Lijf & Lijn alle pijlers

Welke gezichtscrème?

20-08-2019 19:25 55 berichten
Dag mede forummers,

Mijn gezichtscrème is bijna op en ik zoek naar een vervanger. Welke dag en nachtcrème gebruiken jullie en is echt aan te raden?
Alle reacties Link kopieren
niets, gaat al 55 jaar goed. alleen maar water op mijn gezicht, en goed op de voeding letten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een beetje jojoba-olie of een heel klein beetje dr. Hauschka revitaliserend masker (gebruik ik als dag of nachtcreme). Verder veel water drinken.
Alle reacties Link kopieren
Dagcème: iets met spf. Verder is de ene huid de andere niet dus wat mij bevalt kan niets voor jou zijn.

Nachtcrème gebruik ik niet.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die van de Hema erg prettig, en lekker betaalbaar

Dochters gebruiken Simply (heeft Kruidvat)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook die van de HEMA. Bevalt prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Vichy aqualia thermal light als gezichtscreme. Eerder had ik rijkere/zwaardere crwmes maar dan smeer ik mn huid dicht. Ik ben niet van de standaard ochtend of avondrituelen dus smeer naar behoefte.
Ik heb ook een bb creme van Vichy met spf.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de nachtcreme van Lidl erg fijn, fijner dan die van kruidvat en Etos. Dagcreme van hetzelfde merk vind ik te vettig, maar dat is misschien persoonlijk
Nivea soft
Olaz Complete antirimpel, met spf
Ik ben sinds decubal niet meer te krijgen is fan van The Ordinary. Daarvan kun je hier ook een topic vinden.
Ik gebruik L'Oréal Aqua Genius. Is een serum, maar vind ik prettiger in gebruik dan zo'n dichte dagcrème. Al heb ik ook al eens gelezen dat je die serum eigenlijk niet in de plaats van moet gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
20-08-2019 19:33
niets, gaat al 55 jaar goed. alleen maar water op mijn gezicht, en goed op de voeding letten.
Hier ook al 50 jaar. Zon mijden en niet roken, daar kan geen creme tegenop. Wordt meestal rond de 40 geschat. Cremes zijn onnodige geldklopperij, daarnaast zijn al die verpakkingen en de productie van het product zelf een onnodige belasting van het milieu. En je huid wordt lui van het smeren, waardoor je steeds meer nodig hebt, je huid is prima in staat zichzelf te reguleren. Smeer maar eens twee dagen niet, je zult merken dat je huid gaat trekken. Maar als je even door zet heb je nergens last meer van. Ik gebruik wel zonnecreme overigens, voor gezicht factor 50. Als je toch per se eentje wilt gebruiken zou ik naar de hoeveelheid verpakkingsmateriaal kijken en of het product al of niet microplastics (microbeats) bevat.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
20-08-2019 20:13
Hier ook al 50 jaar. Zon mijden en niet roken, daar kan geen creme tegenop. Wordt meestal rond de 40 geschat. Cremes zijn onnodige geldklopperij, daarnaast zijn al die verpakkingen en de productie van het product zelf een onnodige belasting van het milieu. En je huid wordt lui van het smeren, waardoor je steeds meer nodig hebt, je huid is prima in staat zichzelf te reguleren. Smeer maar eens twee dagen niet, je zult merken dat je huid gaat trekken. Maar als je even door zet heb je nergens last meer van. Ik gebruik wel zonnecreme overigens, voor gezicht factor 50. Als je toch per se eentje wilt gebruiken zou ik naar de hoeveelheid verpakkingsmateriaal kijken en of het product al of niet microplastics (microbeats) bevat.
Wat een onzin. Ik ben juist begonnen met smeren vanwege een trekkerige huid en ik gebruik nog steeds dezelfde hoeveelheid als waar ik ooit mee begon. Alleen een beetje na het douchen.

Ik gebruik trouwens body cream van Rituals (Sakura-lijn). Voorheen gebruikte ik crème van HEMA en die beviel ook goed maar deze ruikt lekkerder.
Loveli
lattemachiato schreef:
20-08-2019 20:13
Hier ook al 50 jaar. Zon mijden en niet roken, daar kan geen creme tegenop. Wordt meestal rond de 40 geschat. Cremes zijn onnodige geldklopperij, daarnaast zijn al die verpakkingen en de productie van het product zelf een onnodige belasting van het milieu. En je huid wordt lui van het smeren, waardoor je steeds meer nodig hebt, je huid is prima in staat zichzelf te reguleren. Smeer maar eens twee dagen niet, je zult merken dat je huid gaat trekken. Maar als je even door zet heb je nergens last meer van. Ik gebruik wel zonnecreme overigens, voor gezicht factor 50. Als je toch per se eentje wilt gebruiken zou ik naar de hoeveelheid verpakkingsmateriaal kijken en of het product al of niet microplastics (microbeats) bevat.
Ja, ik let zeker op verpakkingen en microplastics! Maar inderdaad misschien maar eens helemaal zonder proberen. Want dat Mn huid dus trekt na een aantal dagen voel ik altijd heel erg
Toch hoor ik dus ook vaak HEMA voorbij komen! Die ga ik ook eens bekijken
hamerhaai schreef:
20-08-2019 19:33
niets, gaat al 55 jaar goed. alleen maar water op mijn gezicht, en goed op de voeding letten.
Ik ben dan dertiger maar ik smeer inderdaad ook niets (behalve zonnebrandcreme als ik de zon in ga) en ik heb geen rimpels, een gave huid en word altijd jonger geschat. Ik zou zeggen: probeer eens een tijdje niets te smeren. Reclame laat ons geloven dat we vanalles nodig hebben maar een hoop is onzin.
Alle reacties Link kopieren
SPF is de beste anti aging is mij ooit verteld door een huidtherapeut (minimaal 30). Ik gebruik momenteel die van Paula’s choice. ‘s Nachts Loveli met hyalon zuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil sowieso een spf in mijn dagcrème, geen parfum of gedenatureerde alcohol. Favoriet is er één van Paula's Choice.
Alle reacties Link kopieren
Ninx123 schreef:
20-08-2019 20:28
Want dat Mn huid dus trekt na een aantal dagen voel ik altijd heel erg
Dat is een teken dat je huid een crème zal kunnen waarderen. Je huid wordt niet lui van crème, dat is een fabeltje en absoluut onwaar.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik al jaren heel blij met Enzymion van LUSH. De creme is vooral aan te raden voor een wat vettige huid, omdat hij goed matterend werkt, ideaal voor mij dus, wellicht niet voor jou. LUSH is wel aan de prijzige kant, maar je doet zeker wel een paar maanden met 1 potje.

Wat milieu betreft zijn ze ook lekker bezig: gerecyclede potjes (sommige zelfs verpakking-vrij in vaste vorm) en je kan ze ook bij de winkel weer inleveren.
flamingo2019 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 21:36
Reden: -
1.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dr Hauschka Mellisse dagcreme, is puur natuur. Licht matterend.
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
-
flamingo2019 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 21:36
Reden: oeps, dubbel
99.62% gewijzigd
Ik gebruikte heel lang niks en dat was prima, maar na mijn 38e ofzo merkte ik lelijke pigmentvlekken en voelde mijn huid niet meer prettig, vaak droog.
Dus ik vind het gewoon fijn om iets te smeren.
Heel lang HEMA gebruikt, nu ook de Vichy thermae light die hier ook genoemd wordt of een andere Vichy (ik krijg weleens iets van dat merk).
Net als beter reinigen knapt mijn huid daarvan op.
Egaler en rustiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven