Lijf & Lijn alle pijlers

Ik was het haar van mn dochter zelden. Denk ik te makkelijk?

06-12-2019 19:21 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even los van dat ik uiteindelijk lekker doe wat ik doe ben ik nieuwsgierig naar de ‘publieke opinie’.

Afgelopen zondag zat mn dochter bij opa op schoot die zei: lieve kind wat heb je toch prachtig haar en het ruikt zo lekker. Waarop ik lachend zeg: ja, en dan te bedenken dat ik het zeker twee maanden niet heb gewassen. De reactie van mn schoonouders was best heftig! Vergelijkingen met een rare malle pietje op het dorp die stonk omdat hij zn haar niet wast en een vies hoedje draagt.

Begin dit jaar viel mij op dat ik steeds vaker niet meer wist wanneer dr haar gewassen was maar dat het er nog schoon uitzag en fris rook dus dat ik zou wachten tot t nodig was. Denk aan een snoekduik in de zandbak oid. Gek genoeg heeft ze echt mooi schoon haar. Ik spoel het overigens wel met water.

Nu ben ik nieuwsgierig: denken jullie net als mijn lieve schoonmoeder: gedver waarom zou je dat doen? of begrijpen jullie de gedachtegang om niet te wassen als t niet vies is?

Het haar van je kind niet wassen

Totaal aantal stemmen: 290

Heel vies waarom zou je zoiets doen? (31%)
Als het gewoon schoon en fris is prima (69%)
Koekoek
Nu ik weet dat er veel ecolibacterieen in baarden van mannen zit, omdat ze weinig gewassen worden, was ik het haar 1 x per week
Hoe oud is kind en heeft het zelf ook iets te zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Wat doet het er toe wat wij vinden. Hier gingen ze om de dag in bad incl haren wassen.
ongewassen haar is niet schoon en fris
Al dat overmatige wassen is alleen maar slecht voor je
Alle reacties Link kopieren
Bij kinderen wordt haar nog niet vet, zoals wel gebeurt vanaf de puberteit.
Wassen met water is prima.
Heb ik bij mijn kinderen ook zo gedaan.

Alleen toen ze gingen puberen, en hun haar dus ineens vet ging worden, kostte het vrij veel moeite om ze uit te leggen dat vaker hun haar wassen echt nodig was.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Is wassen zonder shampoo dan geen wassen? Hangt net van je definitie af.
.
Zoon had altijd veel last van eczeem dus waste ik zijn haar weinig. Wel spoelen met water, niet met shampoo dus.
Het was niet vet, stonk niet, nooit luizen gehad etc.

Dus ach ja, ik ben vast ook een ontaarde ransaap.
Goed bezig to en dat meen ik echt. :worship:
In de huidige maatschappij denken we dat we alleen met zeep schoon worden maar met water spoelen is prima.

Laat je niet ontmoedigen door reacties dat je smerig bent of dat dochter mishandelt wordt.

Hopelijk wachten meer ouders met zeep gebruik bij hun kinderen.
VivaYfke schreef:
06-12-2019 19:28
Goed bezig to en dat meen ik echt. :worship:
In de huidige maatschappij denken we dat we alleen met zeep schoon worden maar met water spoelen is prima.

Laat je niet ontmoedigen door reacties dat je smerig bent of dat dochter mishandelt wordt.

Hopelijk wachten meer ouders met zeep gebruik bij hun kinderen.
2 maanden geen haar wassen????? denk je dat die kinderen met hun vette handen van de pannenkoeken/ patat/ snot niet aan hun haar zitten?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is met water spoelen wel genoeg voor heur haar. Maar twee maanden of langer niet wassen? De hoofdhuid wordt dan toch vies en vettig?
I wanna live my life with the volume full!
Spoelen met water is helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik was het haar van mijn dochter en dat van mijzelf ook zo goed als nooit met shampoo. Mijn eigen haar wordt eigenlijk alleen door de kapper met shampoo gewassen of door mij als er echt iets mee gebeurd is, als ik geklust heb bijvoorbeeld.

Ik gebruik wel dagelijks conditioner bij ons allebei.
Am Yisrael Chai!
-Darkside- schreef:
06-12-2019 19:28
Zoon had altijd veel last van eczeem dus waste ik zijn haar weinig. Wel spoelen met water, niet met shampoo dus.
Het was niet vet, stonk niet, nooit luizen gehad etc.

Dus ach ja, ik ben vast ook een ontaarde ransaap.
Bij mijn weten komen die alleen af op schoon haar, niet op smerig haar.
Utakar schreef:
06-12-2019 19:31
Bij mijn weten komen die alleen af op schoon haar, niet op smerig haar.
Nou, dan was het dus schoon
Alle reacties Link kopieren
Ja, goed bezig Pebbles.
shampoo is helemaal niet zo goed voor het haar ondanks wat de reclame je wil doen geloven.
Zelf zit ik met seboirrhoisch exceem, dus ik ben helemaal niet van de standaard shamppo gewoonte.
https://www.gezondheidsnet.nl/haarverzo ... -wel-nodig
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste haat zeep in het haar en heeft echt heel veel en dik haar. Ik spoel het een keer of twee per week met water, naast zwemles en vaak nog een keer vrijzwemmen in het weekend. Ik denk dat het zeker een half jaar geleden is dat het met zeep is gewassen, na een dagje strand.

Haar ruikt fris, glanst en nooit luizen.
fashionvictim schreef:
06-12-2019 19:31
Ik was het haar van mijn dochter en dat van mijzelf ook zo goed als nooit met shampoo. Mijn eigen haar wordt eigenlijk alleen door de kapper met shampoo gewassen of door mij als er echt iets mee gebeurd is, als ik geklust heb bijvoorbeeld.

Ik gebruik wel dagelijks conditioner bij ons allebei.
dat is ook wassen he? je wast dus dagelijks
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
06-12-2019 19:31
Bij mijn weten komen die alleen af op schoon haar, niet op smerig haar.
Hier een zoon die twee keer luizen heeft gehad en waar ik mij ook niet kan herinneren wanneer het voor laatst met shampoo gewassen is. Zolang het er fris uitziet, niet stinkt of het kind steeds aan het krabben is, hoeft het van mij niet. Als ik weet dat ze flink gezweten hebben of met hun kop ergens ingezeten, pak ik de shampoo. Anders gewoon water.
flappie55 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 19:36
Reden: Spelfout
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
06-12-2019 19:28
Goed bezig to en dat meen ik echt. :worship:
In de huidige maatschappij denken we dat we alleen met zeep schoon worden maar met water spoelen is prima.

Laat je niet ontmoedigen door reacties dat je smerig bent of dat dochter mishandelt wordt.

Hopelijk wachten meer ouders met zeep gebruik bij hun kinderen.
Eens, wij gebruiken dat ook zo min mogelijk. Onze 2 jongsten van 3 en 4, hebben nog geen stinkzweet of vet haar, maar zijn wel eczeem gevoelig. Iedere dag in bad is sowieso niet nodig en als ze wel gaan, gewoon met water en af en toe iets hypoallergeens om hun haren een keer te wassen. Ze stinken overigens nooit en zien er fris en fruitig uit. Zoon van 13 daarentegen kan wel een sopje gebruiken, die krijgt nu echt een vrij sterke puber lijflucht.
Mijn zus waste het haar van haar kinderen ook bijna nooit en zei dan dat het nog fris rook. Nou, echt niet, het rook gewoon muffig.
Alle reacties Link kopieren
(ge-edit want spuit elf)
anoniem_376079 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 19:43
Reden: driedubbelop
91.07% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven