Lijf & Lijn alle pijlers

-5kg in 3 maanden

02-01-2020 09:56 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen zomer heb ik me niet heel netjes gedragen. Te weinig gesport en te veel gesnaaid en gedronken.

Ik wil de draad weer oppakken. Minder alcohol drinken en meer water. Minder snaaien en gezonder eten.
Mijn doel is -5kg in 3 maanden.

Wie doet er mee?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ook eens een eetlijstje plaatsen:
O - magere kwark, muesli, kersen (lang leve het diepvriesfruit)
L - 3 sneetjes volkorenbrood met kruidenkaas en rucola
T - 1 banaan en 2 mandarijntjes
D - 2 wraps met veel groentje, beetje tomatenpuree en wat kaas
T - yoghurt met sinaasappelsmaak
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik wat meer gezonde tussendoortjes gehad en ook een gekookt ei tussen de middag en dat vult ook wel.
Dus betere dag dan gisteren.
Morgenvroeg weer lekker sporten!

Ik lees bij een aantal van jullie over diepvriesfruit, maar is dat wel lekker?
Alle reacties Link kopieren
Tammie: qua diepvries fruit ben ik enthousiast over in ieder geval bosvruchten, mango stukjes, ananas stukjes en kersen.
Heb ook wel eens aardbeien uit de vriezer gehad maar die vond ik vrij zuur.
Vind het ideaal dat je in de winter toch zomerfruit kan eten voor een fijne prijs en je kunt het per portie uithalen, zodat je niet met een hele ananas zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook diepvriesfruit gehaald, is wel heel praktisch inderdaad! de mango door het avondeten smaakte erg goed, en het is makkelijker dan een hele mango schillen (die altijd net-niet-rijp is of juist al bruin). De aardbeien heb ik ook gehaald, wel lekker voor de afwisseling maar inderdaad vrij zuur. Ook was een hele nacht ontdooien in de koelkast niet genoeg, onze koelkast staat erg koud denk ik. In de kwark gedaan vanochtend, maar nog half-bevroren. Ik zal volgende keer de bosvruchten, ananas en kersen eens proberen, en buiten de koelkast ontdooien!

Ook even een lijstje, dit is gisteren:

Ontbijt: Schaaltje magere Griekse yoghurt, mandarijn en 1 eetlepel gemengde noten.
2 cappuccino met halfvolle melk
Lunch: 2 porties groente: Boontjes & bloemkool (aangemaakt met boter denk ik) en ratatouille. Bloemkoolsoep (met room). 1 gekookt ei.
Tussendoor: 1 cappuccino met volle melk
Avondeten: Parelcouscous, kip, kokosmelk, ui, paprika, mango. 2 borden.
Na het sporten: Schaaltje kwark met diepvriesaardbeien + 1 alcoholvrij biertje
Avond: 2 granenbescuit en 1 glas whisky

Die laatste regel had eigenlijk niet gemoeten, maar voor een keer zondigen is het nog heel beperkt.
Alle reacties Link kopieren
Die lijstjes zien er goed uit! En dat “zondigen” vind ik zeker meevallen hoor Aliana! Zo blijft het ook goed te doen en vol te houden. Mijn lijstje van vandaag is niet echt representatief, niet/weinig geluncht en overall dus nog veel te weinig gegeten vandaag.

Over het algemeen is het dit:
O: magere kwark met granola/fruit of havermout met amandelmelk en banaan
T: komkommer en tomaatjes of 2 rijstwafels of een cappuccino
L: twee volkoren boterhammen met mager beleg of salade / eiwrap
T: 2 rijstwafels
A: wisselt sterk, gister was het een schotel van zoete aardappel, ei, prei, courgette uit de oven met een visje. Vanavond is het een eigerecht met Libanees platbrood.

Ik probeer dan s avonds nog fruit / cracker of soms een klein koekje oid te eten. Kom dan steeds uit op ongeveer 1400/1500 kcal. Een stuk meer dan de app aangeeft (1200), maar goed vol te houden!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om jullie lijstjes te lezen.
Hierbij de mijne van vandaag:
O - magere kwark, bosvruchten en muesli
L - 3 sneetjes volkorenbrood met kruidenkaas en rucola
T - banaan
D - vega burger, bonen schotel zak (lijkt op die van Hak, maar dan van Lidl)

En straks neem ik een paar koekjes.
Alle reacties Link kopieren
Aliana: ik denk dat je koelkast inderdaad vrij koud staat. Ik haal s avonds het diepvries fruit uit de vriezer en zet het dan in de koelkast. S ochtends vroeg is het dan altijd ontdooid.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie dames?

Hier gaat het prima.
Het lukt me steeds beter om na te denken voordat ik zomaar iets te eten in m'n mond stop.
Alle reacties Link kopieren
Ik woog vanochtend 70,0 kg.
In 2 weken tijd is er 1.5 kg af :-).
Doel voor komende vrijdag is om 69,5 (of minder) te wegen.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook goed! Door af en toe iets minder streng te zijn is het ook goed vol te houden. Ben in ieder geval weer bewust van wat ik in m’n mond stop ;-)

Mijn startgewicht 2,5 weken geleden: 66,5. Huidig gewicht 64.8. -1.7 dus. Heel erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, gisteren en eergiseravond ging het niet zo goed. Ik had er even geen zin meer in en heb behoorlijk wat wijn gedronken en gesnackt. Maar goed, dat parkeren we even en we gaan weer verder met goede moed.

Startgewicht 2,5 week geleden: 69.9. (en de dag erna woog ik 70.5)
Huidig tewicht 68.8
-1.1 dus dat is prima.

Vandaag ga ik spinnen en vanavond mag ik mijn normale 'weekend avond'.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat het met de meeste goed gaat.

Hier ook! Ik merk dat je mindset verandert zeg maar, ik denk veel beter na wat ik in mijn mond stop. Daarnaast heerlijk aan het sporten. Woensdagmorgen weer een lesje bodypump gedaan en vanmorgen half uur fitness en daarna half uur booty( live les waarin benen en billen getraind worden)
Ik heb nog niet weer op de weegschaal gestaan!
Alle reacties Link kopieren
Heel goed allemaal! Ook fijn als je na een mindere dag/avond weer kan resetten en weer met goede moed er tegenaan kan. Dat ging bij sinds de zomer mis. Zo van “ik heb nu toch al weken niet gesport, die chips kan ook wel” :nut:
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic dit. Ik was te laat om me op te geven voor de tabel. Ik die toch op afstand mee. Ben sinds de geboorte van de jongste ook zo’n 5 kg te zwaar. Wordt nu toch wel tijd om er iets aan te doen. Want het gevaar van een kilo per jaar.....
Ingewikkelde diëten probeer ik niet eens. Maar gewoon wat gezonder en minder snoepen en meer bewegen. Ben wel gestopt met frisdrank drinken. Alleen nog water, koffie en thee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fee, we hebben geen tabel! Gewoon zelf bijhouden, wat je bij wilt houden. En iedereen is welkom wat mij betreft.

Update van mij: ik had vandaag GEEN zin om te spinnen met de lunch. Maar toch gegaan! Daar ben ik wel trots op, en ik voel me nu ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Ik weet dat ik deze week niet veel heb meegeschreven. Sorry daarvoor. Ik had een aantal dienstdagen en een zieke collega, dus heb veeeel gewerkt. Met dagen waarbij ik voorbereid was en gezond heb gegeten zoals Aliana voorstelde, en dagen die onverwachts flink druk waren/uit liepen en dan heb ik dus zo'n dag waarop ik bijna niks eet, maar wat ik eet ongezond is.
Meestal ben ik goed voorbereid, maar deze week veel onverwachte dingen en dan loopt het mis.
Geen top week dus, heb ook erg veel vocht vastgehouden, maar dat lijkt nu eindelijk iets minder te worden en vandaag voor het eerst sinds 3 weken heb ik een minnetje gezien: 68kg, dus dat betekent 1kg eraf opeens. Ik moest ook wel gaan afvallen nu met dat heen en weer geren heel de dag en (te) weinig eten. Dus we gaan er weer volle gezonde bak tegenaan (al gaan we vanavond uiteten met mn ouders.. oeps)

Cinderella, ikgebruik als tussendoortje een cupasoup met van die basic crackers. Weinig nutritionele waarde, maar ook weinig kcal en het houdt me best lang gevuld.
Goed bezig Pocas! Je valt lekker af!
Tempranillo, hoe bevalt pilates? Was je daar al mee bekend?
Jeetjemina, jij ook een mooi eetlijstje. Geeft me altijd inspiratie. Dank!
Tammie, diepvriesfruit is denk ik persoonlijk, ik vind het alleen lekker in een smoothie.
Aliana, je bent ook maar menselijk, je doet je best. Ik vind je goed bezig hoor. Afvallen gaat met ups and downs. En gisteren mooi wezen spinnen!
Welkom Fee.

Ik zal ook mijn normale eetlijstje delen:
O: 2 crackers met 30+ kaas of een bakje kwark met fruit
T: cupasoup met basic crackers
L: salade (kant en klare van de appie, Witte kaas salade) of 2 koolhydraatarme sneetjes brood met magere smeerkaas en bio runderrookvlees ongezouten
T: stuk fruit, of gekookt ei, of allebei
D: verschilt per keer, maar altijd met mager bio vlees, 300gram groenten en weinig tot geen koolhydraten
In de avond ben ik niet zo'n snacker gelukkig.

Ik moet volgens mijn schema aankomende dinsdag 67 wegen, dat zal wel niet lukken, maar we gaan wel weer voor een minnetje.
Vandaag gaan we de tuin opnieuw aanleggen, dus ga daar nu mee aan de slag.
Fijn weekend allemaal!
-
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het dames?

Hier gaat t goed. Heb het druk op het werk dus ook weinig tijd om te eten/snoepen tussendoor.
Lijstje van vandaag:
O - magere kwark, banaan en granola
L - 2 volkoren boterhammen met ham
T - 1 snee krentenbrood, stuk of 10 cherrytomaten
D - kipburger en sla, komkommer, ui, tomaat, pompoen pitjes en pesto dressing
T - yoghurt met sinaasappel smaak en straks een stroopwafel
Hier gaat het goed! Nu -2,5 kilo. Ik woog 75,5 vandaag. Heb nog wel wat te gaan want wil naar rond de 70.

Vandaag (nu) wel trek in chocola. Maar ik probeer sterk te zijn. Houdt mijn calorrien bij en zit dagelijks tussen de 1300-1500.

Vandaag gegeten:
O: magere kwark met kokosmaak en watermeloen
T: cappucino
L: 2x brood. Humus, rookvlees, rucola & ham en komkommer
T: 1 kaki. En 2 wasa rozemarijn zout crackers.
A: rijst met rundergehakt en spruitjes in oestersaus en ketjap gewokt. Met wat omelet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Wat fijn jeetjemina en pocas, dat jullie zo goed gaan! Ik heb het even wat lastiger op het moment. Ik moet ongesteld worden dus wijd ik het daar maar aan dat ik constant denk aan eten en 10x per uur de la open trek om te kijken wat er ligt :nope: Al met al lukt t nog wel aardig om het beperkt te houden, maar het voelt niet goed.

Wel fijn is dat m’n gewicht steeds onder de 65 blijft (s avonds soms iets daarboven). Ik hoop heel snel weer de juiste vibe te vinden! Tips zijn welkom :-) Uiteindelijk wil ik in april toch echt wel rond de 60-62 zitten namelijk!

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, het gaat met mij maar redelijk.

Na een slechte woensdag en donderdag vorige week, had ik een weekend met een verjaardag. Redelijk ingehouden, zondagavond het restje taart opgegeten maar niets gedronken. Maandagavond niet gesnoept, maar wel een flesje wijn samen met mijn man, dinsdag niet gedronken maar wel een bounty op het werk en een bakje ijs 's avonds na het sporten.

Gewicht vanochtend was 68,6.

Eigenlijk ben ik niet heel gemotiveerd om nog erg veel af te vallen, ik denk dat rond de 68 prima is. Dus mijn focus is nu om een gebalanceerd, gezond en lekker eetpatroon te krijgen en vast te houden. Dan gaat het laatste beetje vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat nog even te denken aan mijn snackgedrag in de avond. Mijn voornemen om 1 lekker snack te maken, er echt iets van te maken, en het dan daarbij te laten, is een beetje in het water gevallen afgelopen dagen. Toch denk ik dat het, voor mij, het antwoord. Het is een goede manier om lekker wat te eten 's avonds zonder me vol te stoppen.

Ter inspiratie deze site met wat recepten. Iemand nog andere ideeën?

https://drogespieren.nl/recepten/gezonde-snacks-avond

Ik neem me voor om zelf wat 'standaard recepten' te hebben die ik kan maken, wat ik dan 's avonds lekker eet. Dat ga ik oefenen vanavond.
Hoi allemaal,

Ik lees hier al even mee maar vandaag maar besloten een account aan te maken.
Ik zou graag meeschrijven zodat ik mijn motivatie vast blijf houden en we elkaar kunnen motiveren :) Ik heb hier al wat tips opgedaan dus dank daarvoor haha.

Ik ben 1.65 en woog vanmorgen 69.40. Ben al een paar weken bezig met gezond eten en het hardlopen weer op aan het pakken dus weet mijn startgewicht niet. Ik zou graag tegen de zomer weer 60 kilo willen wegen dus heb nog even te gaan. Hoop in ieder geval in maart 65 te wegen, dus dat is mijn eerste doel.

Ik ben ook weer begonnen met Insanity, iemand van jullie hier bekend mee? Ik heb het jaaaren geleden gedaan en ben toen ook best wat afgevallen door met ernaast gezond te eten. Ik wil niet elke dag per se Insanity gaan doen maar wel 3/4 keer per week.
Aliana: Ik weet niet of ze al op die site staan maar de snacks die ik eet en zo snel even kan opnoemen:
- komkommer/wortel met wat hummus of optimel dip
- rijstwafel met hüttenkäse en komkommer
- rijstwafel met vega kipfilet
- zelfgemaakte popcorn
- optimel 0% vet kwark
- komkommer met van dat gele zout (even naam kwijt, van knorr?)
- kikkererwten in de airfryer met zout en chiliflakes
Alle reacties Link kopieren
Izzy, leuk dat je ook meeschrijft, en dank voor de tip! Zelfgemaakte popcorm moet ik ook weer eens doen, maar dan niet teveel (het lijkt weinig als je het in de pan doet, wordt het opeens een hele berg...)

insanity ken ik niet, is dat een sport?

Vanochtend bij de winkel geweest en rijstewafels gekocht.
Gisteren plakjes komkommer, daarop hüttekäse en wat kruiden gedaan, dat zag er echt leuk uit, en smaakte goed.

Ik moet wel om mezelf lachen - de weegschaal was erg lief vanochtend (68.0) en opeens ben ik weer super gemotiveerd. Morgen kan het weer anders zijn. Maar ik blijf bij mijn nieuwe voornemen. Er een gewoonte van maken om elke avond een gezellige, lekkere, gezonde snack te maken, zodat ik ook op lange duur minder ongezond snack in de avond.
Alle reacties Link kopieren
Het is weer vrijdag, dus tijd voor mijn wekelijks weegmomentje.
Vanochtend zag ik 68,8 op de weegschaal. Dat betekent dat ik deze week ruim een kilo afgevallen ben (zal ook wel vocht zijn, want vorige week was ik ook ongesteld tijdens het weegmoment en dan ben ik altijd wat zwaarder).
Sinds begin januari is er 2,7 kg af en ik denk al verschil te merken bij m'n buik :-).

aliana: herkenbaar wat je schrijft over het getal op de weegschaal.

Welkom Izzy.

Ik lees regelmatig de blog optimavita.nl Daar staan vaak recepten op, maar ook andere dingen over gezond leven e.d. Misschien een tip voor jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven