Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 - Tim Knol achterna

23-12-2019 09:21 374 berichten
Hallo dames (en wellicht heren),

Als Tim Knol er 30 af kan halen zijn er voor mij geen excuses om het niet ook te kunnen. Dat dacht ik toen ik de berichten las over zijn besluit tot, en uitvoering van, het worden van een ander mens.

Mijn doel voor 2020 is dan ook -20 kilo. Ik ben mezelf en het lijf dat ik heb laten ontstaan helemaal zat.
Geen gecrash, geen dure diëten, geen fratsen.
Puur een lifestyleverandering, en geleidelijk alles wat er in de afgelopen jaren bij is geslopen er kilo voor kilo weer af.
Zonder toegevoegde suikers bij andere gelegenheden dan duursport, en met veel (meer dan nu) wandelen, fietsen en krachttrainen.

Ik schreef mee in een ander topic, maar dat lijkt een beetje doodgebloed. Bij dezen begin ik er zelf eentje. Ik verwacht voor het verbannen van suikers wel regelmatig wat mentale steun nodig de hebben.

Wie doet er mee vanaf 1 januari?

Om over na te denken tijdens de kerstdagen, ook voor mezelf:

Wat is je doel? In kilo's, maar vooral in lifestyleverandering?
Wat drijft je achter dat doel, waarom wil je het echt, waarom gaat het deze keer wel lukken?
Wat zijn de aspecten waarop het niet zou kunnen lukken, en de momenten waarop je scherp moet gaan zijn?
Wat zijn vervolgens de dingen die je wilt gaan doen in plaats van naar verkeerde dingen grijpen op die slechte momenten? Patronen veranderen gaat het beste als je er iets anders voor in de plaats brengt.

Het lijkt me leuk en nuttig deze achterliggende motivatie van elkaar te weten, dan kunnen we elkaar beter steunen dan wanneer we het alleen over kilo's hebben.

Ik ben zelf rond O&N op vakantie dus begin met wegen op de 26e, daarna is zondag (evt. maandag bij afwezigheid) de handigste weegdag voor mij. Maar meer dan wegen wil ik mezelf cijfers gaan geven voor hoe ik me aan de lifestyleverandering heb gehouden in een week.

Ik ben benieuwd wie vergelijkbare plannen heeft :)

-----
Update met tabellen:

volgt; probeerde een plaatje in te voegen en toen was de hele tabel weg :bonk:
anoniem_63992f5106bb1 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 22:36
Reden: 1e poging tot tabellen invoegen; mislukt
2.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat kilootjes kwijt, ook bij staat dat op het lijstje.
Kan ik nog meedoen met dit topic om elkaar verder te blijven motiveren?

Mijn oudste dochter is oudejaarsdag jarig, dus ik begin nog niet van te voren.

Mijn gewicht +100. Doel? De genoemde 20 is een mooi streven!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het welkom-heten.

Beetje gek eetdagje gehad.

Ontbijt overgeslagen (doe ik vaak; ik heb in de ochtend vaak geen trek, daar heb ik me lang schuldig over gevoeld want ‘ontbijten moet’ zei mijn moeder altijd. Maar in het kader van intermittent fasting is mijn schuldgevoel wat gezakt :lol: ) , voor de lunch een bak kwark/beetje magere vla/havermout/lijnzaad/hagelslag/frambozen uit de diepvries.
Tussendoor: bak rauwe wortels met humus.
Avondeten: zelfde als de lunch. Haha, ik eet het heel graag en de kinderen aten pannenkoeken en daar had ik niet zo’n zin in ;)

Uurtje gewandeld en half uurtje gefietst.

Morgen weer wat gebalanceerder eten.
Alle reacties Link kopieren
Welkom, Famke!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lema en Famke!

Yannahh, is dat niet heel erg weinig? Heb je hier genoeg aan?


Ik heb erg weinig gegeten vandaag maar dat heeft niet zo'n leuke reden. Ik heb vanochtend gehoord dat een dierbaar familielid op zeer korte termijn euthanasie zal plegen. Hij is al lang ziek maar het leek heel lang best goed te gaan en is in korte tijd erg achteruit gegaan. Ik heb de rest van de dag geen hap door mijn keel gekregen.
Alle reacties Link kopieren
@Zwartvlekje, ach wat heftig! Sterkte!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig! Sterkte.

Ik heb de eetmeter ingevuld en het is niet veel, maar ook niet heel weinig (rond de 1500) Meer trek dan dit had ik niet, dus prima voor vandaag. Balansdagje voor de kerst ofzo ;-D Hebben we ook een weegdag enzo?
Hoevaak wegen jullie je eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
@Yannah, we hebben HoneyQueen hier al een tijdje niet meer gezien. Maar misschien komt dat omdat zij op 1 januari start. Geen idee dus hoe ze het wilde doen met weegdagen en tabel en zo.

Ik had al jaren geen weegschaal meer, maar heb er nu eentje besteld. Als het goed is ontvang ik hem vandaag. Mijn plan is om er op 1 januari op te gaan staan en dat als startgewicht te noteren. En dan eens per week wegen. Ik wil me niet teveel op die cijfertjes blindstaren.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eetlijstje gisteren:

Ontbijt: boekweitpannenkoeken met banaan en cashewnotenpasta
Tussendoor: mandarijn
Lunch: volkoren pasta met spinazie, tomaat, snijbonen, sojabrokken, knoflook en olijven
Tussendoor: 1 flesje zwaar bier met wat blokjes kaas, olijven en walnoten
Avondeten: vegan goulashsoep (hij is nu op)

Was eigenlijk best trots op mezelf. Gisteren was de eerste dag dat ik alcohol dronk (dag 4 hoor, dus geen enorme prestatie) en ik heb het er bij eentje gehouden (gelijk aan twee glazen wijn) en ik heb het eigenlijk meteen weer gecompenseerd bij het avondeten.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte zwartvlekje.

En welkom iedereen, wat zijn jullie allemaal al goed bezig.
Ik heb er nog moeite mee, en gelukkig is het bijna 1 januari want dat zie ik nu wel als harde datum dat ik echt moet stoppen.
Ik probeer het wel iedere dag hoor, maar meestal zijn de verleidingen te groot, en als ik dan eenmaal 1 hapje heb genomen dan ben ik niet meer te stoppen. Voor mij is het beste dus minstens 2 weken helemaal niks ongezonds. Want anders wordt direct mijn vet en suiker sensor geactiveerd en mislukt het.
Sterkte, Zwartvlekje :hug:
Avena schreef:
29-12-2019 10:17
Ligt het aan mij of hebben de mensen die hier eetlijstjes delen allemaal een nogal karige lunch? Ik zie een paar rijstwafels voorbij komen, twee eieren en wat wokgroente, soep zonder iets erbij... Ik weet dat ik best een grote eter ben, maar hierop zou ik de middag niet doorkomen zonder te gaan snaaien...
Ik was het van de 4 rijstwafels met avocado en gerookte zalm. Voor mezelf is dit een goede lunch. Ik zit dan vol. Ik denk dat als ik 4 rijstwafels met smeerkaas neem, dat ik nog niet vol zit. Voor mij zit het op het beleg dat het een volwaardige lunch is.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte zwartvlekje

@ Jessiebel ik heb precies het zelfde als ik 1 dropje of koekje neem wil ik meer dus eigenlijk alles of niks.

Gisteren:
Ontbijt: 2 rijstewafels 1 met vega boterham worst en 1 met pindakaas
Tussendoor: appel
Lunch Alpro go on met diepvriesfruit
Tussendoor: rijstewafel met worst
Avondeten: verse pureer soep pompoen-worstel
Tussendoor: een ei met komkommer

Ik eet 6 keer per dag kleine beetjes ivm maagverkleining
Gisteren was niet een hele goede dag, maar ik ben binnen mijn max kcal gebleven. Vandaag gewogen en ik heb -2kg op de weegschaal staan :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
sterkte zwartvlekje :hug: !
En welkom voor de nieuwe mensen!

Weeg zelf meestal ook wel 1 keer in de week.
Wil me vanaf nu ook echt meer focussen op het gezond eten, had nu nog paar restjes over van de kerstdagen nog wat bonbons ed. Gisteren iets te veel ongezonds gegeten. Alleen morgen zal het nog wat minder zijn, maar de rest van de week wil ik weer echt gezonder eten. Heb nu ook even niets ongezonds meer in huis en dat wil ik ook even zo houden.
Deze week is het nog even geen sporten bij mijn sportlocatie dus het bewegen moet ik nog even zelf inplannen, volgende week begint het sporten ook weer, merk dat ik dat vaste ritme ook wel even fijn vind kwa bewegen/sporten omdat ik dan weet dat ik paar vaste sportmomenten heb en dan ga ik ook eerder dan als ik zelf maar kan bedenken wanneer ik zin heb om te gaan sporten of wandelen ofzoiets.
Grietje2 schreef:
30-12-2019 09:15
Sterkte zwartvlekje

Ik eet 6 keer per dag kleine beetjes ivm maagverkleining
6x is sowieso goed, volgens de diëtist waar ik was. Dat houdt je verbranding aan de gang en het voorkomt dat je suikerdipjes/snackzin hebt. Ik houd me er zelf niet altijd aan. Zeker in de ochtend heb ik vaak geen tussendoortje.
Ik weeg elke dag. Zo hou ik de focus op het afvallen op een of andere manier.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg me (al jaren) elke dag. Dat geeft me toch een gevoel van controle.
Alle reacties Link kopieren
Kan ik nog aanhaken? Ik startte vanmorgen zelf een topic maar Nandina wees me op deze.
Ik ga 3jan beginnen bij een diëtist. Ik heb al zoveel gedaan en doe momenteel vanalles door elkaar. Of eigenlijk doe ik momenteel helemaal niks. Ik ben veel te zwaar (100+kg) en er moet eigenlijk 30kg vanaf.
Hoi allemaal, ik haak ook graag nog aan als dat mogelijk is. Ben de afgelopen jaren al zo'n 10 kg afgevallen, maar merk dat mijn gewicht de laatste maanden weer langzaamaan aan het oplopen is en ik wil het er nu echt definitief af hebben. Weeg nu 74 kg en wil er 10 af. Leuk om elkaar te helpen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!

Ik heb vanochtend voor het eerst weer gewogen. Ik weeg 72.8 nu. Valt mee, is al een tijdje ongeveer gelijk. Ik wil in ieder geval weer naar beneden de 60.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag iedereen aanhaken, maar de topicstarter is hier al een tijdje niet meer gezien...

@Nandina, een van de dingen die ik in de afgelopen jaren heb geleerd is dat er niet één eetpatroon voor iedereen is. Ik heb bijvoorbeeld in mijn lunch echt wel substantieel koolhydraten nodig om er de hele middag op door te kunnen en bij mij werken drie grote maaltijden beter dan zes kleintjes. Heeft best even geduurd, maar ik ben blij dat ik inmiddels weet waar ik me fit en lekker van ga voelen.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook nog graag aanhaken. Ik ben vanaf juni bezig en ben inmiddels 36 kilo afgevallen. Dat lijkt veel (en is het ook wel), maar ik woog écht heel veel. In 2020 ga ik proberen er nog eens 25 kilo af te krijgen. Dan weeg ik nog steeds wat te veel, maar wordt het wel behapbaarder. Het gaat nu natuurlijk wel een stuk langzamer dan eerst, maar mijn diëtist denkt dat die 25 kilo zeker moet lukken.

Ik volg een koolhydraatarm en eiwitrijk dieet. De feestdagen bij mijn ouders ben ik redelijk doorgekomen (wel wat afgevallen, maar niet zo veel als wanneer ik gewoon thuis ben).
Alle reacties Link kopieren
Wat goed mensinwording dat je al zo veel kwijt bent.



Ontbijt : Alpro go on met diepvriesfruit
Lunch: verse pureer soep pompoen-worstel had ik nog over van gisteren
Tussendoor: rijstewafel met komijnekaas
Avondeten: beetje aardappeltjes snijbonen en vegetarische kipnuggets
tussendoor:rijstewafel pindakaas
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanochtend vast op de weegschaal gaan staan voor mijn startgewicht, want ik realiseerde me dat ik vanavond ergens anders slaap. Het was na 2,5 jaar voor het eerst dat ik weer eens op een weegschaal stond, dus dat was best spannend. Het is erg, maar het viel me eigenlijk nog mee. Ik weeg 83,2 met een BMI van 29. Dan ben ik dus 6 kilo aangekomen in die 2,5 jaar. Nu weer omlaag!

Ik weet niet of TO hier nog terug gaat komen, maar wat vinden jullie van het idee om anders een nieuw topic te maken en dat te starten met een algemeen account waarvan we het wachtwoord met elkaar kunnen delen? Dan kunnen we daar een tabel neerzetten waarin iedereen steeds zelf zijn gegevens kan bijhouden en hebben we geen probleem als er een TO na een paar maanden verdwijnt.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven