Lijf & Lijn alle pijlers

30+, afvallen na zwangerschap!!!!!

19-04-2009 15:15 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!

Ik ben Suus, 32 jaar en 5 weken geleden bevallen van een mooie dochter!! Ik was 20 kilo aangekomen, maar was er voor de zwangerschap al 8 te zwaar. Inmiddels zijn er van de zwangerschapskilo's al zo'n 13 af.



Ik ben 1.75 meter en weeg nu 89,8 kilo. Ik wil heel graag terug naar 75 kilo (gezond BMI).



Wie zit in hetzelfde schuitje en wil meedoen? Ik wil graag gezond eten, bewegen en op de calorietjes letten!!



Groetjes Suus
Alle reacties Link kopieren
Succes! Ik ben 13 weken geleden bevallen van een zoontje, was er 11 aangekomen, maar nog 2 te zwaar, moet er nu nog een stuk of 4,5 dan ben ik ook op de 75kg en ben even groot als jij.....maar ik doe het erg rustig aan qua afvallen, je hebt tenslotte 9 maanden om te ontzwangeren ;) en ik heb me laten vertellen dat je lijf zeker ook wel een half jaar nodig heeft om weer een beetje op orde te komen, dus Suus niet te hard zijn voor jezelf he?!
Alle reacties Link kopieren
Hej Starbelly!!



Wat goed dat je al bijna op de 75 kilo zit!!! Ik hoop dat ik dat ook ga bereiken. EN idd; ik zal net te hard zijn voor mezelf. Maar ik ga nu wel serieus aan de slag. Elke keer met de kraamvisite aan de roze peritfourtjes is ook niet positief . Hoe heb jij de kilootjes eraf gekregen?



Fijne avond nog!!



Suus
Alle reacties Link kopieren
Niemand die mee wil doen??



gr suus
Alle reacties Link kopieren
Hallo Suus,



Ik ben 30 jaar, en 17 weken geleden bevallen van een mooie zoon! Mijn streefgewicht is ook 75 kg bij 1.75. Ik ben 6 weken na de bevalling begonnen met lijnen, woog toen 94,5 en weeg nu 86,5. Het gaat dus best langzaam, maar goed dat schijnt het beste te zijn.



Toen ik zwanger raakte woog ik circa 85 kg, daar zit ik nu dus bijna op, maar ik moet zeker nog meer afvallen!! Ik ben trouwens een beetje op mijn eigen manier aan het Sonja Bakkeren, op die manier heb ik iets een stok achter de deur!



Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten, en dat we elkaar een beetje kunnen motiveren!!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik doe met jullie mee! Hoewel ik nog moet bevallen...Mijn uitgerekende datum is 26 april, spannende tijden dus! Ik ben tijdens de zwangerschap zeker 20 kilo aangekomen. Ik heb het de laatste weken niet meer bijgehouden, was van plan netjes binnen de 12-15 kilo te blijven, maar de kilootjes blijven er maar aankomen. Bovendien was ik voor de zwangerschap ook al zo'n 20 kilo te zwaar. Na de bevalling wil dan ook ik weer meer gaan bewegen/sporten en gezond eten. Ben van plan borstvoeding te geven, dus hoop dat dit lukt en ook meehelpt met de broodnodige calorieverbranding!!

En Suus, 13 kilo in 5 weken, wat goed zeg! Hoe is je dat gelukt? Ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat. Maar aangezien ik deze zomer toch niet strak in bikini op het strand zal liggen, heb ik mezelf al tot volgende zomer gegeven om op mijn streefgewicht te komen. Dat is mijn gewicht van 2 jaar geleden, dus zonder die eerste 20 en zwangerschapskilo's....

Succes!



groetjes,

Lis
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Nou ik wil ook wel mee afvallen, ik ben 11 weken geleden bevallen van mijn zoontje.

In de zwangerschap woog ik op het eind 83 kilo terwijl ik er normaal rond de 60 weeg.

Ik weeg nu nog 69 en g=heb echt nog een blubberbuikkie.

O ja ik ben 29 , mag ik meedoen met de dertigers???



Groetjes Purkie
Alle reacties Link kopieren
O en lis,



Dat van die borstvoeding , dat hoopte ik ook, lekker snel afvallen d8 ik maar nu elf weken verder blijkt dat je van de borstvoeding ook onwijs gaat vreten, althans dit varkentje hier dan... zucht
Alle reacties Link kopieren
He meiden!!



Wat leuk al die reacties!!



Bij mij is het vandaag redelijk goed gegaan. Ik heb niet gesnoept en gezond gegeten. Alles bij elkaar zo'n 1500 calorieen schat ik.



Liz; die 13 kilo was er binnen 5 dagen al af!! Door de bevalling en borstvoeding!! Maar sindsdien is het stil blijven staan. Ben ook wel meer gaan snaaien (al die kraamvisite..pffftttttt) en daar ga ik nu mee kappen!!



xmix; nou dat gaat goed met jou afvalrace. Zoals je zegt; langzaam is goeddddd en meestal blijvenddddd!!!!! Ik hoop dat ik dat ook zo kan doen!



Nou meiden; ik ga even een theetje drinken en een paar glazen water!!



Fine avond!



suus
Alle reacties Link kopieren
Verder geen reacties meer?



De start van mijn afvalpoging is goed verlopen. Gister en goede dag gehad en vandaag tot nu toen ook!!!!



Hoe is het bij jullie?



Suuus
Alle reacties Link kopieren
Suus, ik zou zo mee willen doen met je. Ben 1.78, weeg nu rond de 89 (ooit na bakkeren 84 maar helaas in anderhalf jaar tijd weer gegroeid) en zou wel tussen de 75 en 80 willen wegen. Maar ja, ik ben juist net 7 weken zwanger...



Ik wens jullie heel veel succes, en ik ga heel erg hard proberen om niet teveel aan te komen deze maanden... (al begint het heeeel langzaam wel te komen al denk ik).
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook goed!!!

Morgenavond ga ik voor het eerst weer naar de sportschool, ik wilde er eerst echt niet aan, maar dit weekend vroeg iemand me of ik zwanger was.... dat was echt de druppel!!!

Ik ben in ieder geval op de goede weg.



Tia Dalma, geniet van je zwangerschap en als je gewoon een beetje normaal eet hoef je helemaal niet extreem veel aan te komen, maak je daar op dit moment maar niet druk om en geniet lekker van alles wat er komen gaat!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!



Tia Dalma; geniet van je zwangerschap en blijf gewoon gezond eten!! Zeker niet lijnen want dat is erg ongezond voor je babietje. Op voedingscentrum.nl kun je zien wat je zoal zou moeten eten als je zwanger bent!!



Xmix; hoe was het in de sportschool? Bij mij gaat het ook harstikke goed moet ik zeggen. Ik ben erg gemotiveerd en het lukt me prima om niet te snoepen. Ik drink ook veel water. Jij bent ook 1.75 meter. Ik wilde graan een broek kopen (GEEN POSITIEKLEDING), heel goedkoop die normaal zit. Lastig hoor!! Ik merk echt dat de buik een ob stakel is! Ook logisch pas 5 weken na de bevalling misschien...maar ik ben die zwangerschapsjeans echt zat!!! Jij nog tips?



Ik ga zorgen dat vandaag ook weer een goede dag wordt. Krijg zo kraamvisite, maar ga niet mee-eten van de roze petit-fourtjes. Dat heb ik alle afgelopen visites WEL gedaan...jaja....pfffttt...ik weet het...nie handig!!!



gr suus
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ja suus ik weet het ik had in mijn kraamweken van die chocoladegebakjes...mjammie....maar ja toen kon ik het smoesje net bevallen nog gebruiken maar nu..

Broeken en shirtjes kopen is lastig zo na de bevalling, buik is idd een obstakel ja en dan ook nog shirts waar je gemakkelijk borstvoeding in kan geven!!!!

Vandaag sportschool geweest..tjee..zwaar zeg weer.

Wat doen en laten jullie allemaal???



Groetjes Purk
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede afvallers!



Het sporten was echt een ramp... mijn conditie is echt super slecht. Zal er echt flink tegenaan moeten om dat weer goed te krijgen.



Suus ik heb hetzelfde probleem, mijn buik is ook echt een obstakel. Ik pas inmiddels 2 van mijn oude broeken weer, dus daar hijs ik me iedere dag in... Ik wilde ook graag een keer wat anders aan en heb afgelopen weekend 2 jurkjes gekocht met daaronder een legging, normaal gesproken niks voor mij, ben meer type spijkerbroek, maar met een paar mooie laarzen eronder stond het best stoer!! En het zit ook nog eens heel erg lekker, geen last van knellende broeken...!!!



Het lijnen (anders eten) gaat op zich goed, heb niet echt uitspattingen, alleen koninginnedag volgende week, ik eet eigenlijk alles, maar dan met mate!



Succes maar weer!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Inmiddels ben ik bevallen van een prachtige zoon, drie dagen voor de uitgerekende datum! Nu kan dus de grote afvalrace beginnen. Ik probeer nu gewoon de normale maaltijden aan te houden en gezonde tussendoortjes. En iedere dag een stukje verder wandelen met de kinderwagen en de hond! Van de ongeveer 25 zwangerschapskilo's ben ik er al 15 kwijt. Ik moet helaas nog een paar weken wachten voordat ik echt aan het sporten kan. Dan wil ik meedoen met kidwalk, lijkt me erg leuk om met al die kinderwagens te sporten! En vandaar maar eens verder kijken, misschien sportschool, maar daar word ik vaak als heel snel een soort 'sponsor', beetje zonde van het geld. Misschien weer volleyballen, maar dat is pas weer na de zomer. We zullen zien!



Succes allemaal!



groetjes,

Lis
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Allemaal natuurlijk van harte met jullie zoon/dochter. Ik hoop dat ik met jullie mee mag doen. Zal mezelf eerst even voorstellen. Mijn naam is Chantal, ik ben 33 en heb een zoontje Stijn van ruim 13 maanden. Ik was tijdens de zwangerschap 19 kilo aangekomen, waarvan de helft eraf was na 3 dagen (leve de borstvoeding). Ik was weer afgevallen (zonder te lijnen) tot er nog 2-3 kilo aanzat van de zwangerschap maar ondertussen is daar weer wat bijgekomen. Tja, na 7 maanden gestopt met de borstvoeding maar wel gewoon blijven eten zoals ik gewend was. Nu was ik toen ik zwanger werd al wat te zwaar en aangezien er nog wat kilootjes zijn blijven hangen... Heb gelezen dat jullie niet een specifiek afvalprogramma volgen maar gewoon opletten en meer bewegen. Is natuurlijk ook het beste zolang je borstvoeding geeft. Ik ben zelf vandaag gestart met een "dieet" waarbij je veel minder koolhydraten en veel meer eiwitten eet. Heb dit al eens eerder gedaan en dit beviel super. Ging ook erg snel en goed, haha. Maar ja, nu er weer opnieuw tegenaan. Ik ben 1.77 m en weeg nu 93,2. Mijn streefgewicht is 80 kg maar als het heel goed gaat mag het ook wat eronder (75 kg). Met dit dieet wat ik nu doe zou je 5 tot 10 kilo in een maand af kunnen vallen. Het is de eerste tijd heel streng, geen koolhydraten zoals in brood/pasta/rijst en daarna ga je weer langzaam opbouwen. Werkt voor mij echt super en daarna blijft het er ook af. Nou, heel verhaal voor de eerste keer.



Groeten, Chantal
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik doe ook graag mee, want ik vind mijn zwangerschapskleding zoooo lelijk!



Vandaag is het precies vier weken geleden dat ik ben bevallen van mijn tweede dochtertje! De bevalling is goed gegaan en ik geef borstvoeding, dus na vier weken voel ik me goed en vind ik het tijd worden om weer wat af te vallen en te bewegen. Ik ben tijdens mijn zwangerschap maar liefst 23 KG aangekomen, ik woog voor de zwangerschap 60KG en ben 1.70m. ik heb geen weegschaal in huis dus weet niet hoe ik er nu voor sta...



Bij mijn eerste zwangerschap ben ik precies hetzelfde aangekomen, en na 6 maanden was ik toen eigenlijk veel slanker dan voor de zwangerschap. Ik heb toen niet gesport, wel veel gewerkt (al na 6 weken) en wat stress gehad, en ook 6 maanden borstvoeding gegeven. Ik heb toen niet specifiek op mijn dieet gelet, maar wel had ik stukken minder honger dan tijdens de zwangerschap, dus ben automatisch minder gaan eten.



Deze keer voel ik dat het anders is en het afvallen langzamer gaat...het vet zit nu niet in mijn buik, maar echt op mijn heupen. Mijn gewone broeken blijven nu op mijn bovenbenen steken, maar ik wil ze zo graag weer aan! En ik heb ook best veel honger.



Tijd om het sporten weer langzaam op te bouwen, en gezond te eten. Omdat ik nog borstvoeding geef is het denk ik belangrijk om niet te snel af te vallen, en vooral goed en gezond te blijven eten. Mijn gyneacoloog zei dat ik na 4 weken weer naar de sportschool kan, ik ben van plan om me dan in te schrijven voor spinning en pilates.



Voor die tijd kan ik me langzaam voorbereiden: buiten wandelen met de wagen, oefeningen van Dr. Kegel en wat lichte rugoefeninfen...ik ben vandaag begonnen en het ging heel goed!



Oeps...baby huilt! Moet ervan door, maar ik wens jullie allemaal veel succes met het afvallen!



Groeten,

Evita
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Chantal, zo'n soort programma met veel eiwitten ga ik ook doen. Ik begin volgende week! Ik heb het programma al eerder gevolgd met prima resultaat, - 8 kilo in 6 weken. Alleen omdat ik nu borstvoeding geef en dus niet snel mag afvallen ga ik nu wel koolhydraten toevoegen. Dus wel veel zuivel, fruit, groenten en mager vlees en vis, maar 's middags wat brood erbij en 's avonds wat rijst/pasta/aardappel. Ben benieuwd hoe dat gaat!

Verder contact gehad met de kidwalk instructeur hier. Helaas is iedereen van de vorige groep net gestopt. Ze gaat weer beginnen als er drie deelnemers zijn en ik was de eerste. Hopelijk zijn er over drie weken, als ik wil beginnen, 2 dames bij gekomen!!



groetjes,

Lis
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Kk lees deze berichten en wil toch even reageren al is het al zo'n tijd geleden.



Ik (moeder van 3 prachtige zoons) heb vorig jaar een super resultaat weten te bereiken door gebruik te maken van deze site: [...]

Altijd was ik veel te zwaar na de bevalling en kreeg ik het er ook niet meer af. Maar ook ik ben de 30 inmiddels ruim gepasserd en toch is het mij gelukt! Ik ben Suzan zo dankbaar!!



Daarom even dit bericht, misschien dat jullie er nog iets aan hebben.



Succes ermee!



Groet,



Petra
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-11-2013 18:18
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Tsja de laatste "kilo's" wegen altijd het zwaarst. Na mijn bevalling koste het mij redelijk veel moeite om juist de laatste 7 kilo's kwijt te geraken. Uiteindelijk wel gelukt, kwestie van doorzetten met gezond en regelmatig eten en veel bewegen.



Succes iedereen.



Groet, Cora.
Gezond leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven