Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 - Tim Knol achterna

23-12-2019 09:21 374 berichten
Hallo dames (en wellicht heren),

Als Tim Knol er 30 af kan halen zijn er voor mij geen excuses om het niet ook te kunnen. Dat dacht ik toen ik de berichten las over zijn besluit tot, en uitvoering van, het worden van een ander mens.

Mijn doel voor 2020 is dan ook -20 kilo. Ik ben mezelf en het lijf dat ik heb laten ontstaan helemaal zat.
Geen gecrash, geen dure diëten, geen fratsen.
Puur een lifestyleverandering, en geleidelijk alles wat er in de afgelopen jaren bij is geslopen er kilo voor kilo weer af.
Zonder toegevoegde suikers bij andere gelegenheden dan duursport, en met veel (meer dan nu) wandelen, fietsen en krachttrainen.

Ik schreef mee in een ander topic, maar dat lijkt een beetje doodgebloed. Bij dezen begin ik er zelf eentje. Ik verwacht voor het verbannen van suikers wel regelmatig wat mentale steun nodig de hebben.

Wie doet er mee vanaf 1 januari?

Om over na te denken tijdens de kerstdagen, ook voor mezelf:

Wat is je doel? In kilo's, maar vooral in lifestyleverandering?
Wat drijft je achter dat doel, waarom wil je het echt, waarom gaat het deze keer wel lukken?
Wat zijn de aspecten waarop het niet zou kunnen lukken, en de momenten waarop je scherp moet gaan zijn?
Wat zijn vervolgens de dingen die je wilt gaan doen in plaats van naar verkeerde dingen grijpen op die slechte momenten? Patronen veranderen gaat het beste als je er iets anders voor in de plaats brengt.

Het lijkt me leuk en nuttig deze achterliggende motivatie van elkaar te weten, dan kunnen we elkaar beter steunen dan wanneer we het alleen over kilo's hebben.

Ik ben zelf rond O&N op vakantie dus begin met wegen op de 26e, daarna is zondag (evt. maandag bij afwezigheid) de handigste weegdag voor mij. Maar meer dan wegen wil ik mezelf cijfers gaan geven voor hoe ik me aan de lifestyleverandering heb gehouden in een week.

Ik ben benieuwd wie vergelijkbare plannen heeft :)

-----
Update met tabellen:

volgt; probeerde een plaatje in te voegen en toen was de hele tabel weg :bonk:
anoniem_63992f5106bb1 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 22:36
Reden: 1e poging tot tabellen invoegen; mislukt
2.81% gewijzigd
Karl_Marx schreef:
23-12-2019 11:42
vind het altijd zo raar dat dit perse moet wachten tot 1 januari. Stop er gewoon vandaag mee. Net zoals die mensen die zeggen dat ze gaan stoppen met roken in 2020. Nee, vandaag gooi je dat pakje al weg. En ja, been there, done that. Nu 40 kg eraf en heel erg blij mee!
Als ik voor mezelf spreek: ik wacht niet tot 1 januari. Ik kan best dingen anders doen vanaf vandaag. Maar dat neem ik me elke dag voor. En de ene dag lukt dat wel, een andere dag lukt dat niet. Structureel minderen in koolhydraten dat vergt voor mij meer: andere menu, andere boodschappen, meer tijd. Die tijd heb ik na de kerstdagen.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
23-12-2019 12:13
Als ik voor mezelf spreek: ik wacht niet tot 1 januari. Ik kan best dingen anders doen vanaf vandaag. Maar dat neem ik me elke dag voor. En de ene dag lukt dat wel, een andere dag lukt dat niet. Structureel minderen in koolhydraten dat vergt voor mij meer: andere menu, andere boodschappen, meer tijd. Die tijd heb ik na de kerstdagen.
Helemaal eens.
Waarom die arme Tim knol nu als voorbeeld wordt genoemd 'als hij het kan, kan ik het ook'....
Wat heeft die man daarvoor misdaan, zo erg is hij toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
23-12-2019 12:13
Als ik voor mezelf spreek: ik wacht niet tot 1 januari. Ik kan best dingen anders doen vanaf vandaag. Maar dat neem ik me elke dag voor. En de ene dag lukt dat wel, een andere dag lukt dat niet. Structureel minderen in koolhydraten dat vergt voor mij meer: andere menu, andere boodschappen, meer tijd. Die tijd heb ik na de kerstdagen.
voor mij ook dit, kan nu ook al wel wat doen, maar me er meer in verdiepen, moet ik nog even nu deze weken tijd voor nemen.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
23-12-2019 12:03
Ik heb je geloept.
Misschien was de manier waarop jij dit topic in komt voor jou wel heel prettig.
Misschien ben jij niet echt de aangewezen persoon om op dit vlak anderen aan te spreken.

Ik denk het laatste.

Oh gaan we steken onder water geven?
Prima hoor, ik maak er geen geheim van dat ik een eetstoornis heb en dat ik een gezonde leefstijl vasthouden moeilijk vind (en dat betekent dat ik - in tegenstelling tot 20kg geleden - NIET meer af moet vallen, wil ik gezond blijven). Maar ik hou mezelf tenminste niet meer voor de gek met smoesjes als ‘geen tijd om me er in te verdiepen’ of feestdagen.
Het is gewoon ertegenaan gaan, álle dagen van het jaar. Ook als je al op gewicht bent.
.
Ik vind het altijd zo gek dat mensen de behoefte hebben om in dit soort topics commentaar te leveren op zoiets als een startdatum. En omdat ze zelf veel zijn afgevallen mag dat dan ofzo. Laat mensen lekker zelf weten wanneer ze beginnen.

Dames, veel succes! Ik heb even overwogen om mee te schrijven, maar mijn situatie is toch net even anders en mijn tempo ligt wat lager. Ben nu 12 kilo kwijt in 12 maanden (ja, ik ben begonnen in januari dit jaar, maar gelukkig mocht ik dat helemaal zelf weten :lol: ). Wil er ook nog wel meer af, maar ga dus niet meeschrijven. Wel gaat dit topic bij mijn favorieten en ga ik jullie een beetje volgen. Hopelijk wordt dit na de eerste pagina's met vermoeiend gezeur een fijn topic waarin jullie elkaar goed kunnen steunen en stimuleren!
Alle reacties Link kopieren
AnnaMarianna schreef:
23-12-2019 13:18
Ik vind het altijd zo gek dat mensen de behoefte hebben om in dit soort topics commentaar te leveren op zoiets als een startdatum. En omdat ze zelf veel zijn afgevallen mag dat dan ofzo. Laat mensen lekker zelf weten wanneer ze beginnen.

Dames, veel succes! Ik heb even overwogen om mee te schrijven, maar mijn situatie is toch net even anders en mijn tempo ligt wat lager. Ben nu 12 kilo kwijt in 12 maanden (ja, ik ben begonnen in januari dit jaar, maar gelukkig mocht ik dat helemaal zelf weten :lol: ). Wil er ook nog wel meer af, maar ga dus niet meeschrijven. Wel gaat dit topic bij mijn favorieten en ga ik jullie een beetje volgen. Hopelijk wordt dit na de eerste pagina's met vermoeiend gezeur een fijn topic waarin jullie elkaar goed kunnen steunen en stimuleren!

En dan denk je laat ik eens commentaar leveren op het commentaar?
.
Hallo, kan ik ook nog meedoen? niet vanaf 1 januari hoor, ben nu al bezig met bewuster eten (iedere maandag bv is vegetarische maandag) en proberen minder te snoepen. Zit sinds een aantal weken ziek thuis en ik moet van mezelf iedere dag een wandeling maken. Dat gaat tot nu toe erg goed, ik ga er zo weer op uit.

Net zoals de meeste van jullie al vaker afgevallen, aangekomen, afgevallen enz.... het is moeilijk om het er blijvend van af te houden. Ben een aantal weken geleden voor een eerste afspraak bij een diëtiste geweest maar door mijn ziekte is het nog niet tot een tweede afspraak gekomen.

Veel succes allemaal!!
Anoniem262821034 schreef:
23-12-2019 13:23
En dan denk je laat ik eens commentaar leveren op het commentaar?
Ik vraag me serieus af wat je in dit topic komt doen. Denk je mensen met jouw commentaren te helpen misschien?
Of wil je ze er vanaf praten?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
23-12-2019 13:28
Ik vraag me serieus af wat je in dit topic komt doen. Denk je mensen met jouw commentaren te helpen misschien?
Of wil je ze er vanaf praten?

Reageren. Net als jij.
.
Anoniem262821034 schreef:
23-12-2019 13:32
Reageren. Net als jij.
Reageren?
Op de eerste plaats wil ik meelezen omdat ik in 2020 nog zo'n 10 kg af wil vallen.
Ik lees dat niet bij jou terug, dus waarom wil jij hier reageren?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
23-12-2019 12:53
Oh gaan we steken onder water geven?
Prima hoor, ik maak er geen geheim van dat ik een eetstoornis heb en dat ik een gezonde leefstijl vasthouden moeilijk vind (en dat betekent dat ik - in tegenstelling tot 20kg geleden - NIET meer af moet vallen, wil ik gezond blijven). Maar ik hou mezelf tenminste niet meer voor de gek met smoesjes als ‘geen tijd om me er in te verdiepen’ of feestdagen.
Het is gewoon ertegenaan gaan, álle dagen van het jaar. Ook als je al op gewicht bent.
Nee hoor, geen steken onder water. Volgens mij was er niets stiekems of gemeens aan mijn post. Integendeel.
Ik probeer op een vriendelijke manier jou ergens op te wijzen.

Fijn dat jij jezelf niet meer voor de gek houdt. Ik hou je ook niet voor de gek, het spijt me voor je dat je dat denkt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
23-12-2019 12:13
Als ik voor mezelf spreek: ik wacht niet tot 1 januari. Ik kan best dingen anders doen vanaf vandaag. Maar dat neem ik me elke dag voor. En de ene dag lukt dat wel, een andere dag lukt dat niet. Structureel minderen in koolhydraten dat vergt voor mij meer: andere menu, andere boodschappen, meer tijd. Die tijd heb ik na de kerstdagen.
Dit. Ik ben al vaker begonnen en soms gaat het goed en soms niet. Iets vaker niet dat wel, daarom ben ik nu te zwaar.

Ik heb trouwens de eerste goede stap gezet vandaag. Ik sport samen met mijn zusje maar onze vaste avond is dinsdag en dan is er geen training vanwege kerstavond. Het liefst was ik lui op de bank blijven liggen maar ik heb mijn zusje gebeld en we gaan vanavond nog even.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
23-12-2019 13:44
Nee hoor, geen steken onder water. Volgens mij was er niets stiekems of gemeens aan mijn post. Integendeel.
Ik probeer op een vriendelijke manier jou ergens op te wijzen.

Fijn dat jij jezelf niet meer voor de gek houdt. Ik hou je ook niet voor de gek, het spijt me voor je dat je dat denkt.

Nou sorry dat ik zo dom ben, maar waar wijs jij mij op?
Dat ik geen advies mag geven omdat ik het zelf niet perfect doe?
Als ik het wel perfect deed mocht het ook niet, want ‘van de zijlijn’, en dan heb je ook geen recht van spreken hier.

Dit soort topics bloeden bijna altijd dood, omdat de meeste ik-doe-geen-dieet-het-is-een-lifestyle-changers zo keihard erin gaan met een startdatum en allerlei goed voornemens, dat het niet te doen is op langere termijn. En niemand heeft zin om steeds maar in een topic te blijven schrijven dat ze wéér niet afgevallen is.
Ik durf te wedden dat het dit topic net zo zal vergaan, maar, prove me wrong..!
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds augustus vorig jaar 21 kilo afgevallen door een andere levensstijl en heel veel sporten. Ik sta nu al maanden stil, kom wat aan, val weer af, maar heb mezelf een paar weken geleden een schop onder mijn kont gegeven voor de laatste kilo's. Sindsdien weer meer op de rit, en weer een kilo of 2 kwijt, maar ik wil er nog 7-8 af. Dat wordt mijn doel voor 2020.

En ja, daar ben ik dus al mee begonnen, maar er staan verschillende kerstdiners en een vakantie op de planning. In de komende 2 weken ga ik zeker opletten wat ik naar binnen werk en proberen met mate te genieten. Vorig jaar is dat best goed gegaan in deze periode, ook met een vakantie erbij, dus daar ga ik nu weer voor. En dan na mijn vakantie vanaf 6 januari vol voor de laatste kilo's.

Morgen en overmorgen staat er in ieder geval nog een personal training op de planning.

Voor iedereen fijne feestdagen en een gezond en lichter 2020!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Goedenavond allemaal!

Ik schrok even van het aantal reacties, was bang dat ik een onoverzichtelijke tabel met 40 mensen moest gaan maken en bijhouden (laten we de max. op 20 stellen). Maar gelukkig is de helft zielig gedrag, dat scheelt weer!

Anoniem, ik wens je een hele fijne kerst, als je naar je familie iets positiever en vriendelijker bent komt dat vast helemaal goed.

Ter geruststelling, ik ben zelf al een tijdje bezig, en lees dat ook bij anderen. Ik merk alleen dat "15 eraf" zonder concreet plan voor de uitvoering niet werkt voor mij, dat ik bewuster met het waarom bezig wil zijn, en echt een levensstijl die ik jaren geleden wel had wil hervinden ipv me te richten op de kilo's. En dat ik daarvoor een doel, een plan, een herstart en gelijkstemden wil, na kerst&vakantie.
Vandaar dit topic, en dank voor alle leuke en uitgebreide reacties tot nu toe!

Zowel placebo's als symbolische "nieuwe start"-data hebben overigens een bewezen positief effect.

Ik zal als ik achter een computer zit een tabel maken, en ook even kijken hoe het werkt met topics laten modereren.

HQ
anoniem_63992f5106bb1 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 21:06
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
HoneyQueen87 schreef:
23-12-2019 17:57
Goedenavond allemaal!

Ik schrok even van het aantal reacties, was bang dat ik een onoverzichtelijke tabel met 40 mensen moest gaan maken en bijhouden (laten we de max. op 20 stellen). Maar gelukkig is de helft zielig getrol, dat scheelt weer!

Anoniem, ik wens je een hele fijne kerst, als je naar je familie iets positiever en vriendelijker bent komt dat vast helemaal goed.

Ter geruststelling, ik ben zelf al een tijdje bezig, en lees dat ook bij anderen. Ik merk alleen dat "15 eraf" zonder concreet plan voor de uitvoering niet werkt voor mij, dat ik bewuster met het waarom bezig wil zijn, en echt een levensstijl die ik jaren geleden wel had wil hervinden ipv me te richten op de kilo's. En dat ik daarvoor een doel, een plan, een herstart en gelijkstemden wil, na kerst&vakantie.
Vandaar dit topic, en dank voor alle leuke en uitgebreide reacties tot nu toe!

Zowel placebo's als symbolische "nieuwe start"-data hebben overigens een bewezen positief effect.

Ik zal als ik achter een computer zit een tabel maken, en ook even kijken hoe het werkt met topics laten modereren.

HQ

Je bedoelt staffen?
Is niet zo moeilijk. Veel plezier hoor. En succes. :bye:
.
Anoniem262821034 schreef:
23-12-2019 14:20
Nou sorry dat ik zo dom ben, maar waar wijs jij mij op?
Dat ik geen advies mag geven omdat ik het zelf niet perfect doe?
Als ik het wel perfect deed mocht het ook niet, want ‘van de zijlijn’, en dan heb je ook geen recht van spreken hier.

Dit soort topics bloeden bijna altijd dood, omdat de meeste ik-doe-geen-dieet-het-is-een-lifestyle-changers zo keihard erin gaan met een startdatum en allerlei goed voornemens, dat het niet te doen is op langere termijn. En niemand heeft zin om steeds maar in een topic te blijven schrijven dat ze wéér niet afgevallen is.
Ik durf te wedden dat het dit topic net zo zal vergaan, maar, prove me wrong..!
Bedankt voor je opbeurende bericht. Precies wat ik nodig heb.

Vertel eens, zo'n eetstoornis. Hoe kan ik daar het beste aan komen? Als ik jou zo lees is dat namelijk de beste oplossing. In elk geval voor mijn overgewicht.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
23-12-2019 19:59
Bedankt voor je opbeurende bericht. Precies wat ik nodig heb.

Vertel eens, zo'n eetstoornis. Hoe kan ik daar het beste aan komen? Als ik jou zo lees is dat namelijk de beste oplossing. In elk geval voor mijn overgewicht.

Spot er maar mee.
.
Anoniem262821034 schreef:
23-12-2019 20:00
Spot er maar mee.
En zo voelt het andersom dus ook, voor mij dan althans.

Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Zo, nou. Even in het kort: ik wil 20 kilo afvallen en geen buikpijn meer. Ik ben afgelopen week bij een diëtiste geweest omdat ik bepaalde klachten heb en ik nog al complex in elkaar steek (gastric bypass, spastische darmen en nog wat pijnklachten die eetgerelateerd zijn) en op haar aanraden ga ik aan de slag met ‘grip op koolhydraten’. Ik begin hier na de kerst mee. Dat betekent niet dat ik me nu volprop maar wel dat ik aardappelen en boterhammen nu eet.

Wat iemand al zei: het kost tijd en voorbereiding dus ik ga de komende weken quiches maken en invriezen en lijstjes zodat ik weer in het ritme kom. Weer? Ja. Ik heb het eerder gedaan en beviel toen prima. Maar mee gestopt want... ehm.... nieuwe vriend, etentjes, drankje hier, snackje daar, lekker ontbijtje op bed en opeens ben ik 20kg zwaarder
Ik heb in elk geval My Fitness Pal weer op mijn scherm gezet van de telefoon. Ik heb vandaag ingevoerd.
Laten we zeggen dat het goed is dat ik vanmiddag 3u gesport heb :P

(dat is een grapje he? Ik heb nog 'calorieën over')
goedemorgen! Gistermiddag weer een lekker stuk gewandeld en ik wil me aanmelden voor een proefles Zumba bij de sportschool maar dat lijkt nog niet te lukken via de website. Straks even weer proberen. Fijne kerstdagen allemaal!
Mijn schrikmoment vandaag was toen ik achteraf een plakje kerstbrood met roomboter invoerde...

Vandaag wel een aardig dagje gehad? En jullie?

Ik ben morgen en overmorgen weinig online. Ik wens jullie hele fijne dagen

* denk hier een heel mooi kersterig plaatje * (nog geen plakrechten)
Plakrechten?

Hmm, misschien mislukte de tabel en het plaatje daarboven met namen en doelen daarom.

Hele fijne dagen iedereen ja!

Ik let vooral op suiker nu, niet echt op andere dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven