Lijf & Lijn alle pijlers

Gezocht: pruikenwinkel/haarkunstenaar

12-09-2019 12:39 10 berichten
Hoi,

Een gevalletje, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Als ik google zie ik in mijn omgeving er al zn 50. En ik heb niet echt behoefte ze allemaal te bellen en mijn situatie uit te leggen. En ik ben opzoek naar tips.

Ben opzoek naar een fijne haarstuk/pruiken winkel achtig iets. Bij voorkeur waarvan ze van mijn eigen haar een pruik kunnen knopen. (geen idee hoelang dat duurt, maar dat lijkt me dan nog het fijnste). Kwalitatief goed, niet jeukend, en vooral een rustige plek waar er de tijd word genomen om je goed te adviseren en waar er ook emoties mogen zijn.

dus kortom, heb je een tip van een fijne winkel waar je met liefde en geduld geholpen kunt worden.

Bedankt.

Toevoeging: Ik woon in regio Amsterdam. Maar ben zeker bereid om te reizen voor iets moois.
anoniem_651321ff337ba wijzigde dit bericht op 12-09-2019 13:03
6.32% gewijzigd
Waar moet die winkel dan liggen? Hier in Zuid-Limburg?
hertje89 schreef:
12-09-2019 12:56
Waar moet die winkel dan liggen? Hier in Zuid-Limburg?
Als dat me een mooi haarwerkje oplevert, doe ik dat zeker ;)
Uit ervaring, wacht even af. Je zult de eerste niet zijn die een pruik toch niet verdraagt op het moment dat je hem nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Van je eigen haar, is dat überhaupt mogelijk?
Ik ga toevallig vanmiddag mijn haar laten knippen voor Stichting Haarwensen en op hun site staat dit:

Hoe worden de haarwerken gemaakt?
Om één pruik te kunnen maken hebben wij 4 á 5 staarten nodig. Al het binnengekomen haar wordt gesorteerd op kleur, lengte en structuur. Eens per 2 weken bestellen wij pruiken. Er worden dan 10 tallen staarten tegelijk naar de fabriek gestuurd. In de fabriek maken ze van de 5 losse staarten 1 staart. Hierbij worden alle beschadigde, korte en onbruikbare haren uit de staarten verwijderd. Vervolgens worden de bruikbare haren stuk voor stuk in een netje geknoopt. Hier zijn maar liefst 6 dagen voor nodig. Na ongeveer 2 á 3 maanden is de pruik klaar en terug bij de Stichting.


En dat gaat dan om staarten van minstens 30cm.
.
Vraag het je verzekeraar. Mijne vergoedde alleen maar bij bepaalde partnerbedrijven.
Deze salon zit in de PC Hooft
http://www.djarlingbyclaire.nl

Ik heb haar een keer persoonlijk (in andere omstandigheden dan "haar") ontmoet en ik vond haar een geweldig mens. Hoewel de site qua tekst richt op extensions, had ze het toen we elkaar spraken ook over haarwerken
Hier goede ervaringen:
https://www.mienispruiken.nl

Hebben alle tijd en denken goed mee en weten van emoties.
Anoniem262821034 schreef:
12-09-2019 13:28
Van je eigen haar, is dat überhaupt mogelijk?
.
Een hele pruik weet ik niet, maar een pony van je eigen haar of een kraag eigen haar aan een muts is zeker mogelijk. Wel zorgen dat je je haar laat afknippen vóór de eerste chemo binnenloopt. Je haar wordt namelijk vaak dof en onhandelbaar voordat het uitvalt.
aviv_13 schreef:
12-09-2019 14:10
Hier goede ervaringen:
https://www.mienispruiken.nl

Hebben alle tijd en denken goed mee en weten van emoties.
Het gevoel wat ik kreeg van de website was in ieder geval goed. Denk dat die eens ga bellen voor een kennismaking.

Super dank jewel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven