Lijf & Lijn alle pijlers

Oorsuizen en stress

21-09-2019 07:59 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Recent met een nieuwe baan begonnen. Ik vind het vreselijk, heb er ontzettend veel stress van. Ben ook een jaar geleden hersteld na een burn out, maar voel me als ik daar ben weer wegzakken.
Wat ik nu weer heb en ten tijde van de buren out ook zijn soort van suizingen in mijn oren. Hele dagen het stopt niet.
Net of er golven door mijn hoofd gaan, lastig uitleggen.
Ik ben bang dat dit straks blijft en dat zou vreselijk zijn. Heb ook gelezen over tinnitus.
In de zomervakantie had ik nergens geen last van. Iemand die dit herkent of tips heeft?
Ik maak mezelf behoorlijk gek nu, ook omdat ik maandag weer 'moet'.
Ook gehad. Ging weer over.
Andere baan zoeken
Zoek een andere baan, zsm.

Zelf heb ik tinnitus, al 11 jaar. Het wordt erger bij stress en/of drukte. Voor mij een mooie graadmeter wanneer ik het rustiger aan moet doen. Want nee, het gaat niet over. Het wordt alleen maar erger.
Je kunt er wel psychologische hulp voor krijgen, wat in mijn geval ook nodig bleek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook teken dat ik rust nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-09-2019 08:07
Andere baan zoeken
Ben ik druk mee bezig 😉
Alle reacties Link kopieren
klopt inderdaad dat stress het erger maakt. Bij mij ook. Probeer te ontspannen maar is lastig. En hopelijk heb je snel een andere baan.
Ja en?
Hobbelster schreef:
21-09-2019 08:08
Zoek een andere baan, zsm.

Zelf heb ik tinnitus, al 11 jaar. Het wordt erger bij stress en/of drukte. Voor mij een mooie graadmeter wanneer ik het rustiger aan moet doen. Want nee, het gaat niet over. Het wordt alleen maar erger.
Je kunt er wel psychologische hulp voor krijgen, wat in mijn geval ook nodig bleek.

Bij sommige mensen gaat t dus wel over. Balen voor jou dat t bij jou niet zo is. Maar dat hoeft voor to niet te gelden. Houd moed to!
Ik kreeg suizen in mijn oor (wat ik alleen hoorde als ik in bed lag) toen ik van stress mij kaken 'vast' had zitten. Toen de stress weg ging en een poosje later mijn kaken weer normaal waren was het weer weg.
Dus het kan iig in het begin ook weer wel weggaan.
Ik let er nu op dat als ik een deadline heb ofzo dat ik af en toe mijn gezicht beweeg en wat loop, even ontspannen.
Sterkte en hopelijk snel en nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
Ga je kaakklemmen als je stress hebt?
Ik heb tinnitus tgv te hoge hersendruk maar het wordt erger als mijn pijn erger wordt want dan ga ik kaakklemmen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
21-09-2019 10:52
Bij sommige mensen gaat t dus wel over. Balen voor jou dat t bij jou niet zo is. Maar dat hoeft voor to niet te gelden. Houd moed to!
Ik houd zeker moed hoor. Toen mijn burn out begon had ik dit ook. Maar het is ook een jaar weggeweest.

Dank je!
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
21-09-2019 11:33
Ga je kaakklemmen als je stress hebt?
Ik heb tinnitus tgv te hoge hersendruk maar het wordt erger als mijn pijn erger wordt want dan ga ik kaakklemmen.
Misschien doe ik dat onbewust dat zou kunnen ja.
Heb je niet gewoon hoge bloeddruk? Effe laten checken. Golven door je hoofd, dat klinkt niet echt als tinnitus. Niet dat ik expert ben op dat gebied, maar toch..
suzyqfive schreef:
21-09-2019 11:33
Ga je kaakklemmen als je stress hebt?
Ik heb tinnitus tgv te hoge hersendruk maar het wordt erger als mijn pijn erger wordt want dan ga ik kaakklemmen.
Of topic maar, Hoe ben je erachter gekomen van die te hoge hersendruk?
suzyqfive schreef:
21-09-2019 11:33
Ga je kaakklemmen als je stress hebt?
Ik heb tinnitus tgv te hoge hersendruk maar het wordt erger als mijn pijn erger wordt want dan ga ik kaakklemmen.
Yep, ik ga kaakklemmen, tenminste, als ik niet oplet. Blijkbaar doe ik het vooral overdag, dus ik kan mezelf er uit halen/de boel los schudden.
Hoge hersendruk klinkt erg naar zeg :-( Is daar niks aan te doen?
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
21-09-2019 22:24
Of topic maar, Hoe ben je erachter gekomen van die te hoge hersendruk?
Met een lumbaalpunctie.
Dagelijks zware hoofdpijn, duizelig en daardoor misselijk, oorsuizen, nekpijn, cognitieve problemen.
MRI leverde niets op. Toen is er een lumbaalpunctie gedaan met een drukmeting en hebben ze tegelijkertijd het hersenvocht onderzocht op verschillende virussen en ziektes (meningitis, Lyme en nog een paar).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
21-09-2019 23:18
Yep, ik ga kaakklemmen, tenminste, als ik niet oplet. Blijkbaar doe ik het vooral overdag, dus ik kan mezelf er uit halen/de boel los schudden.
Hoge hersendruk klinkt erg naar zeg :-( Is daar niks aan te doen?
Medicatie kan helpen maar die hebben veel bijwerkingen, een groot deel mag ik niet hebben omdat mijn kalium dan meteen naar beneden dondert en die is nog steeds niet helemaal goed, net als mijn nierfunctie. Afvallen helpt bij 10% van de mensen. Ben sinds een half jaar al 13kg kwijt maar geen verschil nog. Allerlaatste optie is een drain die van je hersens naar je buikholte of hart loopt. Maar ik volg nu een revalidatietraject en hoop dat het iets oplevert qua omgaan met de klachten.
Maar goed, nu kaap ik het topic ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
21-09-2019 18:08
Heb je niet gewoon hoge bloeddruk? Effe laten checken. Golven door je hoofd, dat klinkt niet echt als tinnitus. Niet dat ik expert ben op dat gebied, maar toch..
Nee nog niet, mijn bloeddruk is eigen standaard wat laag.
Alle reacties Link kopieren
Suzyq wat heftig zeg!
Jeetje Susyqfive wat heftig, hopelijk helpt het revalidatietraject of anders zo'n drain! :redrose:
Wat heftig idd SuzyQ, hopelijk levert dit traject iets op idd :rose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven