Lijf & Lijn alle pijlers

Platte buik krijgen

20-08-2019 10:35 61 berichten
Hoi allemaal,

Ik kom maar niet van mijn te dikke buik af. Ik woog 66kg bij 1.73. Ik had dus in principe geen overgewicht, maar voelde me toch niet fijn in mijn lijf. Ik ben altijd heel slank geweest, maar nu zag ik er op tegen het dragen van een bikini en strakke kleding ging ik ook steeds meer vermijden vanwege mijn buik en mijn lijf is gewoon niet meer strak. Meer skinny fat. Ik stoorde me er erg aan en werd er best wel onzeker van. Daarom wilde ik dus wat afvallen.

Afvallen gaat mij vrij makkelijk af. Ik drink alleen maar water en thee zonder suiker en heb er geen moeite mee alle ongezonde snacks te laten staan. Ik ben ook meer gaan bewegen. Ik ben afgevallen tot 58 kg, maar nu heb ik al een paar keer opmerkingen gehad dat ik zo mager ben en of ik veel ben afgevallen. ( niet in het kader van 'je ziet er goed uit', maar meer van 'gaat het wel goed met je?'). Nu zie ik zelf ook wel verschil. Ik heb altijd al vrij dunne benen en armen, die zijn nog dunner geworden, maar die buik blijft! Die past ook niet bij de rest van mijn lichaam. Het is echt wel uit verhouding.

Hoe kan ik nou van die buik afkomen? Een platte buik krijgen moet toch mogelijk zijn?! Ik denk alleen niet dat die met nog 2 kg minder wel ineens weg is. Daarnaast zou het ook wel fijn zijn om nog iets van mijn boezem te behouden, want daar vliegt het er ook vanaf. :( Met 55kg zou ik al op ondergewicht zitten en dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.

Is dit blijvende buikje herkenbaar voor iemand en heeft iemand misschien een goede tip om een plattere buik te krijgen?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Buikspieroefeningen zijn daarvoor uitgevonden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Buikspier oefeningen.
Of onder begeleiding sporten zodat je de juiste zones aanpakt.
Of accepteren dat je geen 16 meer bent en dat je lichaam nou eenmaal verander naar mate je ouder wordt.
Alle reacties Link kopieren
Eraf trainen.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet gewoon je figuur om slanke ledematen te hebben en iets meer buik? Een appelfiguur dus?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Naast oefeningen wellicht ook accepteren dat je "een appel" bent, qua figuur? Ik kan afvallen wat ik wil, als "peer" blijf ik altijd een dikke reet houden.
Alle reacties Link kopieren
blijkbaar is dat je figuur
Koop een badpak ipv een bikini
en (eventueel) corrigerend ondergoed
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp veel hardlopen en pilates doen. Maar ik heb vooral een peer figuur, dus bij mij zou het bijvoorbeeld heel moeilijk worden om m’n onderlijf in maatje 36 te persen, terwijl dat qua bovenlijf prima kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij ook af wat je verstaat onder een platte buik?

Ten eerste is een buik zelden echt plat. In je buik zitten als die ingewanden zoals darmen en die hebben gewoon ruimte nodig. Als je meer eet (dus de boel vult met eten) of vocht vasthoudt door bv hormonen, dan zal je buik boller staan. Ten tweede als vrouw heb je gewoon in verhouding wat meer vet overal. Je weet wel vrouwelijke vormen én het is gewoon nodig voor het functioneren van je lijf (oa menstruatie/ovulatiecyclus). Als vrouw moet je behoorlijk afgetraind voor je spieren ziet.

Als ik naar mijzelf kijk, heb ik een 'platte buik'. Als ik gewoon sta, heb ik geen grote rollen of zo, maar als ik naar beneden kijk, ja, dan zit daar wel een heuveltje onder mijn navel. Maar dat is normaal (darmen ed)! En als ik ga zitten dat zie je inderdaad rollen, ook dit is normaal, want we zitten niet superstrak in ons vel, anders kun je je namelijk niet meer bewegen.

Jij hebt het over skinny fat, dus ik gok dat dit gewoon net als bij mij een normale buik en een normaal laagje vet is. Meer afvallen gaat niet helpen, mogelijk buikspieroefeningen wel. Maar houd er rekening mee, dat je buik niet vetvrij gaat worden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ben altijd zandloper/ peer achtig geweest. Zeker geen appelfiguur in ieder geval! Ik heb ook een smalle taille, maar daar onder zit dus wel een te dikke buik.

Ik las juist dat buikspieroefeningen niet werken om een platte buik te krijgen, omdat je niet plaatselijk vet kan verbranden.
Ik had gelezen dat teveel buikvet voor 80% aan voeding ligt en daar kan ik vrijwel niks meer in veranderen. Ik doe al wel allerlei oefeningen thuis. Toch maar eens beginnen met de sportschool dus.
Alle reacties Link kopieren
Je zou kunnen proberen om, in combinatie met krachttraining, aan te komen en daarbij ook spiermassa aan te zetten. Je armen en benen kunnen op die manier weer wat meer volume krijgen. Vervolgens kun je gaan cutten, afvallen waarbij je gericht vetmassa wilt kwijtraken. De nieuw opgebouwde spiermassa in je armen en benen blijft daarbij zoveel mogelijk behouden.
dianaf schreef:
20-08-2019 10:53
Ik vraag mij ook af wat je verstaat onder een platte buik?

Ten eerste is een buik zelden echt plat. In je buik zitten als die ingewanden zoals darmen en die hebben gewoon ruimte nodig. Als je meer eet (dus de boel vult met eten) of vocht vasthoudt door bv hormonen, dan zal je buik boller staan. Ten tweede als vrouw heb je gewoon in verhouding wat meer vet overal. Je weet wel vrouwelijke vormen én het is gewoon nodig voor het functioneren van je lijf (oa menstruatie/ovulatiecyclus). Als vrouw moet je behoorlijk afgetraind voor je spieren ziet.

Als ik naar mijzelf kijk, heb ik een 'platte buik'. Als ik gewoon sta, heb ik geen grote rollen of zo, maar als ik naar beneden kijk, ja, dan zit daar wel een heuveltje onder mijn navel. Maar dat is normaal (darmen ed)! En als ik ga zitten dat zie je inderdaad rollen, ook dit is normaal, want we zitten niet superstrak in ons vel, anders kun je je namelijk niet meer bewegen.

Jij hebt het over skinny fat, dus ik gok dat dit gewoon net als bij mij een normale buik en een normaal laagje vet is. Meer afvallen gaat niet helpen, mogelijk buikspieroefeningen wel. Maar houd er rekening mee, dat je buik niet vetvrij gaat worden.
Ik bedoel met een platte buik, dat het gewoon recht naar beneden loopt vanaf de zijkant gezien. Bij mij loopt het recht tot mijn navel, maar daar onder zit een bolling en dat vind ik erg lelijk bij mezelf. Heb ik ook nooit gehad, maar het lukt me niet om het weg te krijgen.
Vanaf de voorkant gezien ben ik op zich wel tevreden, al zou het nou best strakker mogen.

Pilates zal ik eens naar kijken :)
anoniem_63c1a7da1d907 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 11:13
Reden: .
2.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ieder mens heeft een bepaalde vetreserve, je kan jezelf helemaal 'droog' trainen. Zoals topsporters, maar besef je, dat je dat dan dus vanaf dat moment vol moet houden. Niet echt een optie voor iemand die werkt/studeert oid

Ik ben 175 en weeg 60 kg. Mijn buik is plat (behalve als ik flink gegeten heb...) maar mijn reserves zitten op mijn billen. Die kan ik wel laten verdwijnen hoor, maar dan moet ik zoveel afvallen, dat het ongezond wordt

Berusting helpt beter en is gezonder
Alle reacties Link kopieren
Travelgirl90 schreef:
20-08-2019 11:12
Ik bedoel met een platte buik, dat het gewoon recht naar beneden loopt vanaf de zijkant gezien. Bij mij loopt het recht tot mijn navel, maar daar onder zit een bolling en dat vind ik erg lelijk bij mezelf. Heb ik ook nooit gehad, maar het lukt me niet om het weg te krijgen.
Vanaf de voorkant gezien ben ik op zich wel tevreden, al zou het nou best strakker mogen.

Pilates zal ik eens naar kijken :)
Die bolling is heel normaal!

En idd, plaatselijk vet verbranden gaat niet en buikspieroefeningen gaan ook niet helpen. Aanvaarden, dat is de enige mogelijkheid. Ik zou zeker niet nog meer gaan afvallen.
Life is short. Eat dessert first.
Of het mogelijk is om een platte buik te krijgen? Bij jou blijkbaar niet.
Accepteer dat je een buikje hebt. Zonde om al je tijd te stoppen in iets dat toch niet haalbaar is.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
20-08-2019 11:23
Die bolling is heel normaal!

En idd, plaatselijk vet verbranden gaat niet en buikspieroefeningen gaan ook niet helpen. Aanvaarden, dat is de enige mogelijkheid. Ik zou zeker niet nog meer gaan afvallen.
Dit TO! Zoals ik ook al aangaf, die bolling hoort er te zitten als je een mens bent. Als je al oefeningen doet, dan is het onwaarschijnlijk dat je daar meer strakte gaat kweken.
Meer afvallen zou ik zeker niet doen als het er nu al niet gezond uitziet.
En het lijkt mij dat je gewoon moet accepteren dat je lichaam niet zo kan zijn zoals je wilt, puur omdat bepaalde zaken nu eenmaal bepaald worden door de natuur!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Heb je kinderen? Ik heb een soort ‘zak’ onder mijn navel sinds ik mijn zoon heb gekregen. Slap vel, zit nauwelijks vet in zelfs. Lelijk. Maar wat doe je eraan?

Kreeg er wel het leukste kind ter wereld voor terug dus ik heb besloten dat het een eerlijke ruil is geweest.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Travelgirl90 schreef:
20-08-2019 11:12
Ik bedoel met een platte buik, dat het gewoon recht naar beneden loopt vanaf de zijkant gezien. Bij mij loopt het recht tot mijn navel, maar daar onder zit een bolling en dat vind ik erg lelijk bij mezelf. Heb ik ook nooit gehad, maar het lukt me niet om het weg te krijgen.
Vanaf de voorkant gezien ben ik op zich wel tevreden, al zou het nou best strakker mogen.

Pilates zal ik eens naar kijken :)

Je hebt het over een normaal vrouwenbuikje.

Misschien kun je wat minder focussen op gewicht en vooral je buik en beginnen met accepteren. Klinkt lullig, weet ik, maar je kunt er een stuk gelukkiger van worden. En ook lekker in bikini.
Later is nu
lux- schreef:
20-08-2019 11:31
Heb je kinderen? Ik heb een soort ‘zak’ onder mijn navel sinds ik mijn zoon heb gekregen. Slap vel, zit nauwelijks vet in zelfs. Lelijk. Maar wat doe je eraan?

Kreeg er wel het leukste kind ter wereld voor terug dus ik heb besloten dat het een eerlijke ruil is geweest.
Ik heb geen kinderen, dus daar kan het ook niet van komen.
Voordat ik aankwam was ik wel tevreden met mijn figuur, dus het moet wel kunnen.

Krachttraining is ook een goede tip. :)
Alle reacties Link kopieren
Ongezonde fixatie dit. Bij verreweg de meeste mensen is een buik niet helemaal plat. Ik ben 55 kilo, 1.70 en heb ook geen platte buik meer sinds ik de eind twintig aantikte. Je houdt nu eenmaal niet altijd hetzelfde figuur en met ons BMI (aan de onderkant van gezond) mogen we blij zijn. Eet gezond (niet te weinig, maar voed je lijf met wat het nodig heeft!) en sport voldoende. Vanaf daar is het aan je lijf wat het met die gezonde behandeling besluit te doen, niet aan jou. Andere focus...

Misschien kun je je afvragen waarom je hier zo op focust en of dat nu wel echt zo noodzakelijk of handig is.
Alle reacties Link kopieren
Buikspieroefeningen werken niet echt om buikvet te verbranden. Wel kan trainen helpen om de spieren sterker te krijgen. Veel ouderwetse buikspieroefeningen zijn trouwens erg belastend voor je onderrug.

Helaas kan je niet echt plaatselijk vet verbranden, ondanks allerlei beloftes van bedrijven en personen.

Buikvet is ook één van de lastigste plekken om vet kwijt te raken.

Vrouwen hebben wel van nature een hoger vetpercentage dan mannen. Mannen kunnen veel makkelijker een platte buik krijgen dan vrouwen. Dus een beetje een ronding is bij een volwassen vrouw normaal.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Travelgirl90 schreef:
20-08-2019 11:53
Ik heb geen kinderen, dus daar kan het ook niet van komen.
Voordat ik aankwam was ik wel tevreden met mijn figuur, dus het moet wel kunnen.

Krachttraining is ook een goede tip. :)
Misschien heeft het met ouder worden/veranderd metabolisme te maken?

En je kunt altijd nog naar de plastisch chirurg hè :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
20-08-2019 12:05
Ongezonde fixatie dit. Bij verreweg de meeste mensen is een buik niet helemaal plat. Ik ben 55 kilo, 1.70 en heb ook geen platte buik meer sinds ik de eind twintig aantikte. Je houdt nu eenmaal niet altijd hetzelfde figuur en met ons BMI (aan de onderkant van gezond) mogen we blij zijn. Eet gezond (niet te weinig, maar voed je lijf met wat het nodig heeft!) en sport voldoende. Vanaf daar is het aan je lijf wat het met die gezonde behandeling besluit te doen, niet aan jou. Andere focus...

Misschien kun je je afvragen waarom je hier zo op focust en of dat nu wel echt zo noodzakelijk of handig is.

Precies.
Toen ik jong was, was ik 1.66 en 52 kg en had een buikje. Ik sportte ook. Vond het een énorme buik. Gelukkig vond m'n ex (waar verder heel wat op aan te merken was) dat ik me aanstelde en dat ik juist een mooi buikje had. Als ik nu terugkijk denk ik: Welke buik :O

Wat je aandacht geeft groeit. Nu zal je buik hier niet echt van groeien, maar voor jouw gevoel en in jouw gedachten wordt hij steeds groter, terwijl anderen die hele buik misschien niet zien.
dreamer wijzigde dit bericht op 20-08-2019 12:59
0.04% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Travelgirl90 schreef:
20-08-2019 11:53
Ik heb geen kinderen, dus daar kan het ook niet van komen.
Voordat ik aankwam was ik wel tevreden met mijn figuur, dus het moet wel kunnen.

Krachttraining is ook een goede tip. :)
Kan het zijn, dat je voor het aankomen eigenlijk nog je meisjeslichaam had? en nu pas vrouw wordt??

Je lichaam verandert he?
Ik was op mijn 20e anders, dan op mijn 30e... 40e
Alle reacties Link kopieren
Travelgirl90 schreef:
20-08-2019 11:53
Ik heb geen kinderen, dus daar kan het ook niet van komen.
Voordat ik aankwam was ik wel tevreden met mijn figuur, dus het moet wel kunnen.

Krachttraining is ook een goede tip. :)
Je wordt ook gewoon ouder en je lijf blijft veranderen. Het duurt best even voor je lichaam echt een vrouwenlichaam is, vaak halverwege 20. Als je in die tijd aangekomen bent, dan verlang je nu simpelweg terug naar je nog niet volgroeide lichaam, puur omdat je geen ervaring hebt met een normaal vrouwelijk lichaam.

Een bolling onder de navel is dus normaal.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven