Lijf & Lijn alle pijlers

Haaruitval na zwangerschap

19-08-2019 14:42 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

In april ben ik bevallen. De laatste maand heb ik echt extreme haaruitval. Echt complete plukken, overal liggen haren. Het verbaasd me dat ik nog niet kaal aan het worden ben, zo extreem is het.
Ik ben vast niet de enige, wat hielp bij jullie? Evt vitaminesupplementen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Hoi. Bij mij hielp niets maar het stopte na een maand of vier vanzelf. Net zoals met het nachtzweten (weet niet of jij daar ook last van hebt). Ik liep gewoon helemaal leeg na de bevalling :-D.

Haaruitval is een bekend verschijnsel. Door de extra oestrogeen tijdens zwangerschap vallen er minder haren uit (de levensduur van de individuele haren zijn dan langer) waardoor het lijkt alsof je na de zwangerschap het ineens met bossen tegelijk verliest. Ik zou mij pas zorgen maken als je echt kale plekken ziet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
19-08-2019 14:46
Hoi. Bij mij hielp niets maar het stopte na een maand of vier vanzelf. Net zoals met het nachtzweten (weet niet of jij daar ook last van hebt). Ik liep gewoon helemaal leeg na de bevalling :-D.

Haaruitval is een bekend verschijnsel. Door de extra oestrogeen tijdens zwangerschap vallen er minder haren uit (de levensduur van de individuele haren zijn dan langer) waardoor het lijkt alsof je na de zwangerschap het ineens met bossen tegelijk verliest. Ik zou mij pas zorgen maken als je echt kale plekken ziet.
Dat heb ik gelukkig niet! Wel echt extreem haaruitval. Heb altijd wel veel haaruitval maar dit is wel extreem nu.
De hormonen zijn sowieso nog niet op peil denk ik, aangezien mijn mentruatie ook al 18 weken op zich laat wachten😅
Alle reacties Link kopieren
Niks helpt. Je bent 9 maanden bijna geen haren verloren en die raak je nu alsnog in korte tijd kwijt. Ik ben ook in april bevallen. Na vorige zwangerschap had ik zelfs inhammen maar is weer goedgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Biotine helpt
Toen kind 10 maanden was hield het ineens op (of nou ja, viel mijn haar weer net zo uit als daarvoor).
tijd tijd tijd, helaas niets anders.

Soms wordt biotine geslikt, maar dat is meer voor de verbetering van de kwaliteit van het haar, dan dat het haaruitval stopt of tegengaat.
En de werkingstijd van een dergelijk supplement is, als het al werkt, zeker een aantal maanden slikken voor het wat doet.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.
En dan een paar maanden later al die nieuwe haartjes die een fijne extra pony zijn. En opkroesen als het regent :)
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het bij beide zwangerschappen. Bij de 1e schrok ik me kapot, onder de douche vielen er hele plukken uit. Was allemaal hormonen want het is over gegaan. Tijdens de zwangerschappen was mn haar prachtig, heel vol en dik en verloor ik nauwelijks een haar. Ik heb van mezelf al veel haar dus na de bevallingen kwam er ook erg veel uit.
Heeft bij mij wel langer dan een half jaar geduurd geloof ik voordat het over was.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk er nu al opnieuw naar uit, not!!
Tijd was hier ook het enige dat hielp.

Merl0t, heel herkenbaar dat.
Bij mij gaat het waarschijnlijk precies rond de feestdagen zijn dat ik kaal ben. En ik heb al niet zoveel haar😣
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet nu nog maar van mijn volle bos😬
Alle reacties Link kopieren
Oef ja. Ik de zwangerschap had ik een prachtig bos haar. Normaal altijd heel dun en weinig haar, maar heel de zwangerschap lang had ik prachtig haar.

En na de zwangerschap vreselijk haarverlies. Dacht op momenten dat ik niks zou overhouden. Ik durfde mijn haar nog amper te borstelen.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
En na een paar maanden begint je haar weer te groeien en dan is het echt vreselijk, overal van die korte stekelhaardjes 😂
Maar gelukkig groeit het weer terug!
Alle reacties Link kopieren
Jessiebel schreef:
19-08-2019 15:50
En na een paar maanden begint je haar weer te groeien en dan is het echt vreselijk, overal van die korte stekelhaardjes 😂
Maar gelukkig groeit het weer terug!
Oh ja, die vreselijke plukjes op mijn voorhoofd. Elke kapper kon precies zien hoelang geleden ik was bevallen... 😂
Alle reacties Link kopieren
Jessiebel schreef:
19-08-2019 15:50
En na een paar maanden begint je haar weer te groeien en dan is het echt vreselijk, overal van die korte stekelhaardjes 😂
Maar gelukkig groeit het weer terug!
Jaaaa! Ik heb uiteindelijk maar een pony laten knippen want dan leek het nog wat. Vreselijk die babyhaartjes.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Zou het kort knippen als je zoveel uitval hebt. Gaat vast vanzelf wel over. Dat hoort bij kinderen krijgen.
hoezoos schreef:
19-08-2019 19:04
Zou het kort knippen als je zoveel uitval hebt. Gaat vast vanzelf wel over. Dat hoort bij kinderen krijgen.
Niet doen.
Met lang haar kan je het beter verdoezelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in februari bevallen en sinds een maand of twee is mijn haaruitval minder geworden, maar voorbij is het nog niet helaas. Gelukkig heb ik geen kale plekken en vrij dik haar.
Ik borstel nu altijd in de tuin mijn haren, anders ligt het overal in huis. En voordat ik mijn haren was, ga ik met mijn handen door mijn haar om wat losse haren weg te halen en die gooi ik in de wc. Dan ligt het doucheputje niet zo vol ;)

Ik denk niet dat je er iets aan kunt doen.
navy-blue schreef:
19-08-2019 19:09
Ik ben in februari bevallen en sinds een maand of twee is mijn haaruitval minder geworden, maar voorbij is het nog niet helaas. Gelukkig heb ik geen kale plekken en vrij dik haar.
Ik borstel nu altijd in de tuin mijn haren, anders ligt het overal in huis. En voordat ik mijn haren was, ga ik met mijn handen door mijn haar om wat losse haren weg te halen en die gooi ik in de wc. Dan ligt het doucheputje niet zo vol ;)

Ik denk niet dat je er iets aan kunt doen.
Ik zou ze in de afvalbak gooien.

( om verstopping te voorkomen bij een opgehoopte bal haar)
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-08-2019 19:12
Ik zou ze in de afvalbak gooien.

( om verstopping te voorkomen bij een opgehoopte bal haar)
:idee:
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk herkenbaar helaas! Ik ben in februari bevallen en durf nog steeds nauwelijks mijn haar te wassen of borstelen omdat ik er handenvol haar uit haal. Had altijd al wel veel haaruitval (ik heb fijn maar veel haar) maar dit is wel echt heel erg. Ik lees mee, hoop dat iemand de verlossende tip heeft, vrees voor kale plekken als dit zo doorgaat!
Ik weet nog dat het bij de 1e ook zo was, dus wat dat betreft heb ik goeie hoop, maar voor mijn gevoel houdt het deze keer langer aan...
Alle reacties Link kopieren
Ach, vreselijk. De huisarts zei ook tegen mij dat ik 'me pas zorgen hoefde te maken als het in grote ronde plekken uitviel'. Nou ja, dat deed het niet, maar wel hele bossen gelijkmatig.
Ik had al dun haar voor mijn zwangerschap, maar sindsdien is er nog veel minder van over. Niet meer goedgekomen helaas, hier groeide het niet terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven