Lijf & Lijn alle pijlers

Doe mee: elke dag 30 min. wandelen

01-01-2020 13:25 281 berichten
Hi dames,

Ik wil dit jaar meer aandacht geven aan mijn lijf en mijn mind ook een positieve boost geven. Meer vrolijkheid, energie en een betere gezondheid in 2020!

Mijn doel: proberen elke dag 30 minuten te wandelen. Lekker met m'n hoofd in de regen of hopelijk een sneeuwwandeling later dit seizoen.

Want.. wandelen is een ontzettend simpele maar uiterst effectieve manier om je gezondheid, humeur en geest een flinke positieve boost te geven!

En als ik nu begin, wordt het wandelen in de lente en zomer straks alleen maar leuker! :daisy:

Zijn er meiden die mee willen doen? Ik zit te denken aan een whatsapp groep. Dan kunnen we elkaar dagelijks motiveren met een fotootje of filmpje tijdens t wandelen. Stuur me een PB als je het whatsapp groepje leuk vindt!

Op naar een vrolijk en positief 2020! :couple:
Doen is goed voor je!

Ik doe het al jaren dagelijks en wel langer dan een half uur, met mijn hond :-D

Tip voor als je gaat beginnen met lopen, bouw het op. ;)
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 01-01-2020 13:32
22.14% gewijzigd
Wandelen is fijn. Ik probeer ook elke dag een wandeling te maken.
Ik wandel nu zo'n 2 maanden bijna elke dag en ik mis het echt als het een dag niet lukt. Meestal met de baby in de draagzak, echt heel gezellig ook.
Het verbaasde me hoe snel het een gewoonte werd.
Ik heb zelf niet zo'n behoefte aan een groepsgebeuren, maar ik wilde je alleen succes wensen. Het is echt fijn om te doen :)
Alle reacties Link kopieren
ik doe het ook al jaren, minstens een half uur weer of geen-weer (zonder hond trouwens)
in principe elke dag, behalve als ik nog weg moet/ga 's avonds en het niet past
Het is echt erg lekker.
Jaa, dank voor de positieve reacties. Ik heb er zin in :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Daarom heb ik een hond, dan ben je verplicht op dagen dat je geen zin hebt ;) en wel langer dan een half uur
Alle reacties Link kopieren
Whatsapp gaat mij wat ver.

Maar wat een goed idee! Door jouw bericht loop ik NU de deur uit! 😁👍🏻
Wat een leuk idee, ik kan ook wel een stok achter de deur gebruiken. Ik doe mee
Alle reacties Link kopieren
Ja, zeker doen! Wandelen is zo fijn. Ik wandel iedere dag een uur en zou het niet meer willen missen. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe t iedere ochtend voor werk 30 minuten en in weekend bijna twee uur. Hou wel in de gaten dat je in een goed tempo loopt. Slenteren zal geen effect hebben.
Alle reacties Link kopieren
gizz schreef:
01-01-2020 14:05
Ik doe t iedere ochtend voor werk 30 minuten en in weekend bijna twee uur. Hou wel in de gaten dat je in een goed tempo loopt. Slenteren zal geen effect hebben.

Waarom niet? In de buitenlucht op een bankje zitten kan je al zoveel goed doen.
.
Anoniem262821034 schreef:
01-01-2020 14:09
Waarom niet? In de buitenlucht op een bankje zitten kan je al zoveel goed doen.

Ik dacht precies hetzelfde. :) TO zegt nergens dat ze wil afvallen, ze wil zich volgens mij vooral lekkerder in haar vel voelen zitten. Liever slenteren dan helemaal niet lopen hoor
Alle reacties Link kopieren
gizz schreef:
01-01-2020 14:05
Ik doe t iedere ochtend voor werk 30 minuten en in weekend bijna twee uur. Hou wel in de gaten dat je in een goed tempo loopt. Slenteren zal geen effect hebben.
ligt er aan, wat je doel is.
Ontspanning? dan kan slenteren prima
en voor bijvoorbeeld afvallen is wandelen toch niet de meest effectieve methode
Ja maar waarom gaan anderen hier nu de lat leggen voor TO? Dat mag ze toch zeker wel zelf doen? Als ze gaat slenteren is ze al een stuk verder dan al die mensen die op de bank blijven plakken
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee!
Ben herstellende van een blessure dus ik kan denk ik niet meteen de volle 30 minuten gaan, maar het is een mooi doel voor mij!
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook begonnen vandaag: 40 minuten.
Ik doe het al ruim een jaar. Ben ermee begonnen toen ik mijn apple watch kreeg. Ik wil 10 000 stappen er dag halen. Om dit te halen moet ik echt een rondje lopen naast mijn gewone bezigheden. Gemiddeld is het dan een rondje van 3 kilometer. Vaak combineer ik het met een boodschap doen, of bv naar het station lopen ipv met de fiets. Ik ben er zeker fitter door geworden.
TIp, zorg wel dat je goede schoenen aantrekt.

Ik red het overigens niet elke dag. In het weekend loop ik wat meer, een ronde van een uur. Ik wil wekelijks rond de 65000 stappen uitkomen,
Ik doe ook graag mee. Heb het een aantal maanden goed volgehouden, maar nu toch niet meer. Heb wel met mezelf afgesproken dat ik niet hoef te wandelen op de dagen dat ik ook al een uur sport.
Ik ben er al mee begonnen. Heb een depressie en sindskort ook rugklachten, dus lijkt me goed voor lichaam en geest.

Tip: doe oortjes/koptelefoon met muziek op, maakt het meteen 10x leuker, vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee’ ik wil de 10.000 stappen halen elke dag
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-01-2020 22:57
Reden: quote OP verwijderd
88.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ano11niem schreef:
01-01-2020 16:05

Tip: doe oortjes/koptelefoon met muziek op, maakt het meteen 10x leuker, vind ik dan.
dat vind ik juist niet fijn, ben graag even alleen met mijn gedachten en de natuur
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee!! Wil eventueel ook wel in een whatsapp groephe, maar niet een te grote groep. dan raakt het overzicht kwijt denk ik
Heerlijk. Wandelen maakt geest vrij en is goed voor lichaam en geest. Vergeet niet ook om je heen te kijken, frisse lucht te snuiven en gedachten over wat nog allemaal te moeten doen los te laten. Vergt oefening merk ik bij mezelf. En een dag niet wandelen mag niet een gevoel van wanhoop opleveren. Dan is het fijn.

Ikzelf wandel graag heel vroeg, als anderen nog op één oor liggen. Je hebt geen speciale kleding nodig, ook prettig. Een paar fijne niet al te dure wandelschoenen zijn geen must, wel handig en stiekem ook erg prettig.

Een frequenter en verdergaand contact dan zo nu en dan meelezen in het topic is niet aan mij besteed. Dus in een whatssappgroep zul je mij niet gaan zien.

Zet ‘m op. :cheer:
Wat een leuk idee! Ik wil graag meedoen.

Ik merk dat ik niet zo’n fanatieke forummer ben dat ik een dergelijk topic hier kan bijhouden, maar via een (kleine) Whatsapp-groep lijkt me gezellig!
Wat een leuke reacties! Ik heb er inderdaad bewust niet bij gezegd hoeveel kilometer /stappen of welk tempo mijn doel is. Dit omdat ik de neiging heb de lat te hoog te leggen en mezelf in de weg te gaan zitten met mijn perfectionisme :hihi:

En dan geniet ik niet meer van het wandelen ben ik bang. Eerst gewoon naar eens beginnen!

Vandaag is t gelukt! Heerlijke wandeling gemaakt met mijn oma. Geen hoog tempo daardoor, maar wel langer dan een half uur.

De mensen die gezegd hebben dat ze mee willen doen heb ik een PB gestuurd :)
anoniem_63b493cecc795 wijzigde dit bericht op 01-01-2020 20:06
7.86% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven