Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers bij extreem overgewicht?

02-03-2020 12:47 65 berichten
Goedemiddag!

Ik heb veel overgewicht en overweeg op dit moment om te starten met Weight Watchers.

Zijn er mensen die weten of dit geschikt is voor mensen met veel overgewicht of alleen als je een kilo of 10 wilt verliezen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je dat het alleen voor mensen die maximaal 10 kilo af willen vallen is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja, WW is ook geschikt voor mensen met veel overgewicht.
Jahoor, waarom zou dat niet kunnen? Afhankelijk van je gewicht berekenen ze punten (dat was in ieder geval in mijn tijd zo) en leer je langzaam je eetpatroon aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken twee mensen die >30 kilo zijn afgevallen met WW. Niet binnen drie maanden natuurlijk, maar het is uiteindelijk ze wel gelukt :)
Alle reacties Link kopieren
Het business model van WW is, is dat het niet werkt. Je kan er tijdelijk goed mee afvallen. Alleen leren mensen niet om een gezonde levensstijl te krijgen. Zodat ze, zodra ze weer stoppen met WW, weer aankomen. En dan worden ze weer lid van de WW.

Je kan ook via de huisarts naar een lijfstijl coach gaan of diëtist.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel afhangen van hoeveel overgewicht je hebt. Als je echt veel te zwaar bent zou ik het via een diëtist aanpakken, zeker omdat de kans op succesvol afvallen met veel overgewicht extreem klein is.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
02-03-2020 13:24
Het business model van WW is, is dat het niet werkt. Je kan er tijdelijk goed mee afvallen. Alleen leren mensen niet om een gezonde levensstijl te krijgen. Zodat ze, zodra ze weer stoppen met WW, weer aankomen. En dan worden ze weer lid van de WW.

Je kan ook via de huisarts naar een lijfstijl coach gaan of diëtist.
Dit!

Echt, zo zonde van je geld
Ga naar de ha en laat je doorverwijzen naar een diëtiste
Frankly my dear, I don"t give a damn
hamerhaai schreef:
02-03-2020 13:24
Het business model van WW is, is dat het niet werkt. Je kan er tijdelijk goed mee afvallen. Alleen leren mensen niet om een gezonde levensstijl te krijgen. Zodat ze, zodra ze weer stoppen met WW, weer aankomen. En dan worden ze weer lid van de WW.

Je kan ook via de huisarts naar een lijfstijl coach gaan of diëtist.
Maar dat is met elk dieet zo, niet alleen met WW. Als je er mee 'stopt' en weer 'normaal' gaat doen, kom je aan. Want normaal was niet goed.
Het is een hele goede tool voor registratie van wat je eet, en het helpt heel goed in het maken van betere keuzes.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind WW wel een goede en gezonde manier om af te vallen en het is natuurlijk wel de bedoeling dat als je op je streefgewicht bent je dan ook gezond blijft eten. Je hoeft ook echt geen honger te hebben als je dit dieet doet en er is ook ruimte voor wat extra's.
himalaya schreef:
02-03-2020 12:51
Waarom denk je dat het alleen voor mensen die maximaal 10 kilo af willen vallen is?
Omdat als ik Google ik veel verhalen tegenkom van mensen die er 5 a 10 kilo mee zijn afgevallen.
Irish_Wasser_Woman schreef:
02-03-2020 13:02
Ik ken twee mensen die >30 kilo zijn afgevallen met WW. Niet binnen drie maanden natuurlijk, maar het is uiteindelijk ze wel gelukt :)
Nee de illusie dat ik binnen 3 maanden Doutzen Kroes ben heb ik ook niet hoor ;-)
Ik zou eerder Cambridge (1:1) dieet aanraden. Uit ervaring. Voor mij is een hele ommezwaai makkelijker dan dat halve, wat je met WW doet.

En nu ben ik weer weg hier op dit topic, want als je zoiets aanraadt krijg je meestal een bak bagger over je heen. Ook al heeft Engels onderzoek aangetoond dat als je meer dan 10 kilo wilt verliezen dit een hele goede methode is. Je kunt dit terugzien in The Crash Diet experiment.

Succes. Als je meer wilt weten, kom maar een kijkje nemen in het Cambridge 500 topic.
hamerhaai schreef:
02-03-2020 13:24
Het business model van WW is, is dat het niet werkt. Je kan er tijdelijk goed mee afvallen. Alleen leren mensen niet om een gezonde levensstijl te krijgen. Zodat ze, zodra ze weer stoppen met WW, weer aankomen. En dan worden ze weer lid van de WW.

Je kan ook via de huisarts naar een lijfstijl coach gaan of diëtist.
In principe stimuleert WW wel het maken van gezonde keuzes en zit er een kennis/leeraspect in over voeding.

Dat mensen weer terugvallen in oud gedrag is niet persé alleen aan het we systeem te wijten. Als je in het diëtenspectrum gaat kijken is dit een van de verstandigere keuzes.
Je moet eens even opzoeken hoe gigantisch veel winst WW elk jaar vangt.

Er zijn mensen aan de top die zo'n beetje letterlijk slapend rijk worden.


Ga naar een diëtist die niet gewoon een ordinaire commerciële instelling is.
Marnamai schreef:
02-03-2020 14:11
Je moet eens even opzoeken hoe gigantisch veel winst WW elk jaar vangt.

Er zijn mensen aan de top die zo'n beetje letterlijk slapend rijk worden.


Ga naar een diëtist die niet gewoon een ordinaire commerciële instelling is.
Eens in de twee weken een half uurtje babbelen met iemand helpt mij niet. Ik weet namelijk best wat ik moet doen om af te vallen. Ww helpt elke dag in het maken van keuzes en het toepassen van dat wat je allang weet.
Marnamai schreef:
02-03-2020 14:11
Je moet eens even opzoeken hoe gigantisch veel winst WW elk jaar vangt.

Er zijn mensen aan de top die zo'n beetje letterlijk slapend rijk worden.


Ga naar een diëtist die niet gewoon een ordinaire commerciële instelling is.
Het percentage mensen wat succesvol weet af te vallen en stabiel te blijven onder begeleiding van een dietist is ook bijzonder laag. Om nou te stellen dat dat zoveel beter werkt, zou ik niet durven.
MarvelousMrsMaisel schreef:
02-03-2020 14:00
Ik zou eerder Cambridge (1:1) dieet aanraden. Uit ervaring. Voor mij is een hele ommezwaai makkelijker dan dat halve, wat je met WW doet.

En nu ben ik weer weg hier op dit topic, want als je zoiets aanraadt krijg je meestal een bak bagger over je heen. Ook al heeft Engels onderzoek aangetoond dat als je meer dan 10 kilo wilt verliezen dit een hele goede methode is. Je kunt dit terugzien in The Crash Diet experiment.

Succes. Als je meer wilt weten, kom maar een kijkje nemen in het Cambridge 500 topic.
Bedankt voor je tip! Ik ken het niet, maar ga er zeker even naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
02-03-2020 14:00
Ik zou eerder Cambridge (1:1) dieet aanraden. Uit ervaring. Voor mij is een hele ommezwaai makkelijker dan dat halve, wat je met WW doet.

En nu ben ik weer weg hier op dit topic, want als je zoiets aanraadt krijg je meestal een bak bagger over je heen. Ook al heeft Engels onderzoek aangetoond dat als je meer dan 10 kilo wilt verliezen dit een hele goede methode is. Je kunt dit terugzien in The Crash Diet experiment.

Succes. Als je meer wilt weten, kom maar een kijkje nemen in het Cambridge 500 topic.
Interessant. Sluit aan bij mijn ervaring ook, ondanks dat anderen dan moord en brand beginnen te schreeuwen.


WW vind ik ook zonde geld. Download dan gewoon een gratis app en ga kcal tellen. Leer je net zo weinig van, maar dan is het gratis.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen met WW volgens de app. Wil 23 kg kwijt. Weeg nu 90 kg ben er al drie kwijt. Cambridge is duur je moet heel veel producten kopen en volhouden nadat je er ooit mee stopt. Bij ww leer je op makkelijke manier keuzes maken in alle dagelijkse producten. Als ik zie hoeveel punten een bepaalde snack mij kost maak ik een andere gezondere keuzes ja dat kan ook met gewoon cal tellen maar voor mij werkt dit beter
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Soof12 schreef:
02-03-2020 15:06
Bedankt voor je tip! Ik ken het niet, maar ga er zeker even naar kijken.
Kijk hier mee uit. Als je in het Cambridge topic of een ouder topic daarover leest zul je zien dat veel mensen het niet voor de eerste keer doen. Geen blijvend resultaat voor veel mensen dus.

En het blijft een crashdieet waarbij je niks verandert aan je voedingspatroon. Juist dat laatste is met extreem overgewicht hetgeen dat je echt moet zien om te buigen. Iets als Cambridge kan je best helpen afvallen maar hoe ga je dat volhouden nadien?
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
02-03-2020 15:12
Ik ben begonnen met WW volgens de app. Wil 23 kg kwijt. Weeg nu 90 kg ben er al drie kwijt. Cambridge is duur je moet heel veel producten kopen en volhouden nadat je er ooit mee stopt. Bij ww leer je op makkelijke manier keuzes maken in alle dagelijkse producten. Als ik zie hoeveel punten een bepaalde snack mij kost maak ik een andere gezondere keuzes ja dat kan ook met gewoon cal tellen maar voor mij werkt dit beter
Minder punten of minder kcal is niet hetzelfde als gezonder.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is elk dieet geschikt om (fors) mee af te vallen, alleen ligt het probleem pas daarna.
Dat verloren gewicht eraf houden vergt meer dan een dieet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
02-03-2020 15:07
Interessant. Sluit aan bij mijn ervaring ook, ondanks dat anderen dan moord en brand beginnen te schreeuwen.


WW vind ik ook zonde geld. Download dan gewoon een gratis app en ga kcal tellen. Leer je net zo weinig van, maar dan is het gratis.
Huh? Maar wat leer je dan als je cambridge doet? Ik heb ervaring met beide een bij ww ben je toch echt meer bezig met een normaal eetpatroon dan bij cambridge. Met cambridge ben ik heel mooi afgevallen en daarna naar een diëtist gegaan om de kilo's eraf te houden maar dat heeft me niet geholpen. Juist omdat cambridge zo strikt is een je alleen cambridge producten eet leer je dat in mijn beleving niks van. Dat volhouden ging heel makkelijk maar het daarna zelf doen niet (en er was natuurlijk in mijn eigen eetpatroon al iets wat ervoor zorgde dat er kilo's af moesten).
Ik ben erg enthousiast over WW. Je maakt automatisch gezonde keuzes als je je aan je "dagrantsoen" aan punten wil houden. Ongezondere keuzes mógen zeker maar deze kosten je héél veel punten. Ik noem het strafpunten. Je mág alles maar moet je wel aan je punten houden om af te vallen. Je weet waarschijnlijk best wat wel en niet goed is als je wil afvallen maar op deze manier maak je toch makkelijker bewustere keuzes.
Het enige nadeel is de prijs. Ik vind het het absoluut waard maar als je het niet goed kan missen is het wat anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven