Lijf & Lijn alle pijlers

Aankomen

29-12-2019 18:01 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aankomen blijft toch lastig.
Wil er graag een paar kilo's bij. Soms lukt het om er 1 of 2 kilo's. Als ik niet oplet, gaan ze er nog sneller af.
Ook ben ik geen grote eter, zit snel vol.
De drie hoofdmaaltijden (Ontbijt, lunch en avondeten) gaat goed. Al zou ik toch meer willen eten.
De tussendoortjes is mijn valkuil. Of ik vergeet het of ze zijn ongezond. Dan pak ik toch te vaak koek of cake.
Hebben jullie nog tips voor mij?
..........
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het erg dat je af en toe koek of cake eet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe je eet, maar voor zover je het nog niet doet zou ik overgaan op volle producten. Standaard wat roomboter op brood, (pinda)kaas als beleg, volle yoghurt als ontbijt, etc.

Tussendoortjes kun je op een zichtbare plek leggen zodat je er gemakkelijker aan wordt herinnerd. En als dat niet kan of niet helpt: een wekkertje zetten :)
Alle reacties Link kopieren
Noten. Lekker als tussendoortje en gezond (mits ongezouten).
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
29-12-2019 18:05
Waarom is het erg dat je af en toe koek of cake eet?
Soms een stuk koek of cake is idd niet erg. Ik eet het dan elke dag 2 meerdere keren
..........
Je moet gewoon beter je best doen met de feestdagen. Ik lees de laatste tijd hier op het forum dat mensen zo maar drie kilo aankomen met kerst
Zo-ik schreef:
29-12-2019 18:17
Soms een stuk koek of cake is idd niet erg. Ik eet het dan elke dag 2 meerdere keren
als je te weinig weegt kan je rustig meerdere keren koek en cake eten
en chips is ook goed
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
29-12-2019 18:18
Je moet gewoon beter je best doen met de feestdagen. Ik lees de laatste tijd hier op het forum dat mensen zo maar drie kilo aankomen met kerst
:proud: Eén extra rozijn in je oliebol en je bent zomaar 400 gram aangekomen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
29-12-2019 18:07
Ik weet niet hoe je eet, maar voor zover je het nog niet doet zou ik overgaan op volle producten. Standaard wat roomboter op brood, (pinda)kaas als beleg, volle yoghurt als ontbijt, etc.

Tussendoortjes kun je op een zichtbare plek leggen zodat je er gemakkelijker aan wordt herinnerd. En als dat niet kan of niet helpt: een wekkertje zetten :)
Gebruik volle producten. Geen room boter. Beleg is elke dag anders.
Eten op het aanrecht laten liggen is geen optie, wegens huisdieren.
Alarm zetten is een goed idee
..........
ik vind tussendoortjes trouwens onzin. eet gewoon drie of vier stevige maaltijden. Mensen die “vergeten” te eten vind ik onvolwassen. Hoe kan je nou vergeten te eten.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
29-12-2019 18:18
Je moet gewoon beter je best doen met de feestdagen. Ik lees de laatste tijd hier op het forum dat mensen zo maar drie kilo aankomen met kerst
Ik vraag mij altijd af hoe zij dat doen.
Zit zo maar vol en dan hoef ik de eerste paar uren niets meer
..........
Als het niet lukt met eten ... overgaan op drinken tussendoor?

Chocomel, eiwit-shakes, fruitsappen, alcohol, ...
Alle reacties Link kopieren
Zo-ik schreef:
29-12-2019 18:24
Ik vraag mij altijd af hoe zij dat doen.
Zit zo maar vol en dan hoef ik de eerste paar uren niets meer
Als je wil aankomen zijn tussendoortjes niet slim. Dan ben je te vol en eet je minder bij de volgende maaltijd
Wat kan is van 3 maaltijden 4 maken door vroeger te beginnen en later te eindigen. Vroeger ontbijten

Goed extraatje is cruesli met volle yoghurt
en steek altijd een banaan in je tas. Die moet je dan ook wel dagelijks opeten want anders kan je je tas weggooien
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
29-12-2019 18:23
ik vind tussendoortjes trouwens onzin. eet gewoon drie of vier stevige maaltijden. Mensen die “vergeten” te eten vind ik onvolwassen. Hoe kan je nou vergeten te eten.
Mijn maaltijden zijn niet groot. Omdat ik gewoon snel vol zit.
Daarom wil ik vaker eten. Maar dat vergeet ik omdat ik dan nog geen trek heb
..........
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
29-12-2019 18:10
Noten. Lekker als tussendoortje en gezond (mits ongezouten).
Noten eet ik wel.
..........
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
29-12-2019 18:28
Als je wil aankomen zijn tussendoortjes niet slim. Dan ben je te vol en eet je minder bij de volgende maaltijd
Wat kan is van 3 maaltijden 4 maken door vroeger te beginnen en later te eindigen. Vroeger ontbijten

Goed extraatje is cruesli met volle yoghurt
Van mijn oude diatiste moest ik juist tussendoortjes eten.
..........
lilalinda schreef:
29-12-2019 18:28
Als je wil aankomen zijn tussendoortjes niet slim. Dan ben je te vol en eet je minder bij de volgende maaltijd
Wat kan is van 3 maaltijden 4 maken door vroeger te beginnen en later te eindigen. Vroeger ontbijten

Goed extraatje is cruesli met volle yoghurt
inderdaad. je kan ook voor het slapen gaan een vierde maaltijd eten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook niet snel aan.
Weeg al jaren 46 kilo en ben 1.57.
Ik weeg nu wel iets meer geloof ik.
Maar ik kwam wel iets aan door het sporten, ik at meer en gebruikte ook van die weight gainers bij het sporten.
Ik eet op zich best veel, tenminste ik vind dat ik veel eet en de mensen om mij heen verbazen zich ook altijd dat ik nog zo slank ben.
Heb me er gewoon bij neergelegd, ben verder gewoon gezond.
Maar mijn tip is dus sporten, krijg je sowieso wat meer vormen (tenminste had ik) waardoor mijn benen bijv wel voller lijken.

Verder zoals al eerder gezegd is volle producten. Volle melk, noten, pindakaas etc.
.
Alle reacties Link kopieren
Het is een bekend verschijnsel dat je juist iets niet wil als je het moet.

Voor zoiets moet je dus een plan maken en niet zwak worden want dan laat je het weer op z'n beloop.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lastig. Inmiddels heb ik een goed/normaal gewicht (1.72/63 kilo), maar tijdens m’n studententijd ben ik een tijdlang erg slank geweest (1.72/52 kilo) Snapte destijds niet hoe dat kon, nu wel:)
Ontbeet toen erg laat, at eigenlijk geen tussendoortjes en vaak “niet goed” (denk pizza, afbakbroodjes).
Momenteel totaal geen moeite om op gewicht te blijven. Eerder dat ik moet “opletten” om juist niet de andere kant uit te schieten, maar ik periodes van stress etc kan ik wel in “slechte” gewoontes vervallen. Avondeten doe ik inmiddels altijd goed, ik moet inmiddels natuurlijk gezond koken voor dochter. Dus doe ik zelf gezellig mee:)
Tussendoortjes zijn hier juist wel van belang. Noten, kwark, ontbijtkoek, fruit....
En regelmatig eten....
Alle reacties Link kopieren
Zo-ik schreef:
29-12-2019 18:38
Van mijn oude diatiste moest ik juist tussendoortjes eten.
En dat werkt dus niet
Alle reacties Link kopieren
Aan hoeveel calorieen kom je met 3
Hoofdmaaltijden?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet 8x per dag eten van de dietiste, omdat ik ook niet veel kan eten.
En ja, ik vergeet ook vaak om te eten. Ik heb Fantomalt via de dietiste, 20 schepjes per dag door de koffie/thee, proef je niks van. Toch weer 400 cal. extra.
ik geef mn bek ook maar een douw
Nou...zo zie je, tig verschillende adviezen.

Als je voldoende, of juist iets meer dan voldoende, wil eten eten dan gaat het om de totale hoeveelheid, niet of je 3-4 maaltijden of 3 maaltijden en 3 tussendoortjes eet. Wel is het handig om aan te voelen wat jij prettig vindt. Vind je het fijner om 3-4 keer een maaltijd te eten, of gaat het je makkelijker af als je tussendoortjes eet? Als je dat weet, kan je gaan plannen. Een plan maken en zorgen dat je de juiste boodschappen in huis hebt scheelt al heel veel. Juist als je niet veel trek hebt is het belangrijk om eten in huis/bij je te hebben. Als je zonder trek nog moet gaan bedenken wat je wil eten heb je kans dat er niks van terecht komt. En dan een wekkertje zetten inderdaad als je normaal gesproken vergeet te eten of het geen prioriteit maakt.

En verder zou je nog kunnen overwegen hoe noodzakelijk het is om aan te komen. Ben je gezond? Voel je je fit? En kost extra eten je dan veel moeite? Misschien is het niet zo nodig om aan te komen.

Heb je soms wel trek/honger?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven