Lijf & Lijn alle pijlers

-5kg in 3 maanden

02-01-2020 09:56 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen zomer heb ik me niet heel netjes gedragen. Te weinig gesport en te veel gesnaaid en gedronken.

Ik wil de draad weer oppakken. Minder alcohol drinken en meer water. Minder snaaien en gezonder eten.
Mijn doel is -5kg in 3 maanden.

Wie doet er mee?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook wel lekker! Als tussendoortje neem is soms 1 of 2 kleine koekjes (echt klein...) en ik drink lekker veel thee.

Ook ben ik tot nu toe elke dag buiten geweest. Heel fijn! Ook al is het maar een rondje naar de supermarkt, ik ben tot een uurtje in beweging van deur tot deur (incl. winkelen) en ik heb meteen een frisse neus :)

Eten gaat ook goed. Merk dat ik weer steeds meer zin krijg om te koken en nieuwe dingen uit te proberen. Dat gevoel is lang geweest door stress, etc. Het gaat dus de goede kant op!
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat t niet zo. Gister uit eten, sushi en vandaag chinees op mn werk.
Morgen maar fanatiek spinnen en gezonde boodschappen doen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ging wel goed! Ik mag nog een toetje eten (yoghurt met fruit en kaneel) en dan zit ik op iets minder dan 1500 kcal.

Op de weegschaal zie ik nog niet veel gebeuren. Ik ben nieuwjaarsnacht 1,5 kilo zwaarder geworden :roll: dus ik probeer wat meer naar de lange termijn te kijken om te beoordelen of ik nog strenger moet zijn met de calorieën. Ik weeg wel elke dag.

Over de sportdrempel moet ik nog heen stappen...
Alle reacties Link kopieren
Vullen jullie ook je activiteiten in, in de app? Ik gebruik My Fitness Pall en als je sport of wandelt dan ‘mag’ je meer eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk liever over een week over eten en bewegen. Niet per dag.
Soms heb ik hele zware dagen op werk andere dagen helemaal niets. Dat is lastig wb kcal behoefte.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het ook wel goed om niet echt per dag te kijken, maar ik vind het voor mezelf nu ook wel prettig om te zien hoeveel calorieën er in een bepaald product zit...
Ik denk dat dit straks wel minder wordt!
Alle reacties Link kopieren
wil vooral mijn buikrol kwijtraken, iemand relevante tips die echt helpen? liposuctie is geen optie! gewicht zelf ben ik gezond.
Alle reacties Link kopieren
Sommige dingen van je lijf moeg je gewoon accepteren.
Hoogstens dat om de dag coretraining helpt. Maar dan moeg je wel fiks aan de slag.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
of een andere naam aan geven, lovehandles zeggen ze daartegen zeker? :D
Mag ik ook mee schrijven?

Ik ben 2 jaar geleden zo'n 10 kilo afgevallen. Ik heb sinds oktober het sporten een beetje aan de kant gezet ivm lichamelijke klachten. En de afgelopen weken waren eet en drankgewijs niet top. Ik ga morgen even op de weegschaal kijken hoe het er exact voor staat. Maar ik denk dat ik overall wel een kilo of 3-4 kwijt wil.

Ik ga weer alles invoeren in myfitnesspall. Heeft eerder ook top gewerkt. Zo'n 1500 calorien per dag. En als ik veel bewogen heb mag ik iets extra. Maar wel iets voedzaams niet iets vullends. Eén dag per week mag ik wat extra calorien.

En 3 keer per week een workout via YouTube of een pilates les. Naast de dagelijkse beweging en hond uitlaten.
Alle reacties Link kopieren
Wat eten jullie als ontbijt?
Alle reacties Link kopieren
Abejoha schreef:
06-01-2020 08:17
Wat eten jullie als ontbijt?
Ik eet de laatste dagen twee crackers( volkoren of met extra vezels) met huttenkase. Vind ik echt lekker! Hiervoor had ik nog niet eerder huttenkase gehad.

Ik ga zo voor de eerste keer naar de sportschool, ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
tammie28 schreef:
06-01-2020 09:09
Ik eet de laatste dagen twee crackers( volkoren of met extra vezels) met huttenkase. Vind ik echt lekker! Hiervoor had ik nog niet eerder huttenkase gehad.

Ik ga zo voor de eerste keer naar de sportschool, ik ben benieuwd.
Veel plezier! Heb je dan genoeg met alleen dit als ontbijt? Ik eet yoghurt met honing, een banaan en wat havermout. Ik heb dan om tien uur weer honger:(
Alle reacties Link kopieren
Abejoha schreef:
06-01-2020 09:55
Veel plezier! Heb je dan genoeg met alleen dit als ontbijt? Ik eet yoghurt met honing, een banaan en wat havermout. Ik heb dan om tien uur weer honger:(
Hoeveel havermout eet je?
Ik ontbijt meestal met 40gr havermout (en fruit en melk). En de calorieen in honing vind ik dan zonde, omdat dat niet vult, dus dat soort dingen vervang ik voor iets dat wel vult.

Ik voel vaak niet goed aan of ik genoeg heb gegeten, daarom weeg ik alles af en zolang ik me niet slecht voel (hongerklop ofzo), wacht ik met eten tot het 'tijd' is. Als ik heel weinig calorieen heb gegeten, dan neem ik wel een extra tussendoortje bijvoorbeeld, of ik lunch wat eerder of uitgebreider.
henniehen wijzigde dit bericht op 06-01-2020 10:56
Reden: Aanvullling
21.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Abejoha schreef:
06-01-2020 09:55
Veel plezier! Heb je dan genoeg met alleen dit als ontbijt? Ik eet yoghurt met honing, een banaan en wat havermout. Ik heb dan om tien uur weer honger:(
Ik lunch zoals nu dan wel uitgebreider, want ik heb dan wel erg trek! Ben gek op ei en dat vult gelukkig ook goed. Daarnaast nu blikje tonijn gehaald, want dat vind ik ook lekker.
Kaas had ik altijd al 30+ kaas.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
06-01-2020 10:52
Hoeveel havermout eet je?
Ik ontbijt meestal met 40gr havermout (en fruit en melk). En de calorieen in honing vind ik dan zonde, omdat dat niet vult, dus dat soort dingen vervang ik voor iets dat wel vult.

Ik voel vaak niet goed aan of ik genoeg heb gegeten, daarom weeg ik alles af en zolang ik me niet slecht voel (hongerklop ofzo), wacht ik met eten tot het 'tijd' is. Als ik heel weinig calorieen heb gegeten, dan neem ik wel een extra tussendoortje bijvoorbeeld, of ik lunch wat eerder of uitgebreider.
Mmm... goede vraag. Ik ga het morgen eens afwegen. Met wat vervang je honing dan? Ik vind alles van zoetstoffen niet zo lekker.

Kost dat afwegen niet heel veel tijd smorgens? Ik gooi alles snel in de blender, omdat ik heel weinig tijd heb.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het Tammie?
Ik ga nu ook weer.

Als ontbijt eeg ik t lieft een kom brinta of yoghurt met muesli. Ben niet zo'n ontbijter.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
06-01-2020 14:26
Hoe was het Tammie?
Ik ga nu ook weer.

Als ontbijt eeg ik t lieft een kom brinta of yoghurt met muesli. Ben niet zo'n ontbijter.
Het was erg fijn! Maar voel wel mijn spieren nu! Voor december liep ik gemiddeld 1 a 2 X week hard, maar ik merk dat ik nu weer andere spieren heb gebruikt.
Mijn plan is vooral om groepslessen te doen, hardlopen kan ik buiten ook wel.

Hoe ging het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan in de ochtend nooit zoveel tegelijk eten, dus ontbijt meestal vrij licht met wat haveryoghurt. Meestal eet ik dan rond 10 uur nog iets tussendoor.

Als ik wat steviger wil ontbijten maak ik ook havermout. Ik doe het als volgt:

30 gram havermoutvlokken (maar meer mag ik, maar zoals ik al zei; ik kan niet zoveel op 's ochtends)
havermelk tot de vlokken onder staan

En dat breng ik aan de kook. Zodra het kookt doe ik er 1 geprakte banaan in (lekker zoet, vult goed, en meteen je eerste fruit binnen!)

En in totaal laat ik alles 3-5 minuten koken, ongeveer. Op het laatst doe ik er wat kaneel of koekkruiden doorheen en een eetlepel pindakaas.

Nomnomnom!
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag meeschrijven, als dat mag 😄

Zo’n 3,5 jaar geleden ben ik begonnen met sporten en mfp bij te houden. Daarmee in vrij korte tijd 14 kilo afgevallen en vrij lang op gewicht gebleven (ook zonder mfp en wat minder sporten).

Sinds september heb ik het helaas echt laten versloffen (zowel het eten als sporten) en inmiddels ben ik weer zo’n 4 kilo zwaarder. Kortom, werk aan de winkel! Ik begin met mfp weer bij te houden en wat regelmatiger te gaan sporten. Het lijkt me fijn om ervaringen uit te wisselen!

Jullie zijn allemaal al goed bezig zeg! Ik ga vanavond weer eens hardlopen!
Alle reacties Link kopieren
tammie28 schreef:
06-01-2020 14:44

Hoe ging het bij jou?
Ging wel goed eigenlijk. Kon meer gewiht op dan ik had verwacht.
Alleen met squats vind mn knie niet fijn. :-|
Volgende keer meer herhalingen met minder gewichg dan komt dat ook wel goed.

Met dat mooie weer vandaag heb ik echt zin om op de racefiets te stappen.of skieeen maar daar heb ik even t budget niet voor.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Welkom misswispelturig en tempranillo.

Abejoha Als tip kan ik je meegeven om je ontbijt niet door de blender te doen, maar zo op te eten (te kauwen). Dat zorgt denk ik voor een langer gevuld gevoel.

Wat betreft het ontbijt: ik eet 's ochtends altijd 250 ml magere kwark, 30 gram muesli (geen cruesli) en een stuk fruit.
In het fruit wissel ik af: de ene keer bosvruchten (uit de diepvries, avond van te voren zet ik dit dan in een schaaltje in de koelkast), soms banaan, appel, peer.
Als ik moet werken, eet ik dit 's ochtends om 6:30 uur. Rond 12:30 uur lunch ik en ik heb tussendoor geen trek. Nu moet ik zeggen dat dit ook gewenning is, tussendoor niks eten. Als ik rond 10 uur merk trek te hebben, drink ik eerst water of thee. Daarna verdwijnt het hongergevoel.
Ik eet namelijk liever 's middags of 's avonds een tussendoortje dan 's ochtends.

Ik ben vandaag weer begonnen met werken. Fijn om weer wat ritme te hebben. Dat merk ik dan ook gelijk in m'n eten, dat gaat dan gemakkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee!
Afgelopen jaar een pittig jaar gehad met burn-out en veel stress-eten. Nu weer aan het werk en ruimte om aan de slag te gaan met kilo’s.
Heb in mijn leven geen 76 kilo gewogen (behalve zwanger) tot nu.
Eerste doel is -5 kg; en 3 maanden is denk ik een reeel termijn.
Hoe? Door calorieën te beperken dmv bijhouden met myfitnesspal. Daarnaast haal ik inspiratie uit koolhydraatarme recepten zonder teveel vetten toe te voegen ( ik doe geen keto-dieet)

Sporten is nog wat lastig vanwege het huidige energieniveau... ben al wel wat bezig op de fiets ( thuis en

Ik hoop door mee te schrijven me beter te kunnen committeren aan mijn plan, alle hulp is welkom!
twinkelrainbowstar schreef:
06-01-2020 15:48
Als ik wat steviger wil ontbijten maak ik ook havermout. Ik doe het als volgt:

30 gram havermoutvlokken (maar meer mag ik, maar zoals ik al zei; ik kan niet zoveel op 's ochtends)
havermelk tot de vlokken onder staan

En dat breng ik aan de kook. Zodra het kookt doe ik er 1 geprakte banaan in (lekker zoet, vult goed, en meteen je eerste fruit binnen!)

En in totaal laat ik alles 3-5 minuten koken, ongeveer. Op het laatst doe ik er wat kaneel of koekkruiden doorheen en een eetlepel pindakaas.
Dit is ook mijn favoriete ontbijt ever. I :heart: koek en speculaaskruiden.
Al laat ik de pindakaas meestal achterwege.
Alle reacties Link kopieren
Jeetjemina schreef:
06-01-2020 18:37
Welkom misswispelturig en tempranillo.

Abejoha Als tip kan ik je meegeven om je ontbijt niet door de blender te doen, maar zo op te eten (te kauwen). Dat zorgt denk ik voor een langer gevuld gevoel.

Wat betreft het ontbijt: ik eet 's ochtends altijd 250 ml magere kwark, 30 gram muesli (geen cruesli) en een stuk fruit.
In het fruit wissel ik af: de ene keer bosvruchten (uit de diepvries, avond van te voren zet ik dit dan in een schaaltje in de koelkast), soms banaan, appel, peer.
Als ik moet werken, eet ik dit 's ochtends om 6:30 uur. Rond 12:30 uur lunch ik en ik heb tussendoor geen trek. Nu moet ik zeggen dat dit ook gewenning is, tussendoor niks eten. Als ik rond 10 uur merk trek te hebben, drink ik eerst water of thee. Daarna verdwijnt het hongergevoel.
Ik eet namelijk liever 's middags of 's avonds een tussendoortje dan 's ochtends.

Ik ben vandaag weer begonnen met werken. Fijn om weer wat ritme te hebben. Dat merk ik dan ook gelijk in m'n eten, dat gaat dan gemakkelijker.
Goede tip, ik ga het morgen zo eens proberen. En inderdaad, morgen met de start van het werkjaar, zal alles ook weer wat meer in het ritme en in verhouding zijn:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven