Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 (met tabel)

08-01-2020 10:16 2048 berichten
Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die flink wat gewicht wil verliezen. Maar dan wel in een gezond tempo. We nemen er een jaar de tijd voor. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@randomwriter, @anijsblokje, @avena of @case-je) of die je wil toevoegen. Voorheen deelden we het wachtwoord van dit account, maar dat kan helaas niet meer.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
Avena 46 169 83,2 65 75,7 (22/12) - 7,5 26,5
JEMMER 22 162 92,0 58 ... ... ...
RandomWriter 39 176 91,1 74 84,4 (26/11) - 6,7 27,2
anijsblokje 33 173 100,0 65 65,6 (11/12) - 34,4 21,9
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 74,2 (03/12) - 11,8 24,5
grietje2 41 183 111,7 95 108,1 (27/11) - 3,6 32,3
lola-lily 33 163 79,3 65 76,9 (02/12) - 2,4 28,9
Arequipa 29 173 78,5 68 76,9 (08/12) - 1,6 25,7
OkkiePetite 33 158 87,7 62,4 77,0 (20/12) - 10,7 30,8
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:26
63.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg op dit topic: lijf-lijn/20-in-2020-tim-knol-achterna/ ... ges/454690

Maar nu dan met een tabel waarin iedereen zelf zijn gegevens kan bijwerken. Laat het me weten als je het wachtwoord wilt hebben via een PB!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Gevonden! Happy New Topic! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! Ik sluit mij ook weer aan :yes:
Alle reacties Link kopieren
@Nandina, je hebt PB!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Foutje!
Alle reacties Link kopieren
Sansi schreef:
08-01-2020 11:08
Gevonden! Ik sluit mij ook weer aan :yes:
Jij hebt ook PB!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan
Alle reacties Link kopieren
Is het goed als ik meedoe maar dan zonder tabel? Ik ben niet zo digivaardig, maar dat er een jaar voor uitgetrokken wordt om het streefgewicht te bereiken is precies waar ik mee bezig ben. Geen rare toestanden, maar langzaam en verstandig. En geen irreële verwachtingen en crash diëten.

Mijn methode:
- drie gewone maaltijden per dag. Geen voedingsmiddelen uitsluiten, maar wel zoveel mogelijk complexe koolhydraten en zo weinig mogelijk bewerkt voedsel. De ervaring leert dat ik dan gezond eet en tussen de 1500 en 1700 kcal. zit.

En een vraag die behulpzaam is: is dit het waard om in mijn lichaam te stoppen?

Ik zou graag met jullie willen schrijven over wat de verleidingen zijn en waarom je toch weer overstag gaat. Daar zijn m.i psychische factoren bij betrokken.

Oh ja, 59 jaar, 167 lang, 85 kg, bmi 30.5 (officieel dus morbide obees). Streef december 2020 72 kg eraf dus een kilo per maand. Moet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
08-01-2020 11:21
Jij hebt ook PB!
Goed geregeld! Ik heb hem meteen even ingevuld.
Alle reacties Link kopieren
Grietje2 schreef:
08-01-2020 11:29
Ik sluit me aan
PB!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
vivaeva schreef:
08-01-2020 11:29
Is het goed als ik meedoe maar dan zonder tabel? Ik ben niet zo digivaardig, maar dat er een jaar voor uitgetrokken wordt om het streefgewicht te bereiken is precies waar ik mee bezig ben. Geen rare toestanden, maar langzaam en verstandig. En geen irreële verwachtingen en crash diëten.

Mijn methode:
- drie gewone maaltijden per dag. Geen voedingsmiddelen uitsluiten, maar wel zoveel mogelijk complexe koolhydraten en zo weinig mogelijk bewerkt voedsel. De ervaring leert dat ik dan gezond eet en tussen de 1500 en 1700 kcal. zit.

En een vraag die behulpzaam is: is dit het waard om in mijn lichaam te stoppen?

Ik zou graag met jullie willen schrijven over wat de verleidingen zijn en waarom je toch weer overstag gaat. Daar zijn m.i psychische factoren bij betrokken.

Oh ja, 59 jaar, 167 lang, 85 kg, bmi 30.5 (officieel dus morbide obees). Streef december 2020 72 kg eraf dus een kilo per maand. Moet lukken.
Welkom hier! Natuurlijk mag je ook meeschrijven zonder tabel. En ik wil je er ook wel in zetten hoor, zeg het maar!

Verder herken ik me volledig in wat je schrijft. Ik eet ook alles (alleen vegetarisch/veganistisch, maar dat heeft een andere reden). Inderdaad veel complexe koolhydraten en veel onbewerkt. En ik wil dit jaar juist ook aandacht hebben voor de psychische kant: waarom grijp ik naar de chips en chocola? En hoe voorkom ik dat?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook de inloggegevens? Ik doe graag mee!
Ben in de afgelopen anderhalf jaar al flink afgevallen door koolhydraatbeperkt te eten (van 124 naar 102 kilo). De laatste periode heb ik de touwtjes iets te veel laten vieren (te vaak uitzonderingen gemaakt), waardoor ik nu al een paar maanden tussen de 102 en 105 kilo schommel.
Nu weer even echt goed opletten en hopelijk lukt het om die -20 dit jaar bereiken, dat zou mooi zijn. Maar eerst eens onder de 100 komen, dat is toch wel een echte mijlpaal, van 3 naar 2 cijfers op de weegschaal.
Alle reacties Link kopieren
Meld me ook weer in dit topic.
@Avena fijn dat je dit topic met tabel hebt aangemaakt! ontvang ook graag pb.
Alle reacties Link kopieren
@mañana en Boekenwurm, PB!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het geprobeerd sta er wel bij maar nu extra tekst eronder volgens mij 😊
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag ook meeschrijven als dat mag! Ik ben ong.een jaar geleden bevallen van een tweeling. Daarna wel weer op m'n oude gewicht gekomen (altijd een beetje aan de hoge kant, namelijk 80 kg ong). Helaas na een tijdje een pnd waar ik medicatie voor heb moeten starten. Hierdoor toen aangekomen tot 89 kg. Wel weer wat afgevallen, maar nu weer een beetje bij door kerst enzo. Weeg nu 87 kg. Mijn eerste doel is 78 kg rond september. En daarna wil ik weer verder kijken.

Zal zo nog even een berichtje sturen voor het ww.
Alle reacties Link kopieren
Grietje2 schreef:
08-01-2020 11:52
Ik heb het geprobeerd sta er wel bij maar nu extra tekst eronder volgens mij 😊
Je had een keer teveel '/table' erin staan, maar dat heb ik meteen even aangepast toen ik mezelf toevoegde.
Alle reacties Link kopieren
dogunia schreef:
08-01-2020 11:54
Ik wil graag ook meeschrijven als dat mag! Ik ben ong.een jaar geleden bevallen van een tweeling. Daarna wel weer op m'n oude gewicht gekomen (altijd een beetje aan de hoge kant, namelijk 80 kg ong). Helaas na een tijdje een pnd waar ik medicatie voor heb moeten starten. Hierdoor toen aangekomen tot 89 kg. Wel weer wat afgevallen, maar nu weer een beetje bij door kerst enzo. Weeg nu 87 kg. Mijn eerste doel is 78 kg rond september. En daarna wil ik weer verder kijken.

Zal zo nog even een berichtje sturen voor het ww.
Welkom, je hebt PB!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel 👍🏼
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ga nu eindelijk even van die laptop af. Stappen tellen :P
Jullie mogen ook gewoon het wachtwoord naar nieuwelingen hier sturen hè?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Zo heb mijn gegevens ook maar meteen even aangevuld net.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meeschrijven in dit topic. Het vorige topic waar ik in mee schreef was heel inactief. Ik hoop dat dit wat actiever blijft.

Het gaat al een tijdje niet goed door terugval van een depressie en natuurlijk de december maand. Ik had een maand niet op de weegschaal gestaan en had verwacht 3kg ofzo te zijn aangekomen. Want ik had ook niet echt op mijn eten gelet, ook niet vol gepropt maar wel wat vaker iets lekkers. Ben ik over de hele maand 500gr afgevallen. Het is niet veel, maar ik ben wel tevreden ermee.

Wil iemand die in de tabel staat mij het ww sturen?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee!
Afgelopen jaar al 20kg afgevallen maar daarna toch weer 5 aangekomen.
Ik ben chronisch ziek maar het is gewoon beter om weer op mijn oude gewicht te komen van voor dat ik ziek werd en ik van hollen naar stilstand ging maar wel bleef eten zoals ik altijd deed + medicatie waar je zeker niet van op gewicht blijft. Die medicatie is nu weg, daardoor viel ik meteen al vrij snel af gelukkig.

Wil je mij een pb sturen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
@gossipgirl91 en suzyqfive ik heb jullie een PB gestuurd.

En heel herkenbaar trouwens, je ziet vaker dat die topics op een gegeven moment doodbloeden. Hopelijk kunnen we elkaar hier mooi motiveren en ervaringen delen en zo ook het topic actief houden!

En heftig hè hoeveel je gemoedstoestand en/of medicatie op je afvalproces kunnen hebben. Mijn dokter denkt dat mijn lichaam misschien niet meewerkt nu we allemaal andere dingen aan het onderzoeken zijn omdat ik veel klachten op de borst heb. Maar ik ga er gewoon voor.. het zal er nooit slechter van worden :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven