Lijf & Lijn alle pijlers

Wel of geen plastische chirurgie?

12-12-2019 21:11 108 berichten
Ik heb een groot billen complex. Helaas ben ik niet gezegend met een goeie kont. Het tegenovergestelde, ik walg ervan en ben er van overtuigd dat ik de prijs zou winnen voor lelijkste kont van de wereld (nee ik doe er geen foto bij als bewijs)

Ik ben een knappe vrouw van halverwege de dertig, ik ben slank en verder tevreden met mijn figuur. Ik krijg regelmatig complimenten over mijn uiterlijk en aandacht van mannen ook geen gebrek. Ik heb een dunne taille met rondingen. Alleen dus die kont, die is te groot, flubbert aan alle kanten en uiteraard heel veel cellulitis.

Dit is op zich redelijk te verbergen, met een corrigerende panty en een getailleerd jurkje die vanaf de taille weer wijd uitloopt, dan zie je het niet, of een spijkerbroek met een lang vest. Dat is dus ook de enige kleding die ik in de kast heb hangen. Maar ik word er gek van dat ik al 20 jaar geobsedeerd die kont van mij moet verbergen. Ik ontzeg mijzelf daardoor allemaal leuke dingen. Ik ga daardoor niet op vakantie, ik ga niet zwemmen, ik ga niet naar de sportschool, in kan geen andere kleding aan dan een jurkje/rokje of lang vest.

Ik dacht in mijn twintiger jaren dat ik er wel overheen zou groeien, je wordt zelfverzekerder, je gaat accepteren wie je bent, dus ik had altijd wel hoop dat mijn obsessie zou overgaan. Ik ga inmiddels richting de 40 en mijn obsessie is geen greintje minder geworden. Ik overweeg nu plastische chirurgie, als er überhaupt wat aan te redden valt daarmee. Maar het voelt niet goed, ik wil mezelf accepteren maar ik geloof niet dat ik ooit op dat punt kom.

Ik vraag me af hoe anderen hierin staan, kunnen jullie leven met minder mooie delen van je lichaam? Hoe kan het dat sommige ‘minder mooie’ mensen zichzelf kunnen omarmen en accepteren en mooiere mensen zichzelf vreselijk lelijk vinden? Zou in mijn geval plastische chirurgie misschien wel de oplossing zijn? Ben benieuwd hoe jullie erover denken.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een psycholoog in plaats van een plastisch chirurg als je al zoveel jaar een obsessie hebt over je kont.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
12-12-2019 21:14
Ga naar een psycholoog in plaats van een plastisch chirurg als je al zoveel jaar een obsessie hebt over je kont.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Squats :flag:
Volgens mij doe je je nickname eer aan...

Maar goed, serieuze reactie; Ik heb ook een grote kont met zadeltassen en heb daar veel moeite mee. Sinds ik ben gaan sporten, inderdaad héél veel squats, is ie significant verbeterd. Veel minder putten, veel gespierder en boller i.p.v. blubberig.
Weggehaald.
anoniem_391135 wijzigde dit bericht op 12-12-2019 22:20
98.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zonde! Gelukkig ben je voor de rest wel tevreden met jezelf. Ik zou niets veranderen als je gewoon mooi bent en genoeg aandacht krijgt. Je hoeft toch niet perfect te zijn?
himalaya schreef:
12-12-2019 21:14
Ga naar een psycholoog in plaats van een plastisch chirurg als je al zoveel jaar een obsessie hebt over je kont.
Dit.

Als je dan je kont heb laten verbouwen is er daarna wel weer iets anders dat dan moet ‘verbeterd’.
Ontevredenheid met jezelf zit in jezelf niet in hoe jouw lijf eruit ziet.
Kijk, dit is mijn kont zo'n beetje.
Geen grap.

https://mobile.twitter.com/lizzo/status ... 2694866946

Ik heb na de bevalling een heel rare bolle buik gekregen dus toen was die kont ineens minder erg.
Kortom, het leven is te kort.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen. Je stoort je er al zo lang aan. Ik heb mn ogen laten doen, ik irriteerde me er wild aan, nooit geen spijt van gehad, heb weer een mooie open blik. En het is echt niet zo dat je dan meer wil laten doen hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Eerst maar eens horen bij een - hopelijk eerlijk - plastisch chirurg of hij wel iets kan betekenen voor jou.

Wat doe je als de operatie mislukt en het toch niet "de kont van je dromen" wordt?
Kokoro schreef:
12-12-2019 21:19
Volgens mij doe je je nickname eer aan...

Maar goed, serieuze reactie; Ik heb ook een grote kont met zadeltassen en heb daar veel moeite mee. Sinds ik ben gaan sporten, inderdaad héél veel squats, is ie significant verbeterd. Veel minder putten, veel gespierder en boller i.p.v. blubberig.
Hoe intensief heb je daarvoor moeten sporten en hoe lang heeft het geduurd voordat je verbetering zag?
Ik ben ook aardig actief, ik wandel veel een fiets veel, ik heb een hometrainer thuis voor de winter. Ik heb thuis ook gewichten en squats doe ik weleens, maar niet zoveel, omdat ik het gevoel heb dat ik dat voor niks doe, omdat er toch niks meer aan te redden valt. Maar dat is jou dus wel gelukt. Ben benieuwd hoevaak je daarvoor in de sportschool hebt gestaan en hoeveel squats je dan deed op een dag?
Ik heb een lelijke dikke blubberbuik, terwijl mijn bmi wel ok is. (23,5)
En ja, ik schaam me daar soms voor maar ik laat dat mijn leven niet beheersen.
Ik ga gewoon zwemmen en doe dingen die andere mensen ook doen.
Ik zou wel nooit plastische chirurgie laten doen!
Alle reacties Link kopieren
Wat zonde dat je niet gaat zwemmen en niet op vakantie gaat omdat je geobsedeerd bent door je kont.

Je krijgt complimentjes schrijf je. Anderen zien je dus als een leuke goeduitziende vrouw.

En in het zwembad letten ze echt niet alleen maar op je kont. Dan denken ze wat een mooi gezicht, prachtige borsten, he waar zou ze dat badpak /bikini gekocht hebben want die vind ik ook mooi. Wat zwemt ze snel / langzaam. En een enkeling denkt misschien Jezus wat een lelijke kont en denkt daarna weer aan wat anders.

Ga sporten dan wordt je kont on ieder geval mooier dan nu.
Marnamai schreef:
12-12-2019 21:34
Eerst maar eens horen bij een - hopelijk eerlijk - plastisch chirurg of hij wel iets kan betekenen voor jou.

Wat doe je als de operatie mislukt en het toch niet "de kont van je dromen" wordt?
Ik hoef niet eens kont een van mijn dromen, ik wil gewoon normale billen waar ik me niet voor schaam. Dus iets minder groot en iets minder flubberig. Als zo’n operatie mislukt zou dat natuurlijk een nachtmerrie zijn... maar ja dat is mijn kont nu ook..
Alle reacties Link kopieren
Als je echt aan je billen wil werken neem dan een goede personal trainer die vooral oefeningen geeft die daarop gericht zijn. Je billen bestaan uit meerdere spieren, die kan je het beste met verschillende oefeningen aanpakken, niet met alleen een paar squats. Veel trainen, letten op je voeding en dan is er echt wel wat te veranderen hoor. Daarna bijhouden, ook gezien je leeftijd. Je moet er wat voor doen en je moet er wat voor laten.
Madeliefjees schreef:
12-12-2019 21:33
Gewoon doen. Je stoort je er al zo lang aan. Ik heb mn ogen laten doen, ik irriteerde me er wild aan, nooit geen spijt van gehad, heb weer een mooie open blik. En het is echt niet zo dat je dan meer wil laten doen hoor.
Dat denk ik dus ook niet dat ik meer wil laten doen, ik ben gewoon ok met alles, ook met mijn rimpeltjes die nu komen en totaal geen behoefte om er anders uit te zien. Alleen dit is gewoon echt een probleem voor mij, en ik denk dat ik een gelukkiger leven heb als ik het wel laat doen. Fijn dat het bij jou positief gewerkt heeft!
Alle reacties Link kopieren
Decadence schreef:
12-12-2019 21:45
Dat denk ik dus ook niet dat ik meer wil laten doen, ik ben gewoon ok met alles, ook met mijn rimpeltjes die nu komen en totaal geen behoefte om er anders uit te zien. Alleen dit is gewoon echt een probleem voor mij, en ik denk dat ik een gelukkiger leven heb als ik het wel laat doen. Fijn dat het bij jou positief gewerkt heeft!


En als het mislukt of het resultaat is niet wat je er van verwacht, dan ben je de rest van je leven (extra) ongelukkig?
Waarom ga je niet naar een psycholoog en leer je jezelf te accepteren in plaats van jezelf alleen te zien als een kont?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Decadence schreef:
12-12-2019 21:45
Dat denk ik dus ook niet dat ik meer wil laten doen, ik ben gewoon ok met alles, ook met mijn rimpeltjes die nu komen en totaal geen behoefte om er anders uit te zien. Alleen dit is gewoon echt een probleem voor mij, en ik denk dat ik een gelukkiger leven heb als ik het wel laat doen. Fijn dat het bij jou positief gewerkt heeft!
In dat geval gewoon lekker doen.
Als je denkt dat het jou gelukkig maakt, er gewoon voor gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon voor een gratis intake bij een goede kliniek, je moet zeker niet voor het goedkoopste gaan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
12-12-2019 21:47
En als het mislukt of het resultaat is niet wat je er van verwacht, dan ben je de rest van je leven (extra) ongelukkig?
Waarom ga je niet naar een psycholoog en leer je jezelf te accepteren in plaats van jezelf alleen te zien als een kont?
Kom op, we trekken toch ook leuke kleding aan, maken ons op en gaan naar de kapper om er beter uit te zien? Dat is voor je eigenwaarde.
Dan zeg je ook niet, trek wat vodden aan en knip zelf je haar en ga maar naar een psycholoog.
ik geef mn bek ook maar een douw
nimue_iparis schreef:
12-12-2019 21:45
Als je echt aan je billen wil werken neem dan een goede personal trainer die vooral oefeningen geeft die daarop gericht zijn. Je billen bestaan uit meerdere spieren, die kan je het beste met verschillende oefeningen aanpakken, niet met alleen een paar squats. Veel trainen, letten op je voeding en dan is er echt wel wat te veranderen hoor. Daarna bijhouden, ook gezien je leeftijd. Je moet er wat voor doen en je moet er wat voor laten.
kont is moeilijkst trainbaar. Daarbij kan je niet plaatselijk afvallen. Liposuctie kan een optie zijn maar geen garantie want het vet kan terugkomen op plekken die je niet had verwacht
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
12-12-2019 21:14
Ga naar een psycholoog in plaats van een plastisch chirurg als je al zoveel jaar een obsessie hebt over je kont.

Daar sluit ik me volledige bij aan, goed advies
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Driemaal per week 3x8minuten HIIT (Bodyboss) en eens per week hardlopen 5km. In 1 zo'n workout zit bijv 3x40 squats en 3x40 boxjumps.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 12-12-2019 21:55
27.27% gewijzigd
himalaya schreef:
12-12-2019 21:47
En als het mislukt of het resultaat is niet wat je er van verwacht, dan ben je de rest van je leven (extra) ongelukkig?
Waarom ga je niet naar een psycholoog en leer je jezelf te accepteren in plaats van jezelf alleen te zien als een kont?
Ik zou bij God niet weten hoe een psycholoog mij hierbij zou kunnen helpen.
De huisarts ziet me aankomen, mag ik doorverwijzing naar de GGZ omdat ik onzeker ben over mijn kont?

Als de operatie mislukt is het net zo erg als dat het nu al is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven