Lijf & Lijn alle pijlers

DE tip voor kloven in vingers..

16-12-2019 21:41 43 berichten
Ik heb al een aantal jaren last van mijn vingers, mijn huid scheurt kapot tot bloedens toe en ik heb diepe kloven.
Vorig jaar naar de huisarts geweest, het enige wat ik kreeg was een vaseline achtige zalf, maar deze is zo vet dat ik niks kan aanraken.
In de lente en zomer gaat het beter met mijn handen maar tijdens de herfst en winter is het een drama.
Het doet zoveel pijn en ik hoop dat iemand hier DE tip heeft.
S'avonds je handen dik insmeren en latexhandschoenen erover en daarmee slapen, dan trekt het heel de nacht goed in! Ik smeerde ze dan in met sudocreme. Werkt bij mij heel goed.
Voor 's nachts vaseline-lanette met verbandhandschoenen, overdag de roze fles van Vaseline intensive care. Ik heb in de winter eczeem handen en dit helpt bij mij het beste.
uierzalf
Someonenew schreef:
16-12-2019 21:43
S'avonds je handen dik insmeren en latexhandschoenen erover en daarmee slapen, dan trekt het heel de nacht goed in! Ik smeerde ze dan in met sudocreme. Werkt bij mij heel goed.
Niet doen als je eczeem hebt, dat gaat broeien.
Alle reacties Link kopieren
O'Keeffe's working hands werkt goed bij mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Katoen handschoenen bij apotheek kopen.
Eerst insmeren met vette zalf, dan handschoenen erover.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er maandenlang last van gehad, als mn duim dicht was, ging mn wijsvinger open enz.. pijnlijk!!

Nu is het sinds een week of drie eindelijk beter, dankzij zinkzalf! Las ik op internet.. Heb de sudocreme van mn kinderen er dik op gesmeerd, pleister erover voor de nacht, paar keer herhaald en heb sindsdien geen kloven meer gehad. Hoewel ik nog niet durf te geloven dat het echt helemaal weg is, is dit wel een hele verbetering!
S-Meds schreef:
16-12-2019 21:45
uierzalf
Want die is niet vet? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel af en toe een kloofje, dus veel ervaring heb ik er niet mee, maar de handcrème van Weleda, die nu skin food heet vind ik erg goed. Die trekt redelijk snel in en verzacht direct de pijn.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook heel veel last van en smeer de kloven altijd in met vaseline en doe er een elastische pleister overheen. Wat een opluchting als die pleister er op gaat en het niet meer scheurt.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
16-12-2019 21:47
O'Keeffe's working hands werkt goed bij mijn man.
Jep, dit is echt een wondermiddel!
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
16-12-2019 21:47
O'Keeffe's working hands werkt goed bij mijn man.
Deze heb ik voor mijn “handschoenen zijn voor watjes”-zoon met kloven in de vingers gekocht en die werkt echt goed. En diepe kloven dik insmeren en afplakken met een pleister en zo een nacht laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
O keef's is ook mijn go to. Echt wonderspul
Nestosyl (oranje tube) met een pleister erop. Het enige wat bij mij werkt (en snel ook)!
Alle reacties Link kopieren
Ik smeerde het altijd in met crème (helaas even de naam vergeten) voor het naar bed gaan en dan slapen met verbandhandschoenen. Dat werkte echt. Zeer dikke laag crème en dan van die katoenen verbandhandschoenen er overheen. Te koop bij de apotheek.
Alle reacties Link kopieren
Ik smeerde het altijd in met crème (helaas even de naam vergeten) voor het naar bed gaan en dan slapen met verbandhandschoenen. Dat werkte echt. Zeer dikke laag crème en dan van die katoenen verbandhandschoenen er overheen. Te koop bij de apotheek.
Alle reacties Link kopieren
Overdag schapenwol handcrème en voor het slapen gaan een dikke laag lanoline of wolvet werkt bij mij goed. Allemaal van de Noordkroon, een biologische schapenboerderij op Texel.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
balderdash schreef:
16-12-2019 21:58
O keef's is ook mijn go to. Echt wonderspul
Dit! Elke winter weer is het drama met openbarstende huid ondanks handcreme smeren Deze winter voor het eerst O keef’s gebruikt en mijn huid is nog heel. Normaal gesproken zouden mijn handen nu een en al scheuren, wondjes en schilfers zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dana schreef:
16-12-2019 22:07
Overdag schapenwol handcrème en voor het slapen gaan een dikke laag lanoline of wolvet werkt bij mij goed. Allemaal van de Noordkroon, een biologische schapenboerderij op Texel.
+1, echt super spul!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is de oorzaak dat er geen talgklieren in de handpalmen zitten. Dat komt omdat er geen haar zit. Talgklieren zitten bij haren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde geldt voor lippen. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wij zweren bij Purolzalf. Bij hevige kloven insmeren en dan inmasseren en dan van die speciale dunne katoenen handschoentjes aan en nachtje aanhouden.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 16-12-2019 22:25
7.53% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

En dan inderdaad met de verbandhandschoenen 's nachts.
O’keeffes werkt voor mij jammer genoeg niet..
Latex handschoentjes voor de nacht al eens geprobeerd maar dat zweet zo dat ik er wakker van word.
Ga de tip van katoenen handschoentjes opvolgen!
En ik ga de crèmes en zalf uit proberen die hier genoemd zijn.
Bedankt iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven