Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sporten nog niet gedaan op nuchtere maag, behalve een flinke wandeling en dag is prima te doen.
Gister paar wijntjes op, die vielen niet lekker! Die laat ik voorlopig dus ook maar staan, ook beter voor de calorieën.
Merk wel echt dat ik eerder vol zit en tussendoor eigenlijk geen trek heb, dat is wel heel fijn!

Zou het lichaam op een gegeven moment niet gewoon wennen aan dat vasten? Wil eigenlijk toch ook wel die 5 kilo kwijt (en eraf houden!)
Alle reacties Link kopieren
Eerste kilo is er af. Maar goed, dat is wel vaker gelukt. Meer kilo's is hier toch echt wel het idee.

Ik vind het goed vol te houden. Streven voor komende week is om gezonder te gaan lunchen. Avondeten is al gezond, nu de lunch nog.

Ik vind het wel echt goed werken qua niet snoepen in de avond. Ik wil perse die 16 uur niet eten, en dat helpt wel om het snoepen te laten.
Alle reacties Link kopieren
Overigens denk ik dat alleen IF doen niet genoeg is om af te vallen. Als je in die 8 uur alsnog meer eet dan je verbrandt, dan val je niet af natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aan het begin van het jaar 4 maanden IF gedaan, en ik ben best een fan.
Ik was in die 4 maanden ook 10 kilo afgevallen.
Maar ja, toen kochten we een ander huis, terwijl ons eigen huis nog lang niet klaar was voor de verkoop (lees mid-verbouwing) en ik vond dat een ideale smoes om 's avonds bier en snacks nodig te hebben. Ik was toen ook gedemotiveerd geraakt omdat ik in de laatste 6 weken "maar" 2 kilo was afgevallen, en daarmee was de smoezenlijst compleet. Ik ben zo stom af en toe... :|

Dus nu is het weer 4 maanden later, en ik ben deze week weer begonnen met IF.
Ik weet nog van de vorige keer dat ik me echt beter voelde op 16/8. Ik sliep beter, ik had minder pijntjes, had meer energie.
Ik ga me niet wegen voorlopig, ik vermoed dat ik in de afgelopen 4 maanden mijn 10 kilo er weer bijna heb aangevreten, en ik wil het even niet zeker weten.
Het is natuurlijk volkomen normaal dat je op een gegeven moment langzamer gewicht verliest, maar ik raak daar zo ontmoedigd van dat ik me dit keer ga concentreren op me gewoon beter voelen.
Ik heb best een hoop gewicht te verliezen, zo'n 20 kilo.
Dus ik zet mijn verstand op nul, en ga het gewoon volhouden zonder naar de weegschaal te kijken.
Ik hoop dat ik nu ook eindelijk eens leer dat als het 1 dag niet lukt, dat geen reden is om er volledig mee op te houden.
Succes allemaal dames.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
29-09-2019 21:13
Overigens denk ik dat alleen IF doen niet genoeg is om af te vallen. Als je in die 8 uur alsnog meer eet dan je verbrandt, dan val je niet af natuurlijk.
Ik probeer door de week tussen de 1200 en 1500 calorieën te eten.
In het weekend let ik daar minder op, maar hou ik wel mijn tijden aan.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ik vond die 5:2 moeilijker. Ik word dan onzeker over de calorieën. Terwijl ik daar nooit mee bezig ben. Ontbijt overslaan en na het avond eten (in principe) niets meer eten. Dan kom ik al een heel eind. Geen sap of fris scheelt ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nu een maand IF opzitten, en er is vier kilo minder Tuingravin. Ben ik best tevreden over, omdat ik deze maand ook een stootkuur prednison heb gehad, en ik daarvan spectaculair kan groeien. Er moet nog twaalf kilo af, en dan heb ik mijn streefgewicht van 60 kilo bereikt. Dan is er totaal 30 kilo o_o af.
Ik heb mezelf een jaar de tijd gegeven om dat voor elkaar te krijgen, en ik ben op 1 januari begonnen. Nog een paar maanden de tijd! Maar als het niet lukt, ga ik in 2020 vrolijk verder.
Tuingravin schreef:
30-09-2019 10:50
Ik heb er nu een maand IF opzitten, en er is vier kilo minder Tuingravin. Ben ik best tevreden over, omdat ik deze maand ook een stootkuur prednison heb gehad, en ik daarvan spectaculair kan groeien.
Wow, wat geweldig! Ik ga morgen mijn eerste IF dag doen. Ontbijt overslaan en dan rond 13 uur lunchen. 's Avonds na het avondeten niets meer eten is al tijden mijn gewoonte.
Alle reacties Link kopieren
De eerste kilo is eraf, nu 83,1 kg, dat ging eigenlijk vrij makkelijk moet ik zeggen. Nu maar hopen dat ik het volhou. Doordeweeks gaat het prima, maar ik heb dit weekend weer 2 feestjes, dus dat zal lastiger zijn.
We're a close family, always within punching distance
Alle reacties Link kopieren
Lekker Ada, als het zo doorgaat ben je snel klaar :)

Soerloo welkom en succes, als je in de tabel wilt laat je t maar weten!

Tuingravin wat goed!! Dat gaat lekker!

Ik was vanmorgen zo goed als terug bij af na het weekend :"-( Wel aan de tijden gehouden, toch iets meer gegeten, had een paar feestjes. Hoop dat dit een momentopname was en vrijdag tijdens het echte weegmoment er toch wat meer af is!
Alle reacties Link kopieren
Tuingravin wat knap zeg 30 kilo. En jezelf de tijd geven is goed langzaam afvallen is beter dan heel snel zeggen ze altijd.

Ja die feestjes he en verjaardagen in de weekenden dat is wel een dingetje. Ik heb een zwak voor taart heerlijk.

Voor nu geen idee of ik al afgevallen ben want mijn weegschaal is stuk😒. Aan mijn kleding merk ik nog niks dus denk dat er niet veel af is. Wat ik wel merk is dat ik beter naar het toilet kan nu gewoon iedere dag voorheen was het ook wel eens om de twee, drie dagen. Ook heb ik minder last dat mijn buik opzwelt na het eten en ik ben minder moe. Het is wel fijn he als je echt die 16 uur heb waar je je aan kan houden heel makkelijk om dan geen tussendoortjes te eten. Nu pas merk ik hoe vaak je wel niet onbewust eet even een hapje dit even een restje want o zo zonde om weg te gooien.

Zet hem op allemaal he jullie kunnen het! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Soerloo!

Stroofwapel, ik heb vanmorgen ook even stiekem gewogen en bij mij hetzelfde :( eigenlijk is dit precies de reden om niet na het weekend te wegen, dan ben ik altijd wat zwaarder. Ik kan me dan toch niet inhouden en daarna voel ik me de hele tijd rot. Hopelijk is het bij ons beiden tijdelijk en hebben we vrijdag betere berichten!
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

Ook ik ben ook fan van if. Helaas ben ik niet altijd even consequent en heb ik tussendoor ook wat andere dingen geprobeerd zoals koolhydraat beperkt.

Ik ben sinds vandaag weer begonnen. Heb nu wel wat trek maar ga om 12:00 eten. Ik doe dit in combinatie met project gezond. Dit is een heel fijn boek waarin je gewoon goed en gezond eet met een aantal calorieën per dag. Voor mij is dat 1500 op deze manier hoef ik namelijk zelf niet te tellen. Ik eet dus in principe alles binnen het 16:8 raam. Mocht ik een keer daar buiten komen is dat ook niet erg omdat ik wel minder calorieën eet dan verbruik.

Sinds een maand ben ik weer fanatiek gaan trainen en ga 3 tot 4 x per week naar de sportschool. Dit kan ik volhouden omdat dit in mijn planning in de morgen kan. Savonds heb ik daar echt geen zin meer in.

Doordat ik meer ging sporten ging ik ook meer eten (snoepen) onder het mom van ik train ook meer. Dit is natuurlijk niet de bedoeling want zo val ik niet af.

Ik moet ongeveer 5 kilo kwijt. Ik zou het leuk vinden om mee te schrijven en ik de tabel te komen.
Alle reacties Link kopieren
Meatlover fijn he dat je meer energie hebt terwijl je juist minder eet. Merk ook dat ik echt minder suikerdips heb, vooral s middags om een uur of vier.

Karly ben wel blij dat ik niet de enige ben :mrgreen: Maar ik denk maar zo, als we vrijdag nog steeds 1,2 kilo lichter zijn is dat toch mooi 600 gram per week!

Siska welkom, leuk dat je meedoet! Ik zal je in de tabel zetten, wat is je begin- en streefgewicht? Knap dat je zo vaak sport, ik ben veel te lui :roll:
Alle reacties Link kopieren
tvp.

Ben benieuwd naar hoe en wat maar moet me nog even inlezen.
Alle reacties Link kopieren
Stroofwapel schreef:
01-10-2019 11:50
Meatlover fijn he dat je meer energie hebt terwijl je juist minder eet. Merk ook dat ik echt minder suikerdips heb, vooral s middags om een uur of vier.

Karly ben wel blij dat ik niet de enige ben :mrgreen: Maar ik denk maar zo, als we vrijdag nog steeds 1,2 kilo lichter zijn is dat toch mooi 600 gram per week!

Siska welkom, leuk dat je meedoet! Ik zal je in de tabel zetten, wat is je begin- en streefgewicht? Knap dat je zo vaak sport, ik ben veel te lui :roll:
Tja ik baal ook en snap er niets van, heb niet buitensporig gegeten dit weekend....integendeel. Ik ken de theorie over vocht enz. Maar in de praktijk is het moeilijk om je niet te laten beïnvloeden door de getallen op de weegschaal.
Stroofwapel schreef:
01-10-2019 11:50
Meatlover fijn he dat je meer energie hebt terwijl je juist minder eet. Merk ook dat ik echt minder suikerdips heb, vooral s middags om een uur of vier.

Karly ben wel blij dat ik niet de enige ben :mrgreen: Maar ik denk maar zo, als we vrijdag nog steeds 1,2 kilo lichter zijn is dat toch mooi 600 gram per week!

Siska welkom, leuk dat je meedoet! Ik zal je in de tabel zetten, wat is je begin- en streefgewicht? Knap dat je zo vaak sport, ik ben veel te lui :roll:
Denk je dat dit komt door het enkel eten in het window van 8 uur of door het ‘beter’ eten in de zin van minder bewerkt en minder toegevoegde suiker (als je dat doet natuurlijk)?
Ik ben geïnteresseerd omdat ik zelf meer energie heb door suikervrij eten (de hele dag door, dus geen IF) en ik zou willen weten of IF daar aan toevoegt of dat het eigenlijk hetzelfde effect is. Wat denk jij?
Alle reacties Link kopieren
Karly dat vind ik ook hoor! Erg demotiverend... maar het bijhouden op het forum helpt dan weer wel :)

Anna ik denk dat dat echt door IF komt, ik eet verder precies hetzelfde als anders, hooguit wat minder ivm het kortere eetraam.
Interessant! Ik denk toch dat ik het ook ga proberen. Hoe lang duurde het voordat je ongeveer merkte dat je meer energie had?
Ja, ik doe ook mee! Ben afgelopen zaterdag begonnen. Ik doe 16/8. Dus eet alleen tussen 12.00 en 20.00. Moet zeggen dat het me best zwaar valt hoor. Ik kan die klok s' ochtends wel naar voren kíjken. Ben normaal gesproken ook echt van het ontbijten. Maar: het is me tot nu toe gelukt. Krijg wel echt hoofdpijn tegen 12.00 uur. Groot voordeel is dat ik in de ochtend nu meer productief ben. Voornamelijk nog om de tijd sneller te doen gaan, haha.
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt met de dag / week hoor hoe je het volhoudt.
Ik doe het al een tijd en heb vandaag de hele tijd al lichte hoofdpijn.
Dan zit er niks op dan gewoon even wat meer eten.
Ik probeer me tijdens mijn IF dagen namelijk ook aan maximaal 3 x per dag eten te houden.

Nou ja, vandaag lukt het niet....wel pas om 12 uur gestart maar heb net al een koekje op en een banaan en ik wil nu weer een boterham pakken :)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was het zo druk om mijn werk dat het niet lukte om om 12.00 uur te eten en werd het pas 15.00uur. Was eigenlijk ook gewoon prima vol te houden, voor een keer.
Maar wat eten jullie dan binnen die 8 uur? Ik lees overal 3 maaltijden, maar als ik om 12.00 geluncht heb, heb ik rond 16.00 nog niet echt trek. Avondeten is logisch, maar wat is dan precies die derde maaltijd?
Alle reacties Link kopieren
missfitz schreef:
28-09-2019 19:39
Zo, inmiddels sinds gisteren begonnen met intermittent fasting, ik eet tussen 12 en 20 uur. Eerste dag ging prima, heb ‘s ochtends gezwommen zoals ik normaal ook doe, ik merkte niets van minder energie. Vanochtend had ik bij vlagen wel knagende honger, voordeel is wel dat ik veel actiever ben om maar bezig te zijn. Ik begon 2 september op 90,1 en de weegschaal gaf nu 86,9 aan. Hopelijk blijft dat getal gestaag dalen de komende tijd :thumbsup:
Wil je mij nog toevoegen aan de tabel, Stroofwapel? Streefgewicht is voorlopig 75, maar dan moet er nog steeds 10 kilo af.

Ik had het vandaag zwaar, echt enorme honger. Probleem is een beetje dat ik ‘s avonds tegen half 7 klaar ben met eten, en de volgende dag pas om half 1 lunch. Dus dan zit er al 18 uur tussen, dat lijkt toch te lang. Bovendien eet ik na de lunch pas weer tegen zes uur, half 7 en dat is het dan wel. Misschien moet ik meer eten tussendoor, ik ben wat zoekende. Ben ook nog ongesteld, misschien speelt dat ook een rol. Hoe doen jullie dat? Hoeveel eten jullie in die 8 uur?
Alle reacties Link kopieren
Meestal eet ik

Op dagen dat ik niet sport:
Grote bak kwark met rood fruit,
Avondmaaltijd,
En meestal nog iets ‘ lekkers’ dat kan zijn van alles zijn van een koekje, extra portie avondeten, stukje kaas tot beschuit of cracker. Dit eet ik meestal rond 16.30 uur.

2 cappuccino’s.

Op dagen dat ik sport ( afhankelijk of ik ga hardlopen of racefietsen en wat voor training) een boterham en/ of kwark of Skyr extra voor of na de training.

Meestal in het weekend en halfverwege de week een wijntje en dan chips of toastje erbij.
Zowiezo in het weekend let ik iets minder op.

Verder water, thee en zwarte koffie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven