Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe doen jullie dat met de feestdagen?

29-12-2019 15:20 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi all,

Ik was door het overdreven eten met kerst 1 kilo aangekomen. Nu is daar inmiddels zo'n 600 gram van af, dat was waarschijnlijk vocht dat ik vasthield en maaginhoud.
Maar netto ben ik dus 400 gram aangekomen door kerst! >:-(

En dan moet de jaarswisseling nog komen. Ik drink geen alcohol, dat scheelt, maar wil wel graag wat lekkers eten op het feest waar ik naar toe ga. Echter is één appelbeignet al gauw 400 kcal.

Mijn kcal budget is 1800 per dag. Dat tikt dus behoorlijk snel aan. Ik verwacht met de jaarswisseling mijn kcal budget wéér te overschrijden, net zoals met kerst.

HOE doen jullie dit?!!! Ik wil niet 2 kilo zwaarder het nieuwe jaar ingaan :(
2 kilo valt wel mee hoor.
Grapje toch?
Wauw. Ik ben savonds al 2 kilo zwaarder dan sochtends en jij maakt je druk om 400 gram verschil?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom meestal wel aan van al het lekkere eten en drinken. Ik doe er niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Echt wat een onzin. Dit zijn volkomen normale gewichtsschommelingen.
Obsessief.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Met kerst en oud en nieuw trek ik me weinig van de weegschaal aan.

Deze periode (en voor mij ook de zomervakantie) is perfect om lekker te eten waar ik zin in heb.

Niet dat ik altijd superstreng ben in wat ik wel en niet eet. Maar nu heb ik echt geen zin om daar op te letten.
Alle reacties Link kopieren
Gaat er vanzelf weer af. Belangrijkste is dat je geniet van de dingen die je tijdens de feestdagen eet, geen schuldgevoel. Zonde van je mentale gezondheid.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van niet elke dag op de weegschaal? 1x goed naar het toilet en die 400 gram is er weer af
Niet opeens de Kerst de schuld geven. Je was in augustus al vet. :-P)
Alle reacties Link kopieren
Dat cliché ‘je komt niet aan tussen Kerst en Oud en Nieuw, maar tussen Oud en Nieuw en Kerst’, is natuurlijk wel gewoon waar.

Als je nu ff niet oplet, maar in januari weer normaal doet, is er niets aan het handje.
Hou toch op zeg. Zoek hulp als je zo extreem reageert als je 400 gram aankomt.
Oioioi 400 gram!!! Hoeveel kledingmaten scheelt dat wel niet, zeker 3?!!
Alle reacties Link kopieren
Simpel: ik doe niet aan overdreven veel eten. Net zoals dat alcohol niet nodig is om het gezellig te hebben, is (te veel) eten ook niet nodig. Sterker nog: ik voel met tegenwoordig met de feestdagen een stuk lekkerder zonder food coma.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom in de winter sowieso altijd wat aan. Minder actief, wat bourgondischer eten, feestdagen en een hoop verjaardagen.

Hoewel we niet gelovig zijn, gebruik ik de vastentijd wel waar ie voor bedoeld is; vasten. Niet extreem maar matigen met vette hap, geen koek/snoep en minder vlees en wat vaker vis. Het komt wel precies zo uit dat tussen carnaval en pasen niemand jarig is, dat maakt het wel makkelijker. Tegen pasen ben ik de winterkilo´s wel weer kwijt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik dat doe? Gewoon lekker genieten van alle lekkere dingen tijdens de feestdagen. In januari weer naar het normale regime en dan is het er zo weer af!
Je had gewoon niet elke dag op de weegschaal moeten staan.
Waarom zou je meteen na de kerst op de weegschaal gaan staan?
Lekker belangrijk die paar honderd gram.
Alle reacties Link kopieren
Even de komende dagen een stuk lopen na het eten en verder normaal doen wat voeding betreft.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom mensen zo los gaan met feestdagen of op vakantie dat ze aankomen. Gewoon normaal wat lekkers eten en je hebt dat hele probleem niet.
Dat is er in januari zo weer af, hoor. Maak je niet druk en geniet van de feestdagen! Ik drink geen alcohol, maar dat is omdat ik het niet zo lekker vindt. Verder 'over eet' ik niet, omdat ik dan niet meer lekker in mn vel zit. Maar die heerlijke kerstkransjes daar snoep ik wel van. En een wandeling maken vind ik ook fijn en zorgt voor de nodige beweging. Zorg er verder maar voor dar je met een fijn gevoel op de feestdagen kunt terug kijken.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet zoveel vreten. Ik heb met kerst echt niet meer dan normaal gegeten (lukt me trouwens ook niet eens), en 1 glas wijn is net zo lekker als 5 glazen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
29-12-2019 15:23
Echt wat een onzin. Dit zijn volkomen normale gewichtsschommelingen.
Obsessief.
Ja klopt maar dit is wat ik netto ben aangekomen
Ik weeg elke ochtend hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
Wat een idioot gedoe zeg.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella00 schreef:
29-12-2019 15:28
Niet opeens de Kerst de schuld geven. Je was in augustus al vet. :-P)
Klopt eigenlijk wel. Ben sinds september 8KG afgevallen. Wil die progressie niet kwijtraken maar wil ook een beetje genieten van de feestdagen. Heb je daar nog tips voor of was deze opmerking jouw enige bijdrage? :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven