Lijf & Lijn alle pijlers

Aangekomen bij kerstdiner

27-12-2019 11:10 42 berichten
Hee!
Het kerstdiner was erg gezzelig, maar ik heb echt veel te veel gegeten. Mensen zeggen dat je op een dag maar een halve kilo aan kan komen, maar ik stond op de weegschaal gister avond. 3 kilo erbij, vannochtend had mijn buik de normale vorm wel weer terug (vorige dag een beetje opheblazen) maar nog steeds 3 kilo erbij. Hoe kan dit + trekt dit weg? Of moet ik in 2020 maar eens de crosstrainer erbij pakken?
Alle reacties Link kopieren
Check het over een paar dagen weer. Dan ben je waarschijnlijk alweer een groot deel van deze kilo's kwijt.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Liever te dik in de kist dan de gezelligheid van kerst gemist.

Dit las ik ergens en vind ik een goeie.
Het kan niet!
En nu naar de weegschaal, EN HET IS WEG!!! :fortune:
Alle reacties Link kopieren
3 kilo aankomen, als dat vet is dan heb je echt heel erg veel gegeten, bijna 30.000 calorieën teveel.
Zal meestal vocht zijn, doordat je wrsch wat vetter en zouter gegeten hebt en meer alcohol genuttigd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
De meeste mensen komen niet aan tussen kerst en oud en nieuw maar tussen oud en nieuw en kerst is een gezegde.
Waarschijnlijk veel vocht (meer gedronken). Die zijn er zo weer af hoor.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je gewoon ongesteld worden. En plas je het over een paar dagen weer uit.

Verdere tip. Gooi je weegschaal weg.

Voel of je lekker in je vel zit. Kilo's zeggen niks.
Dat is waarschijnlijk gewoon vocht!
Je hebt anders gegeten. Wellicht later nog keer flink naar de wc...
Veel water drinken en lekker bewegen en over een week nog eens kijken.
Vlak voor mijn menstruatie ben ik zo 2/3/3,5 kilo zwaarder.
Als dit echt een serieuze vraag is vind ik het heel zorgelijk. Hoe oud ben je?

Vermoedelijk trekt dit weg ja, maar ik zou nou niet elke dag (of meerdere keren op de dag) op de weegschaal gaan staan en het in de gaten houden. Blijft je kleding goed passen over de weken, dan ben je min of meer dezelfde maat gebleven.

Waarom ga je op een weegschaal staan na het kerstdiner?
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
27-12-2019 11:30
Als dit echt een serieuze vraag is vind ik het heel zorgelijk. Hoe oud ben je?

Vermoedelijk trekt dit weg ja, maar ik zou nou niet elke dag (of meerdere keren op de dag) op de weegschaal gaan staan en het in de gaten houden. Blijft je kleding goed passen over de weken, dan ben je min of meer dezelfde maat gebleven.

Waarom ga je op een weegschaal staan na het kerstdiner?
Ik ga elke dag op de weegschaal, dus dat vind ik nog niet zo gek.
Wel gek vind ik het als je zo'n 3 kilo niet weet te relativeren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik heb al maanden niet meer gewogen. Mijn ijkpunt is of ik nog in mijn spijkerbroeken pas. Dat is overigens niet omdat ik zo relaxt ben over mijn gewicht, maar wel de gezondste manier om ermee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
27-12-2019 11:33
Ik heb al maanden niet meer gewogen. Mijn ijkpunt is of ik nog in mijn spijkerbroeken pas. Dat is overigens niet omdat ik zo relaxt ben over mijn gewicht, maar wel de gezondste manier om ermee om te gaan.
Mijn ervaring is dat ik wel 10 kilo kan aankomen of afvallen voordat ik niet meer in mijn spijkerbroek pas, en dat vind ik echt teveel om dan pas te ontdekken dat het misgaat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
27-12-2019 11:35
Mijn ervaring is dat ik wel 10 kilo kan aankomen of afvallen voordat ik niet meer in mijn spijkerbroek pas, en dat vind ik echt teveel om dan pas te ontdekken dat het misgaat.
Dat is ook wel weer waar, maar ik kan er niet normaal mee omgaan. Afvallen lukt ook niet echt. Mijn laatste poging heb ik vier maanden op 1200 cal per dag gezeten, en was er 2,7 kg af. Dat geeft ook niet echt moed.
Alle reacties Link kopieren
Op basis van de titel dacht ik dat je net pas was aangekomen bij het kerstdiner.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
27-12-2019 11:40
Op basis van de titel dacht ik dat je net pas was aangekomen bij het kerstdiner.
Ik vond het al een beetje laat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je, TO?

Je eet veel meer, dus meer darminhoud en meer vocht. Verder kan je absoluut geen 3 kg aankomen op één dag. Je zou meer dan 7000 calorieën MEER moeten eten om 1 kg aan te komen. Dus buiten je normale energiebehoefte. Dat is voor een normaal mens onmogelijk.

Dus nadat je naar toilet geweest bent, is die 3kg er over een paar dagen vaak weer af.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zit er ook een paar kilo bij ten opzichte van een week of wat geleden maar als ik volgende week weer ga werken en weer normaal ga eten trekt dat weer weg.
Ligt niet aan het kerstdiner maar aan alle extra’s deze dagen, borrels en chocola etc uit kerstpakketten onder andere.
Alle reacties Link kopieren
Goh zeg....wat een probleem...vreselijk is het, afschuwelijk gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik was trouwens afgevallen deze kerstdagen, ook redelijk onbegrijpelijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Even flink gaan zitten bouten. Scheelt zo twee kilo.
als je drie kilo bent aangekomen heb je ongeveer 21.000 calorieën teveel gegeten.
Normaal gesproken eet een vrouw ongeveer 2000 calorieën, tenzij je drie dagen lang olijfolie hebt gedronken kan dit gewoon niet waar zijn
Was het wel lekker? Zo ja, geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
O, gooi je weegschaal weg. Beste cadeau wat je jezelf kan geven.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
27-12-2019 11:57
als je drie kilo bent aangekomen heb je ongeveer 21.000 calorieën teveel gegeten.
Normaal gesproken eet een vrouw ongeveer 2000 calorieën, tenzij je drie dagen lang olijfolie hebt gedronken kan dit gewoon niet waar zijn
Ik vraag me af of je dan daadwerkelijk aankomt of dat het zo je darmen uitloopt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
27-12-2019 12:06
Ik vraag me af of je dan daadwerkelijk aankomt of dat het zo je darmen uitloopt.
Van olijfolie zou je juist aan de diarree gaan en dus afvallen. Je darmen kunnen daar niets mee en loopt er dus zo uit inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven