Lijf & Lijn alle pijlers

Onregelmatige cyclus

16-08-2019 19:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorig jaar augustus ben ik gestopt met de Yasmin pil na jaren lang slikken. Voornamelijk vanwege mijn migraine die nu, dankzij het stoppen, helemaal weg is gegaan. :cheer:

Nu word ik alleen niet meer regelmatig ongesteld, voor zover ik dat uberhaupt nog word...
Om de zes á acht weken komt er lichte spotting, alsin bruinige afscheiding. Dit heb ik twee dagen en dat was het dan. Ik heb vier keer meegemaakt dat ik ‘echt’ ongesteld was met rood bloed.
Huisarts zegt dat het nog steeds van de pil komt, maar dit duurt -gevoelsmatig- wel erg lang...

Ben vooral op zoek naar ervaringsdeskundigen die ook gestopt zijn met de pil. Hoe lang duurde het voordat jullie weer een normale cyclus hadden?
Hier gewoon binnen een maand na stoppen ongesteld.

Hoe was je cyclus vóór het slikken van de pil?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat dit nog een gevolg is van de pil.

Het lijkt mij verstandig om dit te bespreken met je huisarts en evt doorverwijzing naar een gyn.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik stopte met de pil nu een jaar terug maar ben nog niet ongesteld
Bij mij bleek de prolactine te hoog als oorzaak
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 29
Enige context: op mijn 16e begonnen tot 21e. Toen een jaartje gestopt en een jaar later begonnen op mijn 22e tot 28e...
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
16-08-2019 20:22
Ik stopte met de pil nu een jaar terug maar ben nog niet ongesteld
Bij mij bleek de prolactine te hoog als oorzaak
Helemaal nog niet? Vervelend zeg! Heeft het invloed op je vruchtbaarheid?
Alle reacties Link kopieren
Het is zo persoonlijk. Bij mij duurde het maanden voordat ik weer ongesteld werd (na gebruik van een implanon). Onregelmatig, na 6 maanden regelmatig en nu sinds een maand of 4 ben ik om de 2 weken ongesteld.
Er is geen pijl op te trekken.
Ik zou gewoon een keer naar de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de huisarts. Ik was op den duur langer ongesteld dan niet. Of twee hele cyclussen niet bijvoorbeeld.

Ik heb toen een soort hormonale opschoon kuur gekregen. Meuk van jewelste en ik was een hormonaal wrak. Maar met positief resultaat want ik had een soort van cyclus terug zonder uitersten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven