Lijf & Lijn alle pijlers

Spijt dat ik het heb gegeten...

18-10-2019 00:13 54 berichten
Man was een avond weg voor z'n werk. Doet-ie niet heel vaak, dus ik zat te piekeren wat te eten. Zoon vond dat we best wel eens een pizza mochten eten, papa lekker uit eten, dus waarom wij niet wat lekkers. Zoon bestelde een pizza, wat zou ik eens nemen. Ik besloot voor een pasta pesto te gaan. En of ik nou teveel gegeten heb, of ik kan de pesto niet aan, ik ben zo misselijk en een brandend maagzuur, niet normaal!
Dus nu heb ik spijt... Had ik nu maar gewoon gekookt...

Wie heeft zich ook vergist in het eten en heeft nu spijt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ziek maar Ik had nog een stoofpotje met wild staan wat vandaag op moest en dat heb ik gegeten, nu heb ik spijt want het is echt niet goed gevallen... bleh!
Dat op moest... Volgens mij was dat ook mijn valkuil, iets lekkers besteld dus alles opeten,want ik bestel het niet om weg te gooien en morgen is het vast niet lekker meer.
Mijn maag krijgt ook een zuurexplosie van pesto, dus ik weet hoe je je voelt.

Heb je iets in huis om dat zuur te neutraliseren? Een gemalen krijtje met wat water werkt als een tierelier.


Ik wens je een rustige nacht.
Beterschap trouwens. Niet leuk om ziek te zijn en nog zieker worden van het eten.
Cateautje, ik heb een calcuimtabletje genomen, ik heb helaas geen krijtjes of maagzuurremmers in huis.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2019 08:52
Reden: Medisch advies
98.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
18-10-2019 00:23
Beterschap trouwens. Niet leuk om ziek te zijn en nog zieker worden van het eten.
Dankjewel, jij ook sterkte, hoop dat het snel zakt voor je.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2019 08:51
Reden: Medisch advies
0.00% gewijzigd
Man is net thuisgekomen, het was een buildingsdag met z'n werk en hij heeft een kookworkshop gedaan en vertelt daar nu over... Best moeilijk om nu daar veel aandacht voor te hebben!
aviv_13 schreef:
18-10-2019 00:34
[...]
Weet ik niet, in alle eerlijkheid.
Het laatste dat ik ooit aan remmers heb gebruikt was een ouderwetse Rennie, 30 jaar geleden ofzo.
Ik denk dat de wetenschap wel een heel stuk verder is dan die eenvoud, dus is het misschien het beste dat je een goeie remmer koopt, dan mag je mij laten weten of het wat is, ik denk het wel. :-D
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2019 08:51
Reden: quote verwijderd
14.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk vind ik het een beetje sneu klinken. Klinkt alsof bij de pizzeria bestellen nooit gebeurt en het summum van luxe is. En dan tegen heug en meug het bakje leegeten want er mag niets over blijven.
En het is heus de volgende dag nog wel lekker hoor. Nooit door eten als je vol zit.
aviv_13 schreef:
18-10-2019 00:37
Man is net thuisgekomen, het was een buildingsdag met z'n werk en hij heeft een kookworkshop gedaan en vertelt daar nu over... Best moeilijk om nu daar veel aandacht voor te hebben!
wow, dit komt best wel over als stervende zwaan theater...

Natuurlijk is het balen als je je niet okay voelt, maar vind je niet dat je zelf ook een beetje 'overdrijft'?
Want zo 'doodziek' dat je maag leeg gepompt moet worden lijk je ook niet...
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
18-10-2019 01:22
wow, dit komt best wel over als stervende zwaan theater...

Natuurlijk is het balen als je je niet okay voelt, maar vind je niet dat je zelf ook een beetje 'overdrijft'?
Want zo 'doodziek' dat je maag leeg gepompt moet worden lijk je ook niet...
Nou, wanneer ik kotsmisselijk ben , hoef ik een ander zn gebraden rosbief verhaal ook echt niet aan te horen hoor! Wat is daar zo vreemd aan? Ik kan echt over mn nek gaan als ik alleen al aan eten denk wanneer ik mij niet lekker voel, laat staan een hele kook cursus in details ;-D
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
18-10-2019 00:49
Heel eerlijk vind ik het een beetje sneu klinken. Klinkt alsof bij de pizzeria bestellen nooit gebeurt en het summum van luxe is. En dan tegen heug en meug het bakje leegeten want er mag niets over blijven.
En het is heus de volgende dag nog wel lekker hoor. Nooit door eten als je vol zit.
Kan jij in iemand zn portomonee kijken? Knap van jou! Misschien is een pizza bestellen voor haar inderdaad wel een luxe. Wat fijn dat jij dat niet zo ervaart.
Alle reacties Link kopieren
Iets bestellen is voor heel veel mensen luxe. Als mijn ouders vroeger patat voor het gezin afhaalden bij de snackbar, was er echt iets te vieren. Een patatje voelt voor mij nog immer aan als een luxeproduct.

Wat naar van je buikpijn en ik snap dat je even geen aandacht voor je man hebt. Ik hoop dat je redelijk hebt kunnen slapen.
Alle reacties Link kopieren
MrsMadsMikkelsen schreef:
18-10-2019 05:32
Iets bestellen is voor heel veel mensen luxe. Als mijn ouders vroeger patat voor het gezin afhaalden bij de snackbar, was er echt iets te vieren. Een patatje voelt voor mij nog immer aan als een luxeproduct.

Wat naar van je buikpijn en ik snap dat je even geen aandacht voor je man hebt. Ik hoop dat je redelijk hebt kunnen slapen.
En reken maar dat alle bakjes op gingen ondanks dat je vol zat :proud: Wie wil er nou de volgende dag een verlepte punt pizza of koude patat opwarmen, wanneer je er zoveel geld voor betaald.

TO, pesto + veel kaas en deeg valt bij mij ook nooit lekker, je arme galblaas is overuren aan het draaien vrees ik ;-D
Opwarmen?! Nee gek: kouwe pizza als ontbijt is ideaal.

(soms ben ik geloof ik een beetje in mn studententijd blijven hangen)
Alle reacties Link kopieren
Zonde dat je het allemaal hebt opgegeten. Kliekjes van besteld eten, kan je prima de dag erna nog opwarmen (behalve patat). Sommige dingen gaan hier ook in kleine porties in de vriezer - altijd handig als er eens iemand alleen eet of echt niet lust wat ik die dag kook.
Alle reacties Link kopieren
Oh en tips tegen maagzuur: ik neem dan wat melk, pepermunt of een maagtablet (gewoon huismerk van de supermarkt). Een extra kussen 's nachts zodat je niet te plat ligt, wil ook wel helpen.
Alle reacties Link kopieren
Neem een colaatje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens op een stukje rauwe aardappel gekauwd toen het zuur haast mijn neus uit kwam. Ik had niks anders voor handen en het hielp wel..
Alle reacties Link kopieren
Verse gemberthee werkt ook goed.
Ik had geen pepermunt in huis, geen cola, maar wel rauwe aardappelen, die ga ik onthouden!
Nee, ik vind het ook sneu dat ik zo stom was dit bakje leeg te eten, ik had 't bedrag wat ik ervoor neergeteld had er graag voor over om er géén last te van hebben.
Ik voel me nu gelukkig weer een stuk beter. Ontbijt laat ik nog even staan, maar kan nu weer met smaak naar het kookverhaal van mijn man luisteren.
Voorlopig ga ik me ook niet pesto eten of overeten, dat laatste hoop ik.
Ik eet denk ik te snel, dat ik niet op tijd doorhebt dat ik teveel eet.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het inmiddels gezakt is?

Edit: ja dus, gelukkig!
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven