Lijf & Lijn alle pijlers

-5kg in 3 maanden

02-01-2020 09:56 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen zomer heb ik me niet heel netjes gedragen. Te weinig gesport en te veel gesnaaid en gedronken.

Ik wil de draad weer oppakken. Minder alcohol drinken en meer water. Minder snaaien en gezonder eten.
Mijn doel is -5kg in 3 maanden.

Wie doet er mee?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
misswispelturig schreef:
06-01-2020 19:27
Dit is ook mijn favoriete ontbijt ever. I :heart: koek en speculaaskruiden.
Al laat ik de pindakaas meestal achterwege.
Dit klinkt echt heel erg goed! Beter dan mijn saaie kwartje met granola of af en toe havermout met melk. Morgen meteen proberen!
Alle reacties Link kopieren
tempranillo schreef:
06-01-2020 20:51
Dit klinkt echt heel erg goed! Beter dan mijn saaie kwartje met granola of af en toe havermout met melk. Morgen meteen proberen!
Leuk om die tips qua ontbijt te lezen, ik haal deze week ook de havermout in huis!
Ik begin morgen weer met werken. Ik nam afgelopen tijd altijd tosti in mijn lunchpauze maar probeer dit nu niet meer te doen.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
06-01-2020 17:23
Ging wel goed eigenlijk. Kon meer gewiht op dan ik had verwacht.
Alleen met squats vind mn knie niet fijn. :-|
Volgende keer meer herhalingen met minder gewichg dan komt dat ook wel goed.

Met dat mooie weer vandaag heb ik echt zin om op de racefiets te stappen.of skieeen maar daar heb ik even t budget niet voor.
Mooi dat het goed ging!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik ook meeschrijven?

Afgelopen oktober was ik echt wat te zwaar, en toen heb ik met een ander groepje meegeschreven. Mijn doel was 5 kg af te vallen, wat gelukt was, maar mijn 2e doel (volhouden tot na de kerst) is helaas niet gelukt. Om eerlijk te zijn heb ik me behoorlijk laten gaan vanaf Sinterklaas. Nu moet er weer 3 kg af, en dan daarna vooral volhouden...

Het probleem zit 'm met name in de avonden: chocola en wijn zijn allebei schuldig. Plan is nu om 's avonds alleen fruit te eten en thee te drinken, en in het weekend mag ik dan 's avonds iets lekkers (maar geen hele reep chocola) en wat wijn (maar niet teveel).

het is wel gelukt om mijn ontbijt aan te passen. Vroeger nam ik altijd twee boterhammen met hagelslag. Lekker, maar veel calorieën en niet echt voedzaam - snel weer trek. Nu eet ik een bak magere kwark met vers fruit, een beetje noten en een klein beetje havervlokken/musli. De bedoeling is om veel eiwitten binnen te krijgen, en ook wat vetten die vullen.
Alle reacties Link kopieren
twinkelrainbowstar schreef:
06-01-2020 15:48
Op het laatst doe ik er wat kaneel of koekkruiden doorheen
Wat een goed idee, koekkruiden! Ik neem wel vaak kaneel (vooral bij de appel), maar koekkruiden is ook slim.
ik ga ook weer wat bevroren fruit kopen, dan de ochtend ervoor wat ontdooien (mango of bosvruchten). Is wel praktischer dan een hele mango snijden (en dan overhouden).
Alle reacties Link kopieren
Overigens weeg ik altijd maandag en gisteren was het 69.9. streefgewicht is 67, al is alles onder de 68 acceptabel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi aliana, welkom

Niets mis met een stukje chocola hoor savonds.
Ik vond t heerlijk in de winter, glaasje rode wijn en een stukje extra puur.
Misschien nog wel beter dan fruit want ook daar zitten veel suikers in.


Ik heb spierpijn van gister. Morgen weer :proud:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Je bent goed bezig met sporten Apatura!

Welkom aliana.

Hier gaat het best goed. Alleen vanmiddag op het werk 3 chocolade merci reepjes gegeten. Was niet echt nodig eigenlijk... Maar goed, verder heb ik niets te snoepen in huis, dus de avond kom ik zonder snaaien door ;-).
Alle reacties Link kopieren
Hai Aliana, welkom!

Hoe ben je in oktober 5 kg afgevallen? Misschien hebben je tips die we kunnen gebruiken! ;)

Ik houd zelf nu weer calorieën bij in mfp. Volgens die app mag ik zo’n 1200 kcal per dag hebben. Ik merk dat ik dat echt te weinig vind. Inmiddels heb ik m’n activiteit en doelen zo aangepast dat de app 1400 aangeeft. Daar kan ik mee uit de voeten. Het afvallen zal dan misschien langzamer gaan, maar is hopelijk wel beter vol te houden! Hoe doen jullie dat met my fitness pal?

Verder probeer ik vooral veel water en thee te drinken en echt s avonds al te bedenken wat ik de volgende dag eet. En sporten natuurlijk! Ik doe trouwens ook mee aan dry january wat hopelijk ook helpt, haha!
Alle reacties Link kopieren
Oeh wat weinig kcal tempranillo.
Ik heb net 2 vega buritto's op met gemengde sla en tomaatjes. Dressing van een beetje balsamico.
Mijn toetje (yoghurt) neem ik mee naar mn werk.
Voor een nachtdienst vind ik eten altijd lastig. Geen zin om te koken. Ik heb nu een 1/2 zak burritovulling van hak in volkorentortillia's gedaan met wat geraspte kaas er over.

Geen idee hoeveel kcal maar t voelt wel gezond.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
tempranillo schreef:
07-01-2020 19:07
Hai Aliana, welkom!

Hoe ben je in oktober 5 kg afgevallen? Misschien hebben je tips die we kunnen gebruiken! ;)

Ik houd zelf nu weer calorieën bij in mfp. Volgens die app mag ik zo’n 1200 kcal per dag hebben. Ik merk dat ik dat echt te weinig vind. Inmiddels heb ik m’n activiteit en doelen zo aangepast dat de app 1400 aangeeft. Daar kan ik mee uit de voeten. Het afvallen zal dan misschien langzamer gaan, maar is hopelijk wel beter vol te houden! Hoe doen jullie dat met my fitness pal?

Verder probeer ik vooral veel water en thee te drinken en echt s avonds al te bedenken wat ik de volgende dag eet. En sporten natuurlijk! Ik doe trouwens ook mee aan dry january wat hopelijk ook helpt, haha!
Jee, dat zijn wel weinig calorieën hoor! Die 1200 bedoel ik....Ik wil zelf onder de 1500 blijven en dat lukt tot nu toe goed.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
07-01-2020 16:51
Hoi aliana, welkom

Niets mis met een stukje chocola hoor savonds.
Ik vond t heerlijk in de winter, glaasje rode wijn en een stukje extra puur.
Misschien nog wel beter dan fruit want ook daar zitten veel suikers in.


Ik heb spierpijn van gister. Morgen weer :proud:
Ik heb ook spierpijn!! Maar ga morgen ook weer!

Welkom aliana!
Ik wil ook nodig weer een paar kilo kwijt! Ben een paar jaar terug 8 kilo kwijt afgevallen, maar nu er ongeveer weer 6 bij op! Maar de motivatie ontbreekt een beetje. Misschien lukt het wel met enige steun😊!
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig allemaal, spierpijn is goed! 💪🏻.

Die 1200 kcal vind ik ook echt te weinig, dus houd ook maar 1400-1500 aan. Ik ben waarschijnlijk aangekomen door ruim daarboven te zitten ;-)

Goed bezig Cinderella76! Tips en ervaringen uitwisselen helpt altijd! Succes 💪🏻💪🏻
Alle reacties Link kopieren
tempranillo schreef:
07-01-2020 19:07
Hai Aliana, welkom!

Hoe ben je in oktober 5 kg afgevallen? Misschien hebben je tips die we kunnen gebruiken! ;)
Die 5 kg waren over een periode van 3 maanden. Belangrijk voor mij waren:
1) Knop echt om. Ik woog écht teveel, niet een beetje teveel. Toen de eerste kilo's weg waren, was de motivatie hoog om het vol te houden.
2) Ontbijt veranderd van brood met hagelslag naar kwark met fruit: minder calorieën en meer voedingstoffen, geen suikerdip om 11 uur. Ontbijt en lunch met zeer weinig koolhydraten, dus ook de lunch geen brood meer. Op het werk vond ik lekkere salades en soepen in de kantine, in het weekend thuis at ik alleen brood als het vers van de bakker was.
3) Om eerlijk te zijn was voor mij ook belangrijk: geen hagelslag meer kopen, zodat ik niet stiekum hagelslag ging snoepen. (dat was een beetje uit de hand gelopen). Dus: bedenk wat je altijd gaat snaaien en vind dan een oplossing.
4) Door de week 's avonds geen chocola, en in het weekend nam ik dan zo'n kleine reep van Tony Chocelony (44 gram) en dat was dan voor het hele weekend (ipv een reep van 180 gram en dan in 1 avond op).
5) Probeer sowieso geen calorieën meer te drinken, of zie dat ook als een 'extra'. Dan wilde ik geen alcohol drinken op een avond en nam ik 5 alcoholvrije biertjes, die ieder ook 100 kcal blijken te bevatten... toch 500 kcal opgedronken op 1 avond... Geen automaten-cappuccino meer op het werk, maar alleen zwarte koffie en thee.

De eerste week vulde ik alles in in de app van de eetmeter, toen ik gevoel ging krijgen hoeveel calorieën overal inzitten, ben ik daarmee gestopt. Ook elke dag wegen, als deel van de ochtendroutine. Het fluctueert wel per dag, maar je blijft zien wat er gebeurd. (Als ik dat was blijven doen, had ik in de kerstvakantie beter opgelet, denk ik!) Avondeten at ik met de pot mee, maar probeerde minder op te scheppen. Probeer 3x per week te sporten, maar dat lukt lang niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren is het gelukt om me aan al deze tips te houden! Ik heb s avonds een sport gedaan die ik heel leuk vind, en dan heb je ook geen tijd om te snaaien :-)

Ik heb even mijn app in de eetmeter opgezocht. Ik zat daar op 1000 - 1400 kcal per dag, maar... volgens mij klopte daar niet veel van. 1000 zal ik niet vaak gehaald hebben. Maar als je alles invult, zie je goed dat als je 1 opscheplepel rijst vervangt door 2 opscheplepels groente, heel veel kalorieën scheelt.

Vandaag lunch ik weer thuis, met mijn zoon die wel gewoon brood eet, dus ik twijfel nog even wat te eten. Eigenlijk wil ik thuis ook salade eten, maar hoe dat precies praktisch moet, weet ik nog niet.
Vanmorgen een begin gemaakt met aquavit ! Dit is oefeningen doen in het water. Was erg leuk en ga zeker weer.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed, Cinderella76! En goed lijstje tips ook. Voor mij helpt het ook om te minderen met koolhydraten. Met name de lunch vind ik dan nog wel eens lastig. Wat mij voorheen ook hielp was een restje van de avond daarvoor ombouwen tot een salade voor de volgende middag :-)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Aliana voor je tips! Ik merk dat het mij sowieso ook al helpt om meer bewust te zijn/raken van wat ik eet. En ook dat als ik zin in iets heb bij mezelf denk of ik wel echt wat wil...
En ik schep niet meer 2x op bij het avondeten, dat deed ik ook regelmatig! Zeker als het erg lekker was!

Cinderella, klinkt leuk! En dat het leuk was maakt het ook makkelijker om weer te gaan. Ik ben vanmorgen voor het eerst naar een les Bodypump geweest! Was ook leuk maar ook zwaar! Daarna nog even hardgelopen op de loopband en even geroeid...morgen weer werken.
Alle reacties Link kopieren
tammie28 schreef:
08-01-2020 17:22
Bedankt Aliana voor je tips! Ik merk dat het mij sowieso ook al helpt om meer bewust te zijn/raken van wat ik eet. En ook dat als ik zin in iets heb bij mezelf denk of ik wel echt wat wil...
Ook ging ik goed lezen wat er nou eigenlijk inzit voordat ik het koop. Dan mocht ik voor vrijdagavond iets ongezonds uitkiezen, en dan ging ik goed vergelijken hoeveel calorieën er nou precies in die reep zitten of in die koek. Dan schrik je je rot, zeker als je ook precies ziet hoeveel calorieën de lunch is. Mijn trek in lekkers werd daar al een stuk minder van!

Overigens heb ik nu ook zin in wat lekkers... dus mijn afleiding vandaag ik om hier even te kijken :-) Ik ga zo een gezonde rijstewafel met komkommer, huttekase en nog wat kruiden eten. En mijn tas inpakken om morgen in de lunchpauze te kunnen sporten.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
05-01-2020 00:49
wil vooral mijn buikrol kwijtraken, iemand relevante tips die echt helpen? liposuctie is geen optie! gewicht zelf ben ik gezond.
Volgens mij kan je geen buikvet specifiek wegwerken, maar ik heb wel goede ervaring met gerichte work-outs. ik had op YouTube een workout, "7 days challenge 7 minute workout to lose belly fat", waarin je elke dag 7 oefeningen van 1 minuut doet. Daar doe je iets langer dan 7 minuten over inclusief warming up en rust . De oefeningen zijn een combinatie van rechte en schuine buikspieren, specifiek gekozen om de taille er slanker uit te laten ziet. Bij mij werkte het!

Als je dat combineert met een dieet, krijg je wellicht het effect dat je wilt. Kan geen kwaad om te proberen! Al moet je het blijven doen voor blijvend resultaat :-)
Alle reacties Link kopieren
tammie28 schreef:
04-01-2020 12:42
maar wat is nu handig qua wegen? Wegen jullie je elke week?
Wil er ook niet te obsessief mee om gaan..
Ik weeg elke dag, als onderdeel van het ochtendritueel. Meten is weten, what gets measured gets done - het helpt me om te onthouden dat dit nu belangrijk voor me is. Je moet dan alleen wel beseffen dat het dagelijks met 0.5 kg kan schommelen, gewoon, zomaar. Zelf vind ik de schommelingen makkelijker te verdragen als ik dagelijks weeg, ipv wekelijks, omdat je dan het gemiddelde kan nemen.

Bijvoorbeeld: Maandag was ik 69.9, dinsdag 70.5, woensdag 70.3 en vandaag 69.7. Dan zie ik zelf dat die maandag weging uit de toon viel, maar dat ik deze week verder wel goed bezig ben. Als ik de hele week niet had gewogen, zou ik volgende week maandag misschien denken dat ik niks ben afgevallen. Met meer meetpunten zie ik de algemene lijn beter. Maar als jij iemand bent die dan dinsdag in de stres zit, moet je het niet doen :-)

Ik denk dat ik niet zoveel was aangekomen als ik was blijven wegen. Dan had ik al eerder gezien hoe snel het eraan vloog en een paar balansdagen ingebouwd in de kerstvakantie. Nu was het meer 'kop in het zand'.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg 1x per maand. Net na mn menstruatie. Voor en tijdens hou ik soms zoveel vocht vast dat ik zo 1 a 2 kg zwaarder ben.

Al sta ik nu iets vaker op de weegschaal.

Vanochtend weer n uur spinning gedaan. Ik werd begroet bij de balie met 'he ben je er alweer? :D ' (als hij nou iets groter en ouder zou zijn :hihi: )

Weer z'n 500 kcal verbrand (gok ik)
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
aliana schreef:
09-01-2020 09:30
Volgens mij kan je geen buikvet specifiek wegwerken, maar ik heb wel goede ervaring met gerichte work-outs. ik had op YouTube een workout, "7 days challenge 7 minute workout to lose belly fat", waarin je elke dag 7 oefeningen van 1 minuut doet. Daar doe je iets langer dan 7 minuten over inclusief warming up en rust . De oefeningen zijn een combinatie van rechte en schuine buikspieren, specifiek gekozen om de taille er slanker uit te laten ziet. Bij mij werkte het!
Nog een goede tip, thanks Aliana! Deze ga ik ook proberen.

Ik wil me wekelijks wegen op zaterdagochtend. Bij mij werkt dagelijks wegen juist niet, die schommelingen maken me gek 😂. Als ik, zoals nu, echt een knop om wil weeg ik meestal pas na 3-4 weken voor het eerst weer, om ook echt effect te zien. Denk dus echt dat het persoons afhankelijk is wat werkt.

Het is hoe dan ook goed om een zelfde moment te pakken voor een juiste vergelijking. Dus elke ochtend als je het dagelijks doet of elke zaterdagochtend (of elke andere dag) wekelijks.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
09-01-2020 11:23

Vanochtend weer n uur spinning gedaan. Ik werd begroet bij de balie met 'he ben je er alweer? :D ' (als hij nou iets groter en ouder zou zijn :hihi: )

Weer z'n 500 kcal verbrand (gok ik)
Haha, deze hij klinkt als een goede motivatie om nog extra naar de sportschool te gaan :applause:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven