje.
Heb nu na een paar jaar (begonnen sinds de komst van de silk epil 5) veel minder haar op mijn onderbenen, zelfs wat kale stukken. Super fijn!

Ik gebruik na het epileren PFB Vanish (of de letters in andere volgorde, zou ook zomaar kunnen). Dat vermindert de roodheid na het epileren en moet ingegroeide haartjes voorkomen. Heb alsnog wel een paar ingegroeide haren maar niet echt storend. Ik haal die er altijd uit met een pincet als er een stukje boven de huid uit komt.

Ik zou hem zelf niet op gebieden met pukkeltjes of acne gebruiken want de pincetjes pakken alles wat een beetje uitsteekt dus ook de velletjes van bultjes ben ik bang. Kan ook zomaar niet zo zijn maar ik ben altijd erg voorzichtig op en rondom beschadigde of gevoelige huid.
Oh en lees dat je scheert omdat je dat sneller vind gaan dan een scheerapparaat maar een epileerapparaat moet je ook heel langzaam over je lijf bewegen. Het gaat dus niet sneller dan scheren. Je hoeft het alleen minder vaak te herhalen omdat het langer glad blijft dan bij scheren.
Alle reacties Link kopieren
Schaamstreek is alleszins gruwelijk pijnlijk, 1 keer en nooit weer. Oksels idem. :-D
Benen geen probleem, maar oksels voelden 2 dagen aan als schaafwonden.
Alle reacties Link kopieren
Oksels deed ik wel, schaamstreek 1x geprobeerd en daar is het bij gebleven.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Bikinilijn epileer ik met de hand.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De rest hoeft eigenlijk niet; als ik zin heb gebruik ik een stokoude Epilady met van die draaiende veren en dan alleen de onderbenen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Scheren geeft akelig aanvoelende stoppels dus liever haartjes dan stoppels.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Echteliefde schreef:
09-08-2019 21:26
Ik heb de Braun Silk Epil 9 en gebruik hem in bad onder water, doet minder zeer. Ik gebruik hem op mijn hele benen en onderarmen.
Bikinilijn en oksels doen mij te veel zeer dus dat doe ik met een mesje.
Heb nu na een paar jaar (begonnen sinds de komst van de silk epil 5) veel minder haar op mijn onderbenen, zelfs wat kale stukken. Super fijn!

Ik gebruik na het epileren PFB Vanish (of de letters in andere volgorde, zou ook zomaar kunnen). Dat vermindert de roodheid na het epileren en moet ingegroeide haartjes voorkomen. Heb alsnog wel een paar ingegroeide haren maar niet echt storend. Ik haal die er altijd uit met een pincet als er een stukje boven de huid uit komt.

Ik zou hem zelf niet op gebieden met pukkeltjes of acne gebruiken want de pincetjes pakken alles wat een beetje uitsteekt dus ook de velletjes van bultjes ben ik bang. Kan ook zomaar niet zo zijn maar ik ben altijd erg voorzichtig op en rondom beschadigde of gevoelige huid.
Ah bedankt. Dus dat is toch te gevoelig, die gebieden. Dat leek mij ook al.

Nou als het voor de benen goed werkt, en je het idd minder vaak hoeft te doen (in plaats van elke paar dagen scheren) dat zou al fijn zijn. Oksels lijken mij ook pijnlijk.

Ik ga dat spul proberen, dat Vanish.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds deze week de wet and dry van Philips. Gewonnen bij de bankgiroloterij. Moet zeggen dat het me meevalt qua pijn. Kan natuurlijk nog niks zeggen over ingegroeide haartjes.
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
09-08-2019 21:31
Schaamstreek is alleszins gruwelijk pijnlijk, 1 keer en nooit weer. Oksels idem. :-D
Benen geen probleem, maar oksels voelden 2 dagen aan als schaafwonden.
Oeps, lijkt mij ook pijnlijk, de oksels en schaamstreek (en mijn gevoelige benen/liezen).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt nog nooit met epileren ingegroeide haartjes gehad.
.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
09-08-2019 22:40
Scheren geeft akelig aanvoelende stoppels dus liever haartjes dan stoppels.
Voor de benen lijkt mij epileren dan wel fijn.

Hoe doe je met de hand epileren dan van je schaamstreek? Met de pincet? Is dat geen monnikenwerk? Of doe je dat al heel lang zodat er nog weinig haar zit...?
Alle reacties Link kopieren
Met een kwaliteitspincetje met zo'n plat bekje kan je wel drie haren tegelijk pakken en dan een goeie plotselinge ruk geven. Ik pak ze eerst tussen duim en wijsvinger en dan geef je ze over naar het bekje van de pincet. Goedkope pincetten daarvan sluiten de delen niet geheel exact op elkaar dus dat kost dan veel meer tijd.

Het is inderdaad een kwestie van bijhouden; je dunt het telkens wat uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
09-08-2019 22:50
Met een kwaliteitspincetje met zo'n plat bekje kan je wel drie haren tegelijk pakken en dan een goeie plotselinge ruk geven. Ik pak ze eerst tussen duim en wijsvinger en dan geef je ze over naar het bekje van de pincet. Goedkope pincetten daarvan sluiten de delen niet geheel exact op elkaar dus dat kost dan veel meer tijd.

Het is inderdaad een kwestie van bijhouden; je dunt het telkens wat uit.
Ja precies, dus toch gewoon met de pincet. Ik heb ook zo'n fijne, maar dat lijkt me dan nogal veel werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgens mij zo'n duurdere van Braun op dit moment. Ik gebruik hem eigenlijk niet meer zo vaak voor mijn benen, want daar heb ik inmiddels nauwelijks haargroei meer. Wel voor de bikinilijn en dat werkt perfect! Eerste kaar keren waren horror, maar voel er inmiddels niets meer van.
Alle reacties Link kopieren
Karbonksel schreef:
10-08-2019 15:17
Ik heb volgens mij zo'n duurdere van Braun op dit moment. Ik gebruik hem eigenlijk niet meer zo vaak voor mijn benen, want daar heb ik inmiddels nauwelijks haargroei meer. Wel voor de bikinilijn en dat werkt perfect! Eerste kaar keren waren horror, maar voel er inmiddels niets meer van.
Okay. Dus het is even doorbijten. Ik ga het misschien proberen. Thanks voor je berichtje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven