Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen na bevallen in 2019

01-10-2019 15:55 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er die mee willen schrijven?
Elke maandag wegen! Hopelijk kunnen we elkaar zo steunen :)
Naam Startgewicht Streefgewicht 11-11 Totaal afgevallen Huidig gewicht
Juul2014 68,0 64,0 -0,2 -0,6 67,4
Appletree86 80,8 68,0 -5,6 75,2
Nnoa0901 90,0 75,0 -0,3 -3,4 86,6
SterreWaterman 78,8 70,0 -4,2 72,3
dethe 69,4 66,0 +0,5 69,9
eneriirene 67,0 66,0 - 67,0
Non30 82,0 75,0 +1,4 +2,2 84,2
juul2014 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 09:56
71.85% gewijzigd
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Oke, de zoveelste poging van mij om af te vallen :facepalm: haha
Ik heb inmiddels 2 kinderen en er zit nog steeds 4 kilo aan die ik er graag af wil. Dat is mijn eerste doel. Als ik die gehaald heb wil ik proberen nog 2-3 kilo kwijt te raken. Ik zit nu op 68 kilo en begon voor mijn zwangerschappen met 64 kilo. Daar wil ik sowieso graag naar terug. Mijn valkuil is snoepen! En dan vooral de avonden dat ik alleen op de bank zit.
Het beste is voor mij om niet te veel lekkers in huis te hebben. Ik wil graag mijn doel voor einde van het jaar behaald hebben.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Super initiatief!
7 weken geleden bevallen en weeg nu 80.8 kg. Wil graag 12 kg kwijt. Dus nog een hele hoop. Zit nog midden in de nachtvoedingen etc. Dus wordt wel zwaar. Maar ga met kerst naar de tropische kust, dus wil bikini proof daarheen. Dat is wel een goede stok achter de deur.
Heb net bedacht 2 x sporten per week en dan 10.000 stappen per dag. We wonen op een groot erf en als ik savonds niet op de stappen zit dan net zolang lopen totdat ik op de 10.000 zit...
Alle reacties Link kopieren
Welkom Appletree! Leuk dat je meedoet! Zal ik je in de tabel zetten?
Wil je die 12 kilo ook echt al helemaal kwijt voor einde van het jaar?
Is inderdaad zwaar als je nog nachtvoedingen hebt. Geef je borstvoeding?
Onze kleine is nu 4 maanden en slaapt al 2 maanden door, echt een luxe!

Ik zit er weer aan te denken om te gaan hardlopen, maar moet de tijd en zin nog een beetje zoeken. Gisteravond een goede avond gehad, niets gesnoept. Over heel de avond alleen een bakkie thee op.
Heb me voorgenomen om alleen in het weekend 's avonds iets lekkers te pakken en door de week gewoon heel goed op te letten. Wil verder niet op dieet ofzo. Goed opletten doet denk ik al een hoop.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Ja zet me maar in de tabel! Vrijdag weegdag zei je toch?
Ja wil 10 kg eraf voor 21 december.
na mijn 2e kindje ook 12 kg in 3 maand eraf met dieet en sporten.. dus ga daar nu ook weer voor.. ik ga wel met dieet anders wordt het niks.

Maar hardlopen vind ik echt de hel. Kan daar helemaal niet inkomen. Dus ga na de gym, nu 2 x per week maar wil 3 x eigenlijk. En de 10K stappen.

Snoepen probeer ik ook niet te doen, zit nu net te koffiedrinken en krijg er een koekje bij; die heb ik al uit mijn zichtveld gelegd haha.
Bij mij wordt het allemaal makkelijker als ik resultaat ga zien.

Maar jij bent al op een mooi gewicht zo kort na de bevalling!

Uiteindelijk wil ik graag naar 68 kg. Met 64 voel ik mezelf het mooiste, maar dat gewicht is echt onmogelijk om vast te houden, 68 is wel te doen..

Ja borstvoeding, af en toe een fles KV omdat ik denk dat ik niet genoeg melk heb. Gister heeft hij 15.30 uur de fles gehad met bv en kV gemixt en hij werd toen oas 22.30 wakker voor de volgende voeding. Dus hij slaapt soort van door alleen op de verkeerde tijd haha.

Hoeveel kinderen heb jij?
Je wilt niet toevallig een whatsapp groepje? Forummen op de mobiel is zo klote ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee, ik ben vorige maand bevallen van ons 2de kindje.
Geef op dit moment wel bv, dus erg lijnen zit er nog niet in. Al let ik er wel op dat ik gezond eet. Sporten lukt nog niet

Bij de bevalling woog ik 105kg, nu al 90 kg. Heb als streven 75 kg.
Alle reacties Link kopieren
@Appeltree: Ja whatsapp groepje is misschien ook wel een idee? Communiceert wel makkelijker. Alleen wordt het dan wel iets minder prive denk ik..

Ja ik zit alweer op hetzelfde gewicht als voor mijn bevalling. Eigenlijk al direct na de bevalling. Ben ook maar 6 kilo aangekomen deze zwangerschap. Maar ben ook al met 34 weken bevallen en heb een erg spannende zwangerschap gehad dus dat verklaart een hoop denk ik. 't Zijn eigenlijk de kilo's van mijn 1e zwangerschap die er nog af moeten. Toen ben ik zo'n 14 kilo aangekomen waarvan er nog 3 a 4 aanzitten.
Ik heb 2 kinderen van 2,5 jaar en 4 maanden. Jij?
Knap dat je bij de 1e zo snel die kilo's bent kwijtgeraakt! Hopelijk lukt je dat nu ook. Kijk je wel uit met dieet als je borstvoeding geeft?

Ik vind aan hardlopen wel lekker dat je zelf de tijd kan bepalen en even lekker in de buitenlucht.

@Nnoa: welkom! Knap dat je al 15 kilo kwijt bent. Hopelijk gaan die andere 15 kilo je ook lukken! Wat vind jij van whatsappgroepje?
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
@ Juul, ja ik snap het van dat prive. Alleen voor mij is forummen wat lastiger soms op de telefoon. Ik woon in het buitenland, en hardlopen kan hier ook niet echt.. Ja ik heb 3 kinderen. Oudste is 4,5, middelste 3 en de jongste dus 7 weken.

Ja ik vind het maar een lastige balans, dieet/afvallen en borstvoeding.
Nu is KV hier moeilijk verkrijgbaar of verschrikkelijk duur (denk aan 40 euro per bus) Dus BV is nog wel het beste voor zo lang het lukt...

Laat maar weten of er meer stemmen zijn voor Whatsapp. Het is mij om het even. :)
Alle reacties Link kopieren
@ Noa, sorry helemaal vergeten op jou te reageren.
Maar wat goed dat je al zoveel bent afgevallen! wij hebben ongeveer hetzelfde doel kwa afval kilo's. :-D
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is een app groepje prima, niet zo heel privé inderdaad Maarja.

@appeltree, leuk dat we het zelfde doel hebben kwa kilo’s.
Nog even borstvoeding geven is wel goed voor de calorieverbranding, zeggen ze 😉
Heb je niet iemand in Nederland die poeder kan versturen? Zal dan toch wel een hoop schelen, als het zo duur is, al weet ik de verzendkosten niet.

@ Juul, knap dat je ook voor de laatste kilo’s gaat!! Wel alles goed nu? Na de vroege bevalling?

Ik zelf had nog wat oude kilo’s en ben wel vind ik zelf ‘te zwaar’ zwanger geworden Maarja. De eerste 15 kilo ging vanzelf eigenlijk maar de laatste 15 zal wel niet zo makkelijk meer gaan.
Vanaf volgende week gaat onze oudste naar de basisschool en ben van plan iedere dag te wandelen dus dan ben ik al iets in beweging.
Alle reacties Link kopieren
Hi Dames!

Vanochtend maar even de weegschaal gedaan, 79.6 kg.
jeej eindelijk onder de 80 kg.

Ben ook gestopt met BV. Ga weer aan het werk en dat valt me nogal zwaar met kolven. Plus de productie werd ook veels te weinig door het kolven denk ik.
Vraag me af of het stoppen met BV een invloed gaat hebben op mijn gewicht. Zal misschien een paar 100 gram verliezen aan borstomvang :-D
Maar misschien wat bijkomen door hormonen oid.. Ben benieuwd.

Nog 11.6 kg te gaan.. Gister mijn 10.000 stappen gemaakt (mede door het zumba klasje) Valt nog best tegen hoeveel 10.000 stappen is. Ging net even een rondje lopen over de compound waar we werken, best wel een groot rondje en was maar 1000 stappen.. Dat zou ik dan zeker 5 tot 6 keer per dag moeten doen..
Hoi Dames,

Ik zou ook graag meeschrijven.
Ik ben 5 weken geleden bevallen van mijn tweede zoontje. Woog toen rond de 87kg en nu 78,8kg.
Ik zou heel graag 70kg wegen of minder. Voor mijn eerste zwangerschap woog ik 69kg maar weet niet of dat nog haalbaar gaat zijn eerst maar eens naar de 70.
Ik geef momenteel volledige bv dus ik zal voornamelijk minder moeten snoepen en opletten wat ik eet. Ik heb vaak zo'n honger nog. Verder hoop ik binnenkort te kunnen gaan sporten.

App groep sluit ik mogelijk graag een keer bij aan. Is wel minder prive.

Reageer later weer want de kleine huilt ;-)
Alle reacties Link kopieren
@ appeltree wat goed zeg! Ik ben vanmorgen het helemaal vergeten, wat slecht. Maar voor ik het wist was de dag om.

Ik denk niet dat je productie afneemt met kolven, want je kolft je borsten als het goed is leeg. Ik kolf zelf fulltime, vacuüm pakte hij niet, kon pas na 2 weken bij de kno terecht, dus aanleggen ging niet goed meer. En ik heb veel meer dan hij drinkt.

@sterrewaterman, leuk dat je ook mee schrijft. Dan ben je een weekje eerder als mij bevallen, wat knap dat je al zo bent afgevallen ook.

Zelf vandaag eindelijk weer eens een wandeling gemaakt, tussen de buien door even buiten geweest. Ik probeer niet te snoepen, weinig tijd gelukkig voor en drink ook alleen water en thee, hoop dat dat al iets werkt, sporten wil ik met de tijd ook weer oppakken, maar dat is nu nog onhaalbaar
@nnoa, leuk dat we zo kort op elkaar onze kleine gekregen hebben. Jij bent ook al best wat kilo's verloren zo na de zwangerschap.
Ik hield de laatste weken ook nog best wat vocht vast dus toen ging het wel snel. Maar deze 8, 5 zullen nog wel langer duren ben ik bang. Bij mijn eerste gingen die ook niet zo makkelijk.

@appletree fijn he als de weegschaal zo onder die 80 duikt, dat vond ik wel een heel fijn gevoel.
Knap dat ke 10.000 stappen had gemaakt. Dat lukt mij nu eigenlijk helemaal niet. Loop er wel regelmatig op uit met de twee Kids maar dat zijn geen lange afstanden.

@juul nu wel alles goed met de kleine ondanks de vroeger geboorte?
Deed je met hardlopen ook mee aan wedstrijden of dat niet en wat voor afstand liep je voorheen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, kan ik me hier nog bij aansluiten? Ik ben in juli bevallen van mijn tweede kindje. Mijn primaire doel is niet om af te vallen, maar vooral om fitter te worden. Ik ben daarom begonnen met de BBG van Kayla Itsines, een programma van 12 weken.
Alle reacties Link kopieren
Hey Dethe! Wat goed, ik zat net ook naar Kayla programma te kijken, ze heeft een gratis 4 weeks plan op internet staan (womans health volgens mij) Zat dat net even te bestuderen.. Misschien ook maar proberen.
Ik sport al op di en do, maar cardio achtig. Dus iets voor de spieren erbij doen op de andere 3 dagen zou perfect zijn.
Ik ga nu beginnen met intermittent fasting, Zat nu ongeveer 2 weken op een "normaal" dieet, maar merk dan wel dat mijn lichaam daar aan went en dan val ik niet zo snel meer af, dus nu dit maar proberen.
Gefeliciteerd nog met je 2e kindje.

@ Sterre, leuk wij schreven ook samen in het andere topic over bevallen in augustus. Zoals je weet zit ik in het buitenland, dus wij hebben zo goed als alle dagen mooi weer, wat het lopen wat makkelijker maakt. Wel al om 7 uur elke dag donker, wat wel minder leuk is.

Ik stond vanochtend op de weegschaal ben ik gewoon 400 gram aangekomen na het weekend, terwijl ik me echt aan het dieet heb gehoude, en ook nog gister avond helemaal niks gegeten want met kind in het ziekenhuis.. Ik hoop dat het hormonen oid zijn want zou wel klote zijn om gewoon aan te komen.. Misschien het stoppen van de BV. naja ik ga gewoon door en ben benieuwd hoe ik er vrijdag voor sta..
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ben doorgaans niet zo actief hier maar vind t wel leuk om mee te doen. Feitjes op een rij:

Ik ben voor mijn zwangerschap 8 Kilo afgevallen en woog 66 kilo op dag van positieve test.

Tijdens zwangerschap 13 kilo aangekomen.

Drie maanden geleden bevallen, ben nu 12 kilo kwijt. Weeg dus nu 67.

Doel 1 is weer startgewicht dus 66
Doel 2 is 63 kilo
Doel 3 is 60. En geen idee of dat haalbaar is want dat weeg ik sinds m’n 17e ofzo al niet meer en met 66 was ik ook al redelijk slank. Nu niet omdat m’n buik blubbert haha!

Maar ik ga er voor!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Ook ik zou graag mee willen schrijven.
In juli bevallen van tweede kind en heb heel veel zin om er wat kilo’s af te werken!
Weeg nu rond de 82 (ik schrik elke keer als ik het getal zie!) en wil in eerste instantie graag naar 75 kilo.
Ik ga nu nog niet diëten maar wel op m’n snoepgedrag letten. Daar ben ik in het verleden al eens veel mee afgevallen.
Ik geef nog bv maar ben aan het afbouwen. Merk ook dat ik door de moeheid erg veel zin heb in ongezonde dingen. Daar zit voor mij nu de uitdaging want met een baby ben ik eigenlijk altijd moe haha!
@appletree, leuk om hier ook weer samen te schrijven al was het natuurlijk helemaal super geweest als de kilo's er zo al af waren gegaan ;-) wel fijn inderdaad dat de weersomstandigheden altijd goed zijn om te gaan lopen.
Alles goed nu met de kleine, omdat je in het ziekenhuis was? En jammer dat je juist aan bent gekomen, kan ook zijn dat je lijf nog 'denkt' ik moet reserves vast houden voor de bv en even moet omschakelen.

@nnoa, al idee wat je qua sport gaat doen? Ik deed bootcampen voordat ik zwanger raakte. Maar twijfel of ik mij bij een sportschool in wil gaan schrijven of juist weer wil gaan bootcampen. En misschien dat ik binnenkort eerst wil gaan zwemmen, ben ik tenminste weer in beweging.

@dethe,welkom! Wat is dat voor programma, en volg je dat zelf of via een sportschool?

@non30 ook welkom! Herkenbaar non dat ik ook neig naar zoete dingen en afgelopen weekend was ik lekker van alles aan het bakken, zoals zoete-aardappel bananen cake maar ja dan eet ik dat ook weer op (zit wel geen suiker in maar eet het wel als extra tussendoortje). Dus zal mij niks verbazen als ik deze week niet afval.

@eneriirene, ook welkom! Dan ben je er qua kilo's al best wat kwijt. Hopelijk lukt het om net die laatste kilo's kwijt te raken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! sorry voor mijn afwezigheid! Moesten vorige week met onze baby op controle en helaas gaat het minder goed dan we dachten en wordt hij waarschijnlijk binnenkort geopereerd. Daar horen we volgende week meer over. Was van t weekend dus even met andere dingen bezig in mijn hoofd.

Welkom nieuwelingen! leuk dat jullie willen meeschrijven! Wil iedereen zijn gegevens en gewicht voor de tabel dikgedrukt doorgeven? Dat maakt het voor mij overzichtelijker om de tabel bij te houden.

Vinden jullie het goed om de weegdag of maandag te doen i.p.v. vrijdag? Dan werk ik op dinsdag de tabel bij, dat komt voor mij eigenlijk veel beter uit.

En is het een idee dat jullie een avatar ( plaatje bij je profiel) nemen als dat lukt?
Dan is het een stuk makkelijker iedereen uit elkaar te houden :thumbsup:

Ik hou mijn gewicht van vrijdag nu ff aan voor de tabel, dat was 67,8 kg. Gisteren en vanmorgen was het helaas weer 68,3. Niet goed genoeg mijn best gedaan van t weekend.
Nu gaan we er weer voor! Succes deze week meiden!
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

@Juul wat vervelend van de operatie zeg :( heeft het veel impact?

Ik zal me binnenkort even in de sportschool wegen, hebben thuis geen weegschaal ;) dan kan ik ook even nadenken over een doel ;)

@appletree ik volg de “bikini body guide” van Kayla Itsines. Ik hoef geen superstrakke bikini body maar wil vooral wat sterker en fitter worden :) het is dus 12 weken, waarbij je de eerste week 2x krachttraining doet (4x 7 minuten, ik vind dat goed in te passen met een baby en het kan vanuit huis), 1x stretchen (kost maar een kwartiertje) en 2x low-intensity training van 35-45 minuten (voor mij een lange wandeling achter de kinderwagen ;)). De krachtoefeningen pas ik wel aan, ik doe geen springen namelijk, schijnt toch wel 9 maanden na bevalling niet goed te zijn voor je bekkenbodem, ook als je geen klachten hebt. Plus ik wil zelf nog wat rug oefeningen toevoegen, omdat het programma is gericht op buik, benen en armen, maar ik merk dat mijn rug nog wat training kan gebruiken na de zwangerschap.

Als je ook geïnteresseerd bent:

Ik vond dit zelf een goede globale uitleg van het programma: https://www.lekkeretenmetlinda.nl/bikin ... a-itsines/

En hier is de gedetailleerde gids met uitleg en de oefeningen: http://www.noholita.fr/wp-content/uploa ... -Guide.pdf
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, hoe gaat het bij jullie? :) het is wat stil hier ;) druk met de kinders?
Ik heb net mijn tweede krachttraining voor deze week gedaan, geeft (achteraf) een goed gevoel!
Heyhey!

Ben inderdaad wel druk met de kleintjes. Maar vanavond meer met de oudste die niet kon slapen dan met de jongste.

@juul, snap dat je met andere dingen bezig bent dan dit topic. Wat voor soort operatie is het voor je kleine? En lang herstel nodig?
Ik vind het prima om de weegdag op de maandag te doen (wel net het weekend gehad dan ;-) dus kan tegenvallen net erna voor mijzelf hihi. En zal her dan dikgedrukt plaatsen.

@denthe goed bezig al met krachttraining. Ik wil misschien nu nog tijdens mijn verlof mama fit een paar keer gaan doen en daarna dan die bootcamp of sportschool. Kan ik tenminste weer wat opbouwen. Ik weet niet of het voor mij haalbaar gaat zijn om twee keer te gaan sporten, eerst maar eens 1keer.

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook druk! Terwijl ik aan het eind van de dag ook kan denken ‘wat heb ik nou eigenlijk gedaan!’

Juul: Een operatie...jemig! Hopelijk niet iets al te ernstig! Hoe dan ook spannend..
Wel heel fijn dat je de tabel bij wilt houden :cheer:

Dethe: Ben benieuwd naar hoe het je gaat met dat programma, klinkt best pittig! Ik wil vanaf volgende maand weer gaan bodypumpen..hopelijk kan ik mezelf er toe zetten. Ook ga ik weer lekker wandelen. Sowieso fijn om aan het einde van de dag een frisse neus te halen vind ik

Ik vind het niet snaaien erg lastig! Elke avond zeg ik tegen mezelf dat ik de volgende dag écht niet meer ga snaaien maar....helaas....nog niet goed gelukt!
Jullie nog tips voor lekkere, maar verantwoorde, snackies?
Alle reacties Link kopieren
@Non30 ik eet geen toegevoegde suikers dus sommige van mijn snacks zijn wel vet, maar dit zijn mijn favo snacks:

- popcorn
- griekse yoghurt met banaan en cacao of stukjes 99% pure chocola
- handje noten
- gekookt ei
- wortels
- rijstewafel met pindakaas
- tortilla chips
- olijven
- dadel-notenballetjes van Rens Kroes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven