Lijf & Lijn alle pijlers

Heropend: Bodypump - Club power

01-11-2019 11:34 42 berichten
Ik wil graag verder praten over Bodypump - Club power.

Willen jullie dit ook?

Totaal aantal stemmen: 20

Nee ga een leven kweken ouwe graftak (50%)
Ja gezellig ik sta open voor zo'n topic (20%)
Ik kom de sfeer verzieken met lollige GIFjes (30%)
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 01-11-2019 12:04
0.00% gewijzigd
Doet iemand dit op dit moment? Ik bedoel natuurlijk niet letterlijk deze seconde? Ik was in augustus voor het eerst gegaan en probeer 3x per week te halen maar dat lukt steeds niet en dan zat er weer een week of 1.5 tussen. Maar nu ben ik vastbesloten! Ik vind het erg leuk en ik kan al tijden niet meer de discipline opbrengen om in m'n eentje aan fitness te doen, dus is 3x per week zo'n uurtje een uitkomst.
Alle reacties Link kopieren
Yes, ik pump inmiddels alweer 3 jaar! Frequentie wisselt per week, maar meestal 2 tot 4 keer pw. Heerlijke effectieve manier van aan je lijf werken :-) Vind BP111 ook leuker dan 110, stuk toffere muziek ook. En inderdaad fijne stok achter de deur zo'n groepsles. Merk je al veel verschil qua kracht en dergelijke?
Ja ik merkte al verschil na twee lessen! Zowel qua spierpijn als definitie, maar ik hanneste daarvoor ook wel met gewichten en apparaten en zo dus spieren waren vast ingedut maar nog aanwezig. Ik ga niet heel erg snel vooruit met zwaardere gewichten maar ik moet het dus nog langere tijd 3xpw doen. En ik merk dat iedereen heel erg naar elkaar kijkt qua gewichten en ongeveer hetzelfde doet.
Heeft een een groot effect op de langere termijn? En wat is het verschil tussen 110 en 11? Mijn sportschool noemt het Club Power dus misschien weer andere muziek. Best wel baggermuziek allemaal maar dat is subjectief.
Alle reacties Link kopieren
Oh grappig, in mijn lessen zijn de verschillen wel altijd best groot! Maar je merkt inderdaad zeker in het begin al veel, helemaal als je al best wat spieren hebt opgebouwd. Ik moest daar wel aan wennen toen ik op een gegeven moment beetje op een plateau kwam dat het gewoon niet meer zo snel vooruit gaat. Wat logisch is, maar soms wel jammer! Al scheelt het natuurlijk ook wel per release, soms is een track pittiger en soms minder pittig. Zodat je dan bij een nieuwe release wel ineens meer kunt pakken. Maar dat ligt dan voornamelijk aan de intensiteit van de training.
Bee_Kind schreef:
01-11-2019 11:50
Oh grappig, in mijn lessen zijn de verschillen wel altijd best groot! Maar je merkt inderdaad zeker in het begin al veel, helemaal als je al best wat spieren hebt opgebouwd. Ik moest daar wel aan wennen toen ik op een gegeven moment beetje op een plateau kwam dat het gewoon niet meer zo snel vooruit gaat. Wat logisch is, maar soms wel jammer! Al scheelt het natuurlijk ook wel per release, soms is een track pittiger en soms minder pittig. Zodat je dan bij een nieuwe release wel ineens meer kunt pakken. Maar dat ligt dan voornamelijk aan de intensiteit van de training.
Ja en ook aan de docent bij mij, dat zijn steeds andere op andere dagen. Sommige gooien er op de een of andere manier meer tempo in en weten je meer op te zwepen. De mannelijke docent is heel leuk om naar te kijken maar hij heeft het ritmegevoel van een ui, dat helpt ook niet echt mee als je met z'n allen zo'n barbell boven je hoofd moet gooien net na de beat.
WIE HEEFT GEZEGD LEVEN KWEKEN OUWE GRAFTAK?! MOOOOODS? Ik word alweer gepest.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
01-11-2019 11:47
Heeft een een groot effect op de langere termijn? En wat is het verschil tussen 110 en 11? Mijn sportschool noemt het Club Power dus misschien weer andere muziek. Best wel baggermuziek allemaal maar dat is subjectief.
Oh ja ik vermoed dat het dan wel wat anders is dan Bodypump, dat is specifiek van Les Mills en overal hetzelfde.
https://www.youtube.com/watch?v=D6H7n9J ... Q2EyKxbHje (dit is de tracklist van BP 111)

Verschil zit 'm ook wel in smaak, ik vind de oefeningen wat meer afwisselend (lange tijd dacht ik bij de nieuwe releases 'dit zijn letterlijk dezelfde oefeningen maar net met een iets ander tempo') en de muziek leuker.

Ik snap er alleen niks van dat die core track nooit wat voorstelt. Een sterke core heb je juist heel hard nodig met BP.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
01-11-2019 11:52
Ja en ook aan de docent bij mij, dat zijn steeds andere op andere dagen. Sommige gooien er op de een of andere manier meer tempo in en weten je meer op te zwepen. De mannelijke docent is heel leuk om naar te kijken maar hij heeft het ritmegevoel van een ui, dat helpt ook niet echt mee als je met z'n allen zo'n barbell boven je hoofd moet gooien net na de beat.
Ja een trainer doet echt heel veel vind ik! De een weet je echt te motiveren en bij de ander ga je zelf ook op standje 'doe maar rustig aan' :-P
Die playlist lijkt me beter dan wat wij krijgen, en het duurt altijd zo lang voor er nieuwe liedjes komen! De abs vind ik sowieso een beetje een afterthought bij ons, duurt relatief kort en altijd op het einde vlak voor de cooling down.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan de poll niet invullen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
01-11-2019 11:58
Die playlist lijkt me beter dan wat wij krijgen, en het duurt altijd zo lang voor er nieuwe liedjes komen! De abs vind ik sowieso een beetje een afterthought bij ons, duurt relatief kort en altijd op het einde vlak voor de cooling down.
Ja dat is inderdaad hetzelfde als bij pump, ook de laatste track voor de cooling down. Is het bij club power ook elk kwartaal nieuwe release? Als je vaak gaat is dat lang, merk ook dat instructeurs na 2 maanden al wel gaan mixen met oude tracks. Toen ik 1x per week ging, vond ik eens per kwartaal nieuwe release prima. Nu ik vaak ga ben ik 'm wel een stuk sneller zat!
Solomio schreef:
01-11-2019 11:58
Ik kan de poll niet invullen.
Dat is gek! Heb ik iets verkeerd gedaan? Ik kan alleen '1 optie per gebruiker' selecteren.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
01-11-2019 12:03
Dat is gek! Heb ik iets verkeerd gedaan? Ik kan alleen '1 optie per gebruiker' selecteren.
Dat is het probleem, ik wil 2 opties aanklikken.

Sorry, ik kwam ff je topic verzieken.
solomio wijzigde dit bericht op 01-11-2019 12:04
8.39% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Bee_Kind schreef:
01-11-2019 12:01
Ja dat is inderdaad hetzelfde als bij pump, ook de laatste track voor de cooling down. Is het bij club power ook elk kwartaal nieuwe release? Als je vaak gaat is dat lang, merk ook dat instructeurs na 2 maanden al wel gaan mixen met oude tracks. Toen ik 1x per week ging, vond ik eens per kwartaal nieuwe release prima. Nu ik vaak ga ben ik 'm wel een stuk sneller zat!
Ja dat is hetzelfde.
Solomio schreef:
01-11-2019 12:03
Dat is het probleem, ik wil 2 opties aanklikken.
Even inloggen met een andere nick?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
01-11-2019 12:04
Even inloggen met een andere nick?
:rofl:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik heb het aangepast solomio, ga noten
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
01-11-2019 12:04
Ik heb het aangepast solomio, ga noten
Top.

De nick HocusPocus was al bezet namelijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
01-11-2019 12:12
Top.

De nick HocusPocus was al bezet namelijk.
:proud: Ik ga Madam Mikmak even veiligstellen
Alle reacties Link kopieren
Dan doe ik pilatus pas. Dat is best wel een heel klein beetje on topic toch?
...
Alle reacties Link kopieren
Maar, ontopic: ik ben 1,90 m. 100 kilo.
No way dat ik mijn body ook nog ff ga oppompen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven