Lijf & Lijn alle pijlers

Langdurige pijn tatoeage doorstaan

13-02-2020 15:13 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

In juli heeft mijn favoriete artiest eindelijk plek om mijn tatoeage te zetten, dus vlieg ik naar Praag :heart: Hij schat in zo'n 5 uur nodig te hebben, de tatoeage komt op mijn onderarm en is in kleur. Ik heb al vier tatoeages, maar allemaal klein.

Heeft iemand hier ervaring en dus tips voor het doorstaan van zo'n lange zit?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik zat laatst van 1 tot 11 en het werd steeds pijnlijker. Maar dan heb je ook wat.
Maar dat is geen tip dus...
Ik probeerde te dissocieren. Lukte me helaas niet.
Praten kan wel helpen. Denk dat jouw artiest wel Engels zal spreken, dus dan heb je iets meer concentratie nodig wat dus af kan leiden.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
13-02-2020 15:17
Maar dat is geen tip dus...
Ik probeerde te dissocieren. Lukte me helaas niet.
Praten kan wel helpen. Denk dat jouw artiest wel Engels zal spreken, dus dan heb je iets meer concentratie nodig wat dus af kan leiden.

Ja, en mijn moeder en broer gaan mee naar Praag, dus ik kan vragen of zij bijv. het laatste uur erbij willen zijn om me af te leiden.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Flinke dosis paracetamol
Vijf uur is echt nog wel goed te doen. Goed eten van te voren, goed drinken tijdens en neem ook wat te eten mee. Je verbruikt veel energie. Zorg voor wat afleiding, dom spelletje op je telefoon voor de vervelende plekken.

En laat alsjeblieft de tattoo artist bepalen wanneer je pauze neemt, tenzij je flauw gaat vallen. Gewoon ondergaan en ga er vanuit dat het altijd wat langer duurt.

Ik heb inmiddels 6 dag sessies gehad tussen de 6-8 uur. En het is nou eenmaal niet heel comfortabel, maar achteraf valt het altijd wel mee. En een leuke spraakzame tatoeerder scheelt ook veel.
Vooraf ibuprofen nemen. Het hielp mij dat mijn artist fijne muziek draaide (rustige, die niet de adrenaline nog verder omhoog haalde), neem wat te eten (liefst ook iets met wat suiker als een mars/snicker) mee voor tijdens de pauze. (althans, na ongeveer 2 uur bezig zijn lag ook aan artist die heeft ook pauze nodig, las ik een pauze in, benen strekken; even wc en wat eten/drinken)
En vooral zorgen voor gemakkelijke houding voor jou, ik lag tijdens het zetten van sleeve. Dat vond ik fijner dan zitten.
Vraag of hij verdovingsspray heeft, dat scheelt weer even als je het echt niet meer trekt.
Vraag het anders voor je gaat, dan kan hij het eventueel aanschaffen.
mcsteamy schreef:
13-02-2020 15:18
Ja, en mijn moeder en broer gaan mee naar Praag, dus ik kan vragen of zij bijv. het laatste uur erbij willen zijn om me af te leiden.
Vraag eerst je tatoeerder of dat kan. Sommige vinden dat heel vervelend.

En reken er op dat je daarna moe bent en niet heel veel zin hebt om nog gezellig uit eten te gaan.

Pas op met suikers eten tussendoor, probeer eerder iets te eten wat je geen enorme piek geeft. Dat kan juist een negatief effect hebben.
anoniem_63a041da40279 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 15:25
15.30% gewijzigd
LevadeII schreef:
13-02-2020 15:20

En laat alsjeblieft de tattoo artist bepalen wanneer je pauze neemt, tenzij je flauw gaat vallen. Gewoon ondergaan en ga er vanuit dat het altijd wat langer duurt.
Ze mag toch echt wel aangeven als ze even echt pauze wil.
LevadeII schreef:
13-02-2020 15:23
En reken er op dat je daarna moe bent en niet heel veel zin hebt om nog gezellig uit eten te gaan.
Bij mij is het altijd zo dat zodra de naalden uit mijn arm zijn ik er geen last meer van heb. Dus dan kan ik nog gewoon uit eten.
Niq schreef:
13-02-2020 15:25
Bij mij is het altijd zo dat zodra de naalden uit mijn arm zijn ik er geen last meer van heb. Dus dan kan ik nog gewoon uit eten.
Ik heb daarna vaak gigantische honger, niet de fut om in een restaurant te zitten maar fastfood ja graag.
Niq schreef:
13-02-2020 15:23
Ze mag toch echt wel aangeven als ze even echt pauze wil.
Alles mag, net zoals mijn tip vooral niet te vaak te willen onderbreken. Daar wordt het voor beide niet leuker van.

Oh en pas om met sommige pijnstilling slikken ivm bloedverdunnende werking. Uiteraard daarom ook geen alcohol drinken de avond ervoor.
anoniem_63a041da40279 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 15:32
21.86% gewijzigd
Thuis-in-eigen-huis schreef:
13-02-2020 15:26
Ik heb daarna vaak gigantische honger, niet de fut om in een restaurant te zitten maar fastfood ja graag.
Dat! Lekker onderuit en comfortabel fastfood eten.
Alle reacties Link kopieren
pijnstilling nemen en neem voldoende te eten mee. na 3 uur krijgen de meeste mensen moeite om hun pijncircuit intoom te houden. Dat lukt vaak niet meer. Je wordt dan steeds gevoeliger. Hoe goed je tegen pijn kan, en wat voor bikkel je ook bent, je hersenen gaan het op een bepaald moment opgeven.

Kan je het niet over 2 zittingen verdelen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb oa een sleeve en dat zijn lange zitten. De eerste paar uur maakt je lijf nog endorfines aan, op een een gegeven moment zijn die 'op' en dan begint het echt vervelend te worden. Eigenlijk zou je geen sessies langer dan 3 a 4 uur moeten inplannen en dan tussendoor echt even een flinke pauze nemen. Tips: eet goed tussendoor, en neem echt pauze. Anders trek je het niet. En weet waar je het voor doet, het is echt echt waard.
Succes! Wordt vast heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Ik neem alle tips mee. Het is niet mogelijk de sessie op te knippen i.v.m. agenda artiest en de duur van mijn verblijf (i.c.m. vrij nemen van werk, opvangregeling kind, etc.). Dus ik zal het echt moeten doorstaan :grin:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
13-02-2020 15:23
Ze mag toch echt wel aangeven als ze even echt pauze wil.
dat mág wel, maar ik garandeer de jat je dan na 2,5 uur elk kwartier even pauze wil...

ik heb al véél gezeten, maar nog steeds ben ik er na 2/2,5 uur he-le-maal klaar mee. dan is het gewoon doorzetten. het gaat dan ook ineens pijn doen en ik wordt chagrijnig.
En doooooor!
Groot glas appelsap een uurtje drinken voor het begint. Scheelt al enorm in bloeden.
En goed eten (ook tussendoor een bruine boterham met kaas ofzo)
Alle reacties Link kopieren
5 uur vind ik persoonlijk net te veel. Maar dat is vooral vanwege het stil zitten/liggen.
Het laatste stuk als het vervelend wordt juist zo min mogelijk pauzeren.
Oh en geen ibuprofen en/of aspirine nemen hoor. Dat verdunt het bloed.

Paracetamol kan wel.
Ik zou dolgraag een tatoeage willen. Zou dan om 1 kleine gaan, maar vanwege mijn aanstellerige pijngrens durf ik echt niet.
Lees even mee. Al zal dat van jou vele malen pijnlijker zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat het ook een kwestie van mindset is. Je weet dat het lang gaat duren, dat scheelt, daar kun je je op instellen. Ik vond de pijn overigens meevallen, het was meer een gevoel van irritatie waardoor je op een gegeven moment een grens bereikt. Ik heb destijds wel paracetamol genomen, maar pas na twee uur, anders is het op het einde uitgewerkt.
Goed uitgerust zijn van tevoren, goed eten van tevoren. Suikers meenemen voor tussendoor. Ik heb altijd cola, chocolade en druivensuiker bij me.

Af en toe ook zeker even een korte pauze nemen.

Wat betreft afleiding het laatste stuk/uur, ik vind het laatste stuk tijdens een lange sessie altijd het lastigste en ik moet er dan niet aan denken dat mensen me dan proberen af te leiden door tegen me aan te praten.

En ook al wil je nog 1 laatste korte pauze en hij is bijna klaar, niet doen!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen wat zoiets kost?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven