Lijf & Lijn alle pijlers

Buikwandcorrectie ervaringen

04-01-2020 18:29 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na mijn laatste zwangerschap bleek ik een diastase recti te hebben. Mijn pees is gescheurd, rechte buikspieren staan ver uitelkaar en heb een navel- en buikwandbreuk. Het is nu nog een flink gat waar mijn ingewanden uitsteken. Omdat ik slank ben lijk ik hierdoor echt altijd zwanger en voel me elke dag wanneer ik ik de spiegel kijk misvormd.
Sporten en fysiotherapie kunnen het gat niet dichten, alleen een buikwandcorrectie is een optie.

Na dik twee jaar hiermee rond te lopen ben ik er klaar mee en sta op de wachtlijst voor een operatie. Nu ben ik heel benieuwd naar ervaringen met een buikwandcorrectie en het herstel ervan.
En heeft iemand nog tips voor de eerste weken na de operatie?

Alvast bedankt!
Zoek een GOEDE chirurg . Plus je blijft altijd de snijwonden zien . Een bikini dragen wordt onmogelijk. Alleen nog een badpak . Een goede plastisch chirurg is dr Mini in de privé kliniek De Baronie in Brugge . Ik hoop dat ik geen ban krijg met dit hier te plaatsen .
Succes.
anoniem_323253 wijzigde dit bericht op 04-01-2020 20:14
Reden: Typefouten
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volg
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring. Maar als ik lees wat he schrijft lijkt mij deze operatie eerder medische noodzaak dan cosmetisch.

Overigens vind ik dat een vrouw met een slanke buik met een litteken er beter uit ziet in een bikini dan een vrouw met een dikke buik zonder litteken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 10 jaar geleden een bwc laten uitvoeren en ik ben er nog steeds blij mee. Litteken is inmiddels voor een heel deel vervaagt.
Wat sterrenwacht schrijft over je bikini herken ik niet. Mijn litteken zit zodanig laag dat ik met een gerust hart een bikini aan kan.

Ik ben geopereerd door dr. Van Zuijlen in het RKZ te Beverwijk. Een heel goede chirurg en bovendien ontzettend sympathiek en heel begaan met zijn patiënten.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Bedankt alvast voor de reacties!
Ik heb een goede chirurg gevonden bij een prive kliniek in Nederland. Deze gebruikt de nieuwste technieken en gelukkig geen kunststof matje voor mijn breuken.

Het litteken zal in mijn geval onder de bikinilijn vallen (alleen bij een nog grotere buikwandcorrectie niet), maar zal mij een worst wezen. Momenteel kan ik niet eens een knappe broek aan omdat ik maat 34/36 heb, maar mijn buik onder maat 44 valt. Broeken in mijn maat kunnen daardoor niet dicht. Ik maak me dus al helemaal niet druk om zwemkleding :)

Het blijft helaas onder cosmetische chirurgie vallen. Alleen wanneer je heel veel gewicht bent verloren en daardoor een vetschort hebt krijg je de operatie vergoed.

@takkentrol Hoe heb je de eerste dagen na de operatie ervaren?
Succes!
Blij dat je een oplossing gevonden hebt !
Alle reacties Link kopieren
OhDeer schreef:
04-01-2020 22:12
Bedankt alvast voor de reacties!
Ik heb een goede chirurg gevonden bij een prive kliniek in Nederland. Deze gebruikt de nieuwste technieken en gelukkig geen kunststof matje voor mijn breuken.

Het litteken zal in mijn geval onder de bikinilijn vallen (alleen bij een nog grotere buikwandcorrectie niet), maar zal mij een worst wezen. Momenteel kan ik niet eens een knappe broek aan omdat ik maat 34/36 heb, maar mijn buik onder maat 44 valt. Broeken in mijn maat kunnen daardoor niet dicht. Ik maak me dus al helemaal niet druk om zwemkleding :)

Het blijft helaas onder cosmetische chirurgie vallen. Alleen wanneer je heel veel gewicht bent verloren en daardoor een vetschort hebt krijg je de operatie vergoed.

@takkentrol Hoe heb je de eerste dagen na de operatie ervaren?
Wat oneerlijk dat je het niet vergoed krijgt en stoer dat je ervoor gaat! Mijn vriendin vond het een zware operatie, maar heeft geen seconde spijt gehad. Heel veel sterkte 💪🏼
Alle reacties Link kopieren
Hey

Ikzelf heb het laten doen in Turnhout be. Na 2 zwangerschappen en zelf vroeger 100 gewogen te hebben.

Waar ik alles terug kreeg via de ziekenkas.

Ook hier zit het litteken onder de bikinilijn.

Zelf na de operatie mocht ik niet veel tillen eigenlijk zelfs mijn 2 kinderen niet. Maar begin dat maar is uit te leggen aan een 2 jarige en een baby toen van 5 maand dus toch gewoon moeten doen.

Wel altijd goed de wond verzorgt en 1e jaar uit de zon gehouden. Ook in begin drukverbanden aangedaan. Erna voelde het alsof ik echt zelf geen spieren meer had in mijn buik aangezien die waren doorgesneden en terug gehecht dus waren die drukbanden een hemel op aarde. En goed terug moeten afbouwen met ze te dragen erna was er te gehecht aan geworden :p

Zeker super blij met de beslissing het resultaat mag er dan ook zijn ^_^ je zal er zeker geen spijt van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de dagen na de operatie lastig.
Het is niet zo dat ze alleen een incisie maken en het overtollige vel weg snijden. Inwendig wordt je vel tot bijna je borsten los gehaald en strak getrokken. Inwendig heb je dus een forse wond. Pijn had ik overigens niet.

Ik kon niet rechtop lopen, mijn vel was gevoelsmatig letterlijk te kort. Helemaal weer rechtop lopen kon ik pas weer na een week of 4/5. Ik kon alleen op mijn rug slapen de eerste weken.

Toch heb ik er absoluut geen spijt van en ik ben er nog steeds héél blij mee.

Ik heb het overigens ook niet vergoed gekregen. Maar omdat ik in 2009 mijn operatie betaald heb kon ik het in 2010 nog van de belasting aftrekken en heb zo een deel terug gekregen. Was het laatste jaar dat je dit mocht opvoeren bij de belasting.
Sommige mensen worden zeikend verwekt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven