Lijf & Lijn alle pijlers

Slank(er) 2019 uit!

01-09-2019 17:07 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Het afgelopen jaar ben ik (heel) veel afgevallen. Ik merk nu dat ik een beetje stilsta, en ik weet precies hoe het komt: langzaamaan sluipen de handjes chips en de dropjes toch weer mijn mond in. Ik weeg nog altijd 96 kilo, en hoewel ik van 150+ kom, wil ik dolgraag naar de 80 kilo. Ik ben 1,82 lang, dus dat is een prachtig gewicht voor mij.

De kinderen zijn weer naar school, dus vanaf morgen wil ik er vol voor gaan en een poging doen om dichtbij mijn streefgewicht te komen voor het eind van het jaar.

Ik ga geen speciaal dieet volgen, maar gewoon, een beetje minder koolhydraten en nauwelijks snoepen. Daarnaast sport ik drie keer per week.

Zijn er hier mensen die mee willen doen? Misschien kan ik een tabel aanmaken en kunnen we wekelijks op maandag ons gewicht doorgeven. Ik ga alvast dromen over die mooie jurk waar ik met de kerst nu eindelijk wél in pas :proud:

Als je ook in de tabel wil, laat me dan even weten wat je huidige gewicht is en evt je streefgewicht. Als het kan dikgedrukt, dan kijk ik er niet zo makkelijk overheen. We wegen iedere maandag, ook dan is het fijn om in dikgedrukte letters je gewicht door te geven.
We zijn al met veel mensen, en daarom: als je 2 keer je gewicht niet doorgeeft dan haal ik je uit de tabel. Tenzij je op vakantie bent of een andere reden hebt natuurlijk!

⭐︎⭐︎⭐︎Nog 12 weken tot 2020!⭐︎⭐︎⭐︎
NaamStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Reiwa2-9-201995,18088,76,4
Tomatenplukker9-9-2019948089,84,2
Duizel23-9-201980,17079,60,5
Gevuldekoek2-9-2019112,985109,83,1
Aliana2-9-2019726869,22,8
MaggyMay2-9-201986,668851,6
Roanna19912-9-2019877885,91,1
Karl Marx2-9-201971,56569,81,7
Melondaan2-9-2019716765,45,6
Being ANL23-9-201967,558661,5
Snoepje2-9-201982,57280,52
Newbornlady7-10-201980,480,4-
Luuntje7-10-201910285102-
Schorpioentje2-9-201986,681824,6
Pina Colada2-9-201970,16267,72,4
MorganBowie2-9-2019113,199112,60,5
reiwa wijzigde dit bericht op 10-10-2019 21:33
56.07% gewijzigd
Wat knap Reiwa!

Ik ben zelf ruim 30 kilo afgevallen dit jaar. Ik kwam van 115+ kg en zit nu rond de 85. Helaas sta ik al een tijdje stil qua gewicht. Ik moet echt mijn dieet weer herpakken, maar de laatste weken liet ik het iets vieren vanwege o.a. een verhuizing.

Diëten doe ik niet. Ik weeg alles wat ik eet af en geniet van lekkere dingen met maten. Sporten doe ik niet omdat ik een druk beroep heb waarbij ik nooit stilzit. Mijn doel is tussen de 70-75 kilo te eindigen.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar Philae, op een gegeven moment gaat de focus toch een beetje weg en zijn andere dingen weer belangrijker dan het afvallen. Logisch natuurlijk, maar we zijn nu zo ver gekomen, laten we deze klus afmaken!

Knap dat je er al dertig kwijt bent, de laatste loodjes zullen er ook af gaan!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat knap van jullie!!! Echt een dik compliment waard! Die wou ik dus even maken, chapeau!
Alle reacties Link kopieren
Superknap, vind ik ook!! Ik wil ook echt weer aan de bak. Heb de laatste periode veel eetbuien gehad en ben weer kilo’s aangekomen. Denk dat ik nu 87 kg weeg en wil naar 70. Al vind ik het supermoeilijk de knop om te gaan zetten. Zou fijn zijn als ik bij jullie wat mag meelezen! Ik ga morgen ochtend op de weegschaal! En ook ik wil geen ‘streng dieet’ volgen. Wel minder koolhydraten en hopelijk lukt het me te stoppen met suiker (snoep) en zout (chips). Bedankt vast voor het mogen meelezen!
Reiwa schreef:
01-09-2019 17:22
Heel herkenbaar Philae, op een gegeven moment gaat de focus toch een beetje weg en zijn andere dingen weer belangrijker dan het afvallen. Logisch natuurlijk, maar we zijn nu zo ver gekomen, laten we deze klus afmaken!

Knap dat je er al dertig kwijt bent, de laatste loodjes zullen er ook af gaan!
Ik wil het zeker afmaken. Die laatste 15 kg moeten er hoe dan ook vanaf. Vorige week ben ik weer begonnen met porties afwegen en veel water drinken.

Het gaat jou ook lukken. Jij bent van verder gekomen. Heel knap!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben flink afgevallen waardoor ik nu rond de 70-72 kg weeg, maar het liefst naar de 65 wil. Vandaag ga ik niet op de weegschaal staan, net lekker pannenkoeken (met nutella) gegeten.
Wil ook meeschrijven!
MaggyMay schreef:
01-09-2019 17:28
Superknap, vind ik ook!! Ik wil ook echt weer aan de bak. Heb de laatste periode veel eetbuien gehad en ben weer kilo’s aangekomen. Denk dat ik nu 87 kg weeg en wil naar 70. Al vind ik het supermoeilijk de knop om te gaan zetten. Zou fijn zijn als ik bij jullie wat mag meelezen! Ik ga morgen ochtend op de weegschaal! En ook ik wil geen ‘streng dieet’ volgen. Wel minder koolhydraten en hopelijk lukt het me te stoppen met suiker (snoep) en zout (chips). Bedankt vast voor het mogen meelezen!
Mijn truc om niet te snoepen is door het niet te kopen. Van chips kan ik niet afblijven dus het komt mijn huis niet in. Chocola koop ik wel, maar alleen extra puur omdat ik hiervan een blokje kan nemen om te proeven/ ervan te genieten zonder dat de hele reep dan meteen op moet.

Minder koolhydraten eten doe ik niet. Ik heb koolhydraten nodig tijdens mijn werk omdat ik mij anders slap en flauw voel helaas. Wel zorg ik ervoor dat ik zo weinig mogelijk suiker binnenkrijg.
Alle reacties Link kopieren
nadine1988 schreef:
01-09-2019 17:22
Wauw wat knap van jullie!!! Echt een dik compliment waard! Die wou ik dus even maken, chapeau!
Wat lief! Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
wat bij mij erg hielp was je levensstijl 'simpelweg' aanpassen. Niet meer snoepen/alleen water drinken scheelt een hele hoop. Verder hou ik goed in de gaten dat ik zo rond de 1600 khalorieen per dag eet en sport ik 4x in de week waarin ik werk aan een persoonlijk opgesteld fitness schema. Op dit moment ben ik bezig om mijn lijf meer in vorm te krijgen, strakker dus. Het nadeel hiervan vind ik wel dat ik steeds meer weeg (spiermassa) maar aangezien ik mezelf ook opmeet kan ik wel zien dat de centimeters lager worden.

Verder eet ik gewoon alles (taart, brood, pasta, patat, pizza, groente, fruit etc) zolang het maar in MATE is. En dat is toch wel de sleutel, voor mij dan.

Hoe doen jullie het?
Alle reacties Link kopieren
MaggyMay schreef:
01-09-2019 17:28
Superknap, vind ik ook!! Ik wil ook echt weer aan de bak. Heb de laatste periode veel eetbuien gehad en ben weer kilo’s aangekomen. Denk dat ik nu 87 kg weeg en wil naar 70. Al vind ik het supermoeilijk de knop om te gaan zetten. Zou fijn zijn als ik bij jullie wat mag meelezen! Ik ga morgen ochtend op de weegschaal! En ook ik wil geen ‘streng dieet’ volgen. Wel minder koolhydraten en hopelijk lukt het me te stoppen met suiker (snoep) en zout (chips). Bedankt vast voor het mogen meelezen!
Leuk dat je meeleest! Je bent ook heel welkom om mee te schrijven! En inderdaad, wat Philae schrijft, geen snoep in huis halen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Wat mij helpt is de bezorgappie. Ik bestel eens per week eten en ik probeer nooit in een supermarkt te komen verder. Zo verklein ik de kans op impulsaankopen.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
01-09-2019 17:29
Ook ik ben flink afgevallen waardoor ik nu rond de 70-72 kg weeg, maar het liefst naar de 65 wil. Vandaag ga ik niet op de weegschaal staan, net lekker pannenkoeken (met nutella) gegeten.
Wil ook meeschrijven!
Wat heerlijk! Ik heb ze vrijdag nog gegeten, met gekaramelliseerde appels en (lekker veel) suiker. Ben benieuwd wat ik morgen op de weegschaal aantref :-D

Hoeveel ben je al afgevallen?
Alle reacties Link kopieren
Reiwa schreef:
01-09-2019 17:44
Wat heerlijk! Ik heb ze vrijdag nog gegeten, met gekaramelliseerde appels en (lekker veel) suiker. Ben benieuwd wat ik morgen op de weegschaal aantref :-D

Hoeveel ben je al afgevallen?
Ik ben ook zeer benieuwd morgenochtend;) Ik ben nu 38 kg afgevallen, dus nog zo'n 6-7 kg te gaan! Maar die laatste kg's zijn zwaar... Al sinds twee maanden hetzelfde gewicht. Alsof mn lichaam niet wil afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een slim idee, AH bezorgdienst!
Echt geweldig dat het jullie zo gelukt is zoveel kg kwijt te raken!
Ik ga mij morgen ochtend wegen en schrijf af en toe mee. succes ladies, de rest gaat jullie ook lukken!
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
01-09-2019 17:46
Ik ben ook zeer benieuwd morgenochtend;) Ik ben nu 38 kg afgevallen, dus nog zo'n 6-7 kg te gaan! Maar die laatste kg's zijn zwaar... Al sinds twee maanden hetzelfde gewicht. Alsof mn lichaam niet wil afvallen.
Wauw wat goed! Weet je voor jezelf waar het aan ligt? Of doe je alles precies zoals voorheen en valt je lichaam gewoon niets af?
Karl_Marx schreef:
01-09-2019 17:40
wat bij mij erg hielp was je levensstijl 'simpelweg' aanpassen. Niet meer snoepen/alleen water drinken scheelt een hele hoop. Verder hou ik goed in de gaten dat ik zo rond de 1600 khalorieen per dag eet en sport ik 4x in de week waarin ik werk aan een persoonlijk opgesteld fitness schema. Op dit moment ben ik bezig om mijn lijf meer in vorm te krijgen, strakker dus. Het nadeel hiervan vind ik wel dat ik steeds meer weeg (spiermassa) maar aangezien ik mezelf ook opmeet kan ik wel zien dat de centimeters lager worden.

Verder eet ik gewoon alles (taart, brood, pasta, patat, pizza, groente, fruit etc) zolang het maar in MATE is. En dat is toch wel de sleutel, voor mij dan.

Hoe doen jullie het?
Ik doe het vergelijkbaar. Alles met mate en weeg ook alles wat ik eet af zodat ik weet dat het normale porties zijn en niet zoals voorheen 2 porties waren.
Reiwa schreef:
01-09-2019 17:42
Leuk dat je meeleest! Je bent ook heel welkom om mee te schrijven! En inderdaad, wat Philae schrijft, geen snoep in huis halen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Wat mij helpt is de bezorgappie. Ik bestel eens per week eten en ik probeer nooit in een supermarkt te komen verder. Zo verklein ik de kans op impulsaankopen.
Bij “mijn” supermarkt hebben ze de chips en snoep in makkelijk vermijdbare paden staan. Hier loop ik tijdens het boodschappen doen met een grote boog omheen. Verder heb ik altijd een grote kan met water in de koelkast staan en zet ik deze op tafel als ik thuis ben. Op deze manier drink ik onbewust heel gemakkelijk 2 liter water per dag.
Hallo, ik ga i.i.g. meelezen. Lees al mooie resultaten. Heb ook al wat tips tot mij genomen. O.a. AH bezorgdienst. Ik ben twee jaar geleden 12 kg afgevallen met behulp van WeightWatchers en een plotseling opkomend doorzettingsvermogen. Nu het laatste jaar is alles er weer aangegeten. Geen WeightWatchers meer door veranderd programma. Lag me niet. En het doorzettingsvermogen had de kuierlatten genomen. Ik moet gewoon afvallen voor mijn gezondheid. Dus ik hoop dat dit mij sterker maakt in het volhouden. Ik wil 15 kg afvallen. Hoe ik dit ga doen weet ik nog niet. Ga ik mij komende week eens bedenken. Succes allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Knap dat jullie zoveel zijn afgevallen Reiwa en Philae! De laatste loodjes zijn altijd het zwaarst.

Ik schrijf ook graag mee. Ben sinds het begin van dit jaar zo'n vijf kilo aangekomen en dat wil ik er ook graag weer af hebben. Mijn gewicht is nog wel 'gezond' maar ik voel me er niet echt prettig bij. Het probleem is dat ik bijna alles lekker vind en niet altijd even goed maat houd. Vooral in stressvolle perioden bleef ik maar eten en gunde ik mezelf geen tijd om te bewegen. Ik eet vooral te grote porties warm eten en te veel fruit, soms vier stuks per dag. Chips/nootjes/snoep haal ik niet in huis want dat gaat fout en chocola hooguit een reep per maand. Dat alles in combinatie met niet echt sporten (ik loop wel iedere dag > 5 km) zorgt ervoor dat ik iedere keer wat aankom.
Ik twijfel om lid te worden van de sportschool maar twijfel omdat ik er minimaal een jaar aan vast zit (voor zo'n 500 euro per jaar, daarnaast nog kleding/schoenen kopen, extra wassen, etc.).
Ik ben eerder afgevallen door alles bij te houden wat ik eet en drink, dat wil ik nu ook weer gaan doen. Ik ben wel van plan om alles te blijven eten (op snoep/chips/nootjes, etc. na).
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat knap en inspirerend!
En echt knap dat jullie gewoon weer verder gaan ondanks t reeds grote gewichtsverlies!
Geeft de burger moed! Dank jullie :)

Ik zou graag meedoen!
Tabel lijkt me zeker ook motiverend. Wegen maandag lijkt me top ❤️.

Ik ben nu denk ik ruim 10 weken bezig. Waarvan ik de eerste 4 weken niet gewogen had; ik durfde gewoon niet op de weegschaal...
Uiteindelijk wel gedaan, en me kapot geschrokken, 118,2 kilo... en was waarschijnlijk ook nog zon 4 a 5 kilo zwaarder voordat ik begin 😅.
Echt niet oké. Maar wel heel duidelijk dat ik er dus wat aan moet doen. Ondertussen ben ik 113,4 kg en ik schat in totaal zon 9 a 10 kilo afgevallen.

Ik woog aan het begin van zwangerschap (week 12 ofzo 96 kilo). Dat is nu ruim een jaar geleden. Daar wil ik minimaal naar terug. Maar liever nog 85. Of zelfs 82 Miss. Om dan uit te levelen op 85 denk ik :)

Ik wil graag afvallen, maar ik zou ook graag meer energie krijgen en beter met eten om kunnen gaan.
Ik ben begonnen met intermittent fasting. Waarbij ik eet tussen ongeveer 13.00 en 21.00 uur. Dit heeft me heel erg geholpen om de knop om te zetten. Heel fijn! Ik ben ook niet meer bang om ‘honger’ te hebben en een stuk minder met eten bezig.
Ondertussen doe ik wat soepeler en probeer ik vooral bewuste keuzes te maken en tel ik op sommige dagen calorieën om een beetje in de gaten te houden waar ik mee bezig ben. Hiervoor gebruik in de app MyFitnessPal.
Echt op dieet wil ik niet, denk niet dat ik dat volhoud op lange termijn. Ik ben dol op taartjes. Die heb ik dan ook af en toe gewoon gegeten 🥰

Ik merk dat de aandacht begint te verslapen bij mij en daarom lijkt t me echt motiverend en helpend om elkaar te inspireren.

Vanaf volgende week is t zwembad hier ook weer open na zomerstop. Ben van plan om 3 x in de week te gaan zwemmen 45 / 60 min.

Zal morgen Mn nieuwe gewicht doorgeven 😃
Alle reacties Link kopieren
Roosh schreef:
01-09-2019 18:40
Hallo, ik ga i.i.g. meelezen. Lees al mooie resultaten. Heb ook al wat tips tot mij genomen. O.a. AH bezorgdienst. Ik ben twee jaar geleden 12 kg afgevallen met behulp van WeightWatchers en een plotseling opkomend doorzettingsvermogen. Nu het laatste jaar is alles er weer aangegeten. Geen WeightWatchers meer door veranderd programma. Lag me niet. En het doorzettingsvermogen had de kuierlatten genomen. Ik moet gewoon afvallen voor mijn gezondheid. Dus ik hoop dat dit mij sterker maakt in het volhouden. Ik wil 15 kg afvallen. Hoe ik dit ga doen weet ik nog niet. Ga ik mij komende week eens bedenken. Succes allemaal.
Welkom! Ik ben benieuwd naar welke afvalmethode je gaat kiezen en wat je overwegingen zijn.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
01-09-2019 18:46
Knap dat jullie zoveel zijn afgevallen Reiwa en Philae! De laatste loodjes zijn altijd het zwaarst.

Ik schrijf ook graag mee. Ben sinds het begin van dit jaar zo'n vijf kilo aangekomen en dat wil ik er ook graag weer af hebben. Mijn gewicht is nog wel 'gezond' maar ik voel me er niet echt prettig bij. Het probleem is dat ik bijna alles lekker vind en niet altijd even goed maat houd. Vooral in stressvolle perioden bleef ik maar eten en gunde ik mezelf geen tijd om te bewegen. Ik eet vooral te grote porties warm eten en te veel fruit, soms vier stuks per dag. Chips/nootjes/snoep haal ik niet in huis want dat gaat fout en chocola hooguit een reep per maand. Dat alles in combinatie met niet echt sporten (ik loop wel iedere dag > 5 km) zorgt ervoor dat ik iedere keer wat aankom.
Ik twijfel om lid te worden van de sportschool maar twijfel omdat ik er minimaal een jaar aan vast zit (voor zo'n 500 euro per jaar, daarnaast nog kleding/schoenen kopen, extra wassen, etc.).
Ik ben eerder afgevallen door alles bij te houden wat ik eet en drink, dat wil ik nu ook weer gaan doen. Ik ben wel van plan om alles te blijven eten (op snoep/chips/nootjes, etc. na).
Leuk dat je meeschrijft! Wat betreft de sportschool, als dat een te grote stap is kun je misschien ook buiten de sportschool sporten? Ik ben begonnen met een hardloop-app, die je in 12 weken van 0 naar 5 kilometer hardlopen begeleidt. Heel goed te doen en leuk vind ik!
Alle reacties Link kopieren
Reiwa schreef:
01-09-2019 17:56
Wauw wat goed! Weet je voor jezelf waar het aan ligt? Of doe je alles precies zoals voorheen en valt je lichaam gewoon niets af?
Natuurlijk heeft de zomervakantie er ook mee te maken gehad, nu ik weer aan het werk ben ga ik wel veel beter op mijn eten letten. Niet meer zoveel uit eten, en wat minder croissantjes snoepen;)
Alle reacties Link kopieren
gevuldekoek schreef:
01-09-2019 19:18
Wauw wat knap en inspirerend!
En echt knap dat jullie gewoon weer verder gaan ondanks t reeds grote gewichtsverlies!
Geeft de burger moed! Dank jullie :)

Ik zou graag meedoen!
Tabel lijkt me zeker ook motiverend. Wegen maandag lijkt me top ❤️.

Ik ben nu denk ik ruim 10 weken bezig. Waarvan ik de eerste 4 weken niet gewogen had; ik durfde gewoon niet op de weegschaal...
Uiteindelijk wel gedaan, en me kapot geschrokken, 118,2 kilo... en was waarschijnlijk ook nog zon 4 a 5 kilo zwaarder voordat ik begin 😅.
Echt niet oké. Maar wel heel duidelijk dat ik er dus wat aan moet doen. Ondertussen ben ik 113,4 kg en ik schat in totaal zon 9 a 10 kilo afgevallen.

Ik woog aan het begin van zwangerschap (week 12 ofzo 96 kilo). Dat is nu ruim een jaar geleden. Daar wil ik minimaal naar terug. Maar liever nog 85. Of zelfs 82 Miss. Om dan uit te levelen op 85 denk ik :)

Ik wil graag afvallen, maar ik zou ook graag meer energie krijgen en beter met eten om kunnen gaan.
Ik ben begonnen met intermittent fasting. Waarbij ik eet tussen ongeveer 13.00 en 21.00 uur. Dit heeft me heel erg geholpen om de knop om te zetten. Heel fijn! Ik ben ook niet meer bang om ‘honger’ te hebben en een stuk minder met eten bezig.
Ondertussen doe ik wat soepeler en probeer ik vooral bewuste keuzes te maken en tel ik op sommige dagen calorieën om een beetje in de gaten te houden waar ik mee bezig ben. Hiervoor gebruik in de app MyFitnessPal.
Echt op dieet wil ik niet, denk niet dat ik dat volhoud op lange termijn. Ik ben dol op taartjes. Die heb ik dan ook af en toe gewoon gegeten 🥰

Ik merk dat de aandacht begint te verslapen bij mij en daarom lijkt t me echt motiverend en helpend om elkaar te inspireren.

Vanaf volgende week is t zwembad hier ook weer open na zomerstop. Ben van plan om 3 x in de week te gaan zwemmen 45 / 60 min.

Zal morgen Mn nieuwe gewicht doorgeven 😃
Goed bezig! En herkenbaar ook, ik ben al honderd keer in mijn leven 10 kilo afgevallen, en het lijkt wel of ik altijd een dip heb na die 10 kilo en mijn aandacht verslapt. Ik heb ook al 99 keer in mijn leven 12 kilo weer terug aan gegeten :)

Interessant wel, dat intermittent fasting, ik lees dat het heel effectief is! Succes!
Ook ik ben al een aantal keer 10-15 kg afgevallen en ook weer aangekomen. Tot nu toe is mijn gewicht redelijk stabiel +- 5 kg, maar ik wil natuurlijk die 15 kg er nog wel af.

Ik weeg mij morgen ook, maar zit nu middenin mijn menstruatie en hou dan vocht vast. Erg betrouwbaar zal het gewicht van morgen niet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven