Lijf & Lijn alle pijlers

Theezakjes

24-08-2019 19:39 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na twee zwangerschappen en borstvoedingsperiodes van een jaar en anderhalf jaar zijn mijn borsten niet meer wat het geweest is. Ik ben recentelijk gestopt met de borstvoeding. Binnen 3 weken is er nu niets meer van over. Ze hingen al een beetje meer maar nu is het volume aan de bovenkant helemaal weg. Het zijn opeens echt theezakjes.

Ja, hier zijn ze voor gemaakt natuurlijk en ik heb met liefde mijn kinderen gevoed. Maar ik merk dat ik er toch wat van baal. Met een goede bh kom je een heel eind maar zonder kleren aan stoor ik me toch aan dat blubberbuikje en die theezakjes erboven.

Moet ik dit accepteren? Is er uberhaupt iets aan te doen?
Ergens staat het laten snijden in een gezond lichaam me ook tegen. Herkenbaar? Hoe zijn jullie ermee om gegaan?
Leer het alsjeblieft accepteren en als dat niet lukt, kijk dan eens naar de reportage van Radar over implantaten, dan raak je vanzelf overtuigd.
Echt hoor wees blij en trots op je moederlijf.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ultaten-i/
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 19:44
18.55% gewijzigd
Je bent pas drie weken gestopt, da's niets. Veel alles kan nog bijtrekken (was bij mij in elk geval wel zo en ik ken meerdere vrouwen waarbij dat ook zo was)

Reken maar op een jaar, dan kun je altijd nog kijken of je er wat mee wilt.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 21:15
2.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gehoord dat het tot 9 maanden na stoppen nog kan veranderen. Daarnaast veranderen ze niet door borstvoeding maar door het überhaupt zwanger zijn.

Maar ik snap je gevoel. Inmiddels voed ik nummer 2 nu 6 maanden na de eerste 1,5 jaar en aangezien ik door voeden van B naar F ben gegaan zal het ook wel theezakjesidee zijn.

Voor mijn blubberbuik en overtollige kilo's ben ik trouwens begonnen met methode van newborn fit mama.
Alle reacties Link kopieren
Geef het tijd, het trekt nog wel bij. Je bent nog maar net gestopt dus je lijf moet nog even weer in zijn eigen hormonen terugkeren. Het duurde bij mij trouwens bijna vier jaar na het stoppen voor ik geen melk meer produceerde.

Overigens komen slappe borsten niet van borstvoeding.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken zelf een paar vrouwen die hetzelfde hadden. Nadat ze het lichaam wat tijd hadden gegeven om te herstellen heeft eentje besloten om implantaten te nemen. Ze is er nu al weer jaren helemaal blij mee.

Je moet helemaal niks accepteren. Het zou fijn zijn als dit je lukte (ben ook geen voorstander van in gezonde lichamen snijden) maar als het niet lukt dan kun je er zeker wel wat aan laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook implantaten genomen, ik kon er niet meer mee leven. Nu heb ik ze 7 jaar en ben er dolgelukkig mee. Ik ben weer zeker van mezelf. Een nieuwe knie is ook een implantaat er daar hoor je nooit iemand over..Implantaten van deze tijd lekken niet en inkapselen ook bijna niet door de geribbelde protheses.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie kinderen gevoed, in totaal bijna 5 jaar. Ongeveer een jaar na het stoppen van de jongste, waren mijn borsten weer hetzelfde als voor ik zwanger werd.
Geef het nog even tijd! Het 'uitzakken' is niet in drie weken gebeurd, het terugveren gaat ook niet zo snel.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Het geeft wat hoop dat er mogelijk nog iets kan verbeteren. Dat had ik niet verwacht.
Ik ben wel benieuwd of jullie weten hoe dat dan werkt? Wat zorgt voor het volumeverlies? Het is met name aan de bovenkant, dat is helemaal plat.
Er zit vet en klierweefsel in de borst. Maar het lijkt alsof er nu helemaal niks meer in zit. Dat zou dan teruggroeien?

Weet iemand of er naast implantaten nog andere opties zijn? Ik heb er nul verstand van hoor maar zou lichaamsvet erin spuiten niet natuurlijker zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt precies dezelfde gedachtes gehad (weliswaar na geboorte en bv van een kind) en nu met 14 maanden ben ik echt weer tevreden met mijn borsten. Ze zijn toch wel weer teruggekomen, misschien wat minder stevig dan hiervoor, maar zeker geen theezakjes!

Natuurlijk staat het je vrij om implantaten te nemen, maar geef je lichaam nog even!
Alle reacties Link kopieren
3 weken is wel erg snel om in paniek te raken.... Adem in, adem uit.

Kijk na een jaar nog eens.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Duurde bij mij ook echt wel een jaar na het stoppen met borstvoeding dat ik dacht ... ja ze zijn er weer !!!
Dat volume kwam wel terug alhoewel ze nooit hetzelfde als voorheen geworden zijn .
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
24-08-2019 21:38
Ik heb ook implantaten genomen, ik kon er niet meer mee leven. Nu heb ik ze 7 jaar en ben er dolgelukkig mee. Ik ben weer zeker van mezelf. Een nieuwe knie is ook een implantaat er daar hoor je nooit iemand over..Implantaten van deze tijd lekken niet en inkapselen ook bijna niet door de geribbelde protheses.
Ook al zijn ze nieuw is toch het advies elke 10/15 jaar te vervangen, tenminste dat advies kreeg een vriendin van me laatst nog? Dan moet je over 3 jaar misschien wel weer onder t mes. Dat vond zij te vaak dus ze heeft t niet gedaan.
Knieën zijn van andere dingen gemaakt, niet echt te vergelijke met siliconen borst-implantaten...
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
24-08-2019 21:38
Ik heb ook implantaten genomen, ik kon er niet meer mee leven. Nu heb ik ze 7 jaar en ben er dolgelukkig mee. Ik ben weer zeker van mezelf. Een nieuwe knie is ook een implantaat er daar hoor je nooit iemand over..Implantaten van deze tijd lekken niet en inkapselen ook bijna niet door de geribbelde protheses.
Een nieuwe knie is wel even iets anders dan een borstimplantaat. Vaak gaan aan een knieoperatie flink pijnklachten vooraf en je kunt overigens maar 2 keer een nieuwe knie krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Leer het accepteren, daar help je jezelf het meeste mee.
Ik heb 3 kinderen en altijd volle borsten gehad (dubbel D) Nu ik met een PT aan de gang ben om overgewicht kwijt te raken (dat ik overigens na de zwangerschappen pas heb opgebouwd) ineens mijn tieten gekrompen. Heb haar al panisch geappt dat dit niet de bedoeling kan zijn.

Daar zit vet, bv geven kost vet, trainen, gezond eten, scheelt allemaal vet. Weg tieten.
Maar beter kleine tieten dan geen tieten toch!
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Komt goed. Misschien niet met je theezakjes maar wel met de acceptatie. :sun:
Alle reacties Link kopieren
:high5: ik heb ze ook na twee kinderen en in totaal bijna 4 jaar voeden.
Lang en vaak getwijfeld of ik er iets aan zou laten doen. Uiteindelijk besloten om af te vallen en te trainen zodat mijn theezakjes wat beter bij mijn lijf zouden passen. Ik ben zeker niet ontevreden over het resultaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven