Lijf & Lijn alle pijlers

-5kg in 3 maanden

02-01-2020 09:56 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen zomer heb ik me niet heel netjes gedragen. Te weinig gesport en te veel gesnaaid en gedronken.

Ik wil de draad weer oppakken. Minder alcohol drinken en meer water. Minder snaaien en gezonder eten.
Mijn doel is -5kg in 3 maanden.

Wie doet er mee?
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik doe ook graag mee. Geen overgewicht etc, maar veel kleding past niet meer. Wil er graag 3-5 kilo af hebben.
Weinig eten vind ik lastig. Wil vooral proberen niet te snaaien en meer te bewegen!
Alle reacties Link kopieren
Minder eten ga ik ook zeker niet doen. Wel gezondere keuzes en vullender opties. Gekookt eitje bij de lunch met een volkoren broodje met rauwkost en kaas ipv 3 boterhammen met kaas, worst en chocopasta.
Karnemelk ipv halfvolle melk
Thee ipv cappucino.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
O leuk! Ik wil ook wel meedoen :)

Ik heb geen weegschaal, dus weet niet hoeveel kilo ik nu weeg en hoeveel ik er af wil, maar ik wil ook niet denken in die getallen.

Het afgelopen jaar is voor mij erg hectisch geweest, en in de zomer kwam ik in een burn-out terecht. Ik voel me nu gelukkig steeds beter, en ben nét begonnen met zwemmen.

Ik wil graag weer beter gaan letten op mijn eten, zeker minder snaaien, en weer het gezondere eten oppakken en weer lekker gaan koken etc.
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is ook mijn streven, ik ben in wat rustiger vaarwater beland en wil regelmatiger eten en sporten. Mijn kleren passen nog maar het zit allemaal net te strak. En bij een regelmatig leven is mijn gewicht ook vrij constant, vier kilo minder dan nu.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond boerenkool gegeten en een uur spinning gedaan. :sun:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee!
Met een paar kilo eraf zit kleding net wat mooier.
Mijn valkuil is snoepen, maakt niet uit of het zoet of hartig is: ik lust alles ;-).
Morgen ga ik boodschappen doen, alleen maar gezonde dingen inslaan en geen snoep, chocolade, chips etc.
Zolang het niet in huis is, lukt het prima.
Alle reacties Link kopieren
Dat probleem heb ik ook.
Alcohol is op een bodempje port na wel op of nog dicht.
Chips, chocola enz zijn op.

In de koelkast wel puntpaprika en worteltjes.
De fruitschaal ligt vol en komkommer en tastytom tomaagjes voor t grijpen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetjemina schreef:
02-01-2020 21:32
Zolang het niet in huis is, lukt het prima.
Ik heb het restje chips net opgegeten.
:facepalm:

Ben ook niet zo goed in iets laten liggen..maar ik heb wel gezond gegeten verder en morgen nieuwe dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een restje koekjes op...
Maar goed, vanaf morgen ga ik er echt voor!
Vanaf maandag ook weer aan het werk, dat helpt ook altijd wel. Dan plan ik ook weer beter wat ik ga eten en neem ik vanzelf minder tussendoortjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee. Afgelopen tijd veel te veel lekkere dingen gegeten, alcohol gehad en minder bewogen dan normaal.
Vanmorgen weer voor het eerst sinds jaren op de weegschaal gestaan. Het zou fijn zijn als er zo'n 5 kilo af gaat...Ik probeer minder te snoepen( met name 's avonds), meer fruit en groente te eten. En ook maar 1 X opscheppen bij de warme maaltijd ipv nog een keertje(soms bij een stamppot).
Gewoon wat bewustere keuzes maken.

Hopelijk kunnen we elkaar hier wat steunen!
Ik doe ook graag met je mee!!!

Sinds de zomer ben ik in een te ongezond ‘lang leven de lol, lekkere dingen en alcohol’ modes gebleven. En heb simpelweg te veel gesnoept, alcohol gedronken en heb me helemaal laten gaan. Effect:
Plus 6 kilo op de weegschaal. Die moeten er dus vanaf, voor het weer zomer wordt 😜 ik voel het overal, mijn nu ineens dikke buik, dijen schuren meer en boven armen en benen. Het ergst is nog dat veel kleren, met name broeken amper dicht gaan of letterlijk uit puilen. Het is toch echt zo... die 6 kilo zit er toch echt aan 🙈.

Ik ben van plan om in januari en februari echt even flink te minderen met alcohol, chips, chocola en kaas. Lekker gezond eten en veel water drinken, 0.0 bier. Af en toe en glaasje wijn. Maar niet meer zowat dagelijks. Heb gelukkig ook niet veel sociale afspraken staan, dus ga er echt voor!!!

De weegschaal tikte 78 kg aan op zijn hoogst, en dat moet terug naar 72. Liefst zelfs er nog onder. Rond de 70 is perfect voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Hier ligt de komkommer met humus in de koelkast! :)
En heb net wat extra smeerdingen gekocht (hartig) voor op crackers.

Ik ben al heel lang vegetariër, maar sinds het voorjaar at ik ook veel meer vegan (deels uit principe, deels omdat m'n lijf zuivel niet meer zo goed kan hebben). Maar dat verslofte de laatste tijd weer. Ben daar nu ook weer goed op aan het letten.

Ik ben geen diehard, en als er toevallig eiwit of melkpoeder in een vegetarische burger zit, vind ik dat niet erg. Maar chocola etc. koop ik niet meer. Alleen sommige pure repen die vegan zijn (maar ben geen grote fan van puur) en ik heb vegan melk chocola gevonden, maar die is wel prijzig. Beetje zoals Tony, maar dan de helft van het gewicht... haha. Maar dat is een goede motivatie om het echt als traktatie te zien. Gewoon af en toe een stukje.

Ik heb me ook aangemeld bij het wandeltopic. Iemand opende die omdat ze elke dag minimaal 30 minuten wil wandelen. Ik wil ook meer bewegen en ik moet ook echt vaker naar buiten (werk vanuit huis). Ik ga nu 1-2 keer per week zwemmen, maar wil op de andere dagen wel echt proberen naar buiten te gaan. Al is het een klein blokje om :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik doe ook graag mee! Net voor het eerst in een half jaar op de weegschaal... Oeps🙄 was zo mooi afgevallen vorig jaar, voor mijn bruidsjurk. Daarna stress, verhuisd, nou ja, niet meer opgelet. Voor het eerst mijn bmi boven de 25... :-o. Besloten geen alcohol meer en alles bijhouden in de eetmeter app. Dat hielp vorig jaar ook. Calorieën bijhouden en opletten maar weer :lol:
Alle reacties Link kopieren
@Dinolivia: ja, zo'n app heb ik ook een paar keer gedaan. Werkte wel inderdaad!

Maar ik merkte ook dat ik het na een tijdje erg zat werd om álles af te wegen. Ik weet nu wel ongeveer hoeveel aardappel/pasta ik 'mag' en wil eten, en bij mij is het vooral het snoepen tussendoor en het niet bewegen. Maar als opstart was het zeker een goede aanvulling :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Ik doe ook graag mee. Ik wil 7 kg kwijt.

Mijn plan is nu stoppen met alcohol en snoepen, geen tweede keer opscheppen met avondeten en als ik dat al doe alleen de groenten. En inderdaad gezonder lunchen. Dus kleine aanpassingen.

Ik heb een paar jaar geleden kha gedaan maar dat hield ik niet vol. Ik wil van 67 naar 60 terug.
Alle reacties Link kopieren
@twinkelrainbowstar klopt! Vooral handig om je bewust te worden van wat nu ook weer een normale portie is, hoeveel calorieën zitten er in alles, na een paar weken weet je het wel een keer :biggrin:
Als ik dan iets wilde snoepen kon ik het wel een beetje 'inplannen', rest van de dag wat kariger zodat je niet boven je totaal komt.
Ik voer ook alles in in een app en probeer op 1500 cal uit te komen. Daarnaast heb ik ook een fitbit die er aan gekoppeld is.

Vandaag een alcoholloze dag jeeeuj 💪. En een gezonde avond maaltijd gegeten. Ik probeer het eten ook af te wegen en op gewicht in te voeren.
125 gram koolhydraten
100-150 gram Eiwitten
200-300 gram groente
Alle reacties Link kopieren
Ik voer ook alles in in een app. Anders eet ik makkelijk teveel. Ik weeg de porties ook af. In januari ga ik ook geen alcohol drinken, helemaal niet vind ik makkelijker dan minderen.

1500kcal vind ik wel lastig om vol te houden! Dan voel ik me slap en zit sporten er ook niet echt in. Ik heb het nu ingesteld op 1750. Daar zit ik nu aan en ik heb trek, maar hou het bij thee...
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik doe mee! Ik heb te lang slecht voor m’n lijf gezorgd, na wat moeilijke jaren wil ik terug wat beter in m’n vel zitten. 5 kg in 3 maanden wordt de eerste uitdaging:)
@HebbieHen ik vind 1500 ook lastig hoor. Vandaag heb ik een verjaardag, dan ga ik uitkomen op 1750. Ik vind wel dat er 1x in de week een dagje mag zijn met wat meer. Voor verjaardagen of iets. 1500 is het doel, maar als het meer wordt een keer vind ik niet zo erg.
Alle reacties Link kopieren
Ik voer ook alles in een app in. Ik ben 1.79 en weeg nu 81.8. Volgens die app mag ik per dag ook zo'n 1500 calorieën binnen krijgen.
Afgelopen dagen ging het heel goed. Ik heb me ook weer ingeschreven bij de sportschool naast hardlopen wat ik doe( laatste weken alleen niet gedaan...)

Ik heb me dus afgelopen week voor het eerst in zo'n 5 jaar gewogen, maar wat is nu handig qua wegen? Wegen jullie je elke week?
Wil er ook niet te obsessief mee om gaan..
Alle reacties Link kopieren
pocas schreef:
04-01-2020 07:41
@HebbieHen ik vind 1500 ook lastig hoor. Vandaag heb ik een verjaardag, dan ga ik uitkomen op 1750. Ik vind wel dat er 1x in de week een dagje mag zijn met wat meer. Voor verjaardagen of iets. 1500 is het doel, maar als het meer wordt een keer vind ik niet zo erg.
Inderdaad dames, soms heb je een dag dat je iets hebt( verjaardag, feestje) en dan mag het wat mij betreft ook wel wat meer zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet aan kcal tellen. Ik probeer eerst eens 4 wkn gezonde keuzes te maken en meer te sporten.
Dan wegen. Als t dan niet goed lukt dan zie ik wel weer verder.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Even als beginpunt voor mezelf: vanochtend woog ik 71,5 kg.
Ik ben 1.72 m lang.

Aan calorieën tellen doe ik niet.
En wegen doe ik elke ochtend, het is een routine ;-). Daarbij hou ik wel in mijn achterhoofd dat je niet in 1 dag een halve kilo aan kunt komen/af kunt vallen.

Vandaag gaat het best goed qua eten. Alleen tussendoor een paar dropjes op, maar verder gaat het netjes.

Fijn weekend dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven