Lijf & Lijn alle pijlers

Wat vind jij een fout eet weekend?

18-11-2019 07:30 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kennen ze allemaal wel van die weekenden of avonden dat je echt veels te veel en fout eet.

Toch denk ik dat dit voor iedereen wel verschilt wat dit dan is. Waarvan denk jij nou dit was teveel of echt heel fout en moet je maandag weer even weer wat strakker zijn?

To trapt af:
Afgelopen zaterdag met de intocht paar handen pepernoten gegeten om vervolgens in de kroeg 2 bruin biertjes te drinken en een aantal bitterballen te eten. We hebben daarna met de kids pizarette gedaan met als toetje nog een monssoue taart (groot stuk!)
Toen heb ik savonds nog een hand pepernoten gegeten.

Zondag dacht ik even rustig aan maar na de lunch van 2 boterhammen toch nog aan de bittergarnituur lopen knagen bij een verjaardag met veel saus.
Savonds stampot gegeten maar een te grote portie met een groot stuk worst. Marci chocolaatje, toetje en Savonds toch weer pepernoten gegeten.

Nou al met al toch weer een kilo extra op de weegschaal. Wil toch weer even wat minder snoepen deze week.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet elke dag teveel maar zwaarder word ik toch niet. Ik ben al jaren 57 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo streng voor mezelf geloof ik dus ik vind het niet zo gauw ‘fout’. Maar er zijn wel dingen die ik voornamelijk in het weekend doe en niet doordeweeks, zoals alcohol drinken, uit ontbijten/lunchen/dineren gaan, pannenkoeken of croissants als ontbijt, etc.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
18-11-2019 07:32
Ik eet elke dag teveel maar zwaarder word ik toch niet. Ik ben al jaren 57 kilo.
Dan eet je dus niet te veel.
Alle reacties Link kopieren
En nee we kennen dat niet allemaal.
Besef dat je een tamelijk ongezonde relatie met eten hebt als je denkt in termen van goede of foute eet weekenden.
Ik ben niet te zwaar maar heb wel een te hoog cholesterol. Dus ik heb het gevoel dat ik verkeerd heb gegeten als ik in het weekend aan de toastjes brie of andere Franse kaas ben geweest.
Of een kaasbroodje heb gegeten (bladerdeeg is slecht voor m'n cholesterol),
Maar aangezien ik ook nog graag een beetje wil genieten doe ik het toch en ga dan vanaf maandag extra goed op mijn inname van verzadigde vetten letten.
Ik eet elke dag veel chips, koek, snoep, chocolade.

Dit weekend bijv. onder andere oliebollen, patat, 2 bakken ijs, zak twixjes. Ik word er gelukkig (nog?) niet dik van. En leef al jaren zo. :bonk:
Treurniet12 schreef:
18-11-2019 07:48
Ik eet elke dag veel chips, koek, snoep, chocolade.

Dit weekend bijv. onder andere oliebollen, patat, 2 bakken ijs, zak twixjes. Ik word er gelukkig (nog?) niet dik van. En leef al jaren zo. :bonk:

Ik weet niet hoe oud je bent maar als je de 50 nadert zou ik even mijn cholesterol laten checken. Je hoeft niet in gewicht aan te komen om van deze dingen toch gezondheidsschade op te lopen.
herfstappeltaart schreef:
18-11-2019 07:50
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je de 50 nadert zou ik even mijn cholesterol laten checken. Je hoeft niet in gewicht aan te komen om van deze dingen toch gezondheidsschade op te lopen.
Zit gelukkig nog lang niet op 50 :proud: Nog niet eens de helft daarvan. Maar thanks voor je tip! Pas alles gecheckt ivm ziekenhuisopname en allemaal goed. :)
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
18-11-2019 07:46
En nee we kennen dat niet allemaal.
Besef dat je een tamelijk ongezonde relatie met eten hebt als je denkt in termen van goede of foute eet weekenden.
Dit.

Ik heb echt nooit het idee dat ik goed of fout eet.
Wel dat ik soms dingen eet die niet zo handig zijn m.b.t. mijn gewicht.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Treurniet12 schreef:
18-11-2019 07:52
Zit gelukkig nog lang niet op 50 :proud: Nog niet eens de helft daarvan. Maar thanks voor je tip! Pas alles gecheckt ivm ziekenhuisopname en allemaal goed. :)

Gelukkig :)
Klinkt als een prima weekend TO! Vol gezelligheid. Ik snap niet wat jij er fout aan vindt? Je zou wat meer groenten kunnen eten en voor je gezondheid wat minder suiker, maar ach, als je niet élke dag zoveel suiker eet is het prima toch?

Heb je een ongezonde relatie met voedsel of een eetstoornis?
herfstappeltaart schreef:
18-11-2019 07:46
Ik ben niet te zwaar maar heb wel een te hoog cholesterol. Dus ik heb het gevoel dat ik verkeerd heb gegeten als ik in het weekend aan de toastjes brie of andere Franse kaas ben geweest.
Of een kaasbroodje heb gegeten (bladerdeeg is slecht voor m'n cholesterol),
Maar aangezien ik ook nog graag een beetje wil genieten doe ik het toch en ga dan vanaf maandag extra goed op mijn inname van verzadigde vetten letten.
Ik ben wel te zwaar (aangekomen na niet meer kunnen sporten op hoog niveau na chronische pijn). Cholesterol iets te hoog, maar niet alarmerend.

Ik deel je mening over bladerdeeg (want transvetten), maar gelukkig heb ik een arts die op een hele andere manier naar verzadigde vetten kijkt. Als in: het goede en slechte cholesterol gehalte is niet in die mate afhankelijk van verzadigde vetten en bijvoorbeeld eieren als het Voedingscentrum (net zoals consultatiebureaus een van de meest overschatte Nederlandse instituten) ons jarenlang heeft doen geloven.
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend heb ik ontzettend genoten van de afhaalchinees, Surinaamse broodjes kip kerrie, chips, nootjes, taart, wijn.

Wij hebben veel verjaardagen of feestjes en zo niet halen we altijd wel wat lekkers in het weekend en eten we best ongezond.
Doordeweeks let ik wel op.
Op letten is voor mij niet snoepen en veel groente eten, geen frisdrank, alcohol, en 1 maaltijd per dag met khd.
Voor vandaag heb ik b.v. voor ontbijt kwark, vanmiddag tonijn salade, vanavond groentesoep met brood. Tussendoor vast wat manderijnen en een appel.
Door dit doordeweeks zo te doen groei ik niet dicht.

Na mijn 40e heeft dit eetgedrag mij 5 kilo overgewicht gegeven. Ik weeg 70 kilo met 168.
65 kilo staat mij het mooist.

Ik zou die 5 kilo wel kwijt willen maar blijkbaar vind ik het toch niet belangrijk genoeg om daarvoor al dat lekkers te laten staan in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
1 kilo vet is 7770 calorieen, het lijkt me stug dat je zoveel extra calorieen gegeten hebt dit weekend. Geen idee hoe groot je handen zijn, maar vast niet zo groot.

Het meeste wat je extra gegeten hebt poept en plas je weer uit. Gewoon weer normaal eten deze week. Of wanneer je wilt afvallen minder eten en meer bewegen.

Eten is geen beloning noch een straf. Geniet af en toe van wat extra's, lekkers, minder gezond. Maar echt daar niet zo veel emoties aan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
EHR schreef:
18-11-2019 08:07
Ik ben wel te zwaar (aangekomen na niet meer kunnen sporten op hoog niveau na chronische pijn). Cholesterol iets te hoog, maar niet alarmerend.

Ik deel je mening over bladerdeeg (want transvetten), maar gelukkig heb ik een arts die op een hele andere manier naar verzadigde vetten kijkt. Als in: het goede en slechte cholesterol gehalte is niet in die mate afhankelijk van verzadigde vetten en bijvoorbeeld eieren als het Voedingscentrum (net zoals consultatiebureaus een van de meest overschatte Nederlandse instituten) ons jarenlang heeft doen geloven.

Ik weet dat er naar verzadigde vetten nog steeds onderzoek wordt gedaan. Het Voedingscentrum baseert de adviezen op grootschalige, wereldwijde onderzoeken. Dit legt voor mij iets meer gewicht in de schaal dan een 1 arts met een afwijkende mening. Zo lang de onderzoeken niets anders bewijzen (en ik zeg absoluut niet dat dit niet zal gebeuren) hou ik me hier toch maar aan vast.
Maar ik sta altijd open voor voortschrijdend inzicht.
hamerhaai schreef:
18-11-2019 08:10
1 kilo vet is 7770 calorieen, het lijkt me stug dat je zoveel extra calorieen gegeten hebt dit weekend. Geen idee hoe groot je handen zijn, maar vast niet zo groot.

Het meeste wat je extra gegeten hebt poept en plas je weer uit. Gewoon weer normaal eten deze week. Of wanneer je wilt afvallen minder eten en meer bewegen.

Eten is geen beloning noch een straf. Geniet af en toe van wat extra's, lekkers, minder gezond. Maar echt daar niet zo veel emoties aan.
Dit, zo snel kom je echt niet een kilo aan. Die kilo is dan voor een groot deel vocht waarschijnlijk.
En zo schokkend vind ik je weekend helemaal niet hoor. Een hand pepernoten, nou nou :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaan de alarmbellen pas af als ik de volgendr dingen eet:
Ontbijt: Dubbele ommelet met veel kaas op een heel baquette.
Lunch:2 frikandellen broodjes als lunch.
Avond: grote kapsalon
Tussendoor: pakken pindakoeken en bokkenpootjes.
Avond zak chips.
Over de hele dag 1,5 tot 2 liter cola.

Overigens ben ik sinds 2 maanden minder aan t eten, dus t bovenstaabde kan ik nu niet meer op.

Dus je doet t netjes, als je hiet al mee inzit. Imho. Maar als t je in de weg zit mss dan 1 dag ongezond in t weekend oid?
wat is monssoue taart?
Ik ben dit weekend een weekendje weg geweest en heb teveel, te vet en te ongezond gegeten en ik heb er ontzettend van genoten! Vanaf vandaag eet ik weer 'gewoon normaal', dus ik zie het probleem niet zo. Als ik elke dag van het jaar zo zou eten als het afgelopen weekend zou ik wel een probleem hebben waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
18-11-2019 08:10
1 kilo vet is 7770 calorieen, het lijkt me stug dat je zoveel extra calorieen gegeten hebt dit weekend. Geen idee hoe groot je handen zijn, maar vast niet zo groot.
Ik heb geen moeite met 7000 calorieën te eten op een dag, dat het slecht is weet ik maar soms heb ik gewoon een vreetweekend en dan gebeurt dat weleens en dan 2 dagen. Ik ben gewoon slank en goed op gewicht
Alle reacties Link kopieren
Jij bent zo van "eat now and cry later" en dan noem je het feit dat je je door je emoties liet meevoeren achteraf fout (maar ozo lekker) en dat doe ik dus nooit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Iets waarvan ik weet dat ik er na een uur spijt van heb doe ik gewoon nooit. Omdat ik weet dat ik over een uur een minder leuk uur heb. Gevolgd door minstens twee rotdagen doordat ik dan dagenlang mijn vraatzucht van één kort moment moet gaan compenseren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
18-11-2019 09:38
Iets waarvan ik weet dat ik er na een uur spijt van heb doe ik gewoon nooit. Omdat ik weet dat ik over een uur een minder leuk uur heb. Gevolgd door minstens twee rotdagen doordat ik dan dagenlang mijn vraatzucht van één kort moment moet gaan compenseren.
Maar waarom moet je dan je vraatzucht compenseren? Ik vreet en ga daarna terug naar mijn normale eetpatroon. Zit niks van compenseren bij hoor. Je komt echt geen kilo's aan door 1 vreetmoment.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
18-11-2019 09:48
Maar waarom moet je dan je vraatzucht compenseren? Ik vreet en ga daarna terug naar mijn normale eetpatroon. Zit niks van compenseren bij hoor. Je komt echt geen kilo's aan door 1 vreetmoment.
Sommigen zullen inderdaad de volgende dagen vanzelf minder trek hebben en dus minder eten maar de meesten niet; die eten wel een dag misschien iets minder maar niet genoeg minder en dus komen geleidelijk aan als ze zich niet willens en wetens beperken.

Dat jij dan keurig slank blijft is een uitzondering en alleen als je erg jong bent verbrand je net zoveel als je eet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven