Lijf & Lijn alle pijlers

Tandpasta die weinig schuimt

11-11-2019 14:27 81 berichten
Ik poets graag met tandpasta die heel weinig schuimt tijdens het poetsen. Als ik veel schuim in mijn mond heb ga ik snel kokhalsen (brrrr).
Eerder had ik altijd Prodent anti tandsteen, maar laatst was er opeens - na 20 jaar ofzo - een 'verbeterde formule' (zo vervelend, van die 'verbeteringen'). En inderdaad, helemaal niet beter, in elk geval niet voor mij. Veel te schuimig. Maar waar moet ik nu mee poetsen :-?
Ik heb weinig zin om van alle merken en typen een tube te kopen en te proberen (en te moeten op maken als het toch te veel schuimt). Dus: wie weet een tandpasta die weinig schuimt? Alvast bedankt!

Update 1: overgestapt op Paradontax

Update 2: Paradontax veranderd formule, wat vinden jullie?
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 10-02-2021 22:47
7.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
11-11-2019 14:27
Ik poets graag met tandpasta die heel weinig schuimt tijdens het poetsen. Als ik veel schuim in mijn mond heb ga ik snel kokhalsen (brrrr).
Eerder had ik altijd Prodent anti tandsteen, maar laatst was er opeens - na 20 jaar ofzo - een 'verbeterde formule' (zo vervelend, van die 'verbeteringen'). En inderdaad, helemaal niet beter, in elk geval niet voor mij. Veel te schuimig. Maar waar moet ik nu mee poetsen :-?
Ik heb weinig zin om van alle merken en typen een tube te kopen en te proberen (en te moeten op maken als het toch te veel schuimt). Dus: wie weet een tandpasta die weinig schuimt? Alvast bedankt!
Oh, herkenbaar. Ik had laatst ook Prodent gekocht want dat lag in de 1 euro bak voor 3 tubes. Nou, echt goor al dat schuim, zeker met elektrisch poetsen. Ik koop voortaan gewoon weer Paradontax, vind ik lekker ruiken en het poetst ook fijner en zonder schuim.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig hadden we het daar in een ander topic twee weken terug ook over :)

Ik vind de tea tree tandpasta van Holland&Barrett (oude De Tuinen) erg fijn!! Ik ga dus ook enorm kokken van schuimend tandpasta :facepalm: En ik gebruik dus echt alleen maar een erwtje....

Ook gebruik ik de Carcoal tandpasta van H&B, en die is ook wel oké. Ik vind m soms alleen een beetje te scherp, maar alleen als ik het uitspuug.... :huh:
mienbillekesjeuken schreef:
11-11-2019 14:29
Oh, herkenbaar. Ik had laatst ook Prodent gekocht want dat lag in de 1 euro bak voor 3 tubes. Nou, echt goor al dat schuim, zeker met elektrisch poetsen. Ik koop voortaan gewoon weer Paradontax, vind ik lekker ruiken en het poetst ook fijner en zonder schuim.
Ah, Paradontax dus? Dank voor de tip!
Irish_Wasser_Woman schreef:
11-11-2019 14:31
Toevallig hadden we het daar in een ander topic twee weken terug ook over :)

Ik vind de tea tree tandpasta van Holland&Barrett (oude De Tuinen) erg fijn!! Ik ga dus ook enorm kokken van schuimend tandpasta :facepalm: En ik gebruik dus echt alleen maar een erwtje....

Ook gebruik ik de Carcoal tandpasta van H&B, en die is ook wel oké. Ik vind m soms alleen een beetje te scherp, maar alleen als ik het uitspuug.... :huh:
Echt, over tandpasta's :-D, of over merken die opeens zijn 'verbeterd'?

Carcoal tandpasta van H&B gaat ook op de probeerlijst, bedankt!

Ik ga vanavond pas verder reageren trouwens, zo kind van school halen en dan allemaal andere dingen doen etc.
Alle reacties Link kopieren
Parodontax! Smaak is even wennen, maar verder erg fijn spul.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik loop tegen hetzelfde probleem op. Heb ook dezelfde tandpasta. Niet alleen schuimt het ineens als een idioot, met idd kokhalsneigingen, maar hebben ze er volgens mij beton bij gedaan. Haast niet uit de tube te knijpen zeg, pfff.
Ben ook op zoek naar een andere maar heeft die Paradontax niet een hele zoute smaak? Of is dat een ander merk.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
11-11-2019 14:36
Ha, ik loop tegen hetzelfde probleem op. Heb ook dezelfde tandpasta. Niet alleen schuimt het ineens als een idioot, met idd kokhalsneigingen, maar hebben ze er volgens mij beton bij gedaan. Haast niet uit de tube te knijpen zeg, pfff.
Ben ook op zoek naar een andere maar heeft die Paradontax niet een hele zoute smaak? Of is dat een ander merk.
Mhoah, ik vind het niet extreem zout of zo. Gewoon, anders :p
Alle reacties Link kopieren
Jep, Parodontax is zout.
Alle reacties Link kopieren
Oke, die heb ik een keer ergens bij gekregen, ging er ook bijna van over m'n nek. Maar dat is wennen dus, want ik heb die maar 1 keer geprobeerd, bedankt iig!
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Paradontax! Even (flink!) wennen aan de smaak, maar daarna heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
11-11-2019 14:31
Ah, Paradontax dus? Dank voor de tip!
+1
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk iedereen zo eensgezind, ga het zeker nog een kans geven.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik toothie tabs van Lush. Dat zijn tabletjes die je stuk bijt en dan met een natte tandeborstel poetsen. Weinig schuim en toch een frisse smaak.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
11-11-2019 14:36
Ha, ik loop tegen hetzelfde probleem op. Heb ook dezelfde tandpasta. Niet alleen schuimt het ineens als een idioot, met idd kokhalsneigingen, maar hebben ze er volgens mij beton bij gedaan. Haast niet uit de tube te knijpen zeg, pfff.
Ben ook op zoek naar een andere maar heeft die Paradontax niet een hele zoute smaak? Of is dat een ander merk.
De originele wel (en ik vind dat wel lekker) maar ze hebben ook whitening, fresh etc tegenwoordig. Ik gebruik zelf altijd de whitening. Poetst lekker, niet zout en geen schuim.
Alle reacties Link kopieren
Paradontax dus, maar neem wel de 'original' als je de weinig schuimende wilt.
Laatst had ik de 'ultra clean' (met een paarse bovenkant) en die schuimt dus wel, en is zoeter.
Het zal wel een compromis zijn voor mensen die gewend zijn aan Prodent enzo. Ik vond het geen succes.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Tip van mijn tandarts voor wie met paradontax wil starten: gebruik in het begin een klein beetje paradontax en klein beetje 'gewone' mint tandpasta tegelijk, dan kun je geleidelijk aan wennen aan de smaak. Na een week of wat laat je de gewone weg en vind je het al een stuk minder smerig.
Paradontax ja. Als je eenmaal gewend ben wil je niet anders. (Dat had ik dan). Maar gewone sensodyne, de standaard versie, schuimt ook bijna niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, van die tabletjes waar je even op moet kauwen, die schuimen bijna niet. Heb ze weleens bij de DM gekocht in Duitsland, maar zijn hier dus ook wel verkrijgbaar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is ook dat Sensodyne weinig schuimt
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
11-11-2019 15:00
Paradontax dus, maar neem wel de 'original' als je de weinig schuimende wilt.
Laatst had ik de 'ultra clean' (met een paarse bovenkant) en die schuimt dus wel, en is zoeter.
Het zal wel een compromis zijn voor mensen die gewend zijn aan Prodent enzo. Ik vond het geen succes.
heb ik ook geprobeerd, per ongeluk de verkeerde gekocht, en natuurlijk twee tubes, want aanbieding
Smerig!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat Paradontax heel effectief is bij tandvleesproblemen. Nu heb ik die niet meer maar ga nog wel naar de mondhygiëniste eens in de zoveel tijd. En ik moet binnenkort weer dus zal haar eens vragen welke dan het beste is voor mij.

Het is dan wel niet mijn topic maar iedereen erg bedankt :-]
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-11-2019 15:35
heb ik ook geprobeerd, per ongeluk de verkeerde gekocht, en natuurlijk twee tubes, want aanbieding
Smerig!

;-D, ja ik ook (gelukkig maar één tube, in het kader van iets nieuws proberen).
En te zuinig om het weg te gooien, hè :facepalm:
Dan merk je pas hoe lang je eigenlijk doet met een tube.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook Paradontax. Die is prima. Alleen moest ik wel twee weken erg wennen aan de smaak, maar daarna vond ik het helemaal niet vies meer.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
11-11-2019 15:00
Paradontax dus, maar neem wel de 'original' als je de weinig schuimende wilt.
Laatst had ik de 'ultra clean' (met een paarse bovenkant) en die schuimt dus wel, en is zoeter.
Het zal wel een compromis zijn voor mensen die gewend zijn aan Prodent enzo. Ik vond het geen succes.
+1
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven