Lijf & Lijn alle pijlers

50 geworden en je ziet het.

10-08-2019 11:01 347 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen in de spiegel kon ik het er echt niet meer omheen. Je gaat het echt zien. In mijn gezicht ook. Het gaat allemaal zakken. Hangwangen. Oogleden. Van die lijnen langs mijn mond. Laatst zag ik foto's van mezelf in mijn favoriete spijkerbroek. Ik weet dat ik het een topfeest vond, maar ik schrok van mezelf op de foto's, uiteraard genomen van mijn achterkant en op een moment dat ik ook mijn schouders liet hangen. Ja, ik weet dat het fijn is dat ik de 50 gezond en wel heb bereikt. Ik ben vroeger heel ziek geweest en waardeer mijn gezondheid en mijn lijf dat het prima doet. Maar ik ben gewoon even niet zo blij met mijn aanblik. Is er iemand die dit herkent? En hoe ga jij ermee om?
Daar had Cateautje laatst ook een topic over...
Alle reacties Link kopieren
Pfff je zeurt.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bij mezelf (51) nog meevallen, hoewel ik me op foto's vaak te dik vind, en er mogen ook wel een aantal kilo's af. Maar ik kleed me nog zo leuk mogelijk, draag sieraden en make up, en laat mijn haren met regelmaat verven en knippen. Ik vind het belangrijk om er verzorgd uit te zien. Ik denk dat als je naar jezelf op een foto of video kijkt, je ook met andere ogen kijkt dan een ander dat doet, dus maak die hangwangen en oogleden niet te groot in je hoofd.
Misschien kun je er zelf nog wat aan doen? Geen idee wat je bedoeld de achterkant want dat heeft weinig met rimpels te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ogen laten liften en een facelift? Ik heb t zelf ook hoor, krijg nu ook rimpels in mn nek. Vind t niet meer zo leuk om in de spiegel te kijken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik ben geen 50, maar 35, een stuk jonger dus ;) Maar ook ik herken het wel deels. Als ik een foto van mezelf zie van 15 jaar geleden, dan zie ik nog een superfris koppie met open ogen, geen lijntjes en gewoon een jongere blik. Nu zie ik er voor mijn leeftijd nog jong uit, maar ik heb wat fijne lijntjes gekregen, m'n wallen zijn iets groter en m'n oogleden hangen iets meer. Kortom, ik ben geen 20 meer. En jaaaaaa er zijn natuurlijk veeeeeeel ergere problemen. En jaaaaa ik ben blij dat ik ouder mag worden. Maar vind ik m'n spiegelbeeld soms confronterend? Ja...

Ik denk dat veel mensen hier in meer of mindere mate wel mee kampen. Part of life...
Totaal geen last van. Ik vind mezelf er beter uitzien dan ooit tevoren. Gewoon omdat ik lekkerder in mijn vel zit, tevreden en gelukkig ben en soms zelfs denk als ik in de spiegel kijk denk, wat een lekker wijf :$ Ook 50 trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
10-08-2019 11:13
Ogen laten liften en een facelift? Ik heb t zelf ook hoor, krijg nu ook rimpels in mn nek. Vind t niet meer zo leuk om in de spiegel te kijken.

Op welke leeftijd ga je dan wel accepteren dat je niet de eeuwige jeugd hebt?
.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
10-08-2019 11:02
Daar had Cateautje laatst ook een topic over...
Die heb ik dan gemist. Ik zal eens zoeken.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
10-08-2019 11:02
Pfff je zeurt.
...omdat...
Alle reacties Link kopieren
Niet meer op de foto gaan.ik ben al met pensioen.en geen enkele foto is meer echt mooi.
Van de week ook n foto had mijn man stiekem gemaakt.
Dacht dat je aan mijn achterkant niet kon zien dat ik dikker geworden ben.
Ook afhangende schouders.
Alles gaat hangen.behalve je tandvlees .dat trekt omhoog .is ook weer niet goed.
Accepteren dat het er aan komt. Het went. 🤪
chrisjoh wijzigde dit bericht op 10-08-2019 11:35
87.56% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Oh-happy-day schreef:
10-08-2019 11:06
Ik vind het bij mezelf (51) nog meevallen, hoewel ik me op foto's vaak te dik vind, en er mogen ook wel een aantal kilo's af. Maar ik kleed me nog zo leuk mogelijk, draag sieraden en make up, en laat mijn haren met regelmaat verven en knippen. Ik vind het belangrijk om er verzorgd uit te zien. Ik denk dat als je naar jezelf op een foto of video kijkt, je ook met andere ogen kijkt dan een ander dat doet, dus maak die hangwangen en oogleden niet te groot in je hoofd.
Draag je nog een spijkerbroek met sneakers? Wat is voor jou zo leuk mogelijke kleding? Heb je je make up inmiddels aangepast? Dat soort vragen heb ik...
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb periodes gehad met enorm veel verdriet.. dat heeft me wel getekend. Ik ben nog geen 50.. maar je ziet echt wel dat ik ouder wordt. So be it.

Ik geloof echt dat hoe je eruit ziet veel te maken heeft met hoe je je voelt. Als je wat beter over jezelf gaat denken dan zie je er ook ineens een stuk leuker uit. Alsof je ogen dan meer gaan glimmen ofzo.

Een beetje zelfvertrouwen staat iedereen en dan wordt je echt een leuker mens om naar te kijken.. los van rimpeltjes, zakkende wangen of wat dan ook.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
10-08-2019 11:20
Totaal geen last van. Ik vind mezelf er beter uitzien dan ooit tevoren. Gewoon omdat ik lekkerder in mijn vel zit, tevreden en gelukkig ben en soms zelfs denk als ik in de spiegel kijk denk, wat een lekker wijf :$ Ook 50 trouwens.
Lekker wijf, goed zo :-)
Alle reacties Link kopieren
ik snap je wel, ik word volgende maand 40.
Ik vind dat ik er goed uitzie, ik zou er aan toe willen voegen “voor mijn leeftijd” maar dat vind ik eigenlijk zo’n rotzin.
ik ben best nog wel blij als ik in de spiegel kijk, maar bijvoorbeeld gisteren zat ik in een wegrestaurant en dan zit er zo’n groepje meiden van rond de 20, gezellig op roadtrip, en dan zit ik daar en denk, in mijn hoofd ben ik hun leeftijd maar zij zien mij echt als een oud wijf...
Maar goed, iedere leeftijd heeft zijn charme maar ik kan er niet omheen dat ik ook ouder word.
Don't cry, buy a bag and move on.
prada schreef:
10-08-2019 11:20
Totaal geen last van. Ik vind mezelf er beter uitzien dan ooit tevoren. Gewoon omdat ik lekkerder in mijn vel zit, tevreden en gelukkig ben en soms zelfs denk als ik in de spiegel kijk denk, wat een lekker wijf :$ Ook 50 trouwens.

Jij straalt vast uit dat je gelukkig (met jezelf) bent! Ik (46) denk dat vergelijken met vroeger geen zin heeft, veroudering is nu eenmaal een feit, maar streven naar nu en in de toekomst zo gelukkig mogelijk zijn kan veel doen voor een leuk uiterlijk.
prada schreef:
10-08-2019 11:20
Totaal geen last van. Ik vind mezelf er beter uitzien dan ooit tevoren. Gewoon omdat ik lekkerder in mijn vel zit, tevreden en gelukkig ben en soms zelfs denk als ik in de spiegel kijk denk, wat een lekker wijf :$ Ook 50 trouwens.
Dit,atitude!!!! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Helaas. Maar iedereen kent dat. Ken namelijk niemand die er van zichzelf als 40 uitziet met 60. Wel met veel hulpmiddelen :D
Natuurlijk heeft de een wat meer mazzel dan de ander genetisch gezien maar daar doe je niets aan.
Ik houd me altijd dit voor ogen.
Even klikken want ik kan geen plaatjes plakken nog.
Alle twee de dames hebben dezelfde leeftijd.
https://pics.me.me/this-woman-is-51-yea ... 883942.png
Ik krijg altijd te horen dat ik weinig verander. Ik ben nu 54 en heb weinig rimpels. Dat ligt aan de genen van mijn moeders kant. Ik heb geluk gehad want ik hou er niet echt een gezonde levensstijl op na.
Alle reacties Link kopieren
Hier ver over de 50. Ik snap wat je bedoelt hoor.
Ineens is het zo dat wat je graag droeg net meer leuk staat, zowel kleding als make up. Zelf hou ik niet zo van supernetjes, ben meer van de spijkerbroek, streepshirtje, jasje en all stars.

Vind het moeilijk om te accepteren dat ik nu niet alles meer kan dragen maar het is niet anders want het staat wanstaltig 😱
Ik ben niet bepaald er op vooruit gegaan na mijn vijftigste. Ik zie er ook veel ouder uit en dat wordt benadrukt omdat ik met een rollator loop. Maar ik moet dan denken aan wat iemand eens tegen me zei: "Wees blij dat je de 50 hebt gehaald."
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook van die leeftijd Het is niet anders. Sommige mensen hebben mazzel qua bouw en blijven ze er relatief jong uitzien. Mijn bouw helaas niet.

En het zal me een zorg zijn. Echt. Ik zie wel eens oudere vrouwen lopen in kleding waarin mijn dochter ook loopt. Ik vind dat geen gezicht. Vlot kleden oké. Maar er zijn grenzen.

En dat mijn lijf en gezicht ouder is. Prima. Lekker belangrijk
soerloo schreef:
10-08-2019 11:35
Jij straalt vast uit dat je gelukkig (met jezelf) bent! Ik (46) denk dat vergelijken met vroeger geen zin heeft, veroudering is nu eenmaal een feit, maar streven naar nu en in de toekomst zo gelukkig mogelijk zijn kan veel doen voor een leuk uiterlijk.
Ja inderdaad, uitstraling doet ook al heel veel.
Torment schreef:
10-08-2019 11:36
Dit,atitude!!!! :yes:
:proud: :lips:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven