Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
Zo, ik heb weer een prima dag. Ik heb gemerkt dat de key voor het vermijden van hongergevoel voldoende drinken is. Veel koffie (zwart) en thee en dan kom ik de ochtend prima door.
Verder ook voldoende aan weinig eten vandaag, grappig hoe dat per dag kan varieren
Alle reacties Link kopieren
Deze week gaat al een stuk beter als vorige week. Ik heb niet meer de hele ochtend die knagende honger en ook na de lunch hou ik het makkelijk vol tot de avond. Ik ga vanavond wel kijken naar Dokters van morgen, ben benieuwd naar de uitkomsten!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het IF nog steeds goed. Afgelopen weekend heb ik een verjaardag gehad waar ik aardig los ben gegaan, maar ik vind dat dat af en toe moet kunnen. Vorige week ben ik drie ons afgevallen, dat is niet erg veel. Maargoed, ik val lastig af, en het gewicht is nog steeds dalende. Daar ben ik wel blij mee. Voor ik begon met IF bleef ik wekenlang op hetzelfde gewicht, terwijl ik toch echt goed op de calorie inname lette. Nu val ik in elk geval weer af. Langzaam is prima!
Alle reacties Link kopieren
Tuingravin schreef:
09-10-2019 07:35
Afgelopen weekend heb ik een verjaardag gehad waar ik aardig los ben gegaan, maar ik vind dat dat af en toe moet kunnen.

Het leven moet ook leuk blijven he :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Tuingravin, heel herkenbaar! Ik heb afgelopen weekend ook een etentje gehad en de halve kilo die er maandag bij was ben ik vandaag pas kwijt. Af en toe moet dat zeker kunnen! Vrijdag is mijn weegmoment, hopelijk is er dan wat af.
Dat je langzaam afvalt is misschien af en toe balen, maar langzaam schijnt voor de lange termijn wel het beste te zijn :)

Hebben jullie nog naar de documentaire gekeken gisteren? Ik wel! Ik vond het jammer dat er niet echt ingezoomd werd op de ervaringen van antoinette en de anderen gedurende de dag. Dat waren maar een paar fragmenten. Verder was het best nuttige informatie vond ik!
Ik had nog nooit van intermittent fasting gehoord. Tot ik gisteren in het programma Dokters van morgen viel.

Nu blijk ik mijn hele (volwassen) leven al ongeveer 16:8 te leven. Ik begin met lunch tussen 12 en 1, en daarna avondeten tussen 6 en 7. En dat is het wel zo'n beetje. Een paar nootjes 's avonds (ik weet niet hoe zwaar dat telt) en dan naar bed.

Ik heb daar altijd veel commentaar op gehad. Ik zou mijn lijf in de vernieling helpen op die manier, eigenlijk anorexia hebben, vast heel vaak ziek zijn en weet ik veel wat nog meer. Zelf heb ik nooit kunnen begrijpen wat er goed aan is om continu te eten en continu je lijf daarmee bezig te laten zijn. En nu - sinds gisterenavond - denk ik "Ha! Zie nou wel?" Zo slecht is dat helemaal niet. Sterker nog, het lijkt juist goed te zijn. Dat is nieuw voor me en daarom razend interessant.
Ligt er aan hoe laat je de nootjes eet. Vanaf daar gaat de tijd lopen.

Ik heb de docu ook gezien. Vond het wel leuk. Maar geen nieuws. Als je er nooit wat over gehoord hebt wel nuttig denk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond t superinteressant! Vooral dat het bij onze oosterburen al zoveel populairder is dan hier.
Zag verder ook weinig verschil in het 16:8 of 5;2 vasten. Wat ik ook wel heel opvallend vond was dat ze allemaal niet heel erg veel waren afgevallen, max 3 kg in 6 weken tijd, terwijl de gezichtsherkenning op de telefoon van de man die ook mee deed niet meer werkte omdat zn gezicht zo afgeslankt was!
Alle reacties Link kopieren
Hi Allemaal! Ik heb de aflevering nog niet gezien want woon in het buiteland, dus wat vertraagd hier op de uitzending gemist app, maar ga zeker kijken!
Dit is mijn 2e dag en gister is me best goed afgegaan, had in de avond wel heel erg hoofdpijn, maar dat kan ook komen omdat het mijn 1e werkdag weer was na de bevalling.

Drink wel genoeg en merk dat dat het honger gevoel onderdrukt.
Vanavond een feestje met drank en lekker eten.. Daar kijk ik wel tegen op. Maar goed we gaan het zien, ga proberen vandaag zo laat mogelijk te eten zodat ik vanavond wel iets kan eten daar, en geen alcohol.
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
08-10-2019 12:30
Die had ik op de eerste pagina al gepost :) maar leuk artikel idd, ook de wetenschappelijke achtergrond.
Sorry, had het even niet meer scherp. :P

Stroofwapel: ik vind drie kilo in zes weken best een mooi resultaat. Maar ik val altijd erg moeilijk af dus misschien is mijn referentiekader verstoord.

Vannacht wakker van een rommelende maag, was echt hongerig. Heb ff wat water gedronken en toen weer lekker gaan slapen. Had gister ook veel gedaan (fysiek) dus niet heel raar dat mijn lijf behoefte had aan wat meer eten. T'is echt een kwestie van wennen.
Your ego is not your amigo!
Het programma klinkt goed, ik ga deze week terugkijken. Gister een prima avond, al zat ik te suffen en was het laatste wat ik at om 20.15 ipv 20.00. Maakt niet uit, omdat ik pas om 13.00 had gegeten en dus eigenlijk tot 21.00 door had mogen gaan.

Gister even een lastig moment toen partner rond een uur of 22.00 chips at. Toch netjes alleen kop thee gedronken en dat was eigenlijk wel prima
Alle reacties Link kopieren
Hi Diana!

jaaaa je partner moet echt geen chips naast je gaan zitten eten hoor, is ook niet eerlijk haha!

Kan ie niet stiekem ergens anders eten :proud:

Gelukkig is mijn man ook net begonnen met super gezond leven, 4 x sporten in de week etc. Dus we kunnen elkaar wel beetje motiveren.
Fliefd schreef:
09-10-2019 09:34
Ligt er aan hoe laat je de nootjes eet. Vanaf daar gaat de tijd lopen.

Ik heb de docu ook gezien. Vond het wel leuk. Maar geen nieuws. Als je er nooit wat over gehoord hebt wel nuttig denk.
Ik ga eens klokken deze week. Misschien de nootjes wat eerder pakken dan normaal. Of helemaal niet, dat is ook een optie natuurlijk.

Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik ben dan ook nooit met voeding, afvallen en dat soort dingen bezig. 16 uur niet eten is volgens mij gewoon een kwestie van wennen. Ik heb 's morgens nooit honger, pas tegen de middag begint mijn maag te knorren. Ik functioneer prima op een lege maag, ook sporten of andere vormen van inspanning gaan prima. Ik eet trouwens ook zelden tussendoortjes. Gewoon 1 flinke lunch met bruin brood en salade (en vaak ook een kroket) en dan kan ik er makkelijk tegenaan tot 6 of 7 uur 's avonds.
Appletree86 schreef:
09-10-2019 10:16
Hi Diana!

jaaaa je partner moet echt geen chips naast je gaan zitten eten hoor, is ook niet eerlijk haha!

Kan ie niet stiekem ergens anders eten :proud:

Gelukkig is mijn man ook net begonnen met super gezond leven, 4 x sporten in de week etc. Dus we kunnen elkaar wel beetje motiveren.
Nee vond ik eigenlijk ook niet, maar een terreurbeleid is ook niks :whistle:
Dat is fijn als je elkaar kan motiveren! Wij sporten 1x in de week samen, dat scheelt al heel erg!
kindrebel schreef:
09-10-2019 10:23
Ik ga eens klokken deze week. Misschien de nootjes wat eerder pakken dan normaal. Of helemaal niet, dat is ook een optie natuurlijk.

Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik ben dan ook nooit met voeding, afvallen en dat soort dingen bezig. 16 uur niet eten is volgens mij gewoon een kwestie van wennen. Ik heb 's morgens nooit honger, pas tegen de middag begint mijn maag te knorren. Ik functioneer prima op een lege maag, ook sporten of andere vormen van inspanning gaan prima. Ik eet trouwens ook zelden tussendoortjes. Gewoon 1 flinke lunch met bruin brood en salade (en vaak ook een kroket) en dan kan ik er makkelijk tegenaan tot 6 of 7 uur 's avonds.
Ja ik kan dat ook makkelijk. Al kan ik ook wel ontbijten hoor. Ik doe dat zelden, zie er geen nut van. Heb als tiener dat geleerd. Maar daarna besloten dat het nergens op gebaseerd was. Ik eet trouwens als ik honger heb. Maar door stoppen met roken en medicijngebruik was aangekomen dus nu wel een beetje op letten. Wil echt weer onder de 70 komen, ik ben maar 168 en weeg 74. Vooral op mijn buik zit een vetrol nu. Ik ga richting de 40 dus stofwisseling gaat denk ook wel wat vertragen?

Moet je afvallen of wil je het alleen voor je gezondheid doen?
Alle reacties Link kopieren
Was nooit zo'n ontbijt mens. Probeerde het ontbijt altijd te rekken tot de lunch maar ga dat toch maar weer oppakken.
Fliefd schreef:
09-10-2019 14:17
Moet je afvallen of wil je het alleen voor je gezondheid doen?
Voor mij is het puur gezondheid. Ik ben geen type voor grote lifestyle changes, maar is dit iets wat ik al bijna doe, zonder dat ik het wist. Ik voel me er goed bij dus misschien kan ik het met weinig moeite nog effectiever maken.
Alle reacties Link kopieren
Karly33 schreef:
09-10-2019 08:51

Hebben jullie nog naar de documentaire gekeken gisteren? Ik wel! Ik vond het jammer dat er niet echt ingezoomd werd op de ervaringen van antoinette en de anderen gedurende de dag. Dat waren maar een paar fragmenten. Verder was het best nuttige informatie vond ik!
Dat vond ik juist voldoende. Die man die het fietsen toch wel wat zwaarder vond, de conclusie dat ze eigenlijk heel goed functioneerden met weinig honger, dat de honger weggaat.
Bij méér aandacht zou het een soort lifestyle-programma worden voor mij.

Het programma ging ook meer over de wetenschappelijke kant en de onverwachte positieve effecten op de gezondheid.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Gisteren weer vastendag gehad. Ging erg goed, eigenlijk niet echt honger gehad. Fijn. Zit nu aan klein ontbijt met een heerlijke kop koffie met melk.

Wiriehorn. Heftige tijd heb je dan achter de rug voor wat betreft je gezondheid. Het doet mij beseffen hoe belangrijk het is goed voor je lichaam te zorgen voor zover als je kunt, omdat het zo waardevol is als het gezond is. Je kunt zomaar een ongeluk krijgen of een ziekte. Ik zou ivm hoge bloeddruk en medicatie niet teveel experimenteren met vasten. Dan beter even langs je huisarts, zodat hij jou kan begeleiden.

Heb het programma ook gekeken. Leuk dat dat juist nu werd uitgezonden, want kon mooi de sceptici in mijn omgeving even verwijzen naar dat programma!
Het motiveert me ook extra😊
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
09-10-2019 22:27
Dat vond ik juist voldoende. Die man die het fietsen toch wel wat zwaarder vond, de conclusie dat ze eigenlijk heel goed functioneerden met weinig honger, dat de honger weggaat.
Bij méér aandacht zou het een soort lifestyle-programma worden voor mij.

Het programma ging ook meer over de wetenschappelijke kant en de onverwachte positieve effecten op de gezondheid.
Zo zie je maar dat iedereen er anders naar kijkt, ik vond het niet echt wetenschappelijk, maar het moet natuurlijk ook een breed publiek aanspreken. Vermakelijk was het in ieder geval! :)
Hoi allen,

Ik wil (misschien) ook gaan starten met intermittend fasting. Ik denk dat 16/8 het beste bij mij past. Een vraag: doe je dit het hele jaar door? Of vast je een week en dan weer een week normaal? per dag?

Dankjewel!
Hallo, hier ook een nieuweling. Ik vind het interessant en ben het ook aan het proberen. Met name voor de gezondheidsvoordelen, hoewel er “voor de mooi” best wel een kilo of 4 af mag. 16/8 om mee te beginnen. Ik ben van plan om het doordeweeks te doen en in het weekend een beetje los te laten.

Mijn bloeddruk is wel aan de lage kant en ik heb al gelezen dat het dan mogelijk niet geschikt zou kunnen zijn voor mij. Hier meer mensen die een wat lage bloeddruk hebben die toch aan IF doen? Is het te doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik doe ook mee, ik zal morgen wegen en mijn gewicht doorgeven voor in de tabel.

Ik heb afgelopen augustus en september 16:8 gevast. Ging heel goed, maar toch ging ik de mist in. Sinds eind september elke ochtend rond 7u ontbijt en ook weer na het avondeten snoepen.

Komt een beetje omdat ik een kleuter in huis heb en die wil natuurlijk gewoon ontbijten. Hapje hier, hapje daar mee-eten en voor ik het wist at ik het ontbij weer mee.

Ik wil toch nog een keer de IF knop aanzetten en er weer voor gaan.
enthousiasteling schreef:
10-10-2019 10:20
Hoi allen,

Ik wil (misschien) ook gaan starten met intermittend fasting. Ik denk dat 16/8 het beste bij mij past. Een vraag: doe je dit het hele jaar door? Of vast je een week en dan weer een week normaal? per dag?

Dankjewel!
Het idee is voor altijd. Maar kijk gewoon eerst of het je bevalt.
kindrebel schreef:
09-10-2019 16:37
Voor mij is het puur gezondheid. Ik ben geen type voor grote lifestyle changes, maar is dit iets wat ik al bijna doe, zonder dat ik het wist. Ik voel me er goed bij dus misschien kan ik het met weinig moeite nog effectiever maken.
Werkt voor bijna niemand. Als het met een kleine aanpassing gezonder kan is dat altijd mooi meegenomen ja!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven