Lijf & Lijn alle pijlers

Betaalbare goedwerkende fitbit.

30-12-2019 07:13 17 berichten
Welke fitbit is aan te raden?
Lees net bij fitbit charge 3 dat die niet heel nauwkeurig is met stappen tellen en dat is nou net wat ik bij wil houden.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn activity trackers, dus allemaal houden ze meer bij dan alleen je stappen. Dat kun je echt niet voorkomen. Zodra ik ergens een applaus geef heb ik er weer een aantal stappen bij zeg maar.
Ik heb zelf een alta, zonder hr. Bevalt me prima. Maar ik hoef hem dan in de nacht ook niet om, om mijn slaap te meten ed. Zelf vraag ik me erg af hoe betrouwbaar dat is. Plus dat ik als ik slaap niets om mijn arm hoef te hebben.
Ik heb een Mi Band (3, maar de 4 is inmiddels ook al uit). Kost nog geen 40 euro en voldoet wat mij betreft prima. Soms neem ik de proef op de som, tel ik 100 stappen of zo en kijk dan wat mijn Mi Band heeft geteld en dat komt aardig goed overeen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Fitbit Inspire HR. Ben er heel erg blij mee.

Hij is super nauwkeurig met stappen tellen, maar als je werk doet waarmee je veel met je armen beweegt (mijn vriendin bijv. in een wasserij, die stond stil maar had zo 4000 stappen daardoor) dan kan je 'm beter in je broekzak doen.
Als ik gewoon een stukje loop, bijv 40 stappen, dan komt dat precies overeen.
_melon schreef:
30-12-2019 08:14
Ik heb de Fitbit Inspire HR. Ben er heel erg blij mee.

Hij is super nauwkeurig met stappen tellen, maar als je werk doet waarmee je veel met je armen beweegt (mijn vriendin bijv. in een wasserij, die stond stil maar had zo 4000 stappen daardoor) dan kan je 'm beter in je broekzak doen.
Als ik gewoon een stukje loop, bijv 40 stappen, dan komt dat precies overeen.

Dit inderdaad.
Mijn Fitbit telt ook trappen. Trappen meten werkt luchtdruk/stappen teller. Als het stormt en je veel loopt telt het ding dan ook steeds trappen. Op mijn werk, waar geen boven is en dus ook geen trap had ik ooit veertig trappen gelopen op een dag.

Het is een leuk speeltje, redelijk nauwkeurig maar door de manier van meten krijg je soms wel afwijkingen. Dat moet je voor lief nemen.
Oke duidelijk, hier kan ik wat mee, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
30-12-2019 08:14
Ik heb de Fitbit Inspire HR. Ben er heel erg blij mee.

Hij is super nauwkeurig met stappen tellen, maar als je werk doet waarmee je veel met je armen beweegt (mijn vriendin bijv. in een wasserij, die stond stil maar had zo 4000 stappen daardoor) dan kan je 'm beter in je broekzak doen.
Als ik gewoon een stukje loop, bijv 40 stappen, dan komt dat precies overeen.
Ik heb ook de Inspire HR en herken dit wel. Toen we in ons huis aan het schilderen waren had ik aardig wat meer stappen dan ik werkelijk had gezet. Aan de andere kant, met strijken krijg je helemaal niks extra! Dus erg afhankelijk van wat voor beweging.
Wat ik wel een nadeel vind is dat als je wandelt met een kinderwagen, er veel minder stappen bijkomen dan je daadwerkelijk zet. Ik ben een keer 40 min gaan wandelen met een vriendin en om het uit te testen heeft zij de hele tijd de buggy geduwd en ik niet, en ik had veel meer stappen dan zij. Andersom is dit ons ook al eens opgevallen, vandaar dat we t uitgetest hadden. Ik denk dat het daarbij ook beter werkt om hem in je broekzak te doen.
Het hangt er vanaf wat je er verder mee wilt doen, als het alleen voor de stappen is pak je misschien beter zo'n super simpele stappenteller als ze dat nog verkopen, die je aan je broekriem hangt
Alle reacties Link kopieren
De fitbit versa schijnt het goed te doen. https://www.youtube.com/watch?v=5VY7RwyXeHE

Weet er verder ook niets van; ik ga gewoon wat flink wandelen ergens heen en weer terug; klaar. Zie je nog eens wat.

Haha, het valt me op dat de presentator van dat filmpje zelf een buikje heeft.

Het hebben van dit soort items schijnt een soort "bewijs" te zijn dat je echt wel om je conditie geeft, maar zo zit dat natuurlijk niet. Ik heb ook een stappenteller maar werd er bloednerveus van. Het lopen werd toen een moetje en het was niet leuk meer wat het eerst wel was.
retrostar wijzigde dit bericht op 30-12-2019 09:06
46.86% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens in een recordtijd het einde van je straat te bereiken, en dat doe je elke dag. Of zet een krukje neer en leg je springtouw daarnaast neer en probeer je dan gedurende vijf minuten zo druk mogelijk daarmee te maken. Het kan altijd sneller. Het is niet zo moeilijk om je hart aan het werk te zetten. Die 10.000 stappen zijn ooit ontstaan uit een advertentie van iemand die iets nieuws wou verkopen; het is geen wetenschappelijk inzicht of zo. Fabrikanten vonden dat een boeiend item om wat spullen voor te gaan maken waar vraag naar zou zijn omdat de mensen dachten dat je fit werd van die 10.000 stappen. Dat werd toen (reuze fijn voor die fabrikanten) een rage.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
30-12-2019 07:54
Het zijn activity trackers, dus allemaal houden ze meer bij dan alleen je stappen. Dat kun je echt niet voorkomen. Zodra ik ergens een applaus geef heb ik er weer een aantal stappen bij zeg maar.
Ik heb zelf een alta, zonder hr. Bevalt me prima. Maar ik hoef hem dan in de nacht ook niet om, om mijn slaap te meten ed. Zelf vraag ik me erg af hoe betrouwbaar dat is. Plus dat ik als ik slaap niets om mijn arm hoef te hebben.

Ik heb de Fitbit Charge 2, en gebruik ‘m regelmaat om mijn slaap te registreren. Begin dit jaar heb ik een slaaponderzoek gehad via de neuroloog (dus met allemaal draadjes en sensoren ed). De resultaten daarvan waren praktisch hetzelfde.

Of de meeste mensen iets hebben aan die functie? Ik denk het niet. Maar voor een globaal idee hoeveel en hoe diep je slaapt is het een prima slaaptracker.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Mi Band 4. Voordeel is dat deze waterdicht is en je bij fel zonlicht goed het schermpje af kan lezen. Hij telt je stappen zolang je met je arm zwaait tijdens het lopen. Loop je dus met een kinderwagen of fiets aan de hand dan telt-ie niks. Mijn telefoon telt ook stappen vanuit mijn broekzak, met fietsen vindt hij dat ik stappen zet omdat mijn been beweegt. Long story short: tis leuk om het bij te houden maar super accuraat is het niet. Het zorgt er wel voor dat ik meer wandel. En soms een rondje extra doe om aan de 10.000 te komen. 😀
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat de mijne verrassend goed telt achter de kinderwagen. Had ik ook niet verwacht na alle verhalen, maar dus toch wel. Daar ben ik iig blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik had eerst een misfit. Werkt fijn, nauwkeurig en je hoeft hem niet op te laden. Ongeveer een keer per half jaar nieuwe batterijtjes erin die ik bij de big bazar haalde. Hij was toen 80 euro. Het was een leuk apparaat om mee te beginnen. Na ruim twee jaar wilde ik toch iets meer. Ik heb toen de galaxy active watch gekocht. Bevalt erg goed. Het is net even iets meer. Moet wel elke dag opgeladen worden. Ik heb hem gekocht voor 229 euro. Voor wat je krijgt vind ik het niet veel geld.
Aan de andere kant: als ie elke keer hetzelfde meet, misschien niet de exacte waardes, dan kun je wel de verschillen tussen dagen zien.
Ik heb wel een stappenteller op mijn iPhone.
Maar die heb ik niet altijd bij me, dus dat schiet niet op.
Heb een baan gehad waarbij ik altijd tegen de 20.000 stappen had aan het eind van de werkdag, daar had ik mijn telefoon altijd in mijn broekzak zitten.
Wil gewoon weten dat ik 10.000 stappen of meer op een dag doe, dan weet ik dat ik voldoende beweging gehad heb, vind het gewoon een stok achter de deur.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een fijne stok achter de deur hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook. Heb 2 jaar en 5 maanden lang elke dag 10000 stappen gezet. Omdat ik een kantoorbaan heb en met de auto naar het werk ga moest ik daar vaak veel moeite voor doen, 's avonds nog gaan wandelen of hardlopen. Maar ik wou het elke dag blijven volhouden, en ik wilde het zo lang mogelijk proberen.
Toen ging ik op reis naar Australie (meer dan 24 uur aan het reizen en onmogelijk om het tijdens de vluchten te doen, ook door tijdsverschil) en was ik zwanger en zei mijn lichaam: ho. neem maar even rust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven