Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen in kleine stapjes. Hoog bmi

11-11-2019 17:19 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de stap genomen om af te vallen, vind het onwijs moeilijk maar het moet.
Ik heb contact met een diëtiste en fysio voor de beweging.

Zijn er meer meiden?
Misschien kunnen we dan met een klein groepje elkaar motiveren en een tabel bij houden.
NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidigegewichtTussendoelStreefgewichtBijzonderheden
Smurfin311.70m106kg104.8kg100kg80kgleverziekte
Firedraakje431.68m104kg102.7kg69kg
Tijdvoortaart321.75m99.8kg96.9kg75kg
Lavenderblue501.68m96kg92.7kg75kg
Cootjecatootje401.67m92kg85.7kg84kg70kg
HoneyQueen87321.86m109kg109.695kg86kg
Boekenwurm35361.58m106kg99.7kg60kg
Frederika-Jael381.74m106.3kg106.3kg95kg
Manana1.73m102kg102kg85kg
janena431.78m129kg109kg84kg
Gossipgirl91281.60m86.6kg82.9kg60kg
Karl_marx...m108kg69.5kg65kg
smurfin1988 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 12:52
Reden: Aanvulling
76.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meedoen. Ik ben al van 92 kg afgevallen naar 86, maar het gaat zo langzaam ... en vanavond kan ik ook niet sporten omdat het St. Maarten is en mijn zoons natuurlijk graag langs de deuren gaan. Misschien kunnen we elkaar inderdaad motiveren.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee!

Al eerder een tijd meegeschreven met een topic, maar dat verzandde toch weer, en het gewicht zit er ook weer aan... Ben ruim een week geleden voor het eerst naar een diëtiste geweest, moet ook echt veel afvallen.

Sporten moet eigenlijk ook, maar dat vind ik haast nog moeilijker. Fijn om hier mekaar te kunnen motiveren.
every journey starts with a single step
Ik ben ook bij een diëtiste om veel af te vallen. Het gaat moeizaam, vooral de mindset die continu áán moet staan.
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen de volgende gegevens stuurt, maak ik een tabel.
Leeftijd
lengte
startgewicht
huidige gewicht
streefgewicht
eventuele bijzonderheden

Zullen we max 10 personen in de tabel zetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom niet meedoen. Maar wil deze wel even met jullie delen:

https://www.youtube.com/watch?v=gjhc_lrDRBk


Is een half uurtje, gewoon thuis en ze heeft er verschillende gemaakt. Voordeel is dat niemand kijkt, je de deur niet uithoeft en het is goed te doen. Na een tijdje ;-D .

Succes.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Smurfin1988 schreef:
11-11-2019 17:32
Als iedereen de volgende gegevens stuurt, maak ik een tabel.

Zullen we max 10 personen in de tabel zetten?
Ik heb je een pb gestuurd. Max aantal personen wat voor jou nog goed te doen is. Je kunt beginnen met 10, en afhankelijk hoe het gaat dat zo laten of aanpassen.

Wanneer is handig om gegevens door te geven?
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me handig als we elke maandag het nieuwe gewicht doorgeven. ZO blijft het voor mij het handigst.
Eventuele tussendoelen mogen ook vermeld worden.

Firedraakje dank voor je pb. Ik maak straks de tabel aan
Oh, ik schrijf ook graag mee!
Probeer al een paar jaar af te vallen, maar faal steeds. Het vasthouden van die mindset is inderdaad de grootste uitdaging. Ik begin steeds enthousiast en ben ook heel goed op de hoogte van eetpatronen en wat ik per dag nodig heb, maar ik houd het nooit vast. Afgelopen zaterdag een zak snoep gekocht voor de Sint Maarten kinderen. Hopelijk komt er niemand aan de deur, want ik heb ze niets meer te geven :facepalm:

Ik moet me echt aan mijn plan leren houden en niet steeds excuses aangrijpen om er weer vanaf te wijken.

Van Taart naar Tofu...
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik doe ook graag mee. Al sinds september bezig. Drie kilo in de eerste 2 weken, daarna vrijwel niets meer....
Ik heb meteen een vraag: een diëtiste, moet je die zelf vinden (hoe dan?) of heb je een verwijzing van de huisarts nodig? Want het lukt me duidelijk niet meer alleen.....
Alle reacties Link kopieren
Lavenderblue schreef:
11-11-2019 18:15
Ja, ik doe ook graag mee. Al sinds september bezig. Drie kilo in de eerste 2 weken, daarna vrijwel niets meer....
Ik heb meteen een vraag: een diëtiste, moet je die zelf vinden (hoe dan?) of heb je een verwijzing van de huisarts nodig? Want het lukt me duidelijk niet meer alleen.....
Ik ben zelf gaan googelen. Of je een verwijzing nodig hebt hangt af van je zorgverzekering - bij die van mij had ik dat inderdaad nodig.

Er wordt geloof ik 4 uur vergoed vanuit de basisverzekering, en evt extra vanuit aanvullende verzekering. Check dit nog even voor de zekerheid, voor je opeens kosten hebt waar je niet op bedacht bent.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee. Ik zit ondertussen in een vitaliteitstraject via mijn werkgever en ben vandaag met een koolhydraat beperkt dieet begonnen. Ik hoop dat ik eindelijk die gehate 30 kilo er af kan krijgen, maar samen is het net iets makkelijker. iets van gedeelde smart enzovoorts.
Alle reacties Link kopieren
Hou er wel rekening mee dat er geen stop op de tabel gezet mag worden, het is een openbaar forum....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op een extreem hoog bmi. En moet afvallen. Enkele jaren geleden flink wat afgevallen dmv koolhydraatarm, maar een ziekenhuisopname gooide roet in het eten. Koolhydraatarm eten was belachelijk aldus diëtist ziekenhuis en gevaarlijk dus nee ik kreeg daar gewoon brood, pasta,etc. Na de opname mocht ik absoluut niet koolhydraatarm eten zei ze. In mijn zieke periode had ik ook geen weerwoord klaar... en op 1200 kcal kwam ik gewoon weer aan... en nu zit ik weer op 127 kg... waarvan ik er ca 3 a 4 al reeds kwijt ben. Sinds een week weer koolhydraatbeperkt. En sporten onder begeleiding. Er is een schema gemaakt voor bewegen ik moet alleen een eetschema maken. Ik wil voor 1-1-2020 iig nog 7 kg kwijt. En daarna elke maand 2 kg hoop ik. Zou het leuk vinden elkaar te motiveren.
latulipe schreef:
11-11-2019 19:07
Ik zit op een extreem hoog bmi. En moet afvallen. Enkele jaren geleden flink wat afgevallen dmv koolhydraatarm, maar een ziekenhuisopname gooide roet in het eten. Koolhydraatarm eten was belachelijk aldus diëtist ziekenhuis en gevaarlijk dus nee ik kreeg daar gewoon brood, pasta,etc. Na de opname mocht ik absoluut niet koolhydraatarm eten zei ze. In mijn zieke periode had ik ook geen weerwoord klaar... en op 1200 kcal kwam ik gewoon weer aan... en nu zit ik weer op 127 kg... waarvan ik er ca 3 a 4 al reeds kwijt ben. Sinds een week weer koolhydraatbeperkt. En sporten onder begeleiding. Er is een schema gemaakt voor bewegen ik moet alleen een eetschema maken. Ik wil voor 1-1-2020 iig nog 7 kg kwijt. En daarna elke maand 2 kg hoop ik. Zou het leuk vinden elkaar te motiveren.
De koolhydraat is ook een omstreden iets.
Jarenlang hebben mensen die wilde afvallen koolhydraten geskipt, maar inmiddels is aangetoond dat dat vrijwel niet vol te houden is, omdat je vroeg of laat een terugval krijgt. Daarnaast zijn koolhydraten ook niet ongezond, zoals lang is beweerd, ze zijn een belangrijke brandstof voor ons lichaam. We hebben ze nodig om te functioneren, maar dan moeten we wel de goede opties kiezen.

In NL eten we gemiddeld echter veel meer koolhydraten dan we nodig hebben en vaak ook de verkeerde (bruin brood ipv volkoren, witte rijst ipv zilvervlies, etc) Het kan dus inderdaad geen kwaad om hier wat in te snijden, maar ik snap ook wel waar je diëtist vandaan komt.

Ikzelf wil vooral meer eiwitten eten. Deze verzadigen langer, waardoor ik de snaaizin makkelijker opzij kan schuiven
(In theorie. Begon twee weken geleden super goed met een eetplan. Alles uitgeteld en afgemeten. Ruim een kilo kwijt. Hoezee... En nu eet ik alweer een paar dagen rommel, omdat ik de menstruatie heb laten winnen. Super frustrerend)
Alle reacties Link kopieren
IK lees straks al jullie berichten, ga eerst even een uurtje aquarobiccen
Alle reacties Link kopieren
Het is ook vooral de balans die je moet zoeken. Niet alle zaken skippen die koolhydraten bevatten , maar een gezonder alternatief zoeken. Ik hoop uit deze puzzel uit te komen. Is er misschien een dietiste die mee wil schrijven met ons?? :proud:
rubella wijzigde dit bericht op 11-11-2019 20:28
Reden: Nederlands schrijven kan moeilijk zijn.
0.20% gewijzigd
Hoi allemaal,

Ook ik schrijf graag mee.
Ik heb echt een hardere schop onder mijn kont nodig dan ik mezelf geef.

Ik ben vrij lang en het vet zit behoorlijk verspreid. Als je me ziet zou je niet zeggen dat ik zwaarder ben dan sommige mannelijke vrienden, maar het is wel zo. 1.86 en 109 kilo.

Voornaamste doel is voor de zomer een stuk slanker, door regelmatiger en vaker te sporten.
Oh en ik kon mijn oude account niet meer vinden, dus heb een nieuwe aangemaakt en mag geen pb sturen.

Lengte 1.86, start 109, streef 86, maar eerst maar eens 95 als tussendoel. 32 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel toegevoegd. Maar zie dat hij er niet helemaal op past..
Ga er nog even mee puzzelen
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Mijn gegevens zijn: leeftijd 40 jaar, start gewicht 92 kg, huidige gewicht 86 kg. Lengte 1,67, streefgewicht 70 kg, tussendoel 84 kg. Ik volg niet een bepaalde methode maar probeer gezonde keuze’s te maken die ik ook kan volhouden. Ik ben nog zoekend dus tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Dank Smurfin! Als je de leesook dichtklapt past hij er bij mij wel op.

Klein detail: je hebt me 1 cm langer gemaakt..

Ik heb vandaag iig gezond gegeten. 's ochtends brood met hummus en kaas, smiddags pompoensoep met brood en savonds pasta met heel veel groenten. Tussendoor nog wat fruit.

Hoe ging het bij jullie? En doen jullie trouwens nog een speciaal dieet of gewoon gezond eten?

Voor mijzelf probeer ik gewoon gezond te eten, nu een dietiste ingeschakeld dus. Want als ik normaal gezond eet dan krijg ik te weinig binnen en eet ik me vervolgens misselijk aan chocola, koek en snoep (zoet is mijn valkuil). Maar de hoeveelheid die zij aanraad is wel echt heel veel. Dat lukt nog niet. Ik eet trouwens geen vlees, verder wel alles.
every journey starts with a single step
Ik wil eiwitrijk eten en zo min mogelijk geraffineerde suikers consumeren.

Ik heb nu een vast dagmenu voor mezelf:
Ontbijt: omelet met spinazie-champignon-tomaat op een snee volkoren brood
TD: Sinaasappel of banaan
Lunch: 300 g Griekse yoghurt met 20g havermout en een theelepeltje jam (suiker, ik weet het, maar anders is het zo saai)
TD: 20g noten
Diner: alles is toegestaan, zolang ik maar 500g groenten eet en 75g soja (vegetariër)

Daarbij probeer ik minimaal 2L, liefst 3L, water te drinken per dag

Lijkt saai om iedere dag hetzelfde te eten, maar ik hoop door het zo afgebakend te doen dat ik makkelijker in het nieuwe regime kom. Van daaruit kan ik gaan variëren, maar vind het wel prettig om een basis te hebben om op terug te kunnen vallen. En aan de andere kant; 80% van NL eet iedere dag dezelfde boterham met kaas, dus waarom moet je dan ineens wel iedere dag een ander ontbijt eten zodra je op dieet bent... Zie het ook niet echt als dieet, maar als nieuwe standaard.

Per dag eet ik nu zo'n 1500-1600 kcal en ik wil tussen de 1600 en 1800 zitten, dus het biedt op deze manier ook wat vrije ruimte om gewoon wel dat te pakken waar ik op dat moment zin in heb (koekje bij de thee, wijntje bij de kachel, toetje na het eten) en ik hoop dat die vrijheid het makkelijk vol te houden maakt.
Ben al vaker enthousiast gestart, maar faalde steeds omdat ik mezelf geen dingen toestond.

Gisteren ook een goede dag gehad. Niet gesmokkeld en flink gemountainbiked door de modder
firedraakje schreef:
12-11-2019 22:08
Dank Smurfin! Als je de leesook dichtklapt past hij er bij mij wel op.

Klein detail: je hebt me 1 cm langer gemaakt..

Ik heb vandaag iig gezond gegeten. 's ochtends brood met hummus en kaas, smiddags pompoensoep met brood en savonds pasta met heel veel groenten. Tussendoor nog wat fruit.

Hoe ging het bij jullie? En doen jullie trouwens nog een speciaal dieet of gewoon gezond eten?

Voor mijzelf probeer ik gewoon gezond te eten, nu een dietiste ingeschakeld dus. Want als ik normaal gezond eet dan krijg ik te weinig binnen en eet ik me vervolgens misselijk aan chocola, koek en snoep (zoet is mijn valkuil). Maar de hoeveelheid die zij aanraad is wel echt heel veel. Dat lukt nog niet. Ik eet trouwens geen vlees, verder wel alles.
Ik sta er ook iedere keer van te kijken hoeveel je eigenlijk kunt eten op een da als je voor gezonde opties gaat. Echt heel veel, inderdaad. Mijn avondeten krijg ik ook zelden helemaal op.

Je eerste dikgedrukte opmerking herken ik ook uit vorige pogingen, daarom tel ik nu heel streng mijn kcal. Niet om zo laag mogelijk te zitten, maar juist om te zorgen dat ik aan een gesteld minimum voldoe, omdat mijn lijf anders ook gaat schreeuwen om eten op den duur. Merk nu dat ik met 1600-1800 verzadigd naar bed ga en me overdag heel fijn voel en geen behoefte heb aan snoep of chips (nu twee weken bezig, dus wat niet is kan nog komen, maar tot nu toe vind ik dit erg prettig -met uitzondering van Sint Maarten,dus… Toen was ik zooo ongesteld-)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee, mag bij mij ook nog hoop vanaf en hoop dat dit topic helpt om de motivatie vast te houden. Begin vaak enthousiast, maar val in de loop van de tijd dan toch weer terug, zeker als het even niet zo gaat wbt afvallen.

Ben nu ook bij een diëtist. Richt me vooral op gezond eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven