Lijf & Lijn alle pijlers

Haaruitval, om gek van te worden

13-09-2019 21:58 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet t onder beauty of onder lijf en lijn, ik heb geen idee! Maar man man wat irritant. Misschien is het ieder jaar wel zo maar valt het me nu meer op ofzo, geen idee maar ik heb zo’n enorme haaruitval. Als ik mijn hand door mijn haar heen trek heb ik zo 10 haren in vingers. Haal ik mijn hand niet door mijn haar zit mijn hele shirt/jurk of vest (of wat ik dan ook aan heb) onder de haren.. en dus zit ik mezelf de hele tijd te plukken.
Inmiddels is er een spoor van uitgevallen haren in mijn leefomgeving te vinden.

Is het de tijd van het jaar? Word ik kaal? Heb jij er ook last van? En wat doe je er aan?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij altijd rond deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
36.. (oh my, denk je echt dat ik kaal wordt? :-o o_o :-(
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ijzergehalte is goed?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook, om gek van te worden :frusty:
Net 2 haren uit mn eten kunnen halen.
Ben benieuwd of er iets tegen te doen valt.
Carpe diem
biol schreef:
13-09-2019 22:02
36.. (oh my, denk je echt dat ik kaal wordt? :-o o_o :-(

Haha, nee. Maar rond de 50 wordt je haar wel beduidend dunner.
Maar goed, dat ben je nog niet. Extra ijzer en veel biotine ( echt 10000 mg en lang volhouden) wil nog weleens helpen. Stoppen met verven ook.
Bij mij in de periode juli - oktober jaarlijks terugkomende ellende
Kaal word je maar zo niet hoor!

Laat voor de zekerheid even je vitaminewaardes checken.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 22:13
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://rubriek.nl/beauty-mode/meer-haa ... de-herfst/
Alle reacties Link kopieren
Je bent in de rui.
Ik was van de week voor een andere reden bij de huisarts en heb toen ook meteen gevraagd over mijn haaruitval. Ik kreeg het advies om vitamine B te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
kardinaalsmuts schreef:
13-09-2019 22:05
Ijzergehalte is goed?

Dit, mijn haar is vorig jaar zo ongeveer gehalveerd door ernstige bloedarmoede. Nu heb ik allemaal korte nieuwe haren, de kapper stond er raar van te kijken, zoveel.
.
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Haaruitval door ijzer tekort?! Dát verklaart een hoop. :idee:

Ik heb namelijk een ijzertekort en verloor heel veel haar tot ik biotine ging slikken.

Ijzer is nog steeds te laag maar haaruitval gestopt! Biotine schijnt in Duitsland een stuk goedkoper te zijn trouwens.
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
13-09-2019 22:17
Je bent in de rui.
Oh God! Ik word een kip!!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik heb er ook last van en je wordt er inderdaad gek van. Bij het douchen verlies ik er naar mijn idee best veel, dan weer met het borstelen, als ik met m'n hand door m'n haar ga inderdaad ook weer. Volgens de kapster heb ik meer haar dan gemiddeld dus snel kaal worden zal ik niet maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat nu ook een aantal jaar maar dan het hele jaar door. Na het douchen zit het douche putje standaard vol, als k na het douche mijn haar borstel kan ik er een pruik uit trekken en de hele dag door verlies ik ook nog veel haar.... K zie geen kale plekken op mijn hoofd. Vroeger had ik korter haar en nu lang haar dus dacht dat het daardoor meer opviel....slik elke dag wel multivitamine
Mijn haar begon enorm uit te vallen door medicijngebruik en vitamine B12-tekort. Natuurlijk weet ik niet of dat bij jou zo is.
Daarnaast merk ik dat sinds een paar weken mijn haar weer harder uitvalt. Lijkt de tijd van het jaar o.d.
ippy schreef:
13-09-2019 22:52
Serieus? Haaruitval door ijzer tekort?! Dát verklaart een hoop. :idee:

Ik heb namelijk een ijzertekort en verloor heel veel haar tot ik biotine ging slikken.

Ijzer is nog steeds te laag maar haaruitval gestopt! Biotine schijnt in Duitsland een stuk goedkoper te zijn trouwens.

Body en fit heeft ook redelijk goedkope biotine.
Alle reacties Link kopieren
Ferritine en vitamine D prikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat de oorzaak precies is van jouw haaruitval. Bij mij kwam het door het afbreken van haren, als gevolg van de combinatie van fijn haar en producten gebruiken die het haar uitdrogen. Bij mij loste het op toen ik shampoo en conditioner ging gebruiken op olie basis, 2x in de week een haarmasker ipv conditioner, mijn haar een stukje korter geknipt tot schouderlang en om de dag wassen deed ik al.
Alle reacties Link kopieren
Ik verlies meer haren dan mijn hond en kat bijeen. Mijn ijzergehalte is prima dus het zal wel de tijd van het jaar zijn, ik heb maar geïnvesteerd in kledingborstels. Echt alles zit onder de haren: iedere jas, blazer, autostoel...

Ik ben ook nog lang geen 50, dus dat kan het niet zijn.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Bij mij valt het ook uit van juli tm oktober. Sinds mn 34e ongeveer. Geen kale plekken maar na een paar jaar werd het wel zichtbaar minder. Ook de periode na het uitvallen was zo lelijk. Al die nieuwe haartjes gingen recht omhoog staan! Gelukkig kwam er wel steeds weer nieuw haar. Ik slik al jaren vitamine B en ook meerdere malen naar de huisarts geweest. Niets leek te helpen. Totdat ik begin dit jaar de pil ging gebruiken. Talloze klachten verdwenen en ook de haaruitval was minder. Het valt nog steeds in deze periode uit maar niet zo erg als voorheen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook iemand die er last van heeft. Heeft het zin om biotine te slikken als het enkel aan de tijd van het jaar ligt? Of doe je daar niets tegen?
Jaahoor schreef:
14-09-2019 08:25
Hier ook iemand die er last van heeft. Heeft het zin om biotine te slikken als het enkel aan de tijd van het jaar ligt? Of doe je daar niets tegen?
De cyclus gaat gewoon door, ook met biotine
Ik had een ernstig vitamine D tekort waardoor ik haaruitval kreeg.
Als je weinig in de zon zit en geen vis eet dan heb je zo een vitamine D tekort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven