Lijf & Lijn alle pijlers

Buikwandcorrectie

08-11-2019 16:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben erover na aan het denken om een buikwandcorrectie te gaan doen. Zijn er meer mensen die dit willen gaan doen?
Of ervaringen willen delen?
Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mij ook aan het oriënteren. Ik heb een paar weken terug een intake gehad bij bergman, maar ik kreeg daar niet een lekker gevoel van. Sowieso zijn er 2 soorten en voeren zij enkel de simpelste uit. Geen idee of de andere variant beter voor mijn buik zou zijn.
Lastige keuze.. helemaal omdat niets vergoed wordt :-(
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden heb ik dit laten doen, Je moet dit niet onderschatten. Het is een hele zware operatie. Ik ben nog elke blij dat ik het gedaan heb, maar het was heel pittig.
Ik heb het in België laten doen, en de dag van de operatie weer naar huis gegaan, met drains erin deze zijn door de huisarts eruit gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Keerzoveel en christinayang,

Het lijkt mij ook een pittige operatie.
En de kosten zijn ook hoog.
Toch voel ik mij nu wel vreselijk ongelukkig met mijn buik.
Ik ga morgen naar de huisarts voor een doorverwijzing.

Hoe lang duurde het weer voor dat je hersteld was Keerzoveel?
Alle reacties Link kopieren
Ik was wat aan het opzoeken omdat ik mezelf aan het voorbereiden ben en toen zag ik dit topic. Ik krijg 16 januari een buikwandcorrectie met lipo suctie en reven van spieren, indien nodig.
Ik wacht er al op vanaf mei, maar wilde zelf nog wachten omdat mijn middelste zoontje sinds eind nov ook naar school is.
Ik vind het mega mega spannend, helemaal nu het dichterbij komt.
Mijn buik is vreselijk. Ik heb 3 keizersnedes gehad en ben veel afgevallen.
Ben in dec vorig jaar bij de huisarts geweest en ze heeft me toen doorverwezen naar de Bergman Kliniek. Daar ben ik geweest bij Dr. Luijendijk, een erg fijne arts, die me goed heeft geïnformeerd en realistische beelden heeft laten zien.
Later ben ik geïnformeerd dat hij ook opereert in het Diakonessenhuis, maar dan scheelt het 600 euro. Aangezien ik alles zelf betaal (helaas) ga ik daar heen. T zelfde resultaat maar niet heel privé kliniek achtig. Prima, want dat hoeft voor mij toch niet.
Dr. Luijendijk opereert met een speciale techniek, waarmee hij onder spanning hecht. Waardoor er geen drains nodig zijn. Ook maakt hij de navel zo, dat er geen litteken omheen komt. Wat ik ook erg mooi vind.
Ben heel benieuwd hoe dit allemaal zal verlopen...
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even. Na 4 zwangerschappen zijn renovatie werkzaamheden wel nodig...
Benieuwd of er meer ervaringen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam tijdens het googlen dit tegen: https://nationaalhuidcentrum.nl/behande ... correctie/

Een buikhuidcorrectie, wat dus iets anders is dan een buikwandcorrectie. Zo te lezen is dit een lichtere ingreep en minder kostbaar. Ze laten het bijna klinken als een dagje uit, maar misschien is het iets.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gedaan... kreeg het vergoed op medische indicatie. Dat was in 2008, misschien zijn ze nu strenger geworden, maar je zou het kunnen proberen. Ik heb foto's gestuurd naar de verzekering en dat was voldoende. Ik kreeg 2 grote kinderen en ik ben nogal tenger gebouwd, dus mijn buikspieren hingen ergens in mijn zij en mijn organen puilden naar buiten... ik mocht daarna niet meer zwanger worden. Dat raden ze je na een buikwandcorrectie sowieso niet aan!

Ik vond de operatie wel meevallen, vergelijkbaar met een keizersnede. De nasleep vond ik best pittig, omdat je ook hier 6 wk niet mag tillen maar natuurlijk is er lang niet zoveel hulp wanneer je bent bevallen. Dan merk je hoeveel je je buikspieren gebruikt. Toch heb ik er geen moment spijt van gehad en vergeet je ook snel wat je moest doorstaan als je het resultaat ziet. Mijn buik is nog steeds heel lelijk, maar wat ik zelf heel fijn vind is dat er gewoon weer een beetje vorm in zit. En een fijn idee dat je organen weer wat beter beschermd zijn (zoals de huisarts zei: een fietsstuur in je buik kan fataal zijn – ik zet dit erbij omdat ik niet weet of onze situaties vergelijkbaar zijn).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven