Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaringen/tips voor mensen met flink overgewicht

20-10-2019 19:25 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen mensen met flink overgewicht hier ervaringen en tips uitwisselen of herkenning vinden. Mensen die succesvol en blijvend zijn afgevallen hebben wellicht goede tips voor ons.

Vragen als wel/geen koolhydraten, vasten of juist meerdere keren per dag kleine porties, krachttraining of cardio en welk dieet past het beste bij me.

Praten over hoe het vele diëten je metabolisme om zeep heeft geholpen en hoe je gedemotiveerd kan raken als je echt je best hebt gedaan deze week en gewoon niks bent afgevallen.

Wie schrijft er mee?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
TO begint.

Ik ben medio 40 en met een BMI van 33 en 25kg overgewicht veel te zwaar.
Ik ben dat niet altijd geweest. In de periode tot mijn zwangerschap 8 jaar geleden altijd een gezond gewicht gehad tussen de 50-70kg waarbij 50kg de ondergrens was en 70 de bovengrens.

In de periodes t/m 23 jaar en van 31-36 jaar gerookt. Toen was gewicht geen issue. Na het stoppen met roken is dat het wel geworden.

Ik heb heel vaak gelijnd. Vooral weightwatchers. Daar ook een aantal keren heel succesvol en vrij gemakkelijk mee afgevallen. De laatste keer was 6 jaar geleden. Toen ben ik met ww en elke dag een uur wandelen 20kg afgevallen en woog ik 70. Daarna ben ik ze weer te snel aangekomen. Ik kon het aangepaste eetpatroon helaas niet vasthouden. Sindsdien start ik elk jaar wel 4-5 keer maar het lukt me gewoon niet om het vol te houden.

Als ik exact hetzelfde doe als vorig jaar val ik gewoon veel minder snel af en na 5-10kg stagneert het afvallen. Dat demotiveert me enorm.

Al een paar maanden speelt er door mijn hoofd dat ik misschien rigoreuzere maatregelen wil nemen maar als ik dan lees over een gastric bypass of sleeve zie ik dat ook echt niet zitten. Vandaag las ik over een maagballon die je als een pil inslikt en dat opgeblazen wordt. Dat is natuurlijk geen oplossing. Ik ben echt een grote eter. Zo'n ballon gaat vast werken zolang hij erin zit maar zodra de ballon eruit gaat verval ik weer in mijn oude patroon. En ben ik 4.000 euro armer.

Mijn grote probleem is dat ik een grote eter ben en dat ik vaak honger heb. Als ik gewoon normaal eet - rond de 2.000 kcal per dag aan gezonde dingen heb ik 's avonds echt honger als ik naar bed ga. Of ik word 's ochtends om 5u wakker en kan dan gewoon niet meer slapen van de honger. En dan ben ik dus niet eens aan het lijnen.
boannan wijzigde dit bericht op 20-10-2019 19:38
29.33% gewijzigd
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Waarom gericht op afvallen en niet op gewoon tevreden zijn met wie je bent?
waarom kan je je niet herpakken als het weer bergafwaarts gaat?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
20-10-2019 19:33
Waarom gericht op afvallen en niet op gewoon tevreden zijn met wie je bent?
Ik ben 25kg te zwaar. Dat is niet echt gezond natuurlijk. En niet mooi.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-10-2019 19:36
waarom kan je je niet herpakken als het weer bergafwaarts gaat?
Goeie vraag.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
20-10-2019 19:40
Goeie vraag.
maar wat is het antwoord dan?
Ikhad op mn zwaarst een bmi van 33.5
Vanmo 25.7
Het valt mij op dat het niet zo is dat hoe minder kcal ik binnen krijg hoe meer ik afval
Heel raar maar als ik wat meer neem val ik juist af lijkt het
Maar mss werkt dit bij ieder lichaam anders

Succes met je strijd
En mss kan je meer eten met eiwit en vezels wat wel vult maar niet gelijk heel veel optelt
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-10-2019 19:41
maar wat is het antwoord dan?
Dat heb ik niet. Als het niet goed gaat verlies ik m'n discipline. Waarschijnlijk omdat ik het gevoel heb dat het toch geen zin heeft, omdat ik die snack niet kan weerstaan, omdat ik het hongergevoel probeer tegen te gaan?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik neem aan dat je bloed en je schildklier al getest zijn?


Hier heb ik gewoon aanvaard dat ik op een veel te hoog gewicht stabiel blijf.

Als er weer eens 5 kilo bij zit ga ik op de rem en gaat er 5 kilo af, maar daar stopt het.
Verder gaat het niet, wat ik ook probeer.
boannan schreef:
20-10-2019 19:39
Ik ben 25kg te zwaar. Dat is niet echt gezond natuurlijk. En niet mooi.
Dat zou mij niet motiveren. Het klinkt vol zelfhaat en daar kom je niet ver mee. Als je jezelf zoals je nu bent niks vindt ga je jezelf ook niet goed verzorgen.
Die dunne vrouw aan de horizon is leuk maar bestaat nu niet, wie je nu bent is prima.
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
20-10-2019 19:44
Ikhad op mn zwaarst een bmi van 33.5
Vanmo 25.7
Het valt mij op dat het niet zo is dat hoe minder kcal ik binnen krijg hoe meer ik afval
Heel raar maar als ik wat meer neem val ik juist af lijkt het
Maar mss werkt dit bij ieder lichaam anders

Succes met je strijd
En mss kan je meer eten met eiwit en vezels wat wel vult maar niet gelijk heel veel optelt
Als ik 1.600 cal eet en 2x een half uur stevig wandel (= ongeveer 400 cal verbrand) dan val ik in het begin wel af maar op een gegeven moment stopt het. 6 jaar geleden deed ik exact hetzelfde en viel ik gemiddeld 1kg per week af 20 weken lang. Ik ben nog niet in de overgang ofzo. Wel 6 jaar ouder.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
20-10-2019 19:46
Ik neem aan dat je bloed en je schildklier al getest zijn?


Hier heb ik gewoon aanvaard dat ik op een veel te hoog gewicht stabiel blijf.

Als er weer eens 5 kilo bij zit ga ik op de rem en gaat er 5 kilo af, maar daar stopt het.
Verder gaat het niet, wat ik ook probeer.
Schildklier is getest. Dat was het niet.

Wat goed dat je jezelf hebt geaccepteerd. Dat lukt me op de eea manier nog niet.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-10-2019 20:59
Reden: medisch advies
99.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
20-10-2019 19:46
Dat zou mij niet motiveren. Het klinkt vol zelfhaat en daar kom je niet ver mee. Als je jezelf zoals je nu bent niks vindt ga je jezelf ook niet goed verzorgen.
Die dunne vrouw aan de horizon is leuk maar bestaat nu niet, wie je nu bent is prima.
Je hebt wel een punt. Klinkt heel stom maar in mijn hoofd ben ik nog steeds slank. En elke keer als ik in de spiegel kijkt valt het zo tegen. Mijn man is ook heel duidelijk erin dat hij me slank leuker vond. Toen we elkaar ontmoetten woog ik 30(!)kg minder dan nu. Toen rookte ik nog. Daar had hij ook een pleuris hekel aan. Hij heeft me liever zo dan rokend. Dat dan weer wel.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
20-10-2019 19:48
Schildklier is getest. Dat was het niet.

Wat goed dat je jezelf hebt geaccepteerd. Dat lukt me op de eea manier nog niet.
Ik heb ook mijn slechte dagen, hoor.

Als ik weer eens wordt uitgescholden voor dikke koe.
Als iemand mij vraagt of ik zwanger ben.
Als ik weer dat leuk kleedje zie online waarvan ik weet dat ik er toch niet in pas.


Ik droom nog altijd van een BMI 30. Weet precies wat ik daarvoor moet wegen.
(Net zoals een BMI 35. Of een BMI 39.)

Maar het lukt toch niet om dat te halen.

Af en toe huil ik mij dus - thuis - effe half dood. En dan is het verder gaan.
boannan schreef:
20-10-2019 19:44
Dat heb ik niet. Als het niet goed gaat verlies ik m'n discipline. Waarschijnlijk omdat ik het gevoel heb dat het toch geen zin heeft, omdat ik die snack niet kan weerstaan, omdat ik het hongergevoel probeer tegen te gaan?
maar denk eens door, het gaat dieper dan wat je nu antwoordt. want waarom kan jij niet die snack nemen en de volgende dag opnieuw beginnen met je leefstijl?
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
20-10-2019 19:40
Goeie vraag.
Ik snap hem wel...
Wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje qua zorgen.

Ik kan mezelf ook echt verliezen in troosteten.
Gelukkig heb ik 'nog' wel een goede verbranding maar ben toch een paar kilo aangekomen de laatste jaren.
Nu ben ik nog wel slank, maar ik zie mijn valkuil wel en maak me best zorgen als ik in de overgang ga want dan kom ik echt niet meer weg met dat emogevreet.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
[...]

Ik las dat ook al in een ander topic en heb het gegoogled. Krijg je dat dan ook voorgeschreven als je geen aandoening hebt? Ik ben verder helemaal gezond.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
als je honger hebt, is dat ook echt maaghonger of is het hoofdhonger? Ik kan me zo voorstellen dat gezien alles wat er de afgelopen jaren op je af is gekomen dat eten ook een uitlaadklep kan zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
20-10-2019 19:52
Ik heb ook mijn slechte dagen, hoor.

Als ik weer eens wordt uitgescholden voor dikke koe.
Als iemand mij vraagt of ik zwanger ben.
Als ik weer dat leuk kleedje zie online waarvan ik weet dat ik er toch niet in pas.


Ik droom nog altijd van een BMI 30. Weet precies wat ik daarvoor moet wegen.
(Net zoals een BMI 35. Of een BMI 39.)

Maar het lukt toch niet om dat te halen.

Af en toe huil ik mij dus - thuis - effe half dood. En dan is het verder gaan.
Schelden mensen je echt uit voor dikke koe? Wat erg zeg! :hug:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
20-10-2019 19:47
Als ik 1.600 cal eet en 2x een half uur stevig wandel (= ongeveer 400 cal verbrand) dan val ik in het begin wel af maar op een gegeven moment stopt het. 6 jaar geleden deed ik exact hetzelfde en viel ik gemiddeld 1kg per week af 20 weken lang. Ik ben nog niet in de overgang ofzo. Wel 6 jaar ouder.
1 kilo in de week is veel te veel, focus eens niet op die kilo’s. Je moet geen dieten doen want als je wilt afvallen en slanker wilt blijven moet je kiezen voor een nieuwe levenswijze die je altijd vol moet blijven houden
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
20-10-2019 19:53
Ik snap hem wel...
Wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje qua zorgen.

Ik kan mezelf ook echt verliezen in troosteten.
Gelukkig heb ik 'nog' wel een goede verbranding maar ben toch een paar kilo aangekomen de laatste jaren.
Nu ben ik nog wel slank, maar ik zie mijn valkuil wel en maak me best zorgen als ik in de overgang ga want dan kom ik echt niet meer weg met dat emogevreet.
Ja troosteten idd ook wel.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook niet in kilo's denken maar aan omvang.
Je kan beter meten dan wegen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
20-10-2019 19:53
als je honger hebt, is dat ook echt maaghonger of is het hoofdhonger? Ik kan me zo voorstellen dat gezien alles wat er de afgelopen jaren op je af is gekomen dat eten ook een uitlaadklep kan zijn
Het is wel echt maaghonger als ik het over honger heb. Knorrende maag, licht misselijk gevoel totdat ik eet. Overdag heb ik daar niet zo'n last van maar 's avonds vooral als ik naar bed ga. Heel irritant. En dan leg ik een pakje pure pindarotsjes in mijn nachtkastje...
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven