Lijf & Lijn alle pijlers

Nieuwe acne behandelingen

06-11-2019 19:42 10 berichten
Hi allemaal!


Ik ben op onderzoek naar de mogelijkheden om van acné, onderhuidse 'bulten' en acnélittekens af te komen; wat zijn de kosten, welke klinieken raden jullie aan en moet ik naar een dermatoloog of huidtherapeut? Aanvullend verzekeren of niet? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en wat jullie wel en niet aanraden.

Ik weet dat ik een afspraak kan maken voor een consult, en vast meer informatie hierover krijg, maar ik wil alvast graag anderen hun ervaringen horen ;)

x
Alle reacties Link kopieren
Naar de dermatoloog.
Rucutane helpt goed.
Zwaar middel...maar helpt echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf veel baat gehad bij de behandelingen bij Vital in Veldhoven. Die vrouw is regelmatig op tv, wellicht heb je het wel eens gezien.
Mijn gezicht zat helemaal onder en ben er dankzij hen compleet vanaf gekomen. Je wordt er ook getest op een heel scala voedingsmiddelen om te kijken wat de boel verergert. Het was niet goedkoop, was geloof ik +- €1500 kwijt in totaal maar het was meer dan waard. De zorgverzekering vergoedde overigens ook een deel. Nog steeds blij dat ik het toen gedaan heb
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik er bekend mee ben:
- Dermatoloog doet medicatie, zoals roaccutane/antibiotica/etc. —> valt binnen standaard zorg? Dacht ik.
- Huid therapeut doet behandelingen zoals peelings en laser —> valt binnen je aanvullende verzekering.

Zelf ben ik van de ergste actieve acne afgekomen door roa, en van littekens door laser.
Alle reacties Link kopieren
foutje
maktub wijzigde dit bericht op 06-11-2019 21:40
97.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zit aan de Roac, bijna klaar en echt super tevreden. Had het 10 jaar eerder moeten doen... Maar helaas zakken met geld uitgegeven aan kwakzalverij uit angst voor bijwerkingen van de roaccutane.
fawn schreef:
06-11-2019 20:51
Ik zit aan de Roac, bijna klaar en echt super tevreden. Had het 10 jaar eerder moeten doen... Maar helaas zakken met geld uitgegeven aan kwakzalverij uit angst voor bijwerkingen van de roaccutane.
Ah, gelukkig voor je zeg! :) Had je zelf geen last van de bijwerkingen?
Wmbm schreef:
06-11-2019 20:41
Ik heb zelf veel baat gehad bij de behandelingen bij Vital in Veldhoven. Die vrouw is regelmatig op tv, wellicht heb je het wel eens gezien.
Mijn gezicht zat helemaal onder en ben er dankzij hen compleet vanaf gekomen. Je wordt er ook getest op een heel scala voedingsmiddelen om te kijken wat de boel verergert. Het was niet goedkoop, was geloof ik +- €1500 kwijt in totaal maar het was meer dan waard. De zorgverzekering vergoedde overigens ook een deel. Nog steeds blij dat ik het toen gedaan heb
Ah, wat goed! Inderdaad wel een flink prijskaartje. Heb je ook gedacht aan roaccutane of niet? Waarom ben je daar wel/niet voor gegaan?
fawn schreef:
06-11-2019 20:51
Ik zit aan de Roac, bijna klaar en echt super tevreden. Had het 10 jaar eerder moeten doen... Maar helaas zakken met geld uitgegeven aan kwakzalverij uit angst voor bijwerkingen van de roaccutane.
Hier hetzelfde! Ben nog niet bijna klaar, maar het gaat echt een heel stuk beter. De dermatoloog vroeg me ook waarom ik zo lang had gewacht voordat ik op zijn poli was verschenen. We hebben echt een goed gesprek gehad over wel/geen isotretinoine, en andere opties. Uiteindelijk besloten de medicatie te nemen. Je moet wel regelmatig bloed prikken en urinecontroles laten doen (zwangerschapstest, je mag echt niet zwanger zijn/worden). Je kunt niet zomaar naar een dermatoloog, maar je kunt wel je huisarts vragen om een verwijzing.
Alle reacties Link kopieren
Ncoelie schreef:
06-11-2019 21:50
Ah, wat goed! Inderdaad wel een flink prijskaartje. Heb je ook gedacht aan roaccutane of niet? Waarom ben je daar wel/niet voor gegaan?
Omdat ik een kinderwens had en je mag een jaar niet zwanger worden. Daarnaast had een collega dit gebruikt en die had er veel bijwerkingen van. Maar die had wel ook een mooi resultaat ervan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven