Lijf & Lijn alle pijlers

Dry January

28-12-2019 09:23 371 berichten
Ik wilde hier komend jaar aan meedoen.
Waarom? Tsja, om een soort vastenmaand in te lassen na de overdadige feestdagen, omdat overmatig alcoholgebruik er te snel insluipt, om hopelijk wat extra af te vallen etc
Maar wat je reden ook is, schrijf gerust mee als je daar de behoefte toe voelt.
Er is ook een website ikpas.nl waar je je op in kunt schrijven. Voor motiverende teksten, een dagboek of badges.

Ik hoop dat we hier gezellig kunnen kletsen en tips uitwisselen.
Keep-smiling schreef:
30-01-2020 16:22
Echt goed van je cherokeerose! Hopelijk gaat het slapen je ook steeds beter af.

3kg veel..is zo hoor. Maar ik heb best wat overgewicht en ik merk dat ik zonder drank ook minder zin in chips en zo heb.
De eerdere suikersnaaidrang is ook al stukken minder.



Ah ja dat is wel een irritante bijkomstigheid van alcohol inderdaad, dat je dan ook zin krijgt in vette troep. Lekker dan dat je deze maand ook wat dat betreft een goeie start hebt gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukt. Gisteren weer wijn gedronken en ik ben er eigenlijk meteen weer klaar mee. Ik werd er chagrijnig van en moe. Ben er dus weer klaar mee en heb besloten er ook een dry february van te maken. Ben nu toch zo lekker bezig, ik hou dit nog wel een maand vol.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog steeds nuchter. Nog 2 weekenden en dan " mogen" we weer wat drinken. Merk nu dat ik er wel weer zin in krijg maar ben toch blij dat ik gisteren niks heb gepakt.
Aan de weegschaal merk ik nog niks.
Ik blijf nog een weekje nuchter. Volgend weekend zie ik wel weer. Ik ga het per weekend bekijken, en op avonden voor werkdagen zeker niet drinken.


Grappig dat het dit effect had Dora-Wee!
Ik vind het inmiddels niet meer moeilijk, niet drinken en niet snoepen. Wel merk ik dat op sommige momenten de pavlov-reactie de kop op steekt: Als ik thuiskom na een activiteit op een weekend-avond, en ik loop naar de voordeur, dan schiet er echt zo'n golf door mijn lijf van "Lekker, nu een drankje!", direct gevolgd door het besef wat er gebeurt.
Man doet nog steeds mee, dat vind ik echt heel fijn.
Hoe gaat het bij iedereen?
Ik heb 1 februari 1 borrel gedronken en sindsdien niks meer. Ik heb er geen behoefte aan.
Wel ben ik wat alcoholvrije bieren aan het uitproberen. De leffe en affligem blond 0,0 vind ik erg lekker.
De Jopen non-ipa wat minder,maar ik hou sowieso niet zo van ipa. Bovendien zit daar toch nog 0,3% in. Nou vind ik dat echt te verwaarlozen, hoor. Daar laat ik het niet om staan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook nog steeds niks gedronken nu. Kost me geen moeite maar scheelt ook dat man afgelopen weekend weer dienst had en ik snot verkouden ben.
Baal wel dat er niet eens een kilo af is. Had dat wel meer gehoopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink sinds januari (die bij mij dus niet helemaal dry was) heel af en toe. Laatste keer was een glaasje bubbels op 1 februari. Bevalt eigenlijk heel goed en ik ben verbaasd hoe snel het went. Ik heb de afspraken als alleen in het weekend of minstens drie alcoholvrije dagen ertussen even losgelaten. Zo weinig behoefte, ik zie wel even hoe het loopt. Kan altijd de touwtjes weer strak trekken als dat nodig blijkt.

Ik ben wel al een paar kilo afgevallen. Maar ik ben dan ook sinds eind december gelijk gestopt met koek, snoep en chips en zo. Geen idee dus welk deel van het afvallen van het bijna niet meer drinken komt.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Ik heb aan het begin van dit topic ook ergens geroepen dat ik dry January ging doen. Verder niet mee geschreven. Maar mijn oog viel er vandaag weer op. Grappig om te lezen dat meerdere mensen het zo goed bevallen is. Ik heb nog steeds geen druppel gedronken sinds 1 januari. Ik heb volgende week een etentje waarbij een bubbeltje even heel toepasselijk is. Die neem ik dan ook. Hooguit 2 glaasjes. En daarna maak ik februari ook gewoon weer dry af. En wie weet maart ook wel.

Moet wel zeggen dat ik mezelf ook op dieet heb gezet sinds januari. Dat werkt ook stukken beter als je de alcohol achterwege laat. En de kilo's gaan er hard vanaf op het moment. Dat maakt het laten staan van alcohol ook een stuk makkelijker.
Ik heb afgelopen weekend 1 flinke alcoholische consumptie genomen. De eerste helft van het glas ging eigenlijk iets te snel. Tweede helft heb ik bewust rustiger leeggedronken.
Volgende ochtend werd ik rond 5 uur wakker met hoofdpijn... ben al niks meer gewend dus. Het was wel lekker, dus bij etentjes of feestjes zal ik heus wel weer twee glazen doen of zo. Maar niet wekelijks.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 11-07-2020 20:47
Reden: privacy
99.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meteen op 1 februari naar een vriendinnenborrel geweest. Het was het type middag, waarop ik een paar jaar terug zo in mijn uppie een fles wijn naar binnen zou hebben geklokt. Nu had ik me voorgenomen: 3 glazen. En het werden 3 glazen. Ik vond het lekker en ze vielen goed.

Afgelopen weekend heb ik één glaasje port op. Was lekker. Geen behoefte aan meer.

Mijn plan is om deze hoeveelheden ongeveer aan te houden.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik ben nog steeds aan het niet-drinken en het verbaast me eigenlijk hoe fijn ik dat vind. Het helpt wel echt veel dat man nog steeds meedoet. Als hij zou drinken op de momenten dat ik voel: Nu wil ik! zou het lastiger zijn. Hij drinkt nu wel weer elke zondagmiddag (en net effe te veel), maar de rest van de week niet, dus dat is enorme winst. Als hij drinkt pak ik 1 0% biertje (de Jopen IPA vind ik erg lekker, ik hou van IPA), en daarna haak ik af.
Ik ben wel benieuwd wat het met me gaat doen als ik in maart weer wel 'mag' drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanaf de kerstdagen al alcoholvrij, en het bevalt me best. Ik vind het ook niet moeilijk, een borrel boeit me eigenlijk al heel lang niet meer. Als ik iets bijzonders wil drinken neem ik alcoholvrij. Warsteiner 0,0 vind ik momenteel een lekker biertje. En ook nog eens niet duur.
Ik heb uiteindelijk januari niet vol gemaakt. De 31e had ik een etentje met een oud-collega in een heel leuk restaurant zodat ik het zonde vond om dan geen wijn te drinken. Ze schonken daar piepkleine glaasjes, dus echt veel had ik niet op (twee).
We hebben nu thuis nog wel verschillende flessen 0% wijn staan. Mijn vriend pakt zo’n experiment altijd groots aan, en maakt er gelijk een vergelijkingstest van. Over het algemeen vond ik de nepwijnen amper weg te krijgen. Dan heb ik nog liever water. Volgens mij waren ze wel redelijk laag in calorieën, rond de 12 per 100 ml.
Alle reacties Link kopieren
We zijn sinds gisteren alweer 4 weken terug van vakantie en ik heb nog steeds geen alcohol op. Scheelt dat ik verkouden en dus niet fit ben dus heb er geen zin in gehad. Man heeft gisteren 2 flesjes Liefmans gedronken. We hadden verder alleen Spa rood in huis en daar had hij geen zin in.
Volgend weekend gaan we een weekendje weg dan gaan we vast weer wat drinken. Anders zouden we carnaval zijn gaan vieren dan hadden we vast veel meer gezopen gedronken :P
Ahja Liefmans, vond ik wat zoet, maar ook goed te doen.
En wat ik vrijdag las:
https://www.nu.nl/economie/6030747/hein ... kopen.html

Hopelijk volgen de andere merken snel
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is dry january nu ook echt wel over hoor. Ik heb me eraan gehouden maar vrijdagavond en zaterdagavond had ik iets en dan laat ik het toch niet bij 3 drankjes. Door de weeks drink ik dan niet meer, dat is wel veranderd. Maar dat haal ik dus in het weekend in. Ik vind dat niet goed van mezelf, maar ja.
Ik heb nu een no-sweets-february. Dus geen snoep, gebak, chips, koekjes, chocola, toetjes etc. Dat lukt tot nu toe ook goed en is ook fijn voor de lijn, al doe ik het daar niet voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond voor het eerst weer wat gedronken nl 2 liefmans. Hebben verder niks in huis. Tenminste niet iets wat ik nu lust dus we houden het hierbij.
Morgen gaan we een weekendje weg en zullen dan vast wel ergens wat speciaal biertjes gaan drinken.
Ik heb vanavond voor het eerst een paar wijntjes op. Ik had er afgelopen week al trek in, maar vond dat ik tot vanavond moest wachten van mezelf.
Het smaakte niet echt lekker, ook niet vies.
Ik werd er lekker rozig van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven