Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 - Tim Knol achterna

23-12-2019 09:21 374 berichten
Hallo dames (en wellicht heren),

Als Tim Knol er 30 af kan halen zijn er voor mij geen excuses om het niet ook te kunnen. Dat dacht ik toen ik de berichten las over zijn besluit tot, en uitvoering van, het worden van een ander mens.

Mijn doel voor 2020 is dan ook -20 kilo. Ik ben mezelf en het lijf dat ik heb laten ontstaan helemaal zat.
Geen gecrash, geen dure diëten, geen fratsen.
Puur een lifestyleverandering, en geleidelijk alles wat er in de afgelopen jaren bij is geslopen er kilo voor kilo weer af.
Zonder toegevoegde suikers bij andere gelegenheden dan duursport, en met veel (meer dan nu) wandelen, fietsen en krachttrainen.

Ik schreef mee in een ander topic, maar dat lijkt een beetje doodgebloed. Bij dezen begin ik er zelf eentje. Ik verwacht voor het verbannen van suikers wel regelmatig wat mentale steun nodig de hebben.

Wie doet er mee vanaf 1 januari?

Om over na te denken tijdens de kerstdagen, ook voor mezelf:

Wat is je doel? In kilo's, maar vooral in lifestyleverandering?
Wat drijft je achter dat doel, waarom wil je het echt, waarom gaat het deze keer wel lukken?
Wat zijn de aspecten waarop het niet zou kunnen lukken, en de momenten waarop je scherp moet gaan zijn?
Wat zijn vervolgens de dingen die je wilt gaan doen in plaats van naar verkeerde dingen grijpen op die slechte momenten? Patronen veranderen gaat het beste als je er iets anders voor in de plaats brengt.

Het lijkt me leuk en nuttig deze achterliggende motivatie van elkaar te weten, dan kunnen we elkaar beter steunen dan wanneer we het alleen over kilo's hebben.

Ik ben zelf rond O&N op vakantie dus begin met wegen op de 26e, daarna is zondag (evt. maandag bij afwezigheid) de handigste weegdag voor mij. Maar meer dan wegen wil ik mezelf cijfers gaan geven voor hoe ik me aan de lifestyleverandering heb gehouden in een week.

Ik ben benieuwd wie vergelijkbare plannen heeft :)

-----
Update met tabellen:

volgt; probeerde een plaatje in te voegen en toen was de hele tabel weg :bonk:
anoniem_63992f5106bb1 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 22:36
Reden: 1e poging tot tabellen invoegen; mislukt
2.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
27-12-2019 21:36
Ik haal het een avond van tevoren uit de vriezer.
Ik eet alleen bevroren fruit als ik mijn bakje kwark/yogurt met fruit meeneem naar mijn werk.
Dan is het vaak zo'n anderhalf uur uit de vriezer voor ik het eet.
Alle reacties Link kopieren
Roze-tulp schreef:
27-12-2019 21:29
Morgenochtend ga ik een kettlebell workout doen. Plannen jullie je sportmomenten ook op zo’n manier dat je niet elke dag je haar staat te wassen? :hihi:
Haha, ik zit er ook altijd een beetje mee te kloten! Ik sport nu op maandagavond en woensdagavond en ik zwem op vrijdagochtend. En ik was nu maar op zondag, dinsdag en vrijdag na het zwemmen. Mijn haar wassen na het sporten op maandag- en woensdagavond wordt te laat, want dan moet ik met natte haren naar bed.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren een rommeldag qua eten, omdat ik rond lunchtijd geen mogelijkheid had om te eten. Het is dit geworden:

9.30: havermout, sojayoghurt met kokos, een banaan en noten
16.00: goulashsoep (zwarte bonen, tomaten, paprika, sojabrokken, vermicelli, knoflook en peper) met brood
19.30: een appel, wat olijven, wat pinda's en een stukje pure chocola

Qua drinken water, thee en een blikje cola light. Ik wil minderen met de cola, maar ik weet ook dat dat vanzelf gaat. Als ik weer een tijdje gezond eet, heb ik steeds minder zin in cola. Herkennen jullie dat?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
@Roze-tulp; meestal hou ik daar wel rekening mee ja, heb op maandag en donderdagavond vaste sportmomenten en op zaterdagochtend zwemmen. Dat zijn dan voor mij nu de vaste momenten dat ik mijn haren was. Na het zwemmen doe ik wel altijd thuis douchen/haren wassen en in het zwembad alleen afspoelen, vind ik zelf fijner.

@Avena; van dat minder frisdrank drinken als ik tijdje gezond eet herken ik wel. Heb zelf ook dat als ik tijdje gezond eet ik ook minder behoefte heb om te snaaien en teveel ongezond te eten, dus ook daarvoor helpt het wel om gezond te eten.

Hier met de feestdagen wel wat meer en lekkere dingen gegeten. Gelukkig na de feestdagen wel weer meteen het ritme op kunnen pakken en weer gezond aan het eten.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
27-12-2019 21:12
Pilou, ik zoek me altijd suf op internet voor koolhydraatarme lunches, die je ook nog eens gewoon gemakkelijk mee kunt nemen.
Ik wil best een avond van te voren wat dingen klaarmaken, maar ik heb die tijd niet in de ochtend. Alle spullen meenemen kan wel, maar ik kan niks opwarmen/koken/bakken op mijn werk.

Dus, als je makkelijke meeneemlunchtips hebt, graag!
Ik neem dan zelf vaak iets van salade, makkelijk avond van te voren te bereiden, hoogstens neem ik sommige dingen zoals dressing/noten apart mee en meng ik het op moment dat ik ga lunchen.
Ook wel eens omelet meegenomen met wat je er maar lekker op vind, vond het ook prima avond van te voren voor te bereiden en smaakt koud ook prima, maak er dan soort wrap van en vind ik ook makkelijk meenemen, scheelt wel dat ik het op werk ook nog in koelkast kan leggen.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
27-12-2019 21:12
Pilou, ik zoek me altijd suf op internet voor koolhydraatarme lunches, die je ook nog eens gewoon gemakkelijk mee kunt nemen.
Ik wil best een avond van te voren wat dingen klaarmaken, maar ik heb die tijd niet in de ochtend. Alle spullen meenemen kan wel, maar ik kan niks opwarmen/koken/bakken op mijn werk.

Dus, als je makkelijke meeneemlunchtips hebt, graag!
Kijk eens op de site gobento
Daar staan veel maaltijd-ideeen.
Bij de supermarkt heb je de groene salades die je mee kunt nemen. Ik zelf bak ‘noors Platbrood’ (Google maar) of bestel koolhydraatarme crackers bij afvallenmetbregje. Vandaag ga ik quiches bakken (zonder bladerdeeg) en die zijn koud ook lekker. Ik heb trouwens ook tijden soep mee genomen in een thermosmok. Die warmde ik in de morgen op (kost 3 minuten)
Bedankt voor de tips!

Ik heb mijn pinterest maar weer eens afgestoft en ben nu druk bezig kha-recepten te verzamelen. Vanavond eten we gevulde paprika. Ik maak er eentje extra zodat ik daar morgen ook mee kan lunchen. Als dat bevalt, dan kan ik dat ook meenemen.
Salade als lunch doe ik ook regelmatig, maar omdat ik van plan ben om het ook 's avonds meer te gaan eten, wordt het al snel zo'n overkill aan sla (sla, sla, sla, sla).

Ken je de kha-crackers van Atkinson, Pilou? Die vind ik echt niet te eten :rofl: Dat Noorse platbrood ziet er goed en gemakkelijk uit. Op de site van Brechtje zie ik ook kha-wraps. Die heb ik maar vast in mijn mandje gedaan!

Wat gebruik je ipv bladerdeeg voor die quiches?
Gobento kende ik ook nog niet! Dat ziet er ook allemaal goed uit (en prima te doen voor een keukenloeder).
Avena schreef:
28-12-2019 08:16
Haha, ik zit er ook altijd een beetje mee te kloten! Ik sport nu op maandagavond en woensdagavond en ik zwem op vrijdagochtend. En ik was nu maar op zondag, dinsdag en vrijdag na het zwemmen. Mijn haar wassen na het sporten op maandag- en woensdagavond wordt te laat, want dan moet ik met natte haren naar bed.
Ik heb krullen, dus wassen is altijd een hele proces (en drogen duurt lang). Ik sport sowieso 's ochtends. Op woensdag en in het weekend was ik mijn haar. De andere dagen alleen spoelen (als ik heel veel heb gezweten) en anders alleen een fresh-up.
Alle reacties Link kopieren
Voor lunch op het werk heb ik ook thermos container. Ik stop er soep in of restjes van de avondmaaltijd van de dag ervoor.
Een curry of een wokgerecht gaat prima. Vaak eet ik dat 's avonds wel met rijst en laat ik de rijst weg voor de lunch.
Zwartvlekje schreef:
28-12-2019 16:18
Voor lunch op het werk heb ik ook thermos container. Ik stop er soep in of restjes van de avondmaaltijd van de dag ervoor.
Een curry of een wokgerecht gaat prima. Vaak eet ik dat 's avonds wel met rijst en laat ik de rijst weg voor de lunch.
Even gegoogled. Dat ziet er wel handig uit! Hoe groot is die van jou? Is 0,5ltr goed te doen of moet ik voor een grotere gaan?
Vandaag een goed dagje gehad!
Ontbijt: yoghurt met aardbeien en een beetje muesli
Lunch: 4 rijstwafels met avocado en gerookte zalm
Toen zijn we ergens in de stad beland met vrienden die we tegenkwamen. In de stad heb ik 2 oliebollen, thee en een cappuccino genomen. Laat thuis (19.30u_, maar we hebben ons gehouden aan het plan: wokgroente met kip. Voor dochter wat gebakken aardappeltjes bij.

Morgen een dagje naar de sauna met een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Hier ontbijt: Optimel met muesli
Lunch : grote bak salade
Avond eten: een glutenvrije pizza
Tussendoor :druiven
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
28-12-2019 21:11
Even gegoogled. Dat ziet er wel handig uit! Hoe groot is die van jou? Is 0,5ltr goed te doen of moet ik voor een grotere gaan?
Afbeelding

Ik had deze toen ik nog op een kantoor werkte. Zie gek genoeg de inhoud niet staan. Zal 0,5 of 0,6 liter geweest zijn. Ik vond hem perfect. Door de brede opening was het ook makkelijk lepelen. Ik warmde 's ochtends soep op en met lunchtijd was ie nog heet. Ik geloof wel dat ik vooraf heet water in de thermos gooide om hem voor te verwarmen, maar misschien is dat helemaal niet nodig.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje voor vandaag:

Ontbijt: havermout, sojayoghurt, geraspte appel, banaan en noten
Lunch: salade van quinoa, spinazie, tomaat, olijven, tofu en pijnboompitten
Avondeten: goulashsoep (zwarte bonen, tomaat, paprika, knoflook, hete peper, sojabrokken en vermicelli) met 4 dubbele crackers met smeerkaas (crackers waren nogal dun)
Toe: een mandarijn en een paar blokjes kaas
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
28-12-2019 21:11
Even gegoogled. Dat ziet er wel handig uit! Hoe groot is die van jou? Is 0,5ltr goed te doen of moet ik voor een grotere gaan?
https://www.bol.com/nl/p/thermos-king-v ... oductImage

Ik heb deze. Voor mij is het ruim genoeg voor de lunch met curry of een gepureerde soep. Met een lichtere soep eet ik er iets van crackers of rijstewafels bij.

Ik verwarm hem ook voor met wat kokend water, 5 a 6 uur later als ik ga lunchen is mijn eten nog echt heet. Ik vind het ook geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Dag! Ik wil graag meeschrijven. Ooit woog ik 115 bij 180 cm. Afgevallen tot 95 kilo en dat weeg ik nu al een jaar. Hoog tijd dat er nog 15 kilo afgaat.

Ik wil graag letten op mijn eetpatroon. Ik merk dat ik te regelmatig uit de band spring met snoepen en te ‘lief’ ben voor mezelf. Ik denk dat daar enorme winst te behalen is.
Ik beweeg oke. Ik loop elke dag minstens 10.000 stappen, fiets gemiddeld 45 minuten per dag, yoga en zwem een keer per week.

Nu eerst slapen, morgen meer. :)
Alle reacties Link kopieren
Succes Yannahh!

Ik had gister niet zo een goede dag. Ik zit nog steeds in de ‘feestdagenmood’.

Ik begin altijd goed :-D

Ontbijt: yoghurt en amandelen
Lunch: 2 eieren en een restje meegebakken wokgroente van de dag ervoor
Td: stuk rookworst, kha brood met kaas, schaaltje yoghurt (de hele dag al trek)
Diner: aubergine met tomaat, feta en bascilicum
Td handje chips

Als ik zo kijk, valt het me nog mee, muv de chips.

Straks gaan we naar de stad wandelen en daar ontbijten. Ik heb de menukaarten al gekeken en weet dus waar ik heen wil (ergens waar ze gebakken eieren hebben). Het is 3km heen en 3km terug. Misschien nog even een rondje in de stad.
Vanmiddag eet ik kha brood (noors platbrood) en vanavond een quiche (nasitaart uit het kookboek van Yvonne Lemmers) met sla
Alle reacties Link kopieren
Hoi Yannahh

Zelf ben ik 1.83 en weeg 112 kg
Succes 😃
Zwartvlekje schreef:
28-12-2019 22:59
https://www.bol.com/nl/p/thermos-king-v ... oductImage

Ik heb deze. Voor mij is het ruim genoeg voor de lunch met curry of een gepureerde soep. Met een lichtere soep eet ik er iets van crackers of rijstewafels bij.
Ik vond deze wel leuk:

Afbeelding
3km heen en 3km terug is al een mooi stuk beweging! Veel plezier. Ergens ontbijten heb ik volgens mij nog nooit gedaan! Ik denk dat er in mijn regio ook niks is dat dat aanbiedt :P

Ik ga om 10u weg voor een dagje sauna. Ik ga wel opletten, maar ik ga niks invoeren vandaag (in de mfp-app).
Alle reacties Link kopieren
@Yannah, wat netjes dat je die 20 kg er al een jaar af houdt! Dat is een fijn uitgangspunt om vanuit verder te gaan.

Ligt het aan mij of hebben de mensen die hier eetlijstjes delen allemaal een nogal karige lunch? Ik zie een paar rijstwafels voorbij komen, twee eieren en wat wokgroente, soep zonder iets erbij... Ik weet dat ik best een grote eter ben, maar hierop zou ik de middag niet doorkomen zonder te gaan snaaien...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
29-12-2019 09:12
Ik vond deze wel leuk:

Afbeelding
Hij is wel leuk maar die ziet er meer uit als een soort yogurtbeker?
Ik twijfel of je eten daar lang warm in blijft.
Ik doe ook mee! Ik heb vandaag geshopt en de aanblik in de spiegel in het pashokje was zo erg dat er nu echt wat moet gebeuren. Door een trage schildklier ben ik in korte tijd flink aangekomen en dit gaat er moeilijk vanaf. Nu moet er echt wat gebeuren, dit is niet meer fijn. Er mag zeker 20 kilo af..
Alle reacties Link kopieren
@lema, balen als aankomen deels een medische oorzaak heeft...

TO, ben je hier nog? Of laat je je 1 januari pas weer zien? :P
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven